Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137334 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #520 Gepost op: 18-02-2020, 17:05:22 »
beste molloten, vanwege verblijf in afrika met super onbetrouwbare wifi niet mogelijk alles te volgen. zo jammer. heb wel de pool in kunnen vullen, nog steeds op rob. kan het nu alleen niet verder onderbouwen. tot over een paar weken. veel spelplezier gewenst.

Jij ook veel plezier en bedankt voor het telegram. :P

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #521 Gepost op: 18-02-2020, 17:07:22 »
Maar goed, zoals elk jaar zijn er zaken die zowel voor als tegen je spreken als Mol.

Ja precies, daarom wil ik er ook niet al te veel in blijven hangen (al snap ik dat dit voor andere mensen een belangrijk punt kan zijn, dit was ook een belangrijke reden voor mij om Rob niet te verdenken eerst).

Ik zit dus met het volgende dillema: Rob word erg verdacht gemaakt in de montage. Zou dit niet een gevalletje Stine zijn? Of heeft iemand een tegenargument want dan hoor ik die graag!

Ik vind dat Rob het minst verdacht neer wordt gezet van alle kandidaten in de afleveringen. Er wordt bijvoorbeeld niet tot nauwelijks nadruk gelegd op zijn verdachte acties. Soms zeggen andere kandidaten zelfs dingen in hun biechten als 'Rob is bang om af te vallen' en 'Rob wil graag winnen', wat suggereert dat Rob een kandidaat is. Verder zwakken kandidaten in biechten ook wel eens verdachte acties van Rob af. Buddy zegt bijvoorbeeld in een biecht dat Rob een top job heeft gedaan nadat Rob het dorp uitkomt bij Alles Kenners.. Dit terwijl Rob het naar mijn mening helemaal niet zo goed gedaan heeft aangezien hij onduidelijk beschreef waar enveloppen hingen, hij weinig verkende, hij weinig namen doorgaf en hij geen zandkokers meenam... en hij was net op tijd het dorp uit. Wel vind ik dat er relatief veel subtiele dingen naar Rob wijzen, zoals hints (maar die zijn niet meteen duidelijk als je slechts een keer de uitzending hebt gekeken). Daarom vind ik het lastig om een uitspraak te doen over of de montage hem verdacht maakt...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #522 Gepost op: 18-02-2020, 17:07:39 »
Sorry als het al tot in den treuren besproken is, maar wanneer Leonie een groen scherm krijgt en het dus tussen hem en Claes gaat, lijkt Rob oprecht verdrietig. Ik kan even geen gifje maken maar je ziet zijn lip goed pruilen. Volgens mij voelt hij als Mol de bui al hangen, dat zijn maatje eruit gaat. Hij kan zijn tranen al bijna niet inhouden, maar moet nog wachten tot het rode scherm echt komt.

Je kunt ook beredeneren dat hij als kandidaat weet dat óf hij óf zijn maatje er uit gaat, maar volgens mij reageer je dan alsnog eerder zenuwachtig dan verdrietig. Oordeel zelf :\'(
Ik zei exact hetzelfde toen ik dat zag. Geen zenuwen, maar verdriet omdat hij al weet dat Claes het spel uit moet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #523 Gepost op: 18-02-2020, 17:11:37 »
Na aantal dagen beraad ben ik nog steeds niet overtuigd geraakt van deze tunnel. Het servies verhaal doesnt make any sense at all. En ook de excuses die daarvoor gemaakt worden niet.
Daarnaast wordt hij zo massaal verdacht in het land dat het gewoon niet kan kloppen.
Wel allemaal mooie hints naar hem maar die zagen we bij Stine ook.
Alhoewel ik na de laatste afl jullie verdenkingen wel snap en de overstap van sommigen ook durf ik t nog steeds niet aan.
Misschien verandert dat nog  ::rofl::

Wel vind ik dat er relatief veel subtiele dingen naar Rob wijzen, zoals hints (maar die zijn niet meteen duidelijk als je slechts een keer de uitzending hebt gekeken).
Uhh ik dacht meteen aan de tattoo tevreden hoor bij de uitspraak van Rik dat de mol tevreden is. Ze hebben die tattoo ook pas 2325x in beeld gebracht 
 ::)

kom op.. gaat t echt zo over de top duidelijk zijn dan dit jaar?
Pfff hope not
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 17:16:57 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #524 Gepost op: 18-02-2020, 17:15:57 »
Nou ja, excuses. Samengevat was mijn mogelijke verklaring: Rob opent de discussie, gooit erin dat het misschien wel het duurste servies van de straat was, merkt dat er twijfel is en wil meteen stemmen, hopende dat ie niet genoeg mensen meekrijgt. Bij gelijkspel drukt ie niet door. Vervolgens heeft ie mazzel (door beslissing Nathan) en profileert ie zich na de bekendmaking van de waarde als ideale kandidaat. Vind je dat echt zo onwaarschijnlijk?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #525 Gepost op: 18-02-2020, 17:17:02 »
Ja dat noem ik iets recht je eigen tunnel inpraten.  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #526 Gepost op: 18-02-2020, 17:19:48 »
Haha, tsja, de ideale Mol bestaat niet. Het is niet dankzij maar ondanks dit moment dat ik toch bij Rob uitkom. ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #527 Gepost op: 18-02-2020, 17:20:50 »
Uhh ik dacht meteen aan de tattoo tevreden hoor bij de uitspraak van Rik dat de mol tevreden is. Ze hebben die tattoo ook pas 2325x in beeld gebracht 
 ::)

kom op.. gaat t echt zo over de top duidelijk zijn dan dit jaar?
Pfff hope not

Ik hoop ook dat het toch Nathan is, maar ik vrees dat dat niet zo gaat zijn helaas.
Hopelijk heeft Nathan dus ook nog een dorpgate momentje waardoor ik weer kan gaan twijfelen.  ::rofl::

Op zich vind ik Heinz zijn verklaring voor Robs keuze voor gokken niet onwaarschijnlijk, maar Nathan blijft natuurlijk veel molser bij die opdracht.  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #528 Gepost op: 18-02-2020, 17:21:23 »
@heinz
Ja ik snap je hoor .. hij is ook heel verdacht maar ik vind t een beetje te overduidelijk.
Mijn collega’s zitten zelfs op Rob en die kijken maar 1x en volgen verder niks.

Ik weet t nog niet.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #529 Gepost op: 18-02-2020, 17:32:55 »
Ja precies, daarom wil ik er ook niet al te veel in blijven hangen (al snap ik dat dit voor andere mensen een belangrijk punt kan zijn, dit was ook een belangrijke reden voor mij om Rob niet te verdenken eerst).

Ik vind dat Rob het minst verdacht neer wordt gezet van alle kandidaten in de afleveringen. Er wordt bijvoorbeeld niet tot nauwelijks nadruk gelegd op zijn verdachte acties. Soms zeggen andere kandidaten zelfs dingen in hun biechten als 'Rob is bang om af te vallen' en 'Rob wil graag winnen', wat suggereert dat Rob een kandidaat is. Verder zwakken kandidaten in biechten ook wel eens verdachte acties van Rob af. Buddy zegt bijvoorbeeld in een biecht dat Rob een top job heeft gedaan nadat Rob het dorp uitkomt bij Alles Kenners.. Dit terwijl Rob het naar mijn mening helemaal niet zo goed gedaan heeft aangezien hij onduidelijk beschreef waar enveloppen hingen, hij weinig verkende, hij weinig namen doorgaf en hij geen zandkokers meenam... en hij was net op tijd het dorp uit. Wel vind ik dat er relatief veel subtiele dingen naar Rob wijzen, zoals hints (maar die zijn niet meteen duidelijk als je slechts een keer de uitzending hebt gekeken). Daarom vind ik het lastig om een uitspraak te doen over of de montage hem verdacht maakt...

Ik sluit niet uit dat de 'Rob Topjob'-opmerking sarcastisch was.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #530 Gepost op: 18-02-2020, 17:36:54 »
Ik sluit niet uit dat de 'Rob Topjob'-opmerking sarcastisch was.

Ja klopt, ik heb dat fragment ook nog opnieuw gekeken om te zien of dat nou sarcastisch was, maar als het sarcastisch was dan kwam dat niet zo over vind ik (of ik ben heel slecht in sarcasme detecteren, bekijken jullie het zelf maar opnieuw voor de zekerheid  ::rofl::).

Daarnaast kan ik me nog herinneren dat Leonie in aflevering 2 in een biecht zei dat het niet de schuld van Rob en Buddy was dat zij Afrika niet vonden bij Wereldbeeld... dus dat is nog een ander voorbeeld van dat een verdachte actie waar Rob bij betrokken is geweest is afgezwakt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #531 Gepost op: 18-02-2020, 17:54:15 »
Ik heb het in Vakwerk-topic uitgewerkt, maar nu blijkt dat Rob-zegt-dat-Mil-moet-cashen niet meer is dan suggestie door montage en wèl onomstotelijk vaststaat dat hij wilde cashen daalt hij op mijn lijstje.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #532 Gepost op: 18-02-2020, 18:17:14 »
Ofwel heb je dus Rob als mol, lijkt mij een blauwdruk van Thomas (wat zeker niet slecht is en misschien ga ik hem wel nog dat tikkeltje beter vinden dan Thomas).

Ofwel heb je dus Buddy als mol, lijkt mij een blauwdruk van Jan (wat ook zeker niet slecht is!)

Ofwel heb je dus Nathan als mol, een soort mol die we nog niet echt gezien hebben!

Dus is het wensdenken dat ik nog niet wil geloven in mol Rob? Ja, gedeeltelijk wel. Alleen heb ik na alles eens gelezen te hebben ook geen nieuwe inzichten verworven waarom ik uit de Nathan-tunnel moet stappen. Rob kan je onmogelijk afschrijven, maar ik denk dat hij als mol iets brutaler zou zijn.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #533 Gepost op: 18-02-2020, 18:56:46 »
Ofwel heb je dus Rob als mol, lijkt mij een blauwdruk van Thomas (wat zeker niet slecht is en misschien ga ik hem wel nog dat tikkeltje beter vinden dan Thomas).

Ofwel heb je dus Buddy als mol, lijkt mij een blauwdruk van Jan (wat ook zeker niet slecht is!)

Ofwel heb je dus Nathan als mol, een soort mol die we nog niet echt gezien hebben!


Blijf hopen op Nathan. Dan kunnen we later terugkijken op zijn super ongemakkelijke, absurde actie bij het theeservies; zomaar tijdens het overleg naar voren stappen en het geld opeisen. En ons afvragen waarom toen niet heel Nederland wist dat hij de mol moest zijn. Maar natuurlijk is alles voor velerlei uitleg vatbaar. Maar Robs eigen initiatief en aanzetten van anderen om voor de echte waarde van dat servies te gaan is niet één molminpunt maar gelijk 5 minpunten voor mij, gezien het waardeverschil.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #534 Gepost op: 18-02-2020, 19:06:56 »
En daar tegenover staat dat Rob wel weer super verdacht is in die laatste opdracht. Verdachter dan Nathan. Veel verdachter

Een andere reden dat hij kamers en locaties niet meldt zou trouwens kunnen zijn dat hij gewoon op zoek was naar jokers en dat niet aan de groep wilde vertellen. Alhoewel ze dat misschien zouden laten zien in de montage.  ::rofl::

Meer molpunten hier voor Rob i.i.g.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #535 Gepost op: 18-02-2020, 19:22:23 »
Mijn probleem is dat ik geen logische verklaring kan bedenken voor de momenten waarop hij geld verdient of dreigt te verdienen:

- Rob bij Kleurwerk wijst Claes erop, dat het lampje niet aangaat. Claes had alles naar zich toegetrokken, want hij had er verstand van. Waarom hem dan wijzen op die ene fout, die het verschil gaat maken tussen 0 en 500 euro?
- De letters op de markt... Twee letters gevonden, geen enveloppen. Maar toch... 600 gevonden door Buddy. Waarom net die letters meenemen, die een voorwaarde zijn voor geld? Een kandidaat weet dat niet, dus een Mol hoeft dat niet.
- Gokken met servieswerk is al uitgelegd. Rob geeft zelfs aanzet tot die discussie en daarmee aanzet tot een eventuele keuze voor het servies (1200 euro meer).
- De fabriek met vazen. Ja, hij stoot vol in beeld 3 vazen om en dat is verdacht. Vooral, omdat ik de indruk had dat hij die tweede eigenlijk al voorbij was. Toch verdient hij nog 225, slechts 25 meer dan de vlekkeloze held Nathan.
- En het willen cashen bij Vakwerk en door de wissel met Nathan in de laatste beurt van in ieder geval drie kandidaten bekend was wie verkeerd stonden en het aantal goede mogelijkheden (Buddy, Mil, Claes) gereduceerd tot drie. Dat hij Mil wil laten cashen is suggestie. We zien of horen het niet echt. Dat is een verschil van -500 tegenover +1000.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #536 Gepost op: 18-02-2020, 19:50:08 »
Een andere reden dat hij kamers en locaties niet meldt zou trouwens kunnen zijn dat hij gewoon op zoek was naar jokers en dat niet aan de groep wilde vertellen. Alhoewel ze dat misschien zouden laten zien in de montage.  ::rofl::

Ja, wat m.i. de hypothese dat dit een molactie en geen kandidatenactie is versterkt is dat Rob niet verdacht wordt gemaakt in de uitzending hiermee. Als je de uitzending voor het eerst kijkt, lijkt het alsof Rob gewoon terug rent naar de uitgang nadat hij in de ruimte waarin Heinz, Mollem, Tristan en hulpdakdekker gehangen zouden moeten hebben is geweest. Dat is verder ook niet raar, want eerder vroeg hij al of hij terugkomen moest. Hij lijkt op het eerste gezicht zijn best te doen om op tijd buiten te zijn, wat heel kandidaats lijkt... en wat het dus alleen maar verdachter maakt dat hij in ruimtes geweest blijkt te zijn die hij heeft verzwegen.  ::rofl::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #537 Gepost op: 18-02-2020, 20:04:13 »
Mijn probleem is dat ik geen logische verklaring kan bedenken voor de momenten waarop hij geld verdient of dreigt te verdienen:

- Rob bij Kleurwerk wijst Claes erop, dat het lampje niet aangaat. Claes had alles naar zich toegetrokken, want hij had er verstand van. Waarom hem dan wijzen op die ene fout, die het verschil gaat maken tussen 0 en 500 euro?

Om na al het tegendraadse gestoei met de draden ook eens iets goeds te doen wat anders toch wel door Claes ontdekt zou worden?

- De letters op de markt... Twee letters gevonden, geen enveloppen. Maar toch... 600 gevonden door Buddy. Waarom net die letters meenemen, die een voorwaarde zijn voor geld? Een kandidaat weet dat niet, dus een Mol hoeft dat niet.

Ze lopen met z'n drieën gelijk op die M af. Dit kon Rob waarschijnlijk gewoon niet voorkomen zonder zich verdacht te maken. Claes vindt de D en Rob is dan ergens anders.

- Gokken met servieswerk is al uitgelegd. Rob geeft zelfs aanzet tot die discussie en daarmee aanzet tot een eventuele keuze voor het servies (1200 euro meer).

Zie mijn eerdere mogelijke verklaring die ik vandaag (hierboven) plaatste.

- De fabriek met vazen. Ja, hij stoot vol in beeld 3 vazen om en dat is verdacht. Vooral, omdat ik de indruk had dat hij die tweede eigenlijk al voorbij was. Toch verdient hij nog 225, slechts 25 meer dan de vlekkeloze held Nathan.

25 minder bedoel je. Als aflevering 10-moment is het toch al prachtig om te zien dat Rob expres vazen omgooit? (Want hoe ie de eerste twee vazen omstoot is niet in beeld.) Daarnaast heeft Rob bij de vazen nog een mogelijke molactie: Buddy erop wijzen dat ze toe staan te kijken. (Zie hier wat ik daar eerder over schreef.)

- En het willen cashen bij Vakwerk en door de wissel met Nathan in de laatste beurt van in ieder geval drie kandidaten bekend was wie verkeerd stonden en het aantal goede mogelijkheden (Buddy, Mil, Claes) gereduceerd tot drie. Dat hij Mil wil laten cashen is suggestie. We zien of horen het niet echt. Dat is een verschil van -500 tegenover +1000.

Dat hij zelf wil cashen is inderdaad onmols. Je zou zeggen dat ie wel weet dat ie verkeerd staat. Dat hij Mil die goed staat wil laten cashen is inderdaad niet zeker maar het lijkt er wel sterk op. Of het misleidende montage is om kandidaat Rob verdacht te maken of een eerlijke montage die duidt op een molactie van Rob blijft voorlopig gissen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 20:15:06 door Heinz »

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #538 Gepost op: 18-02-2020, 20:38:49 »
Bij elke kandidaat kun je wel iets vinden waardoor je vindt dat hij/zij verdacht gemaakt wordt in de montage. Als er wordt ingezoomd op gemiste kokers bij de mollotenopdracht (meerdere kandidaten), op de sleutel bij de parkeeropdracht (Buddy), op de verkeerde route bij precies diezelfde opdracht (Rob), het voorbijlopen van het vraagteken (Nathan) etc. etc. Ik denk dat de productie haar best doet om dat zo goed als mogelijk in evenwicht te houden.

Dit overtuigt me toch steeds meer


Ik vind dat Rob het minst verdacht neer wordt gezet van alle kandidaten in de afleveringen. Er wordt bijvoorbeeld niet tot nauwelijks nadruk gelegd op zijn verdachte acties. Soms zeggen andere kandidaten zelfs dingen in hun biechten als 'Rob is bang om af te vallen' en 'Rob wil graag winnen', wat suggereert dat Rob een kandidaat is. Verder zwakken kandidaten in biechten ook wel eens verdachte acties van Rob af. Buddy zegt bijvoorbeeld in een biecht dat Rob een top job heeft gedaan nadat Rob het dorp uitkomt bij Alles Kenners.. Dit terwijl Rob het naar mijn mening helemaal niet zo goed gedaan heeft aangezien hij onduidelijk beschreef waar enveloppen hingen, hij weinig verkende, hij weinig namen doorgaf en hij geen zandkokers meenam... en hij was net op tijd het dorp uit. Wel vind ik dat er relatief veel subtiele dingen naar Rob wijzen, zoals hints (maar die zijn niet meteen duidelijk als je slechts een keer de uitzending hebt gekeken). Daarom vind ik het lastig om een uitspraak te doen over of de montage hem verdacht maakt...

Ik ben om denk ik, een nieuw lid voor de Robtunnel
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 20:49:13 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #539 Gepost op: 18-02-2020, 20:43:47 »
Citaat
25 minder bedoel je. Als aflevering 10-moment is het toch al prachtig om te zien dat Rob expres vazen omgooit? (Want hoe ie de eerste twee vazen omstoot is niet in beeld.)

Sorry. Minder inderdaad. En daar komt bij dat het stoten zelf niet in beeld is en de scherven wel. De tweede (het lijkt een rode haan) is hij met de stok al voorbij een shot of een paar shots eerder. Het verhaal van de tuinbroek lijkt me onzin.

Citaat
Om na al het tegendraadse gestoei met de draden ook eens iets goeds te doen wat anders toch wel door Claes ontdekt zou worden?

Het laten gebeuren is een ding, iets corrigeren waarvan je niet weet of het ontdekt wordt, terwijl al wel ontdekt is dat jij er toch niets van snapt... Hij zou daarmee alleen maar in de gaten lopen. Claes grist hem alles uit handen, omdat hij het verkeerd zou doen. En dan doet hij iets heel goeds. Hij kon gewoon in de rol van kluns blijven en dan had Claes het wel of niet ontdekt. Het had hoe dan ook Claes verdacht gemaakt, want die wist het toch allemaal zo goed?

Ik geloof zeker, dat er veel mols gedrag is, maar ook dat er veel verklaard moet worden om hem nog de mol te laten zijn. Meer dan bij bijvoorbeeld Nathan en/of Mil. Zeker bij Nathan hoef je weinig uit te leggen. Die heb ik eigenlijk alleen maar afgestreept om passief gedrag met de letters op de markt en de 250 met de waaiers, die ik onnodig vond.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 21:01:35 door Tarballs »