Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137227 keer)

Offline HappyDutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #720 Gepost op: 1-03-2020, 21:50:51 »
De manier waarop Rob het heeft neergelegd is bijna dwangmatig. Is dat chaotische slechts een molalibi?
Eens, behalve dat de rest van zn kamer er wel uitziet als een bende. Wat dat betreft dus wel erg chaotisch.

(maar ik zou dat dan ook zo doen, terwijl ik zeker niet chaotisch ben haha)
Doe normaal, dan ben je al mol genoeg

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #721 Gepost op: 1-03-2020, 22:28:58 »
De manier waarop Rob het heeft neergelegd is bijna dwangmatig. Is dat chaotische slechts een molalibi?

Je kunt heel chaotisch in je hoofd zijn en daarom als gewoonte hebben aangeleerd alles overzichtelijk een plekje te geven (waarschijnlijk ook lijstjes maken) omdat je anders niets meer terug kan vinden of onthouden. Andersom kan ook. Heb ik zelf wel last van. Mijn huis is één grote chaos maar ik kan alles vinden omdat ik in mijn hoofd feilloos stap voor stap terug kan halen waar ik het gelegd heb.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #722 Gepost op: 1-03-2020, 22:53:24 »
Je kunt heel chaotisch in je hoofd zijn en daarom als gewoonte hebben aangeleerd alles overzichtelijk een plekje te geven (waarschijnlijk ook lijstjes maken) omdat je anders niets meer terug kan vinden of onthouden. Andersom kan ook. Heb ik zelf wel last van. Mijn huis is één grote chaos maar ik kan alles vinden omdat ik in mijn hoofd feilloos stap voor stap terug kan halen waar ik het gelegd heb.
Inderdaad, het een sluit het ander niet uit. Als je weet dat het je valkuil is, dan kan je manieren verzinnen om er niet in te stappen. Het was eigenlijk maar een observatie waar ik verder niet veel waarde aan hecht.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline gamemoljagt

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #723 Gepost op: 1-03-2020, 23:06:48 »
Even wat mogelijke molacties van Rob op een rijtje:

Als aanvulling: (ik hoop dat ik het in het goede topic neerzet)
- bij de executie van aflevering 7 krijgt Rob als enige de kaarten op een andere manier. Iedereen krijgt de linkerkaart achter en de rechterkaart voor (gezien vanuit de kijker). Rob krijgt de linkerkaart voor en de rechterkaart achter. Niet echt een molactie van hem, maar wel een hulpje van Rik om de juiste kaart eruit te halen. Dat verklaart dan ook dat hij plots naar voren mocht komen.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 07:28:50 door Heinz, Reden: Citaat hersteld »
Kom pas uit de duisternis als je het verdraaid lekkere eten zingend kunt vinden. Wat is een tunnel?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #724 Gepost op: 2-03-2020, 12:46:50 »
Die lijst van eventuele molacties van Rob door Heinz zijn wel overtuigend. Rob is de mol!
Met de opdracht bij de beelden kan Rob ook een goede envelop hebben weggegooid en een envelop met mingeld hebben gepakt.

Mijn mening over de mogelijke molacties van Rob:

De meeste genoemde mogelijke molacties zijn subjectief, zelf ingevuld, niet duidelijk of helemaal geen zichtbare actie geweest. Wishfull thinking van de Rob tunnelaars. De meeste van de opgesomde molacties zijn absoluut geen molwaardige acties.
Daarmee bedoel ik mogelijke intenties van behaalde handelingen en wat er gebeurd zou kunnen zijn, maar wat we feitelijk niet hebben gezien. Kortom speculatie.

Er blijven van de lijst maar weinig molacties over, waar ik het mee eens ben als mogelijkheid. Dat zijn de volgende:

•   Drie vazen omstoten en dat aan zijn hoed en tuinbroek wijten. Buddy zenuwachtig maken door te laten merken dat de hele groep toekijkt.
Ja. Mee eens. Een mogelijke molactie. Maar niet 100% zeker.
•   Aansturen op de verkeersleiderspositie door te zeggen dat hij alleen in een automaat kan rijden. In die positie (een) verkeerde volgorde(s) van straten doorgeven en het portofoonverkeer verstoren.
Ja. Mee eens. Een mogelijke molactie. Maar niet 100% zeker.
•   Langer met Super Mario bezig zijn dan nodig is en niet doorgeven dat in level 3 het spel op pauze kan worden gezet tot het eind van de opdracht. Zogenaamd net te laat Johan tegenhouden die door een laserstraal geraakt wordt. Ineens drie goede foto's herkennen maar zonder dat dit geld oplevert. (En een dia verduisteren?)
Kan. Maar er gaat  zoveel mis in deze opdracht bij iedereen.
•   Als een van de eersten willen gaan, daadwerkelijk als eerste gaan. Naamkaartjes van molloten omwisselen en daarna instructies goed doorgeven zodat op "goede" locaties verkeerde enveloppen meegenomen worden wat mingeld betekent. Vanwege de verwisseling graag willen dat er naast de enveloppen van Heinz en Rat ook die van Daisy meegenomen wordt.
Kan mogelijke molactie zijn geweest. Niet zeker.
•   Bij geen enkele goede foto een rol spelen en bij (minstens) vier fout gemaakte foto's wel een rol spelen. Wat brutaler mollen door bamboestokken zonder Chinezen erbij te fotograferen en maar twee Chinezen bij het boeddhabeeld op de foto te zetten.
Ja. Mee eens. Was wel een chaotische opdracht.
•   De sportiefste van de groep (Nathan) de kortste route laten fietsen waardoor de opdracht voor de anderen onmogelijk wordt. Nathan om laten rijden waardoor ie nog maar net op tijd binnen weet te komen.
Kan zo zijn. Maar misschien ook niet.

Er blijft feitelijk weinig over van de hele lijst.

Wat ik verder nog mis zijn goede creatieve hints die naar Rob verwijzen, zoals bijvoorbeeld de kleding van Mil of de morsecode in de opdrachttitels naar Nathan.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #725 Gepost op: 2-03-2020, 12:49:06 »
Wat ik verder nog mis zijn goede creatieve hints die naar Rob verwijzen, zoals bijvoorbeeld de kleding van Mil of de morsecode in de opdrachttitels naar Nathan.

Excuse me? Kom ik elke week met een waslijst aan van hints word het alsnog niet gewaardeerd.

Voor de mensen die net zoals Mil en Moldo nachtblind zijn:

Deze is vast al genoemd, maar de afleveringstitel ''doorgeven'' kan slaan op Rob die doorgeeft dat hij mol 20 is op de brug door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen wanneer hij de koker met het briefje van 20 openmaakt. Opvallend deed hij dit ook in de allereerste aflevering. Weer een hele sterke aanwijzing via de afleveringstitel naar mol Rob..

Hints naar Rob:

Door de afleveringen heen zien we referenties naar tatoeages die mol Rob heeft zoals het woord ''tevreden'', het rode ''vraagteken'', de ''windmolen'' die te zien was tussen de foto's van de opdracht beeld en geluid, de ''ukelele'' die ook getatoeëerd staat op het lichaam van Rob, de zandloper die te zien was in de opdracht ''Alleskenners'' en tijdens de test van aflevering 6 is de rode chilipeper van Rob te zien.

In aflevering 1 wijst rob aan dat hij de 20e mol is door het briefje van 20 aan te wijzen

In aflevering 5 komt Rob in beeld met de waaier waarop staat ''de mol is hier''

1) afgeschermd - Tina en Claes krijgen een rood scherm in de parkeertarief opdracht en zijn zo afgeschermd als potentiële mol
2) tegendraads - Rob loopt de verkeerde kant op met de kabels 
3) welvarend - Rob geeft tijdens de opdracht ''Lijn(ver)diensten'' aan dat Buddy de code heeft gekraakt & zijn theorie klopt (dus de opdracht gaat welvarend), maar stapt gelijk verkeerd uit de eerste kans die hij krijgt zodat de opdracht gelijk mislukt is
4) misleid - Rob mis leid letterlijk de auto door een verkeerde route op te noemen
5) aangeraakt - Rob raakt de letters M - O - L aan met Claes
6) voor geen meter - Rob loopt een meter naar achteren/voren zodat de opdracht met de telefoons niet meer uitkomt
7) tegenstander - Rob noemt al zijn tegenstanders (de kandidaten) in de laser opdracht
8) doorgeven - Rob geeft door dat hij de mol is tijdens de opdracht ''doorzichtig'' door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen als hij het briefje van 20 vind, tevens werd verteld dat de mol zijn identiteit zou laten zien tijdens de opdracht en dat deed mol Rob vrij doorzichtig door dit hardop te zeggen

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #726 Gepost op: 2-03-2020, 13:07:00 »
Excuse me? Kom ik elke week met een waslijst aan van hints word het alsnog niet gewaardeerd.

Mijn excuses, Sanmol.  ::schaam::

Ik was ingegaan op de lijst van mogelijk molacties opgesteld door Heinz. Die vond ik niet allemaal even sterk.
Jouw hints van met name de tatoeages van Rob in beeld, waren me nog niet opgevallen (behalve "tevreden", maar dat ligt er te dik boven op.)
De uitleg van de opdrachttitels zijn soms wel een beetje vergezocht.
Het herhalen van 20-20-20 is natuurlijk wel een mogelijke sterke hint.

Voor alle duidelijkheid, Rob wordt door mij niet uitgesloten als mol, maar ik probeer tunnelvisie te vermijden.

Ik beloof jouw hints beter te volgen.
 


Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #727 Gepost op: 2-03-2020, 13:08:31 »
Ik ben er ook nog niet uit met Rob. Hij zou nu automatisch mijn hoofdverdachte moeten worden, na het afvallen van Leonie, maar ik ben niet 100% overtuigd. Ik vind Mil bij de molloten enveloppen bijvoorbeeld stukken verdachter dan Rob, en dat zit me tamelijk dwars. Het lijkt in mijn ogen alsof hij daar geframed is met een molactie. En waarom nam hij geen zand mee? Dat is toch heel onmols. Nog los van de vraag waarom hij zich niet met de oplossing van de molloten-enveloppen leek te bemoeien.

Rob wordt ook op subtiele manieren verdacht gemaakt, in afl. 8. Zo vernemen we via de biecht van Nathan dat Rob graag bij de kaart wilde staan. Zagen we niet in de beelden, maar horen we daarna terloops alsnog. Misschien slimme montage, zo lijkt Rob nog wat verdachter dan wanneer we het in beeld hadden gehad (als het al waar is, natuurlijk). Of Rob alleen op de kamer, die zichzelf afvraagt: 'Heb ik nog een weerbericht van vandaag?'. Zodat wij achteraf gaan denken dat hij een passende hoed kan uitkiezen voor op de brug? Dat die hoed opvallend genoeg niet afwaaide haalde ook Moltalk.

Ik moet het allemaal nog eens even voor mezelf op een rijtje zetten deze week. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #728 Gepost op: 2-03-2020, 13:33:30 »
Mijn mening over de mogelijke molacties van Rob:

De meeste genoemde mogelijke molacties zijn subjectief, zelf ingevuld, niet duidelijk of helemaal geen zichtbare actie geweest. Wishfull thinking van de Rob tunnelaars. De meeste van de opgesomde molacties zijn absoluut geen molwaardige acties.
Daarmee bedoel ik mogelijke intenties van behaalde handelingen en wat er gebeurd zou kunnen zijn, maar wat we feitelijk niet hebben gezien. Kortom speculatie.

(...)

Er blijft feitelijk weinig over van de hele lijst.

De feitelijke molacties zien we dan ook pas in aflevering 10. Het idee van het programma is dat we voor die tijd met de informatie die we hebben speculeren wat molacties kunnen zijn. Mijn lijst heeft de getoonde beelden als uitgangspunt.

Prima natuurlijk dat jij het niet overtuigend vindt. Maar van "wishfull thinking van de Rob-tunnelaars" is bij deze lijst geen sprake omdat ie is opgesteld door iemand die Nathan vanaf afl. 0 t/m 5 als Mol had. :P

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #729 Gepost op: 2-03-2020, 14:38:08 »
Ik mis nog dat Rob zei dat hij rechtsaf ging in het Kennersspel terwijl hij feitelijk linksaf sloeg. Dat deed hij om in het begin al verwarring te zaaien over de route naar de enveloppen, en zo tijd te verspelen. Buddy heeft de tekening daarna hersteld.
Ik mis ook de hint dat hij ‘ dakdekker’ verkeerd uisprak, met weglaten van DK wat in het Engels Dekay is.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #730 Gepost op: 2-03-2020, 16:14:08 »
Ik mis nog dat Rob zei dat hij rechtsaf ging in het Kennersspel terwijl hij feitelijk linksaf sloeg. Dat deed hij om in het begin al verwarring te zaaien over de route naar de enveloppen, en zo tijd te verspelen. Buddy heeft de tekening daarna hersteld.
Ik mis ook de hint dat hij ‘ dakdekker’ verkeerd uisprak, met weglaten van DK wat in het Engels Dekay is.
Bij Alleskenners stelt hij voor om nog Daisy te gaan ophalen, maar niemand gaat daarin mee. Zelfs "mol" ( ;) )Nathan zegt direct nee. Rob bukt dan voorover om demonstratief naar het zandlopertje te kijken. Hij moet toen hebben gedacht: "Hey wat grappig nou, ik heb een zandlopertje getatoeëerd op mijn onderarm staan."  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #731 Gepost op: 2-03-2020, 17:31:51 »
Wat ik verder nog mis zijn goede creatieve hints die naar Rob verwijzen, zoals bijvoorbeeld de kleding van Mil of de morsecode in de opdrachttitels naar Nathan.

Creatief misschien wel, maar zoals al lang en breed is aangetoond, rammelt de Morse-code nogal...

Iets anders: ik meen gelezen te hebben dat Rob wegens slechthorendheid een hoorapparaatje in één van zijn oren draagt. Wisten jullie dat het met moderne digitale hoorapparaten mogelijk is om onmerkbaar voor de omgeving telefoongesprekken binnen te krijgen op zo'n apparaat? In theorie is het mogelijk dat Rob op deze manier af en toe aanwijzingen van de productie krijgt.
 ::vergroot::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #732 Gepost op: 2-03-2020, 18:47:18 »
Een bijkomende molactie van Rob kan ook het verplaatsen van de vazen om de opdracht voor Mil en Buddy moeilijker te maken.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #733 Gepost op: 2-03-2020, 23:24:57 »
Rob kwam in de escape room met Leonie als eerste met het idee dat alle knoppen tegelijk moesten worden ingedrukt.
Ik werk in een technische sector en een collega van mij had er echt gewoon moeite mee hoe Rob en Leo tijdens deze opdracht aan het klooien waren. Wat je het best kan doen is met een plankje een knop indrukken en er dan aan weerszijden een schroef doorheen knallen, indien nodig met wat opvul plankjes. Rob en Leo werkten aan een vrijwel onmogelijke oplossing. Door bezig te gaan met de stoel richt je je daar op en ben je niet meer bezig over alternatieve oplossingen na te denken.

Ze kunnen beide oprecht gewerkt hebben aan het beste dat ze konden bedenken, maar het zou me ook niet verbazen dat Rob bewust aangestuurd heeft op een onhaalbaar plan en daar zo veel mogelijk tijd mee gerekt heeft.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #734 Gepost op: 2-03-2020, 23:47:38 »
Een bijkomende molactie van Rob kan ook het verplaatsen van de vazen om de opdracht voor Mil en Buddy moeilijker te maken.
Trouwens... bij die opdracht was er de bijna slapstick-achtige scene waarin Rob met zijn heup een vaas op zijn plek wilde terugduwen. Logischer was om die stok met één hand vast te pakken (deed hij daarvoor namelijk ook al) en met zijn vrije hand de vaas terugzetten. Ik heb Rik niet horen zeggen dat dat verboden was.

Maar zoals Rob zelf al aangeeft, hij mist in zijn geval dan gewoon een paar ogen.  8)
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #735 Gepost op: 2-03-2020, 23:59:46 »
Trouwens... bij die opdracht was er de bijna slapstick-achtige scene waarin Rob met zijn heup een vaas op zijn plek wilde terugduwen. Logischer was om die stok met één hand vast te pakken (deed hij daarvoor namelijk ook al) en met zijn vrije hand de vaas terugzetten. Ik heb Rik niet horen zeggen dat dat verboden was.

Maar zoals Rob zelf al aangeeft, hij mist in zijn geval dan gewoon een paar ogen.  8)

Inderdaad  ::rofl::
Misschien hoopte hij op die manier de vaas nog op een andere vaas te laten vallen zodat die ook kapot zou gaan.
En dan zegt hij in die biecht ook nog zo lollig: "pats! Vaasje weg". Het zou zo in aflevering 10 kunnen ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #736 Gepost op: 3-03-2020, 06:25:34 »
In scherp stellen zien we bij Rob tot twee keer een character collapse.
In het begin als Mil weer eens het initiatief neemt probeert hij haar af te remmen "zou je wel willen he" door haar vast te pakken. Een locomotief houd je niet tegen.
Later als Mil de porto bij zich heeft gehouden weer onmacht "Wat doe je?"
Rob is niet de mol.
Ook bij doorzichtig had Rob kunnen mollen door Leonie meerdere kokertjes te geven maar dat heeft hij niet gedaan (in beeld). Wordt wel gesuggereerd door de beelden en dat benadrukt het tegendeel.
Rob is niet de mol.
Hij heeft gespreid gespreid gespreid. Bondjes gehad en informatie opgezogen, deze kandidaat heeft het spel slim gespeeld, that's it.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #737 Gepost op: 3-03-2020, 06:37:12 »
Ik mis nog dat Rob zei dat hij rechtsaf ging in het Kennersspel terwijl hij feitelijk linksaf sloeg. Dat deed hij om in het begin al verwarring te zaaien over de route naar de enveloppen, en zo tijd te verspelen. Buddy heeft de tekening daarna hersteld.
Ik mis ook de hint dat hij ‘ dakdekker’ verkeerd uisprak, met weglaten van DK wat in het Engels Dekay is.

Volgens mij ging hij werkelijk rechtsaf toen hij dat zei. Hij rekent namelijk niet de deur links uitstappen maar vanuit de kamer (op de drempel) rechts het gangetje in lopen. Zo zegt hij het, zo zien we hem lopen en zo klopt het ook dat hij op dat punt naar rechts gaat.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2020, 06:39:07 door cinner »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #738 Gepost op: 3-03-2020, 20:54:36 »
Na de hint voor laaggeschoolde arbeid kom ik me hier heel laat met hangende pootjes melden. Ik heb flink tegengesparteld, en zelfs vandaag nog, maar een hint naar laaggeschoolde arbeid die leidt naar Rob, dat overtuigd mij. Mag ik mij hier nog melden? Een beetje inschikken dan, kan dat?
(Nou ja, een beetje...  :) )

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #739 Gepost op: 4-03-2020, 00:04:47 »
Na de hint voor laaggeschoolde arbeid kom ik me hier heel laat met hangende pootjes melden. Ik heb flink tegengesparteld, en zelfs vandaag nog, maar een hint naar laaggeschoolde arbeid die leidt naar Rob, dat overtuigd mij. Mag ik mij hier nog melden? Een beetje inschikken dan, kan dat?
(Nou ja, een beetje...  :) )

Manifesteerde jij je niet op uiterst passief-agressieve wijze jegens eenieder die Miljuschka niet verdacht?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'