Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 167456 keer)

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #700 Gepost op: 1-03-2020, 11:40:35 »
Bedankt Heinz!  ::jaja::Dat klopt. Ik zit op een Mol die ongeveer niemand verdenkt, maar ik durf daardoor niet. Ik zoek bevestiging  ;D ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #701 Gepost op: 1-03-2020, 11:45:48 »
Eerst Natha* R*tje*, nu Nathan de m*l.

Heel vreemd. Dat zijn verschillende letters. Waar zijn de r, t en j gebleven? 

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #702 Gepost op: 1-03-2020, 12:48:18 »
Dat is het voordeel van  morse . Met iets anders aanbrengen van stoptekens is een lang kort lang van een k , ineens een lang van de letter t en een kort lang van de letter a. 

Het blijft wonderlijk dat het klopt, maar er zitten wat gekozen methodes om tot deze zin te komen. Ik zie het nog steeds wel als een grote hint , alleen heb ik moeite met nathan als mol  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #703 Gepost op: 1-03-2020, 12:50:09 »
Dat is het voordeel van  morse . Met iets anders aanbrengen van stoptekens is een lang kort lang van een k , ineens een lang van de letter t en een kort lang van de letter a. 

Het blijft wonderlijk dat het klopt, maar er zitten wat gekozen methodes om tot deze zin te komen. Ik zie het nog steeds wel als een grote hint , alleen heb ik moeite met nathan als mol  ::rofl::
Dan is het dus maar nét wat je er in wilt zien.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #704 Gepost op: 1-03-2020, 12:57:02 »
Dan is het dus maar nét wat je er in wilt zien.

Niet mee eens, je kunt lang niet alle letters vormen van de tekens zoals we ze nu hebben, zelfs niet als je kort en lang om zou draaien.

En zeker ook niet alle namen zijn te vormen op deze manier. 


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #705 Gepost op: 1-03-2020, 12:57:51 »
Dan is het dus maar nét wat je er in wilt zien.

Ik zat echt vol in de Miljuschka-tunnel. De naam van Nathan wilde ik dus absoluut niet zien, maar was wel de enige optie die ik hier uit kon halen.  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #706 Gepost op: 1-03-2020, 13:01:46 »
Dat het van Natha* R*tje* naar Nathan de m*l gaat is mij te toevallig/vergezocht.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #707 Gepost op: 1-03-2020, 13:09:21 »
Door die morse code hint denk ik dat Nathan de mol is.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #708 Gepost op: 1-03-2020, 13:29:03 »
Dat het van Natha* R*tje* naar Nathan de m*l gaat is mij te toevallig/vergezocht.

Het geeft inderdaad de zwakte van de hint aan, hoewel het erg sterk puzzelwerk is. (Ik heb al geprobeerd grappige alternatieven als "tunnelvisie" te puzzelen maar zo makkelijk is dat niet.) Belangrijker zwaktepunt vind ik dat er van de opdrachttitels op de website wordt uitgegaan en dat de spaties daarin anders zijn. Dit was vorig jaar soms ook al het geval. (En daarnaast hebben hints altijd voornamelijk in de uitzendingen zelf gezeten.)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #709 Gepost op: 1-03-2020, 13:48:52 »
Deze is vast al genoemd, maar de afleveringstitel ''doorgeven'' kan slaan op Rob die doorgeeft dat hij mol 20 is op de brug door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen wanneer hij de koker met het briefje van 20 openmaakt. Opvallend deed hij dit ook in de allereerste aflevering. Weer een hele sterke aanwijzing via de afleveringstitel naar mol Rob..

Hints naar Rob:

Door de afleveringen heen zien we referenties naar tatoeages die mol Rob heeft zoals het woord ''tevreden'', het rode ''vraagteken'', de ''windmolen'' die te zien was tussen de foto's van de opdracht beeld en geluid, de ''ukelele'' die ook getatoeëerd staat op het lichaam van Rob, de zandloper die te zien was in de opdracht ''Alleskenners'' en tijdens de test van aflevering 6 is de rode chilipeper van Rob te zien.

In aflevering 1 wijst rob aan dat hij de 20e mol is door het briefje van 20 aan te wijzen

In aflevering 5 komt Rob in beeld met de waaier waarop staat ''de mol is hier''

1) afgeschermd - Tina en Claes krijgen een rood scherm in de parkeertarief opdracht en zijn zo afgeschermd als potentiële mol
2) tegendraads - Rob loopt de verkeerde kant op met de kabels 
3) welvarend - Rob geeft tijdens de opdracht ''Lijn(ver)diensten'' aan dat Buddy de code heeft gekraakt & zijn theorie klopt (dus de opdracht gaat welvarend), maar stapt gelijk verkeerd uit de eerste kans die hij krijgt zodat de opdracht gelijk mislukt is
4) misleid - Rob mis leid letterlijk de auto door een verkeerde route op te noemen
5) aangeraakt - Rob raakt de letters M - O - L aan met Claes
6) voor geen meter - Rob loopt een meter naar achteren/voren zodat de opdracht met de telefoons niet meer uitkomt
7) tegenstander - Rob noemt al zijn tegenstanders (de kandidaten) in de laser opdracht
8) doorgeven - Rob geeft door dat hij de mol is tijdens de opdracht ''doorzichtig'' door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen als hij het briefje van 20 vind, tevens werd verteld dat de mol zijn identiteit zou laten zien tijdens de opdracht en dat deed mol Rob vrij doorzichtig door dit hardop te zeggen
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 16:32:55 door Sanmol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #710 Gepost op: 1-03-2020, 14:38:34 »
Zouden →SMOL en Het is SICK nog iets met elkaar te maken hebben?
Als pijltje staat voor "het is":

→      SMOL
Het is SICK

Je zou hier bevestiging in kunnen zien dat 'Het is sick' betekende waar het op leek: 'Het is ik'.
Ik denk van niet, maar het kan.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #711 Gepost op: 1-03-2020, 15:06:13 »
Ik zag overigens dat Rob de opgerolde papiertjes van 'Je draai vinden' op het kastje had liggen van zijn hotelkamer. Ik zou persoonlijk direct kijken of er iets op staat. Wat nou als op ieder papiertje een letter stond die samen een dikke hint zouden vormen naar de Mol?  ::) Ik bedoel, best bijzonder dat ze de papiertjes mee hebben genomen toch en dat die niet door de productie zijn opgeruimd?

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #712 Gepost op: 1-03-2020, 15:15:47 »
Deze is vast al genoemd, maar de afleveringstitel ''doorgeven'' kan slaan op Rob die doorgeeft dat hij mol 20 is op de brug door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen wanneer hij de koker met het briefje van 20 openmaakt. Opvallend deed hij dit ook in de allereerste aflevering. Weer een hele sterke aanwijzing via de afleveringstitel naar mol Rob..

Hints naar Rob:

Door de afleveringen heen zien we referenties naar tatoeages die mol Rob heeft zoals het woord ''tevreden'', het rode ''vraagteken'', de ''windmolen'' die te zien was tussen de foto's van de opdracht beeld en geluid, de ''ukelele'' die ook getatoeëerd staat op het lichaam van Rob en de zandloper die te zien was in de opdracht ''Alleskenners''.

In aflevering 1 wijst rob aan dat hij de 20e mol is door het briefje van 20 aan te wijzen

In aflevering 5 komt Rob in beeld met de waaier waarop staat ''de mol is hier''

1) afgeschermd - Tina en Claes krijgen een rood scherm in de parkeertarief opdracht en zijn zo afgeschermd als potentiële mol
2) tegendraads - Rob loopt de verkeerde kant op met de kabels 
3) welvarend - Rob geeft tijdens de opdracht ''Lijn(ver)diensten'' aan dat Buddy de code heeft gekraakt & zijn theorie klopt (dus de opdracht gaat welvarend), maar stapt gelijk verkeerd uit de eerste kans die hij krijgt zodat de opdracht gelijk mislukt is
4) misleid - Rob mis leid letterlijk de auto door een verkeerde route op te noemen
5) aangeraakt - Rob raakt de letters M - O - L aan met Claes
6) voor geen meter - Rob loopt een meter naar achteren/voren zodat de opdracht met de telefoons niet meer uitkomt
7) tegenstander - Rob noemt al zijn tegenstanders (de kandidaten) in de laser opdracht
8) doorgeven - Rob geeft door dat hij de mol is tijdens de opdracht ''doorzichtig'' door ''20, 20, 20 & 20'' te herhalen als hij het briefje van 20 vind, tevens werd verteld dat de mol zijn identiteit zou laten zien tijdens de opdracht en dat deed mol Rob vrij doorzichtig door dit hardop te zeggen
Voor wat betreft zijn tattoos: de gedroogde rode pepers in de achtergrond bij de test van aflevering 6 niet te vergeten.

Dat van het zandlopertje wist ik niet. Dat staat inderdaad op de pols van zijn rechterarm.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 15:24:22 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #713 Gepost op: 1-03-2020, 15:20:30 »
Het geeft inderdaad de zwakte van de hint aan, hoewel het erg sterk puzzelwerk is. (Ik heb al geprobeerd grappige alternatieven als "tunnelvisie" te puzzelen maar zo makkelijk is dat niet.) Belangrijker zwaktepunt vind ik dat er van de opdracht titels op de website wordt uitgegaan en dat de spaties daarin anders zijn. Dit was vorig jaar soms ook al het geval. (En daarnaast hebben hints altijd voornamelijk in de uitzendingen zelf gezeten.)

Fijn dat jij het al hebt geprobeerd Heinz, ik wilde er net "annebeestje mol" uit gaan proberen halen. ;D
Voor mij is deze hint op het moment ook nog te zwak. Niet alleen omdat (zoals vaker opgemerkt) een markering tussen de morse letters ontbreekt. Maar ook zou het sterker zijn als de volgorde van de letters nog ergens aan af te leiden was. Zoals vorig jaar bij de leader hint. Dat was niet zomaar husselen met letters, maar hield netjes de volgorde van de leader aan.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #714 Gepost op: 1-03-2020, 16:03:01 »
Ik was toch eens benieuwd welke combinaties allemaal mogelijk zijn met deze morsecode. Gelukkig ben ik een beetje handig met programmeren en heb ik een algoritme geschreven. Ik heb de code alleen vergeleken met de letters A-Z, niet met cijfers of leestekens.

Helaas lukt het me nog niet om alle mogelijkheden uit te lijsten (computer begint dan te roken), dat komt later. Maar ik heb ondertussen wel het totaal aantal mogelijkheden kunnen berekenen.

een woord: streep, meerdere woorden punt:
.--..---..--.-.......-.-
aantal resultaten: 3196689


een woord punt, meerdere woorden streep:
-..--...--..-.-------.-.
aantal resultaten: 2771774


Zoals je ziet zijn de mogelijkheden immens. Of de Nathan hint echt is? Het kan, maar het is zeker niet sluitend
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #715 Gepost op: 1-03-2020, 16:09:17 »
Voor wat betreft zijn tattoos: de gedroogde rode pepers in de achtergrond bij de test van aflevering 6 niet te vergeten.

Dat van het zandlopertje wist ik niet. Dat staat inderdaad op de pols van zijn rechterarm.

Allemaal wel heel verdacht. Zou een leuke seizoen hint zijn vind ik.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #716 Gepost op: 1-03-2020, 16:27:48 »
Het geeft inderdaad de zwakte van de hint aan, hoewel het erg sterk puzzelwerk is. (Ik heb al geprobeerd grappige alternatieven als "tunnelvisie" te puzzelen maar zo makkelijk is dat niet.) Belangrijker zwaktepunt vind ik dat er van de opdrachttitels op de website wordt uitgegaan en dat de spaties daarin anders zijn. Dit was vorig jaar soms ook al het geval. (En daarnaast hebben hints altijd voornamelijk in de uitzendingen zelf gezeten.)
Ik heb aflevering 1 er weer bij gehaald, en volgens mij komt de opdrachtnaam "Wijsheid en Geluk" helemaal niet eens in beeld. Die moet je dan wel van de site halen. Ja, dat zwakt de theorie voor mij ook wel wat af.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #717 Gepost op: 1-03-2020, 16:36:53 »
Ik heb hem nog niet langs zien komen, dus ik zet hem er maar bij:
die draaitafel in opdracht 2 kan verwijzen naar muziek.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #718 Gepost op: 1-03-2020, 16:38:22 »
Ik heb aflevering 1 er weer bij gehaald, en volgens mij komt de opdrachtnaam "Wijsheid en Geluk" helemaal niet eens in beeld. Die moet je dan wel van de site halen. Ja, dat zwakt de theorie voor mij ook wel wat af.

Ik ben ook niet 100% overtuigd van de morsehint hoor - ondanks dat ik er zelf mee kwam. Maar juist het feit dat de eerste opdrachtnaam 'Wijsheid en Geluk' niet in de aflevering zat maar alleen op de website te lezen valt, kán in theorie een clue vormen dat er iets met de opdrachttitels op de website is. In theorie.

Vooralsnog zit ik ook nog even in mijn Miljuschka-tunnel, waar Nathan voorzichtig zijn matje om de hoek steekt hoor.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #719 Gepost op: 1-03-2020, 16:41:08 »
Ik ben ook niet 100% overtuigd van de morsehint hoor - ondanks dat ik er zelf mee kwam. Maar juist het feit dat de eerste opdrachtnaam 'Wijsheid en Geluk' niet in de aflevering zat maar alleen op de website te lezen valt, kán in theorie een clue vormen dat er iets met de opdrachttitels op de website is. In theorie.

Vooralsnog zit ik ook nog even in mijn Miljuschka-tunnel, waar Nathan voorzichtig zijn matje om de hoek steekt hoor.
Ik vind hem trouwens echt geniaal gevonden van je, neem ik mijn Rob-hoed voor af.   ::ok::

Combinaties met bijv. Rob heb ik ook proberen te vinden, maar die morse-puzzelstukjes passen niet.
罗本是卧底! (Rob dus!)