Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137326 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #980 Gepost op: 18-03-2020, 17:27:19 »
Wat ik ook leuk vond is dat ze een "mislukte" molactie hebben laten zien. Is dat eerder gebeurd? Ik heb het idee dat de productie en Rick ( de regisseur) erg hebben genoten van Rob als mol
In seizoen 11 lieten ze in aflevering 11 de opdracht zien waarbij Horace, Patrick, Pepijn, Anna en Jan een voorstelling gaven. De molactie van Patrick mislukte, maar dat vond hij niet erg omdat hij van de opdracht had genoten.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #981 Gepost op: 19-03-2020, 00:54:10 »
In seizoen 11 lieten ze in aflevering 11 de opdracht zien waarbij Horace, Patrick, Pepijn, Anna en Jan een voorstelling gaven. De molactie van Patrick mislukte, maar dat vond hij niet erg omdat hij van de opdracht had genoten.

En in seizoen 2007 lieten ze zien hoe Inge het bíjna voor elkaar had om de groep te doen geloven dat ze, net als eerder, 'ka-rel' de hand moesten geven, tot Renate op miraculeuze wijze op het idee kwam dat ze 'el-kaar' de hand moesten geven (of omgekeerd).
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #983 Gepost op: 21-03-2020, 15:46:18 »
Ik vond dit echt een geweldige mol/kandidaat!
En om mij heen zat niemand op Rob, en dat zijn allemaal mensen die al meer dan 6 jaar trouw kijken! Ik kijk al 16 jaar en twijfelde nog steeds of ik het wel goed had!

Ik vind het zeker veel toffer dat we de acties Wél zien. Anders valt er toch eigenlijk niks te speuren, want iedereen kan dan de actie hebben gedaan!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #984 Gepost op: 21-03-2020, 22:16:01 »
Rob in de podcast van vandaag: "Ik heb natuurlijk wel een versie van mezelf neergezet in het programma met een bepaalde tactiek. Een beetje een langzame overdenkende gast die vooral bezig is met het spel en alles doet om te winnen." Door de overfanatieke kandidaat te spelen wilde Rob mensen uit zijn buurt houden. "Dat mensen heel snel dachten: OK, hij kan potentieel dit programma winnen dus ik wil niet dat hij dingen weet die ik wel weet dus ik hou hem gewoon uit mijn buurt. En om zo snel mogelijk een sfeer te creëren waarin mensen dachten OK, Rob is het absoluut niet. Dus ik wil ook niet met hem een opdracht doen want daar heb ik niks aan. En dan heb je vrij spel."

Toen Leonie naar huis moest dacht Rob meteen dat het een kantelpunt zou zijn en iedereen hem nu zou gaan verdenken. (Want Nathan en Buddy waren duidelijk de Mol niet voor de kandidaten.)

Rob nam Robin van Bassie en Adriaan als voorbeeld toen ie de kandidaten orders gaf in de laatste opdracht. ;D

Rob over het servies: "Ik had een berekening gemaakt dat het merendeel zou gaan voor de veilige keuze. Ik schrok behoorlijk van Jaike die uiteindelijk ook zei gokken. Dacht ik oeh, dit gaat verkeerd. Dit is niet hoe ik het voor me zag. En dan is Nathan weer een topper natuurlijk die zegt nee, we pakken gewoon het geld. Waardoor ook iedereen dacht: zie je, Rob is het niet want de Mol zou nóóit gaan voor extra, want het blijkt dus meer waard te zijn."
« Laatst bewerkt op: 21-03-2020, 22:22:25 door Heinz »

Offline pempie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #985 Gepost op: 25-03-2020, 14:40:18 »
Ik ben de mol, ik ben de mol, echt geinig met dat gitaartje

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #986 Gepost op: 26-03-2020, 13:41:37 »
DAGBOEK VAN DE MOL

Het is inmiddels bijna een jaar geleden dat ik in het vliegtuig stapte op weg naar China. Wetende dat ik als Mol nooit naar huis zou gaan. Dat ik als Mol elke aflevering zou meemaken. Dat ik als Mol alles zou zien.

Ik heb het járenlang geroepen en geprojecteerd op het universum: Ooit ga ik meedoen aan Wie Is de Mol?! Het was voor mij een jongensdroom. 

Hoe bijzonder het is om dan als Mol het spel te mogen spelen is bijna niet te omschrijven. Ik ben enorm dankbaar en blij dat ik heb mogen meemaken wat ik heb meegemaakt. Dat ik kon kijken in de keuken van mijn favoriete programma.

Het avontuur heeft van mij het uiterste gevraagd. Ik was zowel kandidaat als Mol, vriend en vijand, vertrouweling en saboteur. Geen gemakkelijke opdracht. Bij elke test heb ik de spanning gevoeld als mens. Niet als kandidaat, want ja, ik wist: “De Mol gaat nooit naar huis.” Je ziet de leuke groep steeds kleiner worden en als mens vind je dat oprecht jammer. Maar als Mol leef je ermee, want dat is het spel.

Het prachtige China, de andere deelnemers, de vriendschap met Nathan, de geweldige opdrachten en de geoliede machine achter de schermen. Het zijn maar een paar dingen uit de enorme selectie herinneringen en ervaringen die me voor altijd bij zullen blijven. Ze zijn de rode draad geweest van het afgelopen jaar.

Twee weken geleden kon ik eindelijk uit mijn uit mijn holletje kruipen. Kon ik iedereen laten weten dat ik het al die tijd was: De Mol. Mijn geheim is niet meer mijn geheim, maar vanaf nu mijn grote trots.

Terwijl ik dit schrijf ziet de wereld er anders uit. Net als de rest van Nederland, en een groot deel van de wereld, zit ik in quarantaine. “De mol gaat nooit naar huis.” Haha. Bizar hoe snel dingen kunnen veranderen. Dat het land waar het coronavirus zijn oorsprong vond, een jaar geleden nog het zorgeloze decor was van mijn grootste avontuur tot nu toe. Het zet alles in perspectief en relativeert. Het maakt duidelijk hoe belangrijk het is om dankbaar te zijn en herinneringen te koesteren. En dat doe ik dan ook. Bedankt allemaal voor het kijken, het meeleven en dat ik op deze manier onderdeel mocht zijn van de Wie is de Mol? community!

Ik ben de Mol… En de Mol is tevreden.

Rob.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #987 Gepost op: 26-03-2020, 14:03:50 »
Heel mooi dagboek, leuk om te lezen!

Offline MolstopperNL

  • Forumlid
  • Ik ben de mol. Ik ben de mol.
Re: [De Mol] Rob Dekay
« Reactie #988 Gepost op: 26-03-2020, 23:32:08 »
Ik vind het zo tof hoe hij echt dankbaar is voor het molschap. Hij stond al hoog in mijn lijstje van mollen, maar dit zorgt ervoor dat hij nog hoger komt