Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93293 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[de winnaar] Buddy Vedder
« Gepost op: 18-12-2019, 16:49:37 »

Praat hier over het doen en laten van Buddy! Meer weten over hem? Klik hier.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 20:57:52 door putyourHANSup! »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2020, 16:21:23 »
Lijkt me een goede mol. Heb wel meermaals gelezen in de 2020 topic dat hij niet de slimste is. Als dat echt zo is, dan kunnen we hem wel uitsluiten. Mol zijn verreist toch een zekere vorm van intelligentie.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2020, 22:04:16 »
Fijne vrachtwagen voor een mol, je hoeft niet veel te doen in een lege vrachtwagen. Je hebt de sleutel bij je, die laat je alleen vallen als je weet dat de opdracht toch niet zal lukken. Dan vind je de sleutel en hoera! Je bent meteen onverdacht bij de groep geworden! :D Wel jammer voor je compagnon in de vrachtwagen die alle vragen in de test niet op jou heeft ingevuld en als eerste moest vertrekken...  :)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2020, 22:06:44 »
Doet me zo hard aan Jan denken  ::oink::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2020, 22:09:29 »
Doet me zo hard aan Jan denken  ::oink::
Zijn jongere broertje ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2020, 22:17:16 »
Ik kreeg bij hem in aflevering 1 toch wel het idee dat hij dit spel slim speelt. Vind hem geen mol, maar vind hem wel bedachtzaam overkomen ofzo. Bij die beltegoed-opdracht daar bij dat scherm een beetje het overzicht houden vind ik eigenlijk niet echt een molpositie. Mijn schot-voor-de-boeg-eerste-afvaller gedachte moet ik misschien toch bijstellen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2020, 22:18:27 »
Ik kreeg bij hem in aflevering 1 toch wel het idee dat hij dit spel slim speelt.
Ik weet niet, maar hij loog wel over letterlijk alles waar hij maar over kon liegen. Naar mijn idee niet de beste tactiek ;D.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2020, 22:20:13 »
Ik weet niet, maar hij loog wel over letterlijk alles waar hij maar over kon liegen. Naar mijn idee niet de beste tactiek ;D.

Dacht ik ook, hierdoor direct afgestreept als mol. Een mol heeft geen enkele reden om te liegen over nutteloze, en tevens controleerbare, dingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2020, 22:23:10 »
Dacht ik ook, hierdoor direct afgestreept als mol. Een mol heeft geen enkele reden om te liegen over nutteloze, en tevens controleerbare, dingen.

Dat dus en hij is nu ook van mijn lijstje. Ik hoop wel dat hij lang blijft want hij lijkt samen met Nathan wel de smaakmaker van de groep.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2020, 22:23:43 »
Hij werd nogal afgeschermd vond ik, weinig in beeld.  ;D

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2020, 22:27:33 »
Ik denk gewoon dat Buddy de Mol is hij keek zo niet echt gespannen om zijn scherm te zien en opeens had hij die sleutel gevonden.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2020, 23:01:18 »
Mhhh hij had verdachte dingen en ook minder verdachte dingen  ???
Frankje Lapi

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2020, 23:17:16 »
Mee eens dat hij waarschijnlijk de mol niet is. Liegen over de keuze van de deur is redelijk nutteloos en riskant als je de mol bent.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2020, 23:32:21 »
Mee eens dat hij waarschijnlijk de mol niet is. Liegen over de keuze van de deur is redelijk nutteloos en riskant als je de mol bent.

Dus al iedereen zo denkt, een hele goede moltactiek. Niets is wat het lijkt.

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2020, 00:03:02 »
Doet mij inderdaad ook aan Jan denken. Ook voelde hij zich precies schuldig dat Annita het spel al moest verlaten. Ik denk trouwens dat ze hem niet verdacht.

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2020, 00:25:30 »
Trust nobuddy.

Met de sleutel doet ie een Jannetje. Maar liegen over de keuze voor geluk is een vreemde overweging. Als mol weet je dat kandidaten adhv meegenomen sleutels gaan factchecken wie er gelogen heeft en wie niet.

In het begin wil je vertrouwen winnen van de groep en je betrouwbaar opstellen als mol. Dus voor nu zeg ik kandidaat.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2020, 09:19:30 »
Ik denk gewoon dat Buddy de Mol is hij keek zo niet echt gespannen om zijn scherm te zien en opeens had hij die sleutel gevonden.
Ja, dat was echt een *doet langzaam Ray-Ban zonnebril op* ...sleutelmoment. Ik bedoel, hoe vind je een sleutel in een kleine lege ruimte pas zo laat in het spel? Met twee kandidaten die ernaar zoeken?  ::ohno::

Ik vind nepmol-achtige acties (zoals jezelf onnodig verdacht maken) niet tegen hem spreken als mol. Kan ook zowel een slimme als gemankeerde strategie zijn van een (slimme / resp. minder slimme) mol.

Lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen geven veel weg. Ik vond hem ook niet per se heel geloofwaardig bij zijn scherm. En bij de opening zat hij te grijnzen naar Rik (die zoals bekend toen al wist wie de mol was) en leek hij ook niet erg verbaasd over wat die hem vertelde. Vergelijk dat met Tina bijvoorbeeld.

Wat dan weer tegen hem spreekt is dat ze dat ook weg hadden kunnen laten uit de edit, zoals bij Miljuschka.

Vind wel dat ze een risico zouden nemen met een bootleg Jan als mol. Ook nog een veel jongere versie van hem die kinderen veel gaan verdenken (denk ik). Vooraf dacht ik dat dat al te merken aan reacties op YouTube.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2020, 12:07:34 »
Ja, dat was echt een *doet langzaam Ray-Ban zonnebril op* ...sleutelmoment. Ik bedoel, hoe vind je een sleutel in een kleine lege ruimte pas zo laat in het spel? Met twee kandidaten die ernaar zoeken?  ::ohno::


Ik denk dat je er wel vanuit mag gaan dat de sleutel echt niet makkelijk te vinden was. Waarom zou je anders twee kandidaten opsluiten in een lege vrachtwagen? Alleen jammer dat we niet hebben kunnen zien hoe deze verstopt was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2020, 12:33:36 »
Ja, dat was echt een *doet langzaam Ray-Ban zonnebril op* ...sleutelmoment. Ik bedoel, hoe vind je een sleutel in een kleine lege ruimte pas zo laat in het spel? Met twee kandidaten die ernaar zoeken?

Hij schermt de sleutel af  ;)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2020, 13:26:08 »
Hetgeen mij frappeert aan Buddy is dat hij een duidelijke energieke kandidaat is. Overenthousiast, maar daardoor wel overal bij aanwezig. Ik vind het wel een goede dekking voor een Mol. Men kan zeggen dat het een Jan Versteegh tactiek is, maar dit komt op mij meer over als jeugdig enthousiasme en de benadrukking daarop is wel heel treffend. Dus het zou zomaar toch wat aandikken kunnen zijn van zijn karakter.

Wat hem enigszins tegenspreekt als Mol is dat hij al veel en achterhaalt gelogen heeft en daarmee niet doordacht lijkt te spelen. Het is niet zozeer cruciaal, maar wel onhandig.

Dus het zou kunnen.