Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93315 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2020, 12:44:29 »
Kim Pieters hanteerde een dergelijke tactiek en zij was de mol. Dus om Buddy hierom af te schrijven lijkt me voorbarig.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2020, 19:06:21 »
Kim Pieters hanteerde een dergelijke tactiek en zij was de mol. Dus om Buddy hierom af te schrijven lijkt me voorbarig.

Ja, het er zo dik boven op leggen dat niemand je verdenkt. Wel heel irritant. Je verwacht van een mol wat meer diepgang.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #42 Gepost op: 18-01-2020, 00:07:51 »
Wat mij nu pas opviel is waarom zei Buddy zo hard "Huh"? toen hij zijn blinddoek afdeed in de vrachtwagen? Hij keek niet eens rond en zei meteen "huh dit is raar".

Je ziet een lege vrachtwagen, maar het lijkt mij toch handig om eerst alles te inspecteren, voordat je conclusies trekt. Hij wil hiermee eigenlijk meteen zeggen dat hun twee een abnormale opdracht hebben, wat weer lijkt op voorkennis.
Anita riep ook meteen iets over dat het geen escaperoom was. Blijkbaar hadden ze dit in de opdrachtuitleg te horen gekregen.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #43 Gepost op: 18-01-2020, 10:50:44 »
Ik vind Buddy de minst verdachte kandidaat tot nu toe:

- Hij is - zoals al besproken is - veel te opzichtig aan het liegen. Je haalt er helemaal geen voordeel uit als mol.
- Hij stond bij de opdracht Beltegoed bij het bord. Daar is niet gemold, en ook is dat voor een kandidaat de meest interessante plek omdat je daar ziet wie wat meeneemt. Wat moet de mol daar?
- Bij Parkeertarief had Buddy de sleutel gevonden, heel laat en heel misschien heeft hij de sleutel verstopt. Maar daar is geen bewijs voor en áls hij het had verstopt, waarom dan toch de sleutel ‘vinden’ en de truck het goede vak in laten rijden? Niet logisch toch?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #44 Gepost op: 18-01-2020, 17:02:35 »

<knip>

- Bij Parkeertarief had Buddy de sleutel gevonden, heel laat en heel misschien heeft hij de sleutel verstopt. Maar daar is geen bewijs voor en áls hij het had verstopt, waarom dan toch de sleutel ‘vinden’ en de truck het goede vak in laten rijden? Niet logisch toch?

Het enige wat ik kan bedenken is dat Buddy de sleutel vrij rap vond, maar dat hij Anita aan het testen was. Pas tegen het eind ineens sleutel "vinden" om opdracht (hun deel) nog te doen slagen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2020, 23:02:48 »
Ik vind dat ik veel vogels zie en hoor in de afleveringen.
Buddie Vedder
Buddie Feather
Buddie Veren


Trust Nobuddie  ::tandpastasmiley:: (daar moest ik wel om lachen vorige week bij Moltalk.)

Maar ik stemde op Rob/Nathan. ::rofl::

Toch wilde ik jullie mijn gedachtengang niet onthouden. ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 07:50:34 door KiWi0501 »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2020, 10:50:57 »
Het valt mij op dat Buddy af en toe opmerkingen heeft die zouden kunnen duiden op voorkennis.

In afl. 1, bij de opdracht met de vrachtwagens/escape rooms.
Zodra ze uit de vrachtwagen zijn, roept hij meteen: “We moeten kijken, we moeten kijken.” En bij het op de plek zetten van de vrachtwagen: “We hebben een nul op de auto, maar een 1 op de sleutelhanger.”
De twee andere teams die zichzelf ook bevrijd hadden, hadden dit niet of pas later door. Ook Anita leek niet echt door te hebben hoe het precies zat. Waarom Buddy dan wel?

En in afl. 2 bij het ontsteken van de kleurkanonnen, nadat rood en blauw geweest waren: “Door met geel, kom maar met geel.” En toen kwam geel.  ::vergroot:: (Hier kan het zo zijn dat de volgorde van tevoren verteld is of dat hij zelf aan geel heeft geknutseld en dus graag wilde zien dat hij dit goed had gedaan, maar toch...)

Verder lijkt hij nog steeds wel fanatiek en enthousiast, maar ik had wel het idee dat hij minder hyperenthousiast was dan in afl. 1. Heeft hij hierin instructies gehad, om het iets rustiger aan te doen omdat het wel erg ‘over the top’ was? (Vooral het uit de vrachtwagen hangen in afl. 1 vond ik zelf nogal overdreven.  ::) ) Of is het gewoon zo dat het ‘nieuwe’ er nu na een paar dagen af is en de emoties daarom wat getemperd zijn?

Het zijn maar kleine dingetjes en ik zie vooralsnog niet echt een Mol in hem, maar ik ga dit soort uitspraken wel in de gaten houden.  ::vergroot::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2020, 15:26:15 »
Hallo, ik kom van de Rob-tunnel.

Volgens mij is Buddy de meest logische Mol op dit moment en dat baseer ik nu vooral op aflevering 2. In alle drie de opdrachten ging iets mis door toedoen van Buddy.

Opdracht 1:
Het zou kunnen dat hij iets met de draden gedaan heeft, of te lang heeft lopen tijdrekken, dat zien we natuurlijk niet op beeld. Ja, het kastje was goed afgesteld, maar het enige kastje dat het niet deed was van de drie die ik niet verdenk, dus de Mol heeft dat onderdeel wellicht wel goed gedaan. En niet te vergeten dat Jaike op hem zat, hij dat wellicht weet en daarom min of meer gedwongen is dat onderdeel goed te doen.

Opdracht 2:
Buddy geeft een verkeerde route door. Leonie laat hem weliswaar die keuze maken, maar spreekt vervolgens niet in een biecht dat het zo verdacht was dat ze dankzij Buddy verkeerd zijn gegaan. Volgens mij is dat expres weggelaten.

Opdracht 3:
Buddy stuurt en bepaalt dus hoe hij en Rob gaan rijden. In mijn optiek de beste positie voor de Mol. En warempel, ze rijden voorbij een puzzelstuk.

En tussen de opdrachten door lijkt hij enorm enthousiast en dat zal ook voor een deel zijn karakter zijn, maar het wordt wel enorm aangedikt. Hij is in ieder geval niet vies van leiding of beslissingen nemen door bijvoorbeeld 'tegendraads' de kamerindeling te wijzigen, wat een fijne karaktertrek is voor een Mol. Sterker, een die zowat elke Mol in het verleden deels bezat.



Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2020, 15:31:11 »
En tussen de opdrachten door lijkt hij enorm enthousiast en dat zal ook voor een deel zijn karakter zijn, maar het wordt wel enorm aangedikt. Hij is in ieder geval niet vies van leiding of beslissingen nemen door bijvoorbeeld 'tegendraads' de kamerindeling te wijzigen, wat een fijne karaktertrek is voor een Mol. Sterker, een die zowat elke Mol in het verleden deels bezat

Mooi gevonden! Zou zomaar de uitleg van de afleveringstitel kunnen zijn.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2020, 15:42:14 »
Ik vind dat Buddy overdreven geschrokken reageert op de mededeling van Rik dat er een zwarte vrijstelling is ingezet. Deze heeft geen enkele consequentie en zeker niet voor Buddy want hij heeft zelf niets ingezet. Het is, als hij kandidaat is, alleen maar voordelig voor hem dat er eventueel weer een gelijk speelveld is. Vanwaar die overdreven reactie? Ben er nog niet uit of hij gewoon snel reageert op iets, of dat hij iets acteert.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2020, 15:55:10 »
Ik vind dat Buddy overdreven geschrokken reageert op de mededeling van Rik dat er een zwarte vrijstelling is ingezet. Deze heeft geen enkele consequentie en zeker niet voor Buddy want hij heeft zelf niets ingezet. Het is, als hij kandidaat is, alleen maar voordelig voor hem dat er eventueel weer een gelijk speelveld is. Vanwaar die overdreven reactie? Ben er nog niet uit of hij gewoon snel reageert op iets, of dat hij iets acteert.
Acteert een mol die kandidaat speelt. Maar wel slecht, wat niet verwonderlijk is.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2020, 16:05:14 »
Kan het me gewoon niet goed voorstellen dat hij de mol zou zijn. Hij is zo aan het liegen en bedriegen en daarmee door de mand aan het vallen, een mol zou zeker in het begin toch wel iets voorzichtiger zijn met doorzichtige leugens te vertellen? En ik vind hem best fanatiek in halen van opdrachten en rond speuren.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2020, 16:08:18 »
Als je de indruk kunt wekken dat je slecht kunt liegen haal je daar mogelijk wel verdenkingen van je af. Als kandidaten jou niet meer serieus nemen gaan ze minder op je letten en kun je beter mollen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2020, 16:23:35 »
Als je de indruk kunt wekken dat je slecht kunt liegen haal je daar mogelijk wel verdenkingen van je af. Als kandidaten jou niet meer serieus nemen gaan ze minder op je letten en kun je beter mollen.

Is ook wat voor te zeggen.

En hij probeert een Jan Versteegh type te zijn.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2020, 19:16:26 »
Buddy reageert als enige nogal enthousiast als Rik vertelt dat ze met de kleurwerk opdracht meer kunnen verdienen dan er nu in de pot zit. Hij begint met een soort van klapgebaren te maken. Houdt hier snel mee op omdat dit een beetje vreemd lijkt want de anderen reageren nauwelijks. Lijkt me niet dat een Mol zo zou reageren. Die wil niet opvallen.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2020, 19:34:13 »
Dat doet ie aan de lopende band dus het lijkt me niet gespeeld. In het hints-topic plaatste ik al eerder dat ie in aflevering 1 "twintig" roept waarbij ie zijn armen omhoog gooit en juicht bij de afronding van de escaperoom-opdracht terwijl Rik nog aan het woord is. (20e Mol, vandaar mogelijke hint.) Bij Riks mededeling in aflevering 2 dat er weer een zwarte vrijstelling is ingezet reageert ie als enige vrij dramatisch en bij het rode scherm van Tina gooit ie er nog een extra schepje bovenop. Al heeft ie daar wel goede concurrentie van een aantal anderen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2020, 21:06:53 »
Ik vraag me  af waar het vandaan komt dat Buddy veel en onnodig liegt. Ik heb hem in aflevering 1 twee x horen liegen maar heel veel kandidaten hebben hier gelogen....

Vóór de maaltijd tijdens de gesprekken op de hotelkamer liegen Leonie en Rob al over wat ze gevonden hebben. Oké dit kun je in een spel als WIDM functioneel liegen noemen. Tijdens het eten wil niemand iets loslaten en liegt Buddy over de poort die hij gekozen heeft. Deze leugen heeft inderdaad geen zin maar  juist omdat het opvalt kan betekenen dat men hem als kandidaat ziet want een mol liegt toch niet onnodig?

Tijdens de lunch liegen Buddy, Jaike en Tina over wat ze gevonden hebben en na het vertrek van Anita weet Rob zijn leugen wel heel goed vol te houden.

Heb ik leugens van Buddy gemist?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2020, 22:09:50 »
Ik vind dat Buddy overdreven geschrokken reageert op de mededeling van Rik dat er een zwarte vrijstelling is ingezet. Deze heeft geen enkele consequentie en zeker niet voor Buddy want hij heeft zelf niets ingezet. Het is, als hij kandidaat is, alleen maar voordelig voor hem dat er eventueel weer een gelijk speelveld is. Vanwaar die overdreven reactie? Ben er nog niet uit of hij gewoon snel reageert op iets, of dat hij iets acteert.
Ik dacht eerder aan een kandidaat-actie. Hij doet alsof hij een joker of vrijstelling had ingezet om zo anderen te misleiden. Waarom zou De Mol zoiets overdreven doen?
Voor mij is hij De Mol zeker niet. Uitgesloten met dikke stift.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #58 Gepost op: 19-01-2020, 22:21:33 »
Ik vraag me  af waar het vandaan komt dat Buddy veel en onnodig liegt. Ik heb hem in aflevering 1 twee x horen liegen maar heel veel kandidaten hebben hier gelogen....

*knip*

Heb ik leugens van Buddy gemist?

Misschien niet veel leugens maar Buddy is gewoon het type dat observeert, de kat uit de boom kijkt, daar op inspeelt, bondjes maakt, informatie uitwisselt, liegt en bedriegt waar het kan om zich verdacht te maken etc. Het past gewoon allemaal typisch in het plaatje van de jonge hond die bloedfanatiek het spel in gaat en beleeft. Althans, zo zie ik het dan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #59 Gepost op: 20-01-2020, 21:22:17 »
Je trekt mij helemaal in je tunnel  ;)

Hè bah.. ik ging toch ff snel checken of ik nog op de goeie site zat  :-X :P

Buddy.. ik vind het lastig hem echt af te schrijven als in definitief ofzo. Krijg Jan vreesvibes van m.
Als in dat áls hij het is .. hij het wel echt heel goed doet