Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 94015 keer)

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #80 Gepost op: 26-01-2020, 07:54:20 »
tot nu toe zag ik hem niet als mol, maar ik ben ineens overtuigd:
bij het zoeken van het theeservice gaf hij opnieuw blijk van voorkennis.
Iedereen lijkt niet zeker te weten welk onderdeel van het servies ze moeten zoeken, maar Buddy benoemt dat ze het melkkannetje moeten hebben.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #81 Gepost op: 26-01-2020, 07:58:21 »
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat Buddy de finale haalt. Hij wordt in de montage structureel verdacht neergezet, terwijl hij eigenlijk alles goed doet. De productie heeft er blijkbaar alle baat bij dat hij verdacht blijft ::jaja::
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #82 Gepost op: 26-01-2020, 09:09:09 »
Ik begin zo langzamerhand te geloven dat Buddy de finale haalt. Hij wordt in de montage structureel verdacht neergezet, terwijl hij eigenlijk alles goed doet. De productie heeft er blijkbaar alle baat bij dat hij verdacht blijft ::jaja::

Ik zag al een finalebruggetje Buddy-Leonie.

De mol is Buddy volgens mij niet:
- onnodig liegen over gekozen pad
- bij belkrediet heel de tijd aan het bord staan
- Jaike die hem duidelijk verdacht
- weinig tot geen concrete molacties

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #83 Gepost op: 26-01-2020, 09:32:22 »
Hij is flink aan het stijgen bij mij, terwijl ik m eerder al soort van heb afgeschreven.

Hij neemt echt werkelijk overal de leiding, en geeft zo dus sturing aan het spel. Hovercraft, theepot, eerder ook met zaken zoals kamer wissel. Als ik probeer objectief te kijken, en ja....dat lukt ook altijd zo lekker bij widm  ::rofl::, dan schrijft hij de meeste molpunten op zijn naam deze aflevering:

- leiding bij hoovercrafts, hij doet het precies zoals in een biecht wordt gezegd (eerst alles goed doen en dan net te vroeg de juiste oplossing hebben waardoor het niet uitkomt)
- sturen op verkeerde beelden, en en -250 enveloppe pakken
- bij de theepot is hij verwarrend bezig, en lijkt hij voorkennis te hebben met het melkkannetje, wat een rare uitspraak.

Mmmmmmmmm ik weet nog niet wat ik ermee ga doen hahaha...
Meer L

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #84 Gepost op: 26-01-2020, 11:51:00 »
Opdracht goed uitleggen en dan verwarring zaaien bij het uitvoeren, Buddy is mijn mol.  ;D

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2020, 15:03:32 »
Hij schermt de sleutel af  ;)
Misschien zat de sleutel onder zijn schoen en kon hij hem door een bepaalde beweging of schrapen eraf halen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2020, 15:12:55 »
Er zit een knip in de beelden vlak voordat Nathan het geld grijpt (zie houding van Mil). Dit maakt de actie van Nathan nog veel resoluter en verdachter.

Buddy stemde voor het geld en in de biecht legt hij de verdenking op Nathan, door te zeggen dat ie op dit soort momenten al zijn voelsprieten naar de mol uitzet. Nathan pakt vervolgens het geld en dat wordt door de regie extra benadrukt door die knip in de beelden, perfecte bliksemafleider van de echte mol!
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 15:30:50 door Theovv »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2020, 17:22:11 »
Wat Buddy zegt in die biecht kun je opvatten als een kandidaat die de Mol gaat uitlokken tot het kiezen voor de 1500 en dus de laagste optie. Het ding is echter dat hij, als kandidaat, niet kan weten noch zal weten wat de juiste optie geweest is. Dus eigenlijk valt er helemaal niks te concluderen voor een kandidaat en is die biecht van hem onzin. Daarom is het inderdaad een indekking voor hem als Mol. En dat gebruikt de regie ook.

Buddy vertelt een algemene gedachte --> De doorsnee kijker volgt die gedachte en focust op zij die die theorie navolgen --> Nathan pakt het geld met een extra verdachte montage --> De kijkers verdenken Nathan.

Het is heel gedurfd van de regie als Nathan daadwerkelijk de Mol is, maar dat zou zonde zijn, want tot dusver is hij nog maar weinig verdacht en dan zou deze scene alles omdraaien.




Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2020, 18:07:58 »
Ja, Buddy komt hier erg verdacht uit. Zou Jaike toch net op het verkeerde moment van hem zijn afgestapt? (Miljuschka was haar hoofdverdachte m.i.)

Wat Mil zei "als Buddy de mol is ben ik fucked" is trouwens een finale waardige quote.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2020, 19:31:27 »
Ik weet het niet bij Buddy. Hij lijkt vooral te doen alsóf hij over veel voorkennis beschikt, in de hoop dat anderen hem gaan verdenken. Het komt allemaal nogal gekunsteld over.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2020, 20:26:58 »
Mijn mol! Vooral met de voorkennis die hij laat zien en bij de discussie en lijndienstopdracht heeeel verdacht
Die voorkennis zit me ook niet lekker. Ik wil er alleen niet in mee dat ie de mol is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2020, 20:31:36 »
Hij blijft iemand die ik niet durf af te strepen

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2020, 20:38:40 »
Dit  ::tandpastasmiley::

Hij staat niet in mijn top 3 en toch durf ik m niet af te strepen...
Meer L

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2020, 20:52:57 »
Dat ie, naast Nathan, als enige voor de 1500 euro kiest ipv de 2700 zet hem voor mij opeens heel hoog in de verdenking. En van daaruit vind ik ook andere dingen prima passen.

Alleen al deze aflevering, heel goed zijn best doen in opdracht 1 die alsnog mislukt, omdat ze veel te vroeg op de goede plek zitten. Niet direct voor het kannetje gaan dat de vrouw aanwijst, in de groep zitten met de -250.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2020, 21:55:20 »
Dat ie, naast Nathan, als enige voor de 1500 euro kiest ipv de 2700 zet hem voor mij opeens heel hoog in de verdenking.

Johan en Claes waren ook voor de 1500 euro.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #95 Gepost op: 26-01-2020, 21:58:57 »
En Nathan.

Dus zal er nog een vijfde zijn geweest die de doorslag gaf.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #96 Gepost op: 26-01-2020, 22:06:30 »
En Nathan.

Dus zal er nog een vijfde zijn geweest die de doorslag gaf.
4 mensen wilden gokken en 4 mensen wilden voor de 1500 euro gaan. Nathan is toen naar voren gestapt en heeft voor iedereen besloten dat ze voor 1500 euro zouden gaan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #97 Gepost op: 26-01-2020, 22:08:30 »
4 mensen wilden gokken en 4 mensen wilden voor de 1500 euro gaan. Nathan is toen naar voren gestapt en heeft voor iedereen besloten dat ze voor 1500 euro zouden gaan.
Nee, daar zit een knip in de beelden. We missen een stuk besluitvorming. Daarna is er amper nog protest als Nathan het geld pakt. Zelfs Mil staat er rustig bij, terwijl ze in haar biecht zegt dat het een eenmansactie was.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #98 Gepost op: 26-01-2020, 22:10:38 »
4 mensen wilden gokken en 4 mensen wilden voor de 1500 euro gaan. Nathan is toen naar voren gestapt en heeft voor iedereen besloten dat ze voor 1500 euro zouden gaan.

Precies

In deze hele opdracht vind ik trouwens Buddy het meest verdacht van iedereen.
Blijf Jan vibes van m krijgen

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #99 Gepost op: 26-01-2020, 22:48:19 »
Ik twijfel alleen aan Buddy's reactie als de vrouw het kannetje aanwijst. Ik weet ook niet wat ie als Mol anders had kunnen doen, behalve er overheen praten/ het negeren, maar hij doet geen moeite de aandacht van het kannetje af te leiden, maar herhaalt juist wat de vrouw zegt.