Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93365 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #100 Gepost op: 26-01-2020, 23:11:20 »
Ik twijfel alleen aan Buddy's reactie als de vrouw het kannetje aanwijst. Ik weet ook niet wat ie als Mol anders had kunnen doen, behalve er overheen praten/ het negeren, maar hij doet geen moeite de aandacht van het kannetje af te leiden, maar herhaalt juist wat de vrouw zegt.

In zijn biecht vertelt Nathan wel dat Buddy wat liep te vertragen elders, off-screen. Je ziet ook dat er een knip zit in dat moment en het moment dat Nathan voorstelt een onderdeel uit de koffer te pakken. Dus het zou kunnen dat Buddy hier wel heeft lopen vertragen, maar dat dat er juist uitgeknipt is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #101 Gepost op: 27-01-2020, 23:10:26 »
Hij is flink aan het stijgen bij mij, terwijl ik m eerder al soort van heb afgeschreven.

Hij neemt echt werkelijk overal de leiding, en geeft zo dus sturing aan het spel. Hovercraft, theepot, eerder ook met zaken zoals kamer wissel. Als ik probeer objectief te kijken, en ja....dat lukt ook altijd zo lekker bij widm  ::rofl::, dan schrijft hij de meeste molpunten op zijn naam deze aflevering:

- leiding bij hoovercrafts, hij doet het precies zoals in een biecht wordt gezegd (eerst alles goed doen en dan net te vroeg de juiste oplossing hebben waardoor het niet uitkomt)
- sturen op verkeerde beelden, en en -250 enveloppe pakken
- bij de theepot is hij verwarrend bezig, en lijkt hij voorkennis te hebben met het melkkannetje, wat een rare uitspraak.

Mmmmmmmmm ik weet nog niet wat ik ermee ga doen hahaha...

Dat heb ik ook bij hem... Voor nu zeer verdacht in ieder geval.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2020, 08:43:44 »
Precies

In deze hele opdracht vind ik trouwens Buddy het meest verdacht van iedereen.
Blijf Jan vibes van m krijgen

Dit. Is na de laatste aflevering met stip gestegen op mijn lijstje. Acteert de fanatieke kandidaat die vooral anderen beticht van mollen. Stuurt vaak tijdens opdrachten. Hij valt nog niet uit te sluiten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2020, 10:14:13 »
Dit. Is na de laatste aflevering met stip gestegen op mijn lijstje. Acteert de fanatieke kandidaat die vooral anderen beticht van mollen. Stuurt vaak tijdens opdrachten. Hij valt nog niet uit te sluiten.

Bij de opdracht vaarverdiensten gaat de opdracht de mist in bij station 3 doordat Rob en Buddy steeds samen verder gaan en dus niet wisselen. Even later in het chaotische gedeelte van de uitzending zie je Rob en Buddy in een hovercraft met hun handen voor hun hoofd zich allebei kapot schamen omdat ze zon enorme beginnersfout hebben gemaakt. In zijn enthousiasme maakt hij een fout. Is weliswaar precies zoals hij zou moeten mollen, maar in vind die schaamte er zo van afdruipen dat ik dat als een natuurlijke reactie zie.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2020, 10:18:23 »
Ook bij mij is Buddy weer op de radar verschenen. ::jaja:: Daar kun je niet omheen, na deze aflevering.

Ik weet niet of het al genoemd is, maar bij de theepot opdracht (duo Nathan-Buddy) vindt Nathan hun eerste locatie. Maar wie we veel duidelijker in beeld krijgen is Buddy, die roept: "Dit is hem. Dit is hem. 100% zeker!". Volgens mij zien we bij geen van de andere duo's dat de ene kandidaat een succesje van de andere 'wegkaapt'. Misschien gewoon puur enthousiasme, maar ik vond het toch wel verdacht. Het is overigens onduidelijk wie van de twee hun laatste locatie vindt. Ze staan dan al binnen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2020, 10:49:48 »
Helemaal mee eens met iedereen die Buddy meer gaat verdenken en met wat Newbie2 hierboven noemt. Buddy is sowieso de hele tijd aan het benadrukken en vieren als er geld verdiend wordt. Iets wat me niet alleen aan Jan maar ook aan Kees doet denken die er altijd als de kippen bij was om (andermans) succes te vieren.

Edit: ik lees in het molboekje dat Kees Buddy's vertrouwenspersoon was en dat ie Kees de beste Mol vond. Interessant.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 13:21:38 door Heinz »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2020, 15:30:06 »

Edit: ik lees in het molboekje dat Kees Buddy's vertrouwenspersoon was en dat ie Kees de beste Mol vond. Interessant.

Mil - Jan
Leonie - Merel
Buddy - Kees

Zit er dit jaar een hint in de vertrouwenspersonen?  ::vergroot::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #107 Gepost op: 28-01-2020, 15:31:41 »
Mil - Jan
Leonie - Merel
Buddy - Kees

Zit er dit jaar een hint in de vertrouwenspersonen?  ::vergroot::

Het zou inderdaad wel veel verklaren als in principe iedereen de mol is dit jaar...

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #108 Gepost op: 28-01-2020, 16:04:22 »
Het zou inderdaad wel veel verklaren als in principe iedereen de mol is dit jaar...
En Johan de enige kandidaat is.  ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #109 Gepost op: 29-01-2020, 17:53:46 »
Buddy heeft in Theservies een zeer duidelijke niet-molactie. Terwijl ze aan het aftellen zijn, opent hij de kist zodat het kopje net op tijd geplaatst kan worden. Simpele mol-actie was geweest de kist onhandig openen net na de tijd. Doet ie niet.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #110 Gepost op: 29-01-2020, 19:04:44 »
En Johan de enige kandidaat is.  ;D

Of Johan de enige mol? Ik sluit voorlopig niets meer uit.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #111 Gepost op: 30-01-2020, 16:07:25 »
Omdat ik niet door kan blijven gaan met acht verdachten heb ik hem maar afgestreept. Gevoelsmatig kan het allemaal best, maar ik geloof er niet in Buddy als Mol op basis van een paar feiten:

- Bij de stroomkastjes corrigeert hij tot twee keer toe Jaike (kandidaat). Eerst, omdat ze een verkeerde draad gebruikt. De tweede keer, omdat ze de kabel helemaal meetrekt. Vooral dat laatste vind ik frappant. Dat had ook later gekund. Hij doet het al binnen enkele meters. Zonder geloofwaardigheid te verliezen. Levert 500 euro op, plus de kans dat de totaalopdracht lukt.

- Bij Theepot is hij niet aanwezig bij de beslissende discussie over het kannetje en verliest daar de invloed over 1500 euro. Hij had door daar te blijven twee dingen kunnen bereiken. Het kannetje kwam niet of te laat binnen. Het stuk dat hij in plaats daarvan ging zoeken, zou te laat zijn gekomen. Als klap op de vuurpijl hield hij ook nog het kistje open, zodat het servies met nog een seconde op de klok compleet was. Dat maakt hem voor mij voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de eerste 1500 en hij behoudt de kans op 2700. Zeer riskant, want als Buddy de Mol is (of zou zijn geweest), dan geeft de stemming van 4-4 wel aan hoe tricky het was om deel I te laten slagen.

- Bij de lijn(ver)diensten komt hij met de goede oplossing. Als ik het goed heb, heeft hij de eindoplossing gegeven. Daarna was maar 1 stap nodig om het goed te doen. Daarvoor was een paar minuten denkwerk nodig geweest. Als iemand die paar minuten had genomen, was alles goed gegaan. Hij zette de groep wel heel vroeg (in ieder geval op tijd) op de drempel van de oplossing. Een halte later was alles onhaalbaar geweest.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2020, 20:05:35 »
Ik vond hem toch wel verdacht deze aflevering. Echter het zit mij niet lekker dat hij tijdens de test zoveel als verdachte werd genoemd. Als hij de mol zou zijn zou de regie dit dan zo duidelijk naar voren laten komen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2020, 20:11:08 »
Dat zou wel heel bijzonder zijn ja. Een vroeg door veel kandidaten verdachte Mol wordt de laatste jaren altijd wel uit de wind gehouden. (Met Merel, Klaas en Margriet was dat zo. De mollen daartussen werden amper verdacht.)

Offline Janneke123

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2020, 20:17:50 »
Ja precies, ook mijn probleem.

Buddy doet zoveel rare dingen:
- Stuurt op de markt anderen aan om geld bedragen te vinden anders dan 250 euro
- Vindt op een rara manier de sleutel op het laatste moment in de escape room
- Twijfelt enorm over het potje van het theeservies samen met Nathan
- Wil niet gokken bij het theeservies
- Snapt de hoveropdracht goed en maakt vervolgens direct een fout samen met Rob
- Kan bij wereldbeeld het puzzelstuk niet vinden waar ze langs zijn gereden
- Zit in het groepje bij beeldig, waar het minste geld wordt opgehaald.

Maar de halve wereld noemt hem in de biechten als verdacht en de eerste opdracht liegt hij opzichtig over zn sleutel en wat hij had....
Vooral die biechten zitten me dwars, zouden ze dat doen bij de mol?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2020, 21:08:31 »
Niet verdacht.

Offline martijn2308

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #116 Gepost op: 31-01-2020, 08:42:12 »
Waarom zou buddy liegen tussen het kiezen van wijsheid of geluk. Leonie en Tina kwamen hierachter. Dit zou een mol toch niet gaan doen terwijl er niets op het spel staat. Het kon absoluut geen kwaad om te vertellen waarvoor je had gekozen. Dat weet de mol ook en dus echt een kandidaten actie van Buddy. Als mol zijnde neem je hier toch een extra risico als je dit wel doet
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 08:55:31 door martijn2308 »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2020, 13:44:57 »
Waarom zou buddy liegen tussen het kiezen van wijsheid of geluk. Leonie en Tina kwamen hierachter. Dit zou een mol toch niet gaan doen terwijl er niets op het spel staat. Het kon absoluut geen kwaad om te vertellen waarvoor je had gekozen. Dat weet de mol ook en dus echt een kandidaten actie van Buddy. Als mol zijnde neem je hier toch een extra risico als je dit wel doet

Maar dat is juist het punt. Die leugen wordt zo benadrukt in de montage. Anita vermeld het nog eens in haar biecht: "Waarom zou je nou daar over liegen?". Met andere woorden, ze willen dat je je inderdaad gaat afvragen waarom een mogelijke Mol dat zou doen? Het is een onnodige leugen die alleen lijkt te zijn gemaakt vanuit een kandidaat. En zo dacht ik er eerst ook over. Maar het is zeker geen essentieel bewijs hem af te strepen.

Bovendien is zoiets volgens mij al een aantal keer gebruikt, zodat de kijker de Mol in de eerste aflevering afstreept en er volgens niet meer op terug kan vallen. Of in ieder geval wordt het wat aangedikt dat sommige kandidaten (in)direct positief over de Mol spreken in de biecht.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2020, 20:21:24 »
Omdat ik niet door kan blijven gaan met acht verdachten heb ik hem maar afgestreept. Gevoelsmatig kan het allemaal best, maar ik geloof er niet in Buddy als Mol op basis van een paar feiten:

- Bij de stroomkastjes corrigeert hij tot twee keer toe Jaike (kandidaat). Eerst, omdat ze een verkeerde draad gebruikt. De tweede keer, omdat ze de kabel helemaal meetrekt. Vooral dat laatste vind ik frappant. Dat had ook later gekund. Hij doet het al binnen enkele meters. Zonder geloofwaardigheid te verliezen. Levert 500 euro op, plus de kans dat de totaalopdracht lukt.

- Bij Theepot is hij niet aanwezig bij de beslissende discussie over het kannetje en verliest daar de invloed over 1500 euro. Hij had door daar te blijven twee dingen kunnen bereiken. Het kannetje kwam niet of te laat binnen. Het stuk dat hij in plaats daarvan ging zoeken, zou te laat zijn gekomen. Als klap op de vuurpijl hield hij ook nog het kistje open, zodat het servies met nog een seconde op de klok compleet was. Dat maakt hem voor mij voor een belangrijk deel verantwoordelijk voor de eerste 1500 en hij behoudt de kans op 2700. Zeer riskant, want als Buddy de Mol is (of zou zijn geweest), dan geeft de stemming van 4-4 wel aan hoe tricky het was om deel I te laten slagen.

- Bij de lijn(ver)diensten komt hij met de goede oplossing. Als ik het goed heb, heeft hij de eindoplossing gegeven. Daarna was maar 1 stap nodig om het goed te doen. Daarvoor was een paar minuten denkwerk nodig geweest. Als iemand die paar minuten had genomen, was alles goed gegaan. Hij zette de groep wel heel vroeg (in ieder geval op tijd) op de drempel van de oplossing. Een halte later was alles onhaalbaar geweest.
Johan roept dat ze verdorie dat kistje open moeten doen, dus hij kan niet anders.

Nathan neemt Buddy mee om naar hun laatste kaartje te zoeken, ook te verdacht om tegen te stribbelen.

Buddy doet het het heel goed om zo snel de puzzel op te lossen en maakt zich onverdacht tov iedereen, maar het is hij zelf die als eerste in de fout gaat, samen met Rob. Daarnaast bleek dat de uitvoering moeilijker was dan de puzzel.

Dat zou wel heel bijzonder zijn ja. Een vroeg door veel kandidaten verdachte Mol wordt de laatste jaren altijd wel uit de wind gehouden. (Met Merel, Klaas en Margriet was dat zo. De mollen daartussen werden amper verdacht.)
Mil en Leonie worden een vaak genoemd dus volgens mij hoeft Buddy niet uit de wind gehouden te worden.

Waarom zou buddy liegen tussen het kiezen van wijsheid of geluk. Leonie en Tina kwamen hierachter. Dit zou een mol toch niet gaan doen terwijl er niets op het spel staat. Het kon absoluut geen kwaad om te vertellen waarvoor je had gekozen. Dat weet de mol ook en dus echt een kandidaten actie van Buddy. Als mol zijnde neem je hier toch een extra risico als je dit wel doet
Ik had Merel vorig jaar afgestreept omdat ze wel 4 van zulke acties had, ook al in de eerste aflevering. Het zegt eigenlijk niks.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 20:24:37 door Theovv »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #119 Gepost op: 1-02-2020, 22:00:39 »
Buddy weer onmols na deze aflevering door hoog bedrag met vazenopdracht en opzichtige molactie met autosleutels.