Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93323 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #140 Gepost op: 6-02-2020, 11:22:01 »
Je moet die reactie van hem zo bekijken.

Hij loopt de route af en komt na enkele bakjes al de groepsvrijstelling tegen. Ook zijn biecht veronderstelt dit. Op dat moment moet je dus een keuze gaan maken om daarvoor te gaan of om toch te kijken of er nog iets in de rest van de bakjes zit. Misschien is dit immers wel de enige vrijstelling in de hele route. En eens gekozen, blijft gekozen, dus die keuze daar was best lastig.

Een verdraaiing naar 500 is veel onlogischer.

Buddy heeft 100% de vrijstelling gepakt.

Eens.  ::jaja::

Hij zegt zelf ook: dan schieten er duizenden dingen door je hoofd.. maar vooral.. doe ik het wel of doe ik het niet?

Dit klinkt alsof hij voor een dilemma staat.. en het lijkt me dan logischer dat hij twijfelt over de groepsvrijstelling pakt of niet. Hij heeft eerder al gezegd dat hij denkt dat 3 mensen de groepsvrijstelling pakken (sowieso Nathan, sowieso Claes, Mil of Rob)... dus het is dan niet meer dan logisch dat hij twijfelt om de groepsvrijstelling te pakken. Verder heeft Claes aangegeven dat hij vindt dat er iemand af moet vallen.. dus hij kan prima voor €500 zijn gegaan.

Verder is Bud niet mijn mol.. wilde hem eigenlijk al in de eerste 10 minuten van aflevering 1 afschrijven (toch maar niet gedaan want te snel oordelen is riskant  ::rofl::), maar durf dat nu wel te doen.  ::hypocriet::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #141 Gepost op: 6-02-2020, 15:38:40 »
Verder heeft Claes aangegeven dat hij vindt dat er iemand af moet vallen.. dus hij kan prima voor €500 zijn gegaan.

Dat kan, maar er wordt m.i. te makkelijk voorbijgegaan aan het feit dat Claes niets meer te kiezen had. Hij stond bij het laatste bakje en móest pakken wat daarin zat. Dat hij in zijn biecht zegt dat er iemand af moet vallen is dan totaal niet relevant en nog slechts interessant voor de beeldvorming. Plus, als hij iets pakt wat aansluit bij zijn biecht is het onlogisch dat ze dat niet laten zien.

Dus eens dat Buddy mogelijk een groepsvrijstelling heeft gepakt. De kans dat Claes dat heeft gedaan acht ik echter groter, omdat hij in tegenstelling tot Buddy geen keuzevrijheid meer had én het laatste bakje psychologisch gezien de beste plek is om de kans op een aflevering zonder afvallers te vergroten. Er zijn immers altijd kandidaten die hopen op een klapper in het laatste bakje.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2020, 15:40:44 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #142 Gepost op: 6-02-2020, 16:18:37 »
Dat kan, maar er wordt m.i. te makkelijk voorbijgegaan aan het feit dat Claes niets meer te kiezen had. Hij stond bij het laatste bakje en móest pakken wat daarin zat. Dat hij in zijn biecht zegt dat er iemand af moet vallen is dan totaal niet relevant en nog slechts interessant voor de beeldvorming. Plus, als hij iets pakt wat aansluit bij zijn biecht is het onlogisch dat ze dat niet laten zien.

Dus eens dat Buddy mogelijk een groepsvrijstelling heeft gepakt. De kans dat Claes dat heeft gedaan acht ik echter groter, omdat hij in tegenstelling tot Buddy geen keuzevrijheid meer had én het laatste bakje psychologisch gezien de beste plek is om de kans op een aflevering zonder afvallers te vergroten. Er zijn immers altijd kandidaten die hopen op een klapper in het laatste bakje.

We zien niet uit welk bakje Claes iets pakt. Het kan prima zo zijn dat Claes net zoals Leonie zich realiseerde dat in het laatste bakje waarschijnlijk een groepsvrijstelling lag en dat hij maar voor de 500 euro is gegaan die in het een na laatste bakje lag - evenals Leonie - omdat hij vond dat iemand af moest vallen.
Op basis van wat zowel Claes als Buddy zeggen en op basis van Buddy's reactie op de inhoud van zijn bakje (waarom zou het zo'n dilemma voor hem zijn om 500 euro te pakken....?) acht ik het waarschijnlijker dat het zo is gegaan. Maar het is wel een interessante vraag om na afloop aan de productie te stellen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #143 Gepost op: 7-02-2020, 14:59:02 »
Hoe dan ook blijft de reactie van Buddy overdreven.

Hij komt een tweede groepsvrijstelling tegen. Opperste verbazing!
Hij komt 500 euro tegen. Opperste verbazing!
Hij komt een joker tegen. Opperste verbazing!

Ja, okee... ::)
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #144 Gepost op: 8-02-2020, 19:39:36 »
Wat mij ook nog opviel:

Nu Rik ook weet wie de mol is, vertelde hij in zijn Podcast dat hij het soms lastig vind om geen opmerkingen te maken na een opdracht

Echter na de Hoovercraft opdracht maakte Rik wel een opmerking waarbij hij Buddy ophemelde

"Jullie wisten al snel wat de bedoeling was, maar is het toch niet gelukt" of iets dergelijks.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #145 Gepost op: 8-02-2020, 20:08:18 »
Hoe dan ook blijft de reactie van Buddy overdreven.

Hij komt een tweede groepsvrijstelling tegen. Opperste verbazing!
Hij komt 500 euro tegen. Opperste verbazing!
Hij komt een joker tegen. Opperste verbazing!

Ja, okee... ::)

Ja, Buddy is een acteur! Maar idd ik vroeg mij meteen ook af of die reactie niet met een GV te maken had. Anders kan ik mij niet voorstellen dat die verbazing oprecht was. Aan de andere kant, als het een GV was geweest, was er waarschijnlijk geen enkele reactie geweest. Want dat wil je voor de anderen niet weten. Toneelspel dus.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #146 Gepost op: 8-02-2020, 20:27:56 »
De mogelijke verklaring die ik hier ergens op het forum heb gelezen dat het shot over moest, vind ik het meest aannemelijk. Buddy heeft zijn reactie toen iets te veel aangedikt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #147 Gepost op: 8-02-2020, 22:11:46 »
Ik raak telkens afgeleid van zijn gezicht. Help  ::rofl::.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #148 Gepost op: 8-02-2020, 22:31:57 »
Ik raak telkens afgeleid van zijn gezicht. Help  ::rofl::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #149 Gepost op: 8-02-2020, 23:29:49 »
Oke zojuist iets heel opvallend gezien. Buddy ziet dat zijn rondje open is (hij is nog vrij ver open). Hij aarzelt niet en springt meteen uit zijn stoel om erna toe te rennen. (8:50) in de aflevering

Op screenshot 2 is het rondje dicht!! (hij staat nog in het rondje zelf)

Op screenshot 3: Raakt hij de laser aan terwijl hij eroverheen huppelt

Op screenshot 4: Hij is over het rondje en zit nog steeds in het spel


het rondje ging ook heel langzaam dicht en op het moment dat buddy dit zag, was hij nog vrij ver open (Buddy had het statistisch gezien dus makkelijk moeten halen met zijn tempo).

 


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #150 Gepost op: 8-02-2020, 23:37:55 »
Als Mil daadwerkelijk vier keer de envelop voorbijloopt en Buddy de mol is, dan is 600 euro pakken alleen uit te leggen als een wanhoopsdaad. In de categorie... Als ik hem nu niet pak, weet ze het zeker. Maar dat wordt wel heel erg eerst de oplossing bedenken (Buddy) en dan een verklaring.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #151 Gepost op: 9-02-2020, 00:21:41 »
Hoe wist Buddy dat Rob de Zwarte Vrijstelling had??
Ingefluisterd door kamergenootje Nathan of ingefluisterd door de productie? Ik zie Nathan er niet echt voor aan om Rob te ‘verraden’...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #152 Gepost op: 9-02-2020, 00:36:07 »
Rob had dat toch met twee mensen gedeeld?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #153 Gepost op: 9-02-2020, 00:41:33 »
Ja, Nathan en Claes.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #154 Gepost op: 9-02-2020, 00:44:13 »
Hoe dan ook blijft de reactie van Buddy overdreven.



In veel situaties mijns inziens.


Edit; vreemd dat hij tijdens bekijken van de waaiers in het park duidelijk een open waaier mag bekijken terwijl de rest van de groep de waaier dichtklapt....  @45.03.... (Probeer later nog te illustreren)
Edit2; illustratie @ 45.03u.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 05:01:54 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #155 Gepost op: 9-02-2020, 05:05:24 »
Verdacht Buddy helemaal niet. Alleen vandaag vielen toch wat dingen op:

Bij beeld en geluid is ineens een dia weg. Johan, Leonie maken alleen het scherm, Claes kijkt ook naar de dia's maar die verdenk ik echt, echt niet en dan roept Buddy dat er een dia weg is. We kunnen onmogelijk zien of dat zo is of dat hij maar wat roept. En of hij hem zelf in zijn zak gestoken heeft.

Bij de letteropdracht doet hij eigenlijk wat vreemds. Hij begint op zijn dooie gemak een gesprek met Mil over hun bondje en lijkt nergens meer naar te kijken/zoeken. Ze vinden de onbelangrijke letters. Later vindt hij de envelop. Nu denkt ik niet dat Mil hem vier keer er langs heeft zien lopen maar dat ze Buddy verdacht wil maken bij Leonie. Maar je kan je wel afvragen of hij het gevoel had onder de blik van Mil hem te moeten pakken. Als hij de envelop aan Rik geeft, is hij open. En wij hebben geen idee hoeveel geld er in zat.

Bij de waaier opdracht lijkt het alsof de vrouwen voor hem de waaier openen en blijven staan tot hij ze bedankt. Dat gebeurd bij niemand anders. Was Buddy ook niet de eerste van de toen die aan het begin van het seizoen al wat Chinees te lijken hebben opgepikt?



Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #156 Gepost op: 9-02-2020, 09:49:12 »
In veel situaties mijns inziens.


Edit; vreemd dat hij tijdens bekijken van de waaiers in het park duidelijk een open waaier mag bekijken terwijl de rest van de groep de waaier dichtklapt....  @45.03.... (Probeer later nog te illustreren)
Edit2; illustratie @ 45.03u.

Dit was inderdaad heel opvallend, en het gebeurde meerdere keren dat hij een open waaier secondenlang mocht bekijken. Bij alle anderen werd de waaier meteen dichtgeklapt als iemand beter wilde kijken.

Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #157 Gepost op: 9-02-2020, 10:21:02 »
Ik verdenk Buddy totaal niet, maar er is wel iets dat mij opvalt. Hij heeft nu al 2 a 3 keer op bepaalde momenten gezegd: en dan zie je wie de mol is. Hij zegt dit terwijl hij beide handen omhoog houdt.

Ik denk dat dit achteraf best een hint kan zijn en de mol hier naar zichzelf zou kunnen verwijzen. Daarnaast is het ook een goede manier om de aandacht naar de andere kandidaten te brengen.

Ik vond het ook opvallend dat hij tegen Mil zei: denk je dat de kandidaten ons bondje door hebben?   Hoezo kandidaten, je zou eerder de groep of de rest zeggen lijkt mij.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #158 Gepost op: 9-02-2020, 10:39:01 »
Ik vond Buddy mega verdacht deze aflevering. Tegelijkertijd: waarom zouden we van meerdere kandidaten horen dat ze de naam van Buddy op de waaiers hebben gezien? Waarom zou productie dat zo expliciet in beeld brengen? Ik kan dat niet rijmen met eerdere opdrachten waarbij de mol al ontmaskerd kon worden (waar dus vrijwel nooit wat uit te halen is voor de kijker, wat ik hier wederom verwacht).

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #159 Gepost op: 9-02-2020, 10:44:56 »
Buddy wordt bij momenten (te) verdacht neergezet maar vindt wel de enveloppe met €600. Geen mol wat ook bleek uit de opdracht met de vazen.