Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93317 keer)

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #160 Gepost op: 9-02-2020, 22:13:58 »
Waarom zegt Buddy tijdens het hondjes moment met Miljuska dat ‘de kandidaten’ niets weten van hun bondje, of zoiets? Niet ‘medekandidaten’, niet ‘andere kandidaten’. Raar. Hij heeft vaker van dit soort uitspraken, die haast op voorkennis lijken.

Ik heb Buddy nog niet helemaal afgeschreven!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #161 Gepost op: 10-02-2020, 00:38:18 »
Buddy wordt bij momenten (te) verdacht neergezet maar vindt wel de enveloppe met €600. Geen mol wat ook bleek uit de opdracht met de vazen.

Is €600.- geen raar bedrag? Normaal zit er of €750.- of €1000.- in de envelop.
De envelop is open, dus het vermoeden is gerechtvaardigd dat ook hier geld is verdwenen.
Heb trouwens bij Follow the money gepost dat ik het vreemd vind dat de bankbiljetten helemaal niet meer in beeld komen. Terwijl er zoveel moeite aan is besteed. Zou er toch een hint in zitten?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #162 Gepost op: 10-02-2020, 07:20:47 »
Misschien is het toch zo simpel als 'de biljetten zijn ontworpen door kijkers, de mol is ontwerper van beroep'  :)

Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #163 Gepost op: 10-02-2020, 14:12:50 »
Hoe komt Buddy aan een voetbal? Heeft ie die gekocht in China en hoe meegekregen in z'n bagage?  ::rofl:: viel mij op tijdens het gesprek op de kamer met Nathan. Geen mol voor mij verder.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #164 Gepost op: 10-02-2020, 18:16:08 »
Is €600.- geen raar bedrag? Normaal zit er of €750.- of €1000.- in de envelop.
De envelop is open, dus het vermoeden is gerechtvaardigd dat ook hier geld is verdwenen.
Er viel in deze opdracht €1500 te verdienen, in die zin is €600 wel raar (je zou 3x €500 verwachten). Wellicht is het dan €600, €500 en €400. Moest er minder dan €500 euro steken dat zou ik wel aannemen dat er geld is verdwenen. Die enveloppe bleek reeds open te zijn en het is zeer onwaarschijnlijk dat Buddy (of een andere kandidaat) geld uit de enveloppe heeft gehaald te midden van 4 andere kandidaten. De mol laat vrijwel iedere reeks geld verdwijnen maar dat kan enkel als hij alleen is.
Als er gemold is dan moet het zijn door de W te verbergen of de enveloppe bij de D niet vinden of doen verdwijnen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #165 Gepost op: 10-02-2020, 18:26:31 »
Hoe komt Buddy aan een voetbal? Heeft ie die gekocht in China en hoe meegekregen in z'n bagage?  ::rofl:: viel mij op tijdens het gesprek op de kamer met Nathan. Geen mol voor mij verder.

Ja viel me ook op. Ze zullen ze daar wel gekocht hebben. Je ziet ze soms ook frisbeeën ter ontspanning.

Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #166 Gepost op: 10-02-2020, 18:54:14 »
Ja viel me ook op. Ze zullen ze daar wel gekocht hebben. Je ziet ze soms ook frisbeeën ter ontspanning.

Zocht er ook verder niks achter, viel gewoon op. Frisbee is wel wat makkelijker meenemen, maar logisch voor hun om een bal te kopen  :D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #167 Gepost op: 10-02-2020, 19:53:56 »
Buddy die 600 euro pakt terwijl niemand anders een envelop vindt is voor mij een afstreepmomentje, zeker omdat ie sowieso niet hoog in mn verdachtenlijstje stond. Beetje vergelijkbaar met Johan die tegen ieders mening in het theekannetje net op tijd binnenbrengt.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #168 Gepost op: 11-02-2020, 08:31:41 »
Het blijft raar dat Buddy zo lang de waaiers mocht bestuderen, als hij kandidaat is, is hij daarmee in het voordeel gebracht.
Echter wel vaker dit soort dingen gezien die niets betekenden. Het kan zijn dat Buddy de eerste was en dat de dansers nog niet goed geinstrueerd waren.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 08:54:33 door Run »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #169 Gepost op: 11-02-2020, 22:10:28 »
Het blijft raar dat Buddy zo lang de waaiers mocht bestuderen, als hij kandidaat is, is hij daarmee in het voordeel gebracht.
Echter wel vaker dit soort dingen gezien die niets betekenden. Het kan zijn dat Buddy de eerste was en dat de dansers nog niet goed geinstrueerd waren.

Maar wie zegt dat Buddy dat als enige mocht? We hebben niet alles in de uitzending gezien. Wellicht had alleen het groepje waar daadwerkelijk de identiteit van de mol te ontdekken viel de instructie niet te lang te laten kijken. Bovendien hadden de kandidaten in totaal maar kort de tijd. Wat Buddy bij die groep aan tijd heeft verspild is hij later in het traject weer tekortgekomen wellicht.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #170 Gepost op: 11-02-2020, 22:36:59 »
Het ging al heel behoorlijk bij het stroomkastje bij Kleurwerk en het waarschuwen van Jaike en het terecht wijzen op fouten. Het ging ook heel redelijk met die stok en die vazen. En dan ook nog een envelop met 600 erin pakken...  ::ohno::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #171 Gepost op: 11-02-2020, 23:41:15 »
Leuke naar Buddy

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #172 Gepost op: 11-02-2020, 23:56:07 »
Leuke naar Buddy

Die vat ik even niet. Is Buddy treinconducteur?
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #173 Gepost op: 12-02-2020, 00:05:00 »
Haha die is te simpel om uit te leggen hoor  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #174 Gepost op: 12-02-2020, 04:42:05 »
Het blijft raar dat Buddy zo lang de waaiers mocht bestuderen, als hij kandidaat is, is hij daarmee in het voordeel gebracht.
Echter wel vaker dit soort dingen gezien die niets betekenden. Het kan zijn dat Buddy de eerste was en dat de dansers nog niet goed geinstrueerd waren.

Vond het ook wel verdacht. Had zelfs hetzelfde idee met de cirkels die bij de een wat sneller dicht leken te gaan en bij Buddy eenmaal nogal lang open leek bleven te staan (en ze zijn met de hand bediend volgens de podcast). Aan de andere kant heb ik het idee dat sommige mannen uit de groep enorm goed liggen bij sommige Chinese vrouwen (en de vrouwen uit de groep bij Chinese mannen). Buddy is bovendien heel beleefd en bedankt steeds netjes als hij ergens kon kijken. Wellicht wilde de vrouw(en) dus vriendelijk zijn? Johan gaat meteen aan een waaier lopen sleuren en ik kreeg de indruk dat de vrouwen daar weinig toeschietelijk van werden (en terecht).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #175 Gepost op: 12-02-2020, 07:29:49 »
Leuke naar Buddy

 ::rofl::
Dat viel mij ook op maar omdat Leonie meteen daarna zei dat ze dacht op het goede spoor te zitten heb ik dat weer losgelaten. Buddy is echter haar hoofdverdachte vanaf het begin dus dat maakt de hint wellicht weer sterker.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #176 Gepost op: 12-02-2020, 08:08:30 »
Als de cirkel dicht gaat was je toch af? Zoals ik eerder had gepost ging de cirkel dicht toen Buddy erin zat, raakte hij de cirkel aan en sprong er zelfs overheen en mocht gewoon doorgaan?????

Ja de 600 is opvallend, maar als hij de mol is dan heeft hij miljushka wel in de pocket nu

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #177 Gepost op: 12-02-2020, 09:21:29 »
Als de cirkel dicht gaat was je toch af? Zoals ik eerder had gepost ging de cirkel dicht toen Buddy erin zat, raakte hij de cirkel aan en sprong er zelfs overheen en mocht gewoon doorgaan?????

Het is mij niet zo opgevallen, ik zal nog eens kijken. Hij wordt veel verdacht in de groep, misschien dat die meer hebben kunnen zien dat ons is achtergehouden.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #178 Gepost op: 12-02-2020, 09:44:11 »
Oke zojuist iets heel opvallend gezien. Buddy ziet dat zijn rondje open is (hij is nog vrij ver open). Hij aarzelt niet en springt meteen uit zijn stoel om erna toe te rennen. (8:50) in de aflevering

Op screenshot 2 is het rondje dicht!! (hij staat nog in het rondje zelf)

Op screenshot 3: Raakt hij de laser aan terwijl hij eroverheen huppelt

Op screenshot 4: Hij is over het rondje en zit nog steeds in het spel


het rondje ging ook heel langzaam dicht en op het moment dat buddy dit zag, was hij nog vrij ver open (Buddy had het statistisch gezien dus makkelijk moeten halen met zijn tempo).

Hier had ik het geprobeerd met screenshots. Rond 8:50

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #179 Gepost op: 12-02-2020, 15:11:27 »
Hier had ik het geprobeerd met screenshots. Rond 8:50
Heb net nog eens gekeken, maar ik denk dat ze vonden dat hij net op tijd was.