Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93900 keer)

Offline Reymon

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #220 Gepost op: 16-02-2020, 19:59:13 »
Dat dénk je. Je kunt dit niet weten. Er kunnen er drie zijn die gemold hebben: Rob, Buddy, en Nathan. Ik vind je redenering sterk, met het aanpassen van de plattegrond, en het aansturen op rat. Maar feit blijft dat je dit niet zeker weet. Ook Rob kan een envelop hebben verhangen. En ook Nathan kan de juiste envelop hebben gepakt, en buiten beeld alsnog een verkeerde van de muur gegrist hebben. Er is geen mogelijkheid om één van die opties uit te sluiten...

Ik weet het natuurlijk ook niet zeker, maar de opdracht mislukt voor de mol als er niet óók voor gekozen wordt om de verkeerde enveloppe met 'rat' te pakken. En Nathan en Rob sturen daar niet op aan. Buddy des te meer. Geforceerd haast.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #221 Gepost op: 16-02-2020, 20:05:14 »
Hopelijk krijgen we meer speurders in deze tunnel. Alles wat Buddy doet klopt gewoon niet.

En dan is het wel heel makkelijk van de montage om de schuld te geven aan het “nepmollen” en het constant in beeld brengen van het “ heilige bondje” .

Er zijn gewoon een aantal dingen die heel mols zijn van Buddy.

(Discussie servies, lijnverdiensten, laseropdracht waar hij eigenlijk af was, envelop opdracht, vakjes opdracht)

En dan nog niet de zogenaamde “helden” acties bij het porselein en het vinden van de envelop (waar hij de kans had om 100% miljushka in zijn pocket te hebben). 

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #222 Gepost op: 16-02-2020, 21:09:49 »
Ik zit hier sinds aflevering 1 en blijf hier ook nog hoor ::jaja::
Geen enkele reden om te vertrekken in tegendeel.

Dat dénk je. Je kunt dit niet weten. Er kunnen er drie zijn die gemold hebben: Rob, Buddy, en Nathan. Ik vind je redenering sterk, met het aanpassen van de plattegrond, en het aansturen op rat. Maar feit blijft dat je dit niet zeker weet. Ook Rob kan een envelop hebben verhangen. En ook Nathan kan de juiste envelop hebben gepakt, en buiten beeld alsnog een verkeerde van de muur gegrist hebben. Er is geen mogelijkheid om één van die opties uit te sluiten...

Ik denk  dat er helemaal geen enveloppen zijn verwisseld of verhangen of geld eruit gehaald of meer van dergelijke opties. Zoals Mollemania al aangaf zou dat erg flauw mollen zijn. Er is een verkeerde enveloppe gepakt. Dat kan Nathan als mol gedaan hebben maar hij kan ook verkeerd gestuurd zijn door Buddy. Ik denk dat laatste.

Het is niet voor niets dat we bij Buddy niet zien waar de enveloppe Rat hangt, alle andere enveloppen op de locatie hangen aan een pilaar. Als Buddy terugkomt vertelt hij waar de enveloppe Rat hangt maar ook dat zien we niet op beeld. Pas als Nathan moet gaan zoeken zien we de plattegrond en geeft Buddy uitleg. Hij zegt daarbij dat de enveloppe Rat aan een pilaar hangt of daar achter dat weet hij niet precies meer. Vervolgens stuurt hij Nathan en geeft vage aanwijzingen. Hij zegt: "Je hebt de ingang van het huis en links op ooghoogte  is een enveloppe, tja er hangen er 3 nl ook twee aan een pilaar....Dan is er de verwarring over ooghoogte en bicepshoogte. In de communicatie tussen Buddy en Nathan is het misgegaan.
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 20:02:51 door Daisy, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #223 Gepost op: 16-02-2020, 21:11:18 »
Citaat
Ik zit hier sinds aflevering 1 en blijf hier ook nog hoor ::jaja::
Geen enkele reden om te vertrekken in tegendeel.

En de +500 bij het stroomkastje waar hij Jaike meermaals waarschuwt dat ze het niet goed doet? En terecht. En de envelop met +600 op de markt? En de dikke plus met de vazen?

Hoe passen jullie dat in het beeld? Ik wil graag Mil afstrepen om die 500 bij vakwerk maar dat hoeft dan ook niet eigenlijk  ::rofl::

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #224 Gepost op: 16-02-2020, 21:25:26 »
En de +500 bij het stroomkastje waar hij Jaike meermaals waarschuwt dat ze het niet goed doet? En terecht. En de envelop met +600 op de markt? En de dikke plus met de vazen?

Hoe passen jullie dat in het beeld? Ik wil graag Mil afstrepen om die 500 bij vakwerk maar dat hoeft dan ook niet eigenlijk  ::rofl::

1 stroomkastje Jaike: Bij het duo's kiezen wilde Buddy helemaal niet met Jaike, zij dwong dat af. Jaike heeft in aflevering 1 Mil, Buddy en Anita genoemd bij de test. Jaike zei in een biecht bij deze opdracht dat ze Buddy wilde uitsluiten (Anita was al naar huis) Buddy voelde zich op de vingers gekeken door Jaike en kon hier niet mollen. Wellicht heeft hij nog iets geprobeerd tijdens het uitrollen van de kabel maar dat is speculatie.
2 De enveloppe met 600 euro is veel geld maar er is ook een enveloppe niet gevonden. Ik ben benieuwd in aflevering 10
3 De vazen, het geld zou sowieso in de pot komen wie er ook als laatste ging. Dat was een regel en kun je Buddy niet aanrekenen.  Buddy heeft nog wel bewust tegen een schap geduwd waardoor er toch nog vazen sneuvelden.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #225 Gepost op: 16-02-2020, 21:32:30 »
Citaat
stroomkastje Jaike: Bij het duo's kiezen wilde Buddy helemaal niet met Jaike, zij dwong dat af. Jaike heeft in aflevering 1 Mil, Buddy en Anita genoemd bij de test. Jaike zei in een biecht bij deze opdracht dat ze Buddy wilde uitsluiten

Dat maakt me op zich niet uit. Ze loopt weg en trekt een snoer los. Hij roept het meteen. Ze is bezig met een verkeerd draadje. Hij zegt het meteen.

Citaat
Citaat
De enveloppe met 600 euro is veel geld maar er is ook een enveloppe niet gevonden. Ik ben benieuwd in aflevering 10

Akkoord. Maar als Mol heeft hij dan geen letters gevonden. Prima. Maar blijf dan toch ook uit de buurt van de enveloppen. Toch?

Citaat
De vazen, het geld zou sowieso in de pot komen wie er ook als laatste ging. Dat was een regel en kun je Buddy niet aanrekenen.  Buddy heeft nog wel bewust tegen een schap geduwd waardoor er toch nog vazen sneuvelden.

Bewust is interpretatie, maar het zou kunnen. Leonie wilde eventueel ook als laatste was mijn indruk. Waarom zou je je als Mol in een positie laten drukken waarvan jij zegt dat er geld in de pot ging, hoe dan ook? Dan neem je toch een lagere en hoopt op een struikelaar?

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #226 Gepost op: 16-02-2020, 21:41:47 »
Er zijn 2 dingen die mij doen twijfelen over Buddy als mol:
- Als Buddy de mol is dan zouden de makers toch juist willen laten zien bij de bakjes opdracht in aflevering 4 dat hij €500 pakt
- Waarom zou hij zich door Miljuschka heel verdacht willen laten maken dat wil je toch juist niet als mol

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #227 Gepost op: 16-02-2020, 22:06:08 »

- Als Buddy de mol is dan zouden de makers toch juist willen laten zien bij de bakjes opdracht in aflevering 4 dat hij €500 pakt
Het kan ook een dubbele mindfuck zijn. Dat ze net doen alsof ze dat willen verbergen voor ons, omdat wij dan (nog meer) denken dat Buddy dan wel finalist én kandidaat moet zijn.

Haalt ie als mol (je verwacht het niet) de finale, hebben "wij" hem al gestreept.  ::rofl::

Die 500 euro boeit niks op de totale pot. Ik weet trouwens niet eens of het wel helemaal zeker is dat Buddy daar 500 pakt, maar dan nog.

Past ook wel in de traditie van vorig seizoen, toen de mol in beeld ook grootverdiener was. Een envelop met 600 erin vinden past daarbij.

Heeft ie ws twee of drie enveloppen gevonden en resp. 400 of 900 euro geloosd, zoals Moedermol al aangaf.

Het kan nog steeds denk ik. Claes had moeite om de laatste test te maken ook. Zat er een beetje doorheen m.i.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 22:19:22 door Amethyst »

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #228 Gepost op: 16-02-2020, 22:35:52 »
Het kan nog steeds denk ik. Claes had moeite om de laatste test te maken ook. Zat er een beetje doorheen m.i.

Dat is wishful thinking en een montagestunt om Buddy nog potentieel verdacht te houden voor de kijkers. Ik heb het lang willen geloven omdat ik Buddy een hele leuke Mol zou vinden, maar dit is de reden dat hij het niet meer kan zijn. Claes heeft hoe dan ook het grootste deel van zijn test op Buddy ingezet en daarmee sowieso meer dan Mil.

Dit is het einde van de tunnel.  :\'(



Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #229 Gepost op: 16-02-2020, 23:28:43 »
Ja.

Ze hadden het wel slimmer kunnen editen. Claes' testbiecht die onder de test van afl. 5 was geplakt had er niet in gehoeven wmb. Dat ie all-in op Buddy was gegaan.


Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #230 Gepost op: 17-02-2020, 02:38:08 »
Buddy ook niet de mol, omdat anders de makers er niet op het laatste moment voor hadden gekozen om de rest toe te laten kijken bij de vazenopdracht, die hij ook veel te goed deed.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #231 Gepost op: 17-02-2020, 08:39:13 »
Buddy zou de Mol kunnen zijn vanwege zijn T-shirt dat eventueel verwijst naar Japan. Daar dienden denk ik in de vorige aflevering 5 de kleuren (wit / rood) voor.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #232 Gepost op: 17-02-2020, 08:41:28 »
Buddy zou de Mol kunnen zijn vanwege zijn T-shirt dat eventueel verwijst naar Japan. Daar dienden denk ik in de vorige aflevering 5 de kleuren (wit / rood) voor.
Waarom zou een verwijzing naar Japan een hint zijn?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #233 Gepost op: 17-02-2020, 08:42:24 »
Waarom zou een verwijzing naar Japan een hint zijn?

De vlag van Japan.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #234 Gepost op: 17-02-2020, 08:45:29 »
En dus...? We zijn in China, haha.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #235 Gepost op: 17-02-2020, 08:54:33 »
En dus...? We zijn in China, haha.

Ja, maar deze aflevering gaat denk ik over het getal tien. En "kennis is macht".

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #236 Gepost op: 17-02-2020, 10:01:16 »
Ik denk toch dat het Buddy wel moet zijn, ook al wordt hij zo duidelijk in beeld gebracht.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #237 Gepost op: 17-02-2020, 13:06:35 »
Buddy ook niet de mol, omdat anders de makers er niet op het laatste moment voor hadden gekozen om de rest toe te laten kijken bij de vazenopdracht, die hij ook veel te goed deed.

Deze beredenering snap ik niet. Als maker wil je juist wel dat iedereen komt kijken bij de vazenopdracht (het was ook een last moment beslissing, omdat ze misschien niet dachten dat Buddy als mol als laatste ingezet wordt).

Als hij alleen die opdracht had gedaan, dan was het echt veel te opzichtig geweest dat hij de mol is. Nu kon hij de held uithangen voor 600 euro.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #238 Gepost op: 17-02-2020, 14:32:31 »
Deze beredenering snap ik niet. Als maker wil je juist wel dat iedereen komt kijken bij de vazenopdracht (het was ook een last moment beslissing, omdat ze misschien niet dachten dat Buddy als mol als laatste ingezet wordt).

Als hij alleen die opdracht had gedaan, dan was het echt veel te opzichtig geweest dat hij de mol is. Nu kon hij de held uithangen voor 600 euro.
Als hij de mol was had hij hier veel meer kunnen mollen zonder toeschouwers. 2 was best weinig met die moeilijke stok. Rob gooide er al 3 om met een makkelijkere stok.

Nu gooide hij 2 vazen om. Als hij de mol is konden kandidaten hier dus kijken en inschatten of hij dit expres deed of niet. Dat zouden de makers nooit toelaten.

Hij pakt hier dus veel geld gezien de moeilijkheid, 600 euro. Pakt de envelop van 600 euro bij de letters, terwijl verder niemand wat vond, hij laat zich als nepmol gebruiken door Mil, wat een echte mol niet zou willen gezien de verdenkingen, verbetert Jaike met foute snoeren, beschrijft het beeld met de snor die uit de neusgaten komt heel slim waardoor ze de juiste envelop pakken en zo nog veel meer zware aanwijzingen van kandidaatschap.

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #239 Gepost op: 17-02-2020, 17:08:59 »
Het kan ook een dubbele mindfuck zijn. Dat ze net doen alsof ze dat willen verbergen voor ons, omdat wij dan (nog meer) denken dat Buddy dan wel finalist én kandidaat moet zijn.

Haalt ie als mol (je verwacht het niet) de finale, hebben "wij" hem al gestreept.  ::rofl::

Die 500 euro boeit niks op de totale pot. Ik weet trouwens niet eens of het wel helemaal zeker is dat Buddy daar 500 pakt, maar dan nog.

Past ook wel in de traditie van vorig seizoen, toen de mol in beeld ook grootverdiener was. Een envelop met 600 erin vinden past daarbij.

Heeft ie ws twee of drie enveloppen gevonden en resp. 400 of 900 euro geloosd, zoals Moedermol al aangaf.

Het kan nog steeds denk ik. Claes had moeite om de laatste test te maken ook. Zat er een beetje doorheen m.i.

dit vind ik best een goede, het zou niet voor het eerst zijn dat de makers ons proberen te misleiden