Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93329 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #240 Gepost op: 18-02-2020, 18:13:03 »
Als hij de mol was had hij hier veel meer kunnen mollen zonder toeschouwers. 2 was best

Hij pakt hier dus veel geld gezien de moeilijkheid, 600 euro. Pakt de envelop van 600 euro bij de letters, terwijl verder niemand wat vond, hij laat zich als nepmol gebruiken door Mil, wat een echte mol niet zou willen gezien de verdenkingen, verbetert Jaike met foute snoeren, beschrijft het beeld met de snor die uit de neusgaten komt heel slim waardoor ze de juiste envelop pakken en zo nog veel meer zware aanwijzingen van kandidaatschap.

Die 600 was echt volledig onnodig. Net als het liegen over zijn zwarte vrijstelling aflevering 1 en zo kunnen we nog wel wat verder gaan. Het enige opvallende blijft die sleutel in de escape rooms.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #241 Gepost op: 18-02-2020, 18:16:28 »
Stel dat Buddy de mol is zou t gewoon kunnen dat hij de ogen van Mil in zn nek voelde en daarom de 600 envelop pakt.

Voor mij zijn het idd al die andere dingetjes zoals mol voor mil spelen en onnodig liegen over poorten etc die hem onverdacht maken

Hij speelt het spel wel op zn Jans en zie hem soms ook over acten zoals Thomas maar hij lijkt mij de minst waarschijnlijke van t stel
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 18:18:18 door FS »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #242 Gepost op: 18-02-2020, 18:52:44 »
Maar Mil verdenkt Buddy helemaal niet, anders zou ze geen bondje met hem vormen. Bij de testen is zij ook de enige die Buddy nooit vernoemt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #243 Gepost op: 18-02-2020, 19:01:24 »
Maar Mil verdenkt Buddy helemaal niet, anders zou ze geen bondje met hem vormen. Bij de testen is zij ook de enige die Buddy nooit vernoemt.

Daar gaat t toch niet om? Als hij de mol is wil hij ook niet opvallen bij Mil dus zou hij om die reden de envelop gepakt kunnen hebben. Mil houdt iedereen in de gaten hoor die heeft geen blinde vlek voor Buddy en dat snapt hij echt wel. Nee ze verdenkt m nu niet maar als Buddy de mol is wil hij niet in haar vizier komen dus kan hij daarom de envelop gepakt hebben. Ik geef enkel een verklaring waarom dat kan gebeuren

Hij is niet de mol maar ik schrijf m niet af door de 600 envelop. Dat kan zo zn redenen hebben namelijk.

Buddy heeft genoeg betere redenen tot afschrijven  ::rofl::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #244 Gepost op: 18-02-2020, 19:55:03 »
Dan beweer je dat het niet worden ontdekt belangrijker voor een Mol is dan zo min mogelijk geld in de pot spelen. Natuurlijk bestaat daar een balans tussen, maar een Mol pakt niet zoveel geld om zichzelf onverdacht te maken. Dan ben je toch een beetje je missie uit het oog aan het verliezen.

Puntje bij paaltje, Buddy had die 600 echt niet hoeven pakken. (En Nathan had die 250 niet hoeven pakken.)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #245 Gepost op: 18-02-2020, 19:56:20 »
Dan beweer je dat het niet worden ontdekt belangrijker voor een Mol is dan zo min mogelijk geld in de pot spelen.

Zeker  ;)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #246 Gepost op: 18-02-2020, 20:25:38 »
Dan kan de Mol dus even goed niet mollen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #247 Gepost op: 18-02-2020, 20:38:33 »
Dan kan de Mol dus even goed niet mollen.

 ???

Regel 1 voor de mol is om niet ontdekt te worden. Anders kan je meteen inpakken en heb je een slecht seizoen.
2 is om in dat scenario zoveel mogelijk geld uit de pot te houden. Maar als regel 1 in het geding komt zal de mol geld pakken en soms ook gewoon om ff niet zo op te vallen of omdat er n veiling komt of gewoon om af en toe kandidaats over te komen. Dit zien we elk seizoen en heb al meerdere mollen horen uitleggen dat het niet ontdekt worden op numero uno staat

En omdat dat een feit is ga ik verder ook niet met de discussie verder want dit is nog steeds het Buddy topic   ::zwaai::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #248 Gepost op: 19-02-2020, 17:24:37 »
Die 600 was echt volledig onnodig. Net als het liegen over zijn zwarte vrijstelling aflevering 1 en zo kunnen we nog wel wat verder gaan. Het enige opvallende blijft die sleutel in de escape rooms.

Die sleutel vinden in de escape room lijkt geen goede mol actie.
Er had al € 210 kunnen zijn geparkeerd. Dan had zijn vrachtwagen het bedrag verhoogt naar € 2.100.
Niet iets dat je als mol op je geweten wilt hebben.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #249 Gepost op: 19-02-2020, 17:28:01 »
Ik denk dat je wel hoort hoeveel vrachtwagens er al zijn weggereden.... daarom vind ik t eerder juist wel verdacht zo op de valreep

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #250 Gepost op: 19-02-2020, 17:58:07 »
Ik denk dat je wel hoort hoeveel vrachtwagens er al zijn weggereden.... daarom vind ik t eerder juist wel verdacht zo op de valreep

Dit ^ . Je hoort ze gewoon wegrijden hoor. Het is juist heel mols om op het laatste moment toch een sleutel te vinden die hij de hele tijd had “afgeschermd”.

Opdracht niet gelukt, maar wel credits dat ze de escape room hebben opgelost m

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #251 Gepost op: 19-02-2020, 19:29:43 »
Dit ^ . Je hoort ze gewoon wegrijden hoor. Het is juist heel mols om op het laatste moment toch een sleutel te vinden die hij de hele tijd had “afgeschermd”.

Opdracht niet gelukt, maar wel credits dat ze de escape room hebben opgelost m
Ja Buddy was hier by far het meest verdacht. Hij is het gewoon.

De deuren van de truck van Buddy en Anita stonden toch als enige op een kiertje?  ::fluit::

::rofl::


Het enige wat ik tegen Buddy vind spreken is de exit van Claes. Dat is wel een dingetje ter grootte van iets dat normaal onder een volwassen olifantenbul hangt. Moeilijk te negeren, maar ik ga het toch doen.  ::jaja::



De rest past bij de mol nieuwe stijl en Buddy's persoonlijkheid. In beeld ca$hen, buiten beeld een deel van de loot weer lozen.

En dan Miljuschka "Als Buddy de Mol is ben ik fucked" Witzenhausen gebruiken om hem "verdacht" te maken bij andere kandidaten, terwijl ie weet dat dat hem juist minder verdacht maakt.  ::rofl::

want waarom zouden andere kandidaten geloven dat eindbaas Mil op Buddy zit als ze hem bij iedereen aanprijst als mol? Ondertussen kan Buddy gewoon openlijk mollen als Mil in z'n buurt is want dat is een onderdeel van hun bondje ::rofl::

Ik hoop zo dat Buddy de Trol Mol is, want dan heb ik nog nooit een mol gezien met zo'n pimp hand als hij.  ::joehoe::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #252 Gepost op: 19-02-2020, 20:58:59 »
Dit ^ . Je hoort ze gewoon wegrijden hoor. Het is juist heel mols om op het laatste moment toch een sleutel te vinden die hij de hele tijd had “afgeschermd”.

Opdracht niet gelukt, maar wel credits dat ze de escape room hebben opgelost m

Dit zou mols zijn geweest als ze te laat waren met het parkeren. Hij was laat, maar niet te laat.

Nu waren ze op tijd en werd het gewonnen bedrag 10 keer zo hoog. Nu ging het bedrag van 2 naar 20, maar het had ook van 20 naar 200 of van 210 naar 2100 kunnen gaan. 

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #253 Gepost op: 19-02-2020, 22:59:51 »
Dit zou mols zijn geweest als ze te laat waren met het parkeren. Hij was laat, maar niet te laat.

Nu waren ze op tijd en werd het gewonnen bedrag 10 keer zo hoog. Nu ging het bedrag van 2 naar 20, maar het had ook van 20 naar 200 of van 210 naar 2100 kunnen gaan.
Buddy kon horen hoeveel trucks er al waren vertrokken.

Anita en hij zaten in een escape room waar je als mol de oplossing makkelijk kon "vinden".

M.a.w. vertrekken (of niet) wanneer dat jou als mol uitkomt.

Als het risico om een hoog bedrag te cashen bijna 0 is, kun je juist voor een laag bedrag kiezen om de kandidaat uit te hangen. Standard fare voor een mol aan het begin van een seizoen, toch?

Het is niet de enige mogelijkheid die de mol hier heeft, maar wel een voor de hand liggende.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 23:11:11 door Amethyst »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #254 Gepost op: 19-02-2020, 23:36:18 »
Buddy kon horen hoeveel trucks er al waren vertrokken.

Anita en hij zaten in een escape room waar je als mol de oplossing makkelijk kon "vinden".

M.a.w. vertrekken (of niet) wanneer dat jou als mol uitkomt.

Als het risico om een hoog bedrag te cashen bijna 0 is, kun je juist voor een laag bedrag kiezen om de kandidaat uit te hangen. Standard fare voor een mol aan het begin van een seizoen, toch?

Het is niet de enige mogelijkheid die de mol hier heeft, maar wel een voor de hand liggende.

Leuk bedacht hoor.

Maar er kunnen vrachtauto's tegelijk zijn vertrokken, of er kunnen vrachtauto's op het punt staan tegelijkertijd te vertrekken nadat de sleutel is gevonden.
Bovendien moet het dan nog zo gespeeld worden, dat Anita niet door heeft dat Buddy aan het manipuleren is met de sleutel.

Onwaarschijnlijk scenario naar mijn mening.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #255 Gepost op: 20-02-2020, 09:59:03 »
Wat betreft dat geld....ik denk nog steeds dat er nog een veiling komt  ::hypocriet::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #256 Gepost op: 20-02-2020, 21:28:01 »
Die Buddy toch haha... het is soort Jan 2.0
Zojuist een groot aantal opdrachten terug gekeken.
Het is wel een druk en brutaal baasie hoor...
In bijna alle opdrachten neemt hij het voortouw, druk bezig, veel praten maar heel veel geld verdienen?
Nee eigenlijk niet.

Rik zei al na alfoop met de hovercraft... Jullie gingen in het begin zo voortvarend van start.
Buddy wist het wel even allemaal heel goed uit te leggen. Veel woorden, veel namen, veel om niet allemaal te kunnen onthouden.
Dat is de taktiek.

Bij de dam opdracht hoor je hem zelfs praten tegen de cameraman en z'n frustratie uiten over Jaike en haar fanatisme, ze controleert hem te veel.

Bij de opdracht op de markt met de mobiele telefoons, zegt hij zelfs dat hij bij het bord wil staan, waar het geld moet worden verdiend.
Yep de controle room.

Na afloop van de opdracht bij de trucks schreeuwt hij 20!!

En vorige week na afloop van vak werk zegt hij dat ze nog wel 20 jaar door hadden kunnen gaan om het spel te begrijpen.

Typische uitspraken van een Mol of niet dan?  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #257 Gepost op: 20-02-2020, 21:33:58 »
Ja dat laatste had ik op pag 11 geplaatst.

Leuke hints naar Buddy maar volgens mij verdient hij t meeste van de groep en gaat hij teveel mee in het zich verdacht maken met Mil. En dat werkt want bijna iedereen noemt hem als verdachte. Lijkt me n rare strategie voor n mol

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #258 Gepost op: 20-02-2020, 23:52:19 »
De rest past bij de mol nieuwe stijl en Buddy's persoonlijkheid. In beeld ca$hen, buiten beeld een deel van de loot weer lozen.

En dan Miljuschka "Als Buddy de Mol is ben ik fucked" Witzenhausen gebruiken om hem "verdacht" te maken bij andere kandidaten, terwijl ie weet dat dat hem juist minder verdacht maakt.  ::rofl::

want waarom zouden andere kandidaten geloven dat eindbaas Mil op Buddy zit als ze hem bij iedereen aanprijst als mol? Ondertussen kan Buddy gewoon openlijk mollen als Mil in z'n buurt is want dat is een onderdeel van hun bondje ::rofl::

Ik hoop zo dat Buddy de Trol Mol is, want dan heb ik nog nooit een mol gezien met zo'n pimp hand als hij.  ::joehoe::


Als Buddy de Mol is, dan heeft hij het werkelijk briljant gespeeld. En boy o boy, dan is Mil inderdaad gigantisch genaaid. Alleen al om het enorm spectaculaire moment dat ze daar achter zou komen, hoop ik dat dit scenario waar wordt. Het zou absoluut de zinderenste finale en ontknoping ooit worden. Ik zie 'laid back Rob' dan nog wel als winnaar ook. Dan is Mil helemaal klaar!   ;D
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 21:35:17 door D*N, Reden: Scheldwoord verwijderd »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #259 Gepost op: 21-02-2020, 02:12:25 »
Buddy is sneaky en manipulerend. Wat mij ook heel erg opviel in aflevering 6 is dat hij constant tegen iedereen aan het zeggen was dat ze een kokertje mee moesten nemen.

Kokertje, enkelvoud. GENIAAL! We kwamen er namelijk achter dat 1 kokertje namelijk heeel weinig tijd was. Hij probeerde hier iedereen te geloven dat 1 koker geweldig is (hij nam er zelf ook maar 1 mee).

Jammer voor de geloofwaardigheid dat miljushka er 5 meeneemt ::)