Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93299 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #260 Gepost op: 21-02-2020, 07:41:17 »
Die Buddy toch haha... het is soort Jan 2.0
Zojuist een groot aantal opdrachten terug gekeken.
Het is wel een druk en brutaal baasie hoor...
In bijna alle opdrachten neemt hij het voortouw, druk bezig, veel praten maar heel veel geld verdienen?
Nee eigenlijk niet.

Rik zei al na alfoop met de hovercraft... Jullie gingen in het begin zo voortvarend van start.
Buddy wist het wel even allemaal heel goed uit te leggen. Veel woorden, veel namen, veel om niet allemaal te kunnen onthouden.
Dat is de taktiek.

Bij de dam opdracht hoor je hem zelfs praten tegen de cameraman en z'n frustratie uiten over Jaike en haar fanatisme, ze controleert hem te veel.

Bij de opdracht op de markt met de mobiele telefoons, zegt hij zelfs dat hij bij het bord wil staan, waar het geld moet worden verdiend.
Yep de controle room.

Na afloop van de opdracht bij de trucks schreeuwt hij 20!!

En vorige week na afloop van vak werk zegt hij dat ze nog wel 20 jaar door hadden kunnen gaan om het spel te begrijpen.

Typische uitspraken van een Mol of niet dan?  ;D

Klopt, bij  beltegoed  zegt Buddy letterlijk;  Ik dacht: Ik moet op de plek zijn waar besloten wordt hoeveel geld er uiteindelijk verdiend wordt". Daar wil je als mol staan toch ;D
Ook in aflevering 2 in de taxi weet hij bij Leonie af te dwingen om toch rechtdoor te gaan en bij werelddeel is hij samen met Rob in het begin  nergens te bekennen.
Bij Alles Kenners is Buddy erg sturend.

Zijn gedrag valt me vanaf het begin op, er klopt iets niet, zoals hij in aflevering 1 en 2 na de executies reageert lijkt ingestudeerd.
Dat bondje met Mil is raar maar ook hierin heeft hij meteen in aflevering 1 het initiatief genomen. Hij wilde met haar op de kamer om vervolgens weer snel te splitsen.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #261 Gepost op: 22-02-2020, 17:50:37 »
Hij kan serieus de mol zijn want weinig mensen verdenken hem.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #262 Gepost op: 22-02-2020, 20:29:06 »

Als Buddy de Mol is, dan heeft hij het werkelijk briljant gespeeld. En boy o boy, dan is Mil inderdaad gigantisch genaaid. Alleen al om het enorm spectaculaire moment dat ze daar achter zou komen, hoop ik dat dit scenario waar wordt. Het zou absoluut de zinderenste finale en ontknoping ooit worden. Ik zie 'laid back Rob' dan nog wel als winnaar ook. Dan is Mil helemaal klaar!   ;D
Buddy is de perfecte bait voor een moeder die haar kids mist.

Buddy is knap en jongensachtig. Sociaal. Beetje een ideaalbeeld van een zoon (als je al z'n getrol even buiten beschouwing laat  ::rofl:: )

Mils zwakke plek m.i.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 21:35:33 door D*N, Reden: Scheldwoord verwijderd »

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #263 Gepost op: 22-02-2020, 21:41:21 »
Ik zit in een diepe Buddy tunnel maar WEER is hij heel verdacht.

- Opdracht 1 met een zogenaamde theorie komen, zodat hij de theorie de schuld kan geven van de foute antwoorden
- Lasergamen liet hij de mol steeds min bedragen schieten en ging ook heel makkelijk af
- Foto-opdracht mocht hij de foto's kiezen. maakte veel foto's bij het luik en het bleek dat er dubbele foto's bij zitten.

Overacting bij de executie, gebruik maken van het moment. Hebben we wel vaker gezien bij oud mollen (patrick stoof)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 00:56:23 door keesisdemol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #264 Gepost op: 23-02-2020, 00:24:03 »
Ja, eens. Ik vond Buddy echt overal het meest verdacht reageren als Rik de groep toesprak. Zag ook bijna 0 spanning op z'n gezicht bij de executie. Z'n mimiek klopt gewoon niet met die van een kandidaat. En wat was ie stil na dat lasergamen met de mol.

en dan die 7x3x3 ...dat is next-level trolling.  ::rofl::

ja ik weet dat er echt heel veel op Nathan wijst. Zie ik ook wel.

 

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #265 Gepost op: 23-02-2020, 02:31:25 »
Omnia vincit amor

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #266 Gepost op: 23-02-2020, 02:51:32 »
Buddy over het bondje met Mil: "Het is soms wel een beetje dubbel, omdat Miljuschka slim is een goede speler is. En stel we staan straks in de finale.. ja, weet ik wel meer dan zij." Weet hij sowieso meer dan zij?

"Ik ben ook niet hier gekomen om 10 vrienden te maken. Dat is het harde van het spel." Dat hij anderen er meedogenloos uitstuurt als Mol? Who knows….


- Beeld na betreffende uitspraak in aflevering 7 -
Ben jij de mol?

Offline Annini

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #267 Gepost op: 23-02-2020, 09:08:42 »
Bij Buddy heb ik nog steeds molvibes maar waarom is Mil er dan nog niet uit. Mijn andere potentiële mol is Rob.

Het blijft ook wel vreemd dat Claes zo op Buddy zat en die is naar huis.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 09:23:47 door Annini »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #268 Gepost op: 23-02-2020, 14:35:17 »
Wat ik raar vond bij de groene en rode kaarten bij de executie dat steeds degene die een kaart kreeg de volgende kaart moest trekken, maar Buddy niet. Die kreeg een rode kaart, maar mocht vervolgens geen kaart pakken.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #269 Gepost op: 23-02-2020, 14:36:33 »
Wat mij opvalt op dit forum is dat bijna iedereen verdachte acties ziet bij Buddy maar niet doorpakken om dit uit te zoeken. Ik kan al zeker 5 momenten uitzoeken waar Buddy blijkt voorkennis te hebben/raar doet na een opdracht. Ik zit in een enorme tunnel maar het blijft gewoon raar.

Wat als:
- Rob Buddy doorheeft na de hoovercraft opdracht en winnaar wordt? Hij lijkt mij heel comfortabel (of mol, of hij weet wie de mol is)
- Miljushka er volgende aflevering uitgaat en realiseert dat Buddy het toch moet wel zijn?
- Nathan die in vorige afleveringen Buddy al verdacht vond en toch de finale haalt.
- Leonie op Rob zit en nog steeds zo ver is gekomen, omdat Buddy en Rob vaak samen zijn.

En ja er zijn ook heel veel momenten waarop je Buddy kunt afschrijven:
- Envelop pakken: wat als dit het moment was waarop Miljushka Buddy 100% ging afschrijven als mol. Dan had ik wel een envelopje gepakt hoor (en er misschien iets uitgegooid).
- geld bij groepsvrijstelling (is niet eens zeker dat hij voor het geld gekozen heeft)

Het matcht soms niet met kandidaat zijn. Eigenlijk hoop ik volgende week verlost wordt van mijn tunnel, want als hij de finale haalt dan kan ik het echt niet aan  ::rofl:: ::rofl::


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #270 Gepost op: 23-02-2020, 14:41:33 »
Wat ik raar vond bij de groene en rode kaarten bij de executie dat steeds degene die een kaart kreeg de volgende kaart moest trekken, maar Buddy niet. Die kreeg een rode kaart, maar mocht vervolgens geen kaart pakken.

Als je een groene kaart kreeg, was je aan de beurt om de volgende kaart te trekken.
Als je een rode kaart kreeg, was je aan de beurt om de scherm te zien.

Nathan start en koos een kaart voor Mil
Mil kreeg groen en koos een kaart voor Buddy
Buddy kreeg rood en zag zijn scherm

Nieuwe start, Rob dit keer en koos een kaart voor Leonie
Leonie kreeg groen en koos een kaart voor Rob

Rob heeft al een keer gepakt, nu blijft Buddy over met de rode kaart voor Nathan


Er zit dus wel iets van een logica in, maar ik twijfel ten zeerste of de productie dit ook zo heeft bedoeld.


Maar wat als er in de volgorde is geknipt? Dat Buddy wel meteen mocht trekken? Hij koos Nathan. Klonk dat toen echt alsof dat de enige keuze over was? Voor de spanning op tv lijkt het me wel logisch om Nathan als laatste zijn scherm te laten zien.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #271 Gepost op: 24-02-2020, 00:45:59 »
Zeer verdachte lichaamstaal van Buddy na de laseropdracht. Al direct die avond, maar ook de dag erna.

Kijk naar zijn handen. Linkerhand veel aan zn gezicht en na een tijdje spant hij alle spieren in zijn rechterhand aan en houdt dat vast.

Dit is het gesprek waarbij Nathan zegt de mol gezien te hebben




Maar wat als er in de volgorde is geknipt? Dat Buddy wel meteen mocht trekken? Hij koos Nathan. Klonk dat toen echt alsof dat de enige keuze over was? Voor de spanning op tv lijkt het me wel logisch om Nathan als laatste zijn scherm te laten zien.
Oja, dat zou ook goed kunnen!
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 00:47:44 door Theovv »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #272 Gepost op: 24-02-2020, 00:54:24 »
Maar wat als er in de volgorde is geknipt? Dat Buddy wel meteen mocht trekken? Hij koos Nathan. Klonk dat toen echt alsof dat de enige keuze over was? Voor de spanning op tv lijkt het me wel logisch om Nathan als laatste zijn scherm te laten zien.

Ja, zo klonk het echt, althans; in de biecht van Buddy:
“Toen moest ik naar voren. Iedereen had al een vrijstelling voor de halve finale, behalve..Nathan.”

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #273 Gepost op: 24-02-2020, 00:55:39 »
 ::vergroot::

Heel verdacht inderdaad, hoezo zou je als kandidaat hier zo gespannen zijn??

Hij wilde ook net beginnen met nagelbijten toen het shot stopte.

Nog een aantal toevoegingen:
Tegenstander: Miljushka “verraad” buddy tijdens de executie en wordt hiermee zijn tegenstander.
Afgeschermd: zoals in het verborgen aanwijzingen topic stond. Rik die bij iedere kandidaat zijn hand onnatuurlijk over “mol” hield op de kaartjes, behalve bij Buddy niet.

Afgelopen afleveringen alleen maar lopen mollen. Het enige niet mol moment was dat hij de envelop pakte, maar wij zagen niet wat ervoor gebeurde. Ik denk nog steeds dat hij het pakte om 100% het vertrouwen van miljushka te winnen.

Voor de rest alleen maar onmols bij de damopdracht, maar dit ga ik eens terugkijken deze week.

« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 00:59:07 door keesisdemol »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #274 Gepost op: 24-02-2020, 01:46:41 »
::vergroot::

Heel verdacht inderdaad, hoezo zou je als kandidaat hier zo gespannen zijn??

Hij wilde ook net beginnen met nagelbijten toen het shot stopte.

Nog een aantal toevoegingen:
Tegenstander: Miljushka “verraad” buddy tijdens de executie en wordt hiermee zijn tegenstander.
Afgeschermd: zoals in het verborgen aanwijzingen topic stond. Rik die bij iedere kandidaat zijn hand onnatuurlijk over “mol” hield op de kaartjes, behalve bij Buddy niet.

Afgelopen afleveringen alleen maar lopen mollen. Het enige niet mol moment was dat hij de envelop pakte, maar wij zagen niet wat ervoor gebeurde. Ik denk nog steeds dat hij het pakte om 100% het vertrouwen van miljushka te winnen.

Voor de rest alleen maar onmols bij de damopdracht, maar dit ga ik eens terugkijken deze week.
hij begint ook precies met het knijpen van zn rechterhand nadat rob tegen nathan zegt dat nathan de mol gezien heeft.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #275 Gepost op: 24-02-2020, 11:36:45 »
Ik heb hem! Dè hint waar ik op wachtte dit jaar. Check blz 29 van topic “Afleveringstitels en andere verborgen zaken”. Met dank aan Moedermol. ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 11:38:53 door KiWi0501 »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #276 Gepost op: 24-02-2020, 20:05:03 »
Maar het feit dat ze in de montage 1 van de verdachte stukjes lichaamstaal (aan nek krabben en wegkijken) vlak na de laseropdracht hebben geknipt, ingezoomd en nogmaals tussen de beelden hebben geplakt maakt wel duidelijk dat de makers hier Buddy extra verdacht maken. Waarom zouden ze dat doen bij de mol?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #277 Gepost op: 25-02-2020, 00:25:41 »
Zeer verdachte lichaamstaal van Buddy na de laseropdracht. Al direct die avond, maar ook de dag erna.

Kijk naar zijn handen. Linkerhand veel aan zn gezicht en na een tijdje spant hij alle spieren in zijn rechterhand aan en houdt dat vast.

Dit is het gesprek waarbij Nathan zegt de mol gezien te hebben



Oja, dat zou ook goed kunnen!


Toen hij de antwoorden moest geven bij opdracht 1 (met de autootjes) had hij toch ook wel 2 momentjes met rare lichaamstaal. Of meer gezichtsuitdrukkingen.
Als Rik zegt dat antwoord 1 fout is, moet Bud een lachje onderdrukken en tussen vraag 2 en z’n antwoord weer. Het zijn maar minieme spiertrekkinkjes, maar ‘t is er wel.

En zo zijn er meer Buddymomentjes geweest waardoor ik ‘m niet helemaal vetrouw ...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #278 Gepost op: 25-02-2020, 01:12:34 »
Maar het feit dat ze in de montage 1 van de verdachte stukjes lichaamstaal (aan nek krabben en wegkijken) vlak na de laseropdracht hebben geknipt, ingezoomd en nogmaals tussen de beelden hebben geplakt maakt wel duidelijk dat de makers hier Buddy extra verdacht maken. Waarom zouden ze dat doen bij de mol?
Ik neem aan dat je hier de beelden bedoelt van 28:16 tot 28:21 die te zien zijn als Rik zegt:
"Maar misschien nog wel belangrijker, wie heeft de Mol gezien?". Het krabben van Buddy zie je daarna weer (op 28:27). Om aan te tonen dat het om exact dezelfde beelden gaat heb ik een screenshot gemaakt op 28:20 en op 28:27. Het screenshot van 28:20 heb ik verkleind, helderheid en contrast aangepast en in het tweede screenshot geplakt. Duidelijk is te zien dat dit hetzelfde moment is (ook aan het gezicht van Leonie).
De vraag is natuurlijk ook wat is het origineel en wat de kopie. Omdat je Rik in één ononderbroken shot door het beeld ziet lopen en Buddy daarna ziet krabben, kun je opmaken dat het krabben dus niet plaats vond tijdens het praatje van Rik. Het beeld tijdens het praatje is dus de kopie, wat ook het meest logisch is.
Dit is voor mij de doorslag om met een dikke viltstift een streep te zetten door Buddy, want waarom zou je hem hier met opzet verdacht maken als hij de Mol is?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #279 Gepost op: 25-02-2020, 01:20:59 »
Dit heb ik in t topic molgifje geplaatst. De bewegende beelden laten duidelijk de misleiding van de montage zien

Buddy dus geen optie meer