Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93281 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #300 Gepost op: 27-02-2020, 11:45:46 »
Dit klinkt inderdaad heel plausibel.

Offline Zega

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #301 Gepost op: 27-02-2020, 17:52:25 »

Dit is alleen aflevering 1 en 2 en ik weet nog dat ik hem voorheen juist bij deze afleveringen vrij onmols vindt en bij de andere afleveringen juist heel mols. Misschien doe ik de volgende aflevering nog analyseren, maar aangezien het grote deel van dit forum op andere mollen zit lijkt mij dit tijdrovend en misschien wel nutteloos werk.


Ik vind het juist wel fijn dat je dit weer even op een rijtje zet. Door alle verdachtmakingen zou je bijna alle acties van Buddy vergeten en uit de tunnel kruipen :-) Dus fijn om weer even alles op te sommen. Buddy's slimme zet in het graanveld om Rob daar neer te zetten en zelf te gaan lopen... hoe hij bij Alles Kenners de eerste ronde alleen maar geconcentreerd op de plattegrond let en als hij terug komt de porto pakt en niet meer loslaat. Miljuska doet nog een kleine poging bij Leonie en Claes bij Miljuska maar meteen erna heeft Buddy hem weer vast. Verspreking van 'mijn voorkeur' is heel verdacht. De nummers 5 en 1 (Riks handen, de 51 waaiers, de 51 chinezen op de foto-opdracht) is Buddy (5) Vedder (6)? De tijd dat Leonie in beeld komt (10.41) optelsom is weer 51... In extra fragment waarbij Buddy met Nathan op hotelkamer praat over hun gezamelijke passie voetbal; zijn afleveringstitels niet overduidelijk naar Nathan maar subtieler naar Buddy? Aangezien ik zo te zien gelukkig toch nog meer mensen zie in de tunnel zet ik deze gedachtes uit de tunnel nog even hier neer.

Offline Zega

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #302 Gepost op: 27-02-2020, 18:00:48 »
En misschien is het al genoemd maar de nummers van Captain Marvel te maken met Buddy's tekst op de site:  "Daarnaast spreekt hij ook stemmen in voor de meest uiteenlopende rollen. Waar ‘Spider-Ham’, in de Oscarwinnende film ‘Spider-Man into the Spiderverse’, zijn persoonlijke favoriet is."

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #303 Gepost op: 29-02-2020, 12:13:20 »
Het getal vijf in China:

Vijf is een geluks en ongeluksgetal. Omdat vijf Wǔ klinkt als het woord voor “Ik” Wǒ wordt 5 op internet gebruikt voor “Ik”. Met cijfers kunnen Chinezen soms hele zinnen zeggen, bijvoorbeeld:
520 (五二零, wǔ èr líng  Dit is een van de meestvoorkomende combinaties die veel gebruikt wordt in WeChat. Waarom? Omdat het bijna hetzelfde klinkt als het Chinees voor “Ik hou van jou”

Buddy in combinatie met 5:
Buddy is de mol in het Chinees is de enige zin met 5 karakters  巴迪是卧底
 
Tijdens de opdracht Lezen en Schrijven is Buddy op zoek naar de mol en zoekt een teken een soort F en een vogelkooitje in dezelfde combinatie ( ) (in de Opdracht Beeld en Geluid stond een vogelkooi bij de attributen. Buddy werd als enige in close up genomen met deze vogelkooi.

Opdracht Verkeer(d) Buddy heeft als enige een  kenteken met vijven  A DK 550. Dit is ook de sleutelhanger die Buddy terug hangt (hint)

Opdracht Vakwerk: Buddy vertelt:”Toen wij begonnen stond er op het scorebord 550”

Buddy is als 5e kandidaat bekend gemaakt.

In China tellen ze anders met hun vingers dan wij dat doen. Chinees vingertellen:

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #304 Gepost op: 29-02-2020, 12:21:00 »
Het uploaden van de 2e foto lukt niet dus hier nogmaals
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 12:22:39 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #305 Gepost op: 29-02-2020, 12:33:15 »
Gedoe met cijfers en letters is altijd gevaarlijk in WIDM want als je zoekt kun je altijd wel iets vinden maar..

Buddy heeft sowieso)   iets met getallen, pakt sleutelhanger 2014, dit is zijn geluksgetal, zit in een vrachtwagen vol getallen en noemt 955 950 987 985.  Roept bij Verkeer(d) tegen Johan dat hij de getallen wil horen bij zijn nummerbord 550 en zegt bij Beeld en geluid dat er een getal weg is bij de diaopdracht en dat er met geen mogelijkheid met de getallen die er lagen 250 gemaakt kan worden. Bij Voice Mol roept hij dat ze al 3 getallen hebben.

Het geluksgetal in aflevering 1 vond ik al heel vreemd...wie heeft nu 2014 als geluksgetal?
Buddy werd in dat jaar 20 jaar.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #306 Gepost op: 29-02-2020, 15:00:02 »
In les 4 van de cursus Chinees met Oliver wordt 5 (wu) toch heel anders uitgebeeld dan het handje van Buddy.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #307 Gepost op: 29-02-2020, 20:19:14 »
Bij de laatste test begint Buddy iedere zin met "ik" .  ::rofl::

Ik heb enorm last van tunnelvisie maar soms zit je in de juiste tunnel.
Ik rij in een tunnel.
Ik zie aan het einde licht, maar of dat het juiste licht is...
Ik hoop een groen lichtje. Dan zit ik goed. 
Ik zit al vanaf aflevering 1...op deze en ik ben er nog. Dus je zou kunnen zeggen...  dat ik of heel veel geluk heb... of in de goede richting zit.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #308 Gepost op: 29-02-2020, 20:21:08 »
Dat is sick!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #309 Gepost op: 29-02-2020, 20:49:50 »
Applaus, Moedermol ::bravo::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #310 Gepost op: 29-02-2020, 21:33:45 »
Ik zit hier nog lekker warm ;D

Miljushka wil buddy niet meer eens aankijken na de test ::)

Ze heeft het nu door misschien

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #311 Gepost op: 29-02-2020, 22:51:50 »
Buddy moet toch 2 x 3 kokers op de brug in de smiezen houden (ook die van Miljushka)? Hoezo spreekt hij in ene  over 10?

*ben ik ff kwijt*
Omnia vincit amor

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #312 Gepost op: 29-02-2020, 22:56:23 »
Het getal vijf in China:

Vijf is een geluks en ongeluksgetal. Omdat vijf Wǔ klinkt als het woord voor “Ik” Wǒ wordt 5 op internet gebruikt voor “Ik”. Met cijfers kunnen Chinezen soms hele zinnen zeggen, bijvoorbeeld:
520 (五二零, wǔ èr líng  Dit is een van de meestvoorkomende combinaties die veel gebruikt wordt in WeChat. Waarom? Omdat het bijna hetzelfde klinkt als het Chinees voor “Ik hou van jou”

Buddy in combinatie met 5:
Buddy is de mol in het Chinees is de enige zin met 5 karakters  巴迪是卧底
 
Tijdens de opdracht Lezen en Schrijven is Buddy op zoek naar de mol en zoekt een teken een soort F en een vogelkooitje in dezelfde combinatie ( ) (in de Opdracht Beeld en Geluid stond een vogelkooi bij de attributen. Buddy werd als enige in close up genomen met deze vogelkooi.

Opdracht Verkeer(d) Buddy heeft als enige een  kenteken met vijven  A DK 550. Dit is ook de sleutelhanger die Buddy terug hangt (hint)

Opdracht Vakwerk: Buddy vertelt:”Toen wij begonnen stond er op het scorebord 550”

Buddy is als 5e kandidaat bekend gemaakt.

In China tellen ze anders met hun vingers dan wij dat doen. Chinees vingertellen:

En vergeet niet de biecht waarin Buddy twee handen (2 keer 5) in de lucht steekt. Gifje daarvan staat in het gifjes topic geloof ik.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #313 Gepost op: 29-02-2020, 23:04:55 »
Buddy moet toch 2 x 3 kokers op de brug in de smiezen houden (ook die van Miljushka)? Hoezo spreekt hij in ene  over 10?
Zesde kistje (1200 euro) was nog leeg. Dit werd met de overgebleven 12 (dacht ik) kokers gemaakt. Die 1200 euro was dus alleen te verdienen als alle andere 5 kistjes goed waren. Die kokers kregen de kandidaten nog naast de kokers uit de startopstelling van de 5 andere kistjes. Wel vreemd dat Buddy er dan 4 krijgt en niet iedereen 3.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #314 Gepost op: 29-02-2020, 23:09:54 »
Buddy zei alleen maar dat hij er tien moest onthouden, zodat hij dan weer 2 handen in de lucht kon steken tijdens de biecht.  ;)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #315 Gepost op: 29-02-2020, 23:12:01 »
Buddy zei alleen maar dat hij er tien moest onthouden, zodat hij dan weer 2 handen in de lucht kon steken tijdens de biecht.  ;)
::rofl:: ::rofl:: ::ok::

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #316 Gepost op: 29-02-2020, 23:21:43 »
SMOL -->
Tijdens de fietsopdracht op de stoeprand, met de pijl wijzend naar Buddy. Ik denk toch dat hij het was, want ik kan de aflevering vanuit BE niet terugkijken. (Hoewel ik nu op Nathan zit vond ik deze toch (iets te?) opvallend...)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #317 Gepost op: 29-02-2020, 23:43:45 »
Ja dit viel mij ook meteen op. Vooral omdat ze daar alleen maar chineese letters gebruiken, kan dit bijna geen toeval zijn.

Ook dat Buddy met de fiets naar de stoeprand toe staat geparkeerd(een heel onnatuurlijke houding)

Hij is het ::vergroot::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #318 Gepost op: 29-02-2020, 23:45:10 »
Zoals ik eerder zei: leuk voor het oog, maar echt geen mol hier.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #319 Gepost op: 1-03-2020, 00:02:08 »
SMOL -->
Tijdens de fietsopdracht op de stoeprand, met de pijl wijzend naar Buddy. Ik denk toch dat hij het was, want ik kan de aflevering vanuit BE niet terugkijken. (Hoewel ik nu op Nathan zit vond ik deze toch (iets te?) opvallend...)
Als dit "de" hint is eet ik de hoed van Rob op, alsjebliéft niet.
Kunnen ze niet maken, zo "in your face"!  ::ohno::

*dus aub; laat dit geen hint zijn*


Omnia vincit amor