Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 94105 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #380 Gepost op: 7-03-2020, 17:06:51 »
@Keesisdemol en @Newbie2: Oew dat klinkt behoorlijk overtuigend. Twijfelde ik al aan Rob, ga ik nu ook weer twijfelen bij Buddy.

Ik blijf maar bij wat ik ingevuld heb en als ik verga, dan is het maar zo  ::rofl::

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #381 Gepost op: 7-03-2020, 22:29:03 »
Ik verdenk Buddy ook na aflevering 9 niet, maar wat een stunt als hij echt op Leonie zat en ineens naar Rob schakelt en dan de winst pakt.  ;D
Ben jij de mol?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #382 Gepost op: 7-03-2020, 22:50:51 »
Dus 5 x I ? ;)
(...)
Edit: wilde nog ff deze foto delen uit vorige aflevering... let op tijdscode... 2020 gespiegeld? En weer 5?

Over vijven gesproken; Buddy pakt (met zeer veel nadruk) kistje vijf in de derde opdracht...  ::zwaai::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #383 Gepost op: 7-03-2020, 23:31:38 »
Over vijven gesproken; Buddy pakt (met zeer veel nadruk) kistje vijf in de derde opdracht...  ::zwaai::

En weer zijn hand met vijf ( dezelfde als op de foto in Scherp stellen) in de biecht en Rik die nog even zei dat er geen biljetten van 5 waren.....

En wat een geluk had Buddy weer ::rofl::
Deze aflevering 3x:
Je kan mij niet vertellen dat  we zoveel geluk hebben gehad al die tijd.
Ik dacht: Buddy, je hebt met alle geluk van de wereld deze aflevering gehaald.
Ik.heb best veel geluk gehad

En uit vorige afleveringen:
Geluksgetal in afl.1
Dat geluk heb ik weer
Ik was de gelukkige
Bij een test "of ik heel veel geluk heb"

De sleutelhanger met zijn geluksgetal uit het jaar dat hij 20 werd heeft de 20e mol veel geluk  gebracht. ;D

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #384 Gepost op: 7-03-2020, 23:34:08 »
Ohja over dat geluksgetal. Wie heeft er nu nummer 2014 als geluksgetal?

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #385 Gepost op: 7-03-2020, 23:58:59 »
Ikke maar puur omdat ik op de 14de jarig ben  ::rofl::.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #386 Gepost op: 8-03-2020, 00:21:31 »
Het valt nu op z'n plek waarom die biecht van Leonie in aflevering 7 zo raar was. Buddy is weggeknipt ergens daarin. Volgens mij zat Leonie gewoon op Buddy en Mil en wilden ze graag Buddy als potentiële Mol gebruiken voor in de finale. Dat had niet gekund als Leonie er op Buddy uit zou gaan. Hoewel Claes ook al vol op Buddy eruit gevlogen is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #387 Gepost op: 8-03-2020, 00:25:47 »
Het valt nu op z'n plek waarom die biecht van Leonie in aflevering 7 zo raar was. Buddy is weggeknipt ergens daarin. Volgens mij zat Leonie gewoon op Buddy en Mil en wilden ze graag Buddy als potentiële Mol gebruiken voor in de finale. Dat had niet gekund als Leonie er op Buddy uit zou gaan. Hoewel Claes ook al vol op Buddy eruit gevlogen is.

 ::jaja::

Ja, ik vind het gek dat ze dat hebben laten doorschemeren van Claes.
Sowieso vind ik het gek dat we zo veel van de verdenkingen te horen hebben gekregen dit seizoen.. doordat we zo veel hoorden, werd het onwaarschijnlijk dat Mil of Buddy de mol was want veel afvallers verdachten hen terwijl duidelijk was dat Mil en Buddy elkaar niet verdachten. Ondanks dat stond Mil erg lang hoog in de landelijke verdenkingen, dus veel maakte het uiteindelijk niet uit misschien.  :P

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #388 Gepost op: 8-03-2020, 00:35:34 »
Het valt nu op z'n plek waarom die biecht van Leonie in aflevering 7 zo raar was. Buddy is weggeknipt ergens daarin. Volgens mij zat Leonie gewoon op Buddy en Mil en wilden ze graag Buddy als potentiële Mol gebruiken voor in de finale. Dat had niet gekund als Leonie er op Buddy uit zou gaan. Hoewel Claes ook al vol op Buddy eruit gevlogen is.

Dit klinkt plausibel, maar als inderdaad Claes en nog meerdere op Buddy zaten als mol, waarom hebben ze dan niet door laten schemeren aan Rob om in de finale ff iemand anders te verdenken?


Nog iets: In opdracht 1 wilde Buddy Rob graag testen maar hoe hij het deed is totaal niet kandidaats. Testen doe je niet openlijk in een van de laatste opdrachten. En het was al heel lang duidelijk dat Rob het antwoord niet wist, waarom als kandidaat er dan nog harder op in gaan en totaal niks zeggen? Dit zou alleen kandidaats zijn als Buddy iemand anders dan Rob verdenkt, om zo iedereen naar Rob te sturen.

Maar nee, Buddy "verdenkt" Rob. Dan is dit juist heel mols. Op deze manier gaf hij zichzelf alleen maar minder kans om te winnen. Rob prikt er meteen door en speelt lekker mee, gratis winst.

Oh en Buddy wilde toch graag testen? Waarom dan meteen "veilige" Miljushka kiezen bij de kookopdracht en niet Rob of Nathan? Zodat hij natuurlijk vrijuit kan mollen aangezien Miljushka hem toch niet verdenkt. Lekker 50 yen voor een stroopwafeltje en kinderen drop laten proeven (wat buitenlanders over het algemeen ranzig vinden). 

« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 01:05:11 door keesisdemol »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #389 Gepost op: 8-03-2020, 01:38:20 »
Megaverdacht deze aflevering. Zeker bij opdracht 1, maar ook bij opdracht 3, hij leek bij Rik even zijn lachen niet in te kunnen houden toen hij aan de beurt was voor de opdracht.

Ook om wat keesisdemol zegt: je maakt niet-Nederlanders over het algemeen totaal niet blij met drop.  ::rofl:: Ze kregen ook betaald per transactie, hun kraam was veel duurder dan die van Nathan/Rob. Dat verlaagt weer de kans dat er wat gekocht wordt.

Plus: die sleutel bij de escaperoom in afl. 1 blijft mij dwarszitten. En sowieso: het enthousiasme/fanatisme bij Buddy terwijl er weinig lijkt te lukken.  ???

Ik weet niet of ik die Mil-tunnel uitkomt, maar het zal mij in ieder geval niet verbazen dat de mol in dat 'bondje' zit.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #390 Gepost op: 8-03-2020, 07:28:31 »
Nog iets: In opdracht 1 wilde Buddy Rob graag testen maar hoe hij het deed is totaal niet kandidaats. Testen doe je niet openlijk in een van de laatste opdrachten. En het was al heel lang duidelijk dat Rob het antwoord niet wist, waarom als kandidaat er dan nog harder op in gaan en totaal niks zeggen? Dit zou alleen kandidaats zijn als Buddy iemand anders dan Rob verdenkt, om zo iedereen naar Rob te sturen.
Maar nee, Buddy "verdenkt" Rob. Dan is dit juist heel mols. Op deze manier gaf hij zichzelf alleen maar minder kans om te winnen. Rob prikt er meteen door en speelt lekker mee, gratis winst.
Yep. En hij zei ook nog eens dat hij het goede antwoord zelf wel wist. Als hij Rob onopvallend had willen testen, had hij beter kunnen zeggen dat hij het antwoord ook niet wist. Of dat nou zo was of niet. Nu werd het een grote ik-test-Rob show, en viel Rob zogenaamd door de mand. En natuurlijk prettig dat je als Mol zelf het foute antwoord niet hoeft te geven. :)
Als kandidaat is dit absoluut niet handig gespeeld van Buddy, daar ben ik het helemaal mee eens. ::jaja:: Ik had Buddy toch wel slimmer ingeschat, dus dit is opvallend. Al zegt hij in de biecht nog iets van "ja het ging allemaal ook zo snel...".
Of hij daarmee ook de Mol is? :-\\

EDIT: typo. + Rob en Buddy zitten op elkaar. Interessant.
« Laatst bewerkt op: 8-03-2020, 08:32:10 door Newbie2 »

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #391 Gepost op: 8-03-2020, 08:46:31 »
Ik vond deze van foxhunter in het begin van dit seizoen al erg mooi.

een link tussen een wijsheid van Lao Tse uit het Molboekje en de voorstelvideo van Mol Buddy.

Molboekje: Wijsheden Lao Tse : Wie geen vertrouwen in anderen stelt, zal ook nimmer het vertrouwen van anderen winnen.
En wie heeft het in zijn voorstel video over vertrouwen: je kan elkaar natuurlijk niet vertrouwen, maar je zult wel moeten. Buddy als mol zal anderen wel moeten vertrouwen om het vertrouwen van de kandidaten te winnen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #392 Gepost op: 8-03-2020, 09:56:52 »
Frits noemde het in Moltalk:
Betreft de online hints over de ring van Buddy
Er was op 11 januari een tweet over.
Een paar weken geleden heb ik daar eens naar gekeken en inderdaad, Buddy draagt een ring met een vingerafdruk. Hij draagt deze alleen tijdens de test en executie in aflevering 1 en 2. Hij draagt de ring niet tijdens opdrachten en ik heb de ring daarna nooit weer gezien tot...................deze allerlaatste test.

Ik had screenshots gemaakt maar omdat Fingerprint ringen ook gebruikt worden als herinnering aan dierbaren vond ik het niet gepast om hierover te posten. Het is wel heeeel opvallend dat hij de ring nu weer draagt.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #393 Gepost op: 8-03-2020, 10:30:09 »

Nog iets: In opdracht 1 wilde Buddy Rob graag testen maar hoe hij het deed is totaal niet kandidaats. Testen doe je niet openlijk in een van de laatste opdrachten. En het was al heel lang duidelijk dat Rob het antwoord niet wist, waarom als kandidaat er dan nog harder op in gaan en totaal niks zeggen? Dit zou alleen kandidaats zijn als Buddy iemand anders dan Rob verdenkt, om zo iedereen naar Rob te sturen.

Maar nee, Buddy "verdenkt" Rob. Dan is dit juist heel mols. Op deze manier gaf hij zichzelf alleen maar minder kans om te winnen. Rob prikt er meteen door en speelt lekker mee, gratis winst.

Sturen = Buddy stuurt iedereen naar Rob. Ik vind dit dusdanig Mols dat ik een klein zij tunneltje naar Buddy aan het graven ben.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #394 Gepost op: 8-03-2020, 12:13:40 »
Nog iets opmerkelijks

Tijdens de finaletest verdenkingen toen ze molacties van andere moesten beschrijven.

Buddy vind het raar dat Rob niet uit de vrachtwagen is gekomen. Voorheen heeft hij hier altijd gezegd dat hij Leonie het meest verdacht vond bij deze opdracht.

Daarnaast benoemt hij het eventueel switchen van enveloppen als molactie. Dat vind ik wel knap dat je die conclusie als kandidaat kan trekken. Het kan juist ook dat Buddy ze heeft verwisseld.

Ik vind de verdenkingen van Rob veel geloofwaardiger. Ik zag Rob Buddy al testen bij de hoovercraftopdracht en dit noemt hij nu als molactie van Buddy. 

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #395 Gepost op: 8-03-2020, 12:58:31 »
Ik vind de verdenkingen van Rob veel geloofwaardiger. Ik zag Rob Buddy al testen bij de hoovercraftopdracht en dit noemt hij nu als molactie van Buddy.

Dat klopt. Het viel mij  na afloop van aflevering 2 al op dat Rob  na het afvallen van Tina naar Buddy keek toen Buddy weer heel opvallend toneel speelde dat hij door het oog van de naald was gekropen. Daarna hadden we ook het het gesprek tussen Rob en Buddy over hun verdenkingen.

Bij Lijnverdiensten hield hij Buddy in de gaten en vanaf dat moment was Buddy zijn hoofdverdachte. In test van afl. 3,4 en 5 zet hij in op Buddy.
In afl.6 gaat hij spreiden en in afl.7 gaat hij ineens in een vage biecht twijfelen aan Buddy.Afl 8 had Rob opnieuw een vage biecht dat Leonie de mol zou kunnen zijn. ::ohno::

Hij heeft steeds al die tijd Buddy verdacht.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #396 Gepost op: 8-03-2020, 13:10:04 »
Omdat ik mij kan herinneren dat ooit werd gezegd dat de Mol ontmaskerd moet worden zet ik een streep door mijn mol Nathan. Gisteren is Rob in hoge mate bij mij in beeld gekomen, ook wijst zowat alles richting Rob (lopen onder een grote M vond ik echt heel sterk).

Vanuit mijn optiek kan alleen Rob of Buddy nog de mol zijn, maar hoop ik dus op die ene plottwist waarbij het Buddy blijkt te zijn. Daarom deze wanhopige poging om opvallende punten richting Buddy op een rijtje te zetten. Met dank aan Moedermol, keesisdemol en alle anderen op het forum voor hun eerder benoemde speurwerk! Hieronder de eerste 3 afleveringen: 

Aflevering 1: Afgeschermd
Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
  • Buddy krijgt het advies: “met verdraaide woorden kun je van alles bereiken maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen.”. Een mol verdraait woorden, maar zolang die niet juist handelt kan hij het spel niet laten mislukken.
  • De kaart die door Rik wordt vastgehouden met ‘De Mol’ wordt bij degenen die in beeld komen afgeschermd, behalve bij Buddy. Dit is ook de titel van de aflevering.
  • Buddy pakt 2014, zoals eerder benoemd kan dit gelinkt worden aan het seizoen van Susan Visser, waarop je in een v.d. kokers ‘de mol is een vrouw’ vindt. Dit is ook teruggekomen in de opdracht met de waaiers. Ook is 2014 het seizoen waar de zwarte vrijstelling geïntroduceerd werd en WIDM in Azië plaatsvond.
Opdracht 2: Beltegoed
  • Na de opdracht, wanneer er wordt gevraagd wie penningmeester wil zijn, is Buddy afwachtend. Je moet ook niet te veel opvallen als mol, want die wil de pot. Overigens vraagt Rob wie het niet wil zijn en steekt dan z’n hand op. Kan ook verdacht zijn.
Opdracht 3: Parkeertarief
  • De mol wil vaak niet opvallen in de eerste aflevering, na die vreemde actie met het liegen tijdens Wijsheid en Geluk, was het wellicht verstandig om het eens goed te doen. Buddy vond uiteindelijk de sleutel, maar dit heeft wel heel lang geduurd. Hoorde hij dat er nog weinig kandidaten de opdracht voltooid hadden?
  • Anita ging er deze aflevering uit, dat kan zijn omdat zij en Buddy één van de weinige waren die de opdracht voltooid hadden. Wellicht had ze Buddy afgestreept.
  • Buddy en Anita parkeren in vak nummer 1, maar wel het 5de vak van links. 5 komt vaker terug dit seizoen (5=五, betekenis: ‘geluk/ongeluk’ en in moderne internet termen ‘ik’). Het getal op de vrachtwagen is 0, komt dit omdat Buddy de mol geen geld wil verdienen?

Aflevering 2: Tegendraads
Opdracht 1: Kleurwerk
  • Jaike vertelt dat ze Buddy en Mil verdenkt. Maar waarom al deze verdenkmaking richting Buddy als hij de finale haalt en het Rob vs. Buddy is?
  • Jaike forceert een duo met Buddy en de opdracht lukt. In aflevering 3 valt Jaike af. Wellicht, omdat ze Buddy had afgestreept?
  • Buddy zegt tegen Jaike openhartig dat Leonie de mol is. Ik zie hem niet als het type fanatieke kandidaat dat zijn mol zo vroeg in het spel al vrijgeeft.
  • Wanneer de opdracht bijna voorbij is en de timer op 00:05 staat springt het beeld naar Buddy.
Opdracht 2: Afhaalchinees
  • Leonie zegt dat ze niets meer gaat doen en afwachtend bekijkt hoe Buddy de opdracht aanpakt. Nogal tegendraads want normaal gesproken is het Buddy die afwachtend is. Uiteindelijk stuurt Buddy ze de verkeerde richting op en spelen ze voor safe.
Opdracht 3: Wereldbeeld
  • Rob en Buddy pakken Azië. Dit kan gelinkt worden aan het jaartal dat Buddy pakte in aflevering 1: 2014.
  • Wanneer het klokje verschijnt, begint deze af te tellen vanaf 05:01. Ook verschijnt Buddy dan opnieuw in beeld, deze keer samen met Rob.
  • Buddy en Rob rijden langs hun plek.
  • Door Leonie haar biecht: "het ligt aan ons niet aan Buddy en Rob" zorgt de productie ervoor dat we ze minder gaan verdenken.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 11:30:05 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #397 Gepost op: 8-03-2020, 13:10:19 »
Aflevering 3: Welvarend
Opdracht 1: Lijn(ver)diensten
  • Buddy neemt de leiding en heeft volgens Rob de code gekraakt. Hoe weet hij alles zo snel? Voorkennis?
  • Buddy en Rob moesten samen aankomen bij Lijn 3. Buddy deed dat, maar met de verkeerde personen. Er was duidelijk geen goede communicatie in de hele groep. Maar het feit dat Buddy goed zat maakt hem weer minder verdacht bij de anderen, in tegenstelling tot wat de test biechten zeggen. Montage truck om Buddy kandidaats te doen lijken?
Opdracht 2: Beeldig
  • Blijkbaar liep Buddy even weg tijdens de opdracht. Rob spreekt hem hierop aan.
  • Groepje Buddy, Rob en Johan pakt -200 euro.
Opdracht 3: Theepot
  • Nathan krijgt het idee dat Buddy de boel aan het vertragen is en zegt dat hij meer tempo moet maken.
  • Het kan best zijn dat dit onder het kopje 'Nutteloze WIDM hints' valt, maar toch meld ik het even: Buddy zegt dat hij 2 Chinese zinnen kan. Eén daarvan is: “Wǒ hěn hǎo” wat betekent: “met mij gaat het goed”. Ook wijst hij hierbij naar zichzelf. “Wǒ” wordt in chinees ook wel als “ik” gebruikt, ofwel 5. Welk getal komt daarna in beeld? Ja, een aftellend klokje startend vanaf 15:19.
  • Nogmaals op 00:05 Buddy in beeld.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 14:59:34 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #398 Gepost op: 8-03-2020, 13:11:34 »
Het zou een fantastische ontknoping zijn als Buddy de Mol en Rob de winnaar blijkt te zijn.

Dan gaat heel Nederland zo doen:
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #399 Gepost op: 8-03-2020, 13:37:33 »
Het zou een fantastische ontknoping zijn als Buddy de Mol en Rob de winnaar blijkt te zijn.

Dan gaat heel Nederland zo doen:
 ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink:: ::oink::

Dan zou Mil ook slachtofferhulp moeten krijgen gok ik ::rofl::