Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93977 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #420 Gepost op: 9-03-2020, 09:13:22 »
Die opdracht met de vrachtwagen leverde nauwelijks wat op (210)

Het was slechts 20 euro......

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #421 Gepost op: 9-03-2020, 09:27:38 »
Was het ook niet zo dat hij als 5de kandidaat bekend gemaakt werd?
En dat zijn aanwijzing een masker was. (Masked Singer)

Masker op.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #422 Gepost op: 9-03-2020, 09:56:32 »
Het is mij compleet ontgaan waarom het getal vijf een hint zou zijn naar Buddy. Ik heb het hele seizoen Buddy al afgeschreven. Sorry.

Maar: in de laatste aflevering hoor je op 17:34 vijf piepjes en dan Buddy lachen. Althans, ik tel er vijf.

For what it's worth.
Ma how, zeg!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #423 Gepost op: 9-03-2020, 10:19:43 »
Het is mij compleet ontgaan waarom het getal vijf een hint zou zijn naar Buddy. Ik heb het hele seizoen Buddy al afgeschreven. Sorry.

Maar: in de laatste aflevering hoor je op 17:34 vijf piepjes en dan Buddy lachen. Althans, ik tel er vijf.

For what it's worth.
Het getal 5 wordt in verband gebracht met het Chinese woord voor "ik", zie een paar pagina's terug, posts van o.a. Moedermol.

Ik weet niet of het volgende te ver gezocht is, maar er waren 5 kandidaten met 5 letters in hun naam, Buddy is daarvan als enige nog over. (Het waren toevalligerwijs in alfabetische volgorde ook nog eens de eerste 5 kandidaten.) 5-1.
EDIT: Ze konden natuurlijk niet weten wie er zouden afvallen, dus echt sterk is dat laatste niet. ;D Maar als je het groepje, 'de 5 van 5', neemt:

Anita - Buddy - Claes - Jaike - Johan

dan staat Buddy op plek 2, dezelfde plek als de 1 (of misschien wel de "I" of ik) in het getal 51.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 10:41:01 door Newbie2 »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #424 Gepost op: 9-03-2020, 10:40:21 »
Het was slechts 20 euro......

Nee, 18 euro...

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #425 Gepost op: 9-03-2020, 10:41:14 »
Een (vage) mogelijke hint naar Buddy. Als je de cijfers van de kistjes waarin het geld zit achter elkaar zet, vormen de eerste cijfers BDEM. Je moet dan de cijfers (vanaf 6) daarna wel even negeren ;-)

Rob
2 - 4 - 5

Nathan
1

Mil
3 - 6

Buddy
1 - 4 - 6

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #426 Gepost op: 9-03-2020, 13:31:19 »
Ben ik weer. Hieronder opvallende dingen van aflevering 4 en 5.

Aflevering 4: Misleid
Opdracht 1: Porseleinen Kamer
  • Buddy wordt door de groep (met name Leonie) uitgekozen als laatste te gaan. Hierdoor komt hij in een lastige positie, omdat iedereen toekijkt. Om niet door de mand te vallen laat hij er pas op het eind een paar vallen (én niet op het begin). In tegenstelling tot Rob, waarbij het erg opvalt. Misleid hij de anderen door het juist goed te doen? De mol krijgt immers de mogelijkheid om later in het seizoen geld uit de pot te halen.
Opdracht 2: Verkeer(d)
  • Buddy hoopt meteen op rol van buschauffeur, maar krijgt deze positie niet van Nathan. Of hij in Mil’s positie meer kan mollen is natuurlijk nog de vraag.
  • De tekst op Buddy’s route met kenteken ADK550 is als volgt: Noord-Ierland/Jordanië, Kees Tol Weg, Hong Kong/Filipijnen, Susan Visser Straat. Is dat laatste een verwijzing naar 2014? Ook meende ik te hebben gelezen dat Buddy’s vertrouwenspersoon Kees Tol was (kan ik niet fact checken want mijn molboekje heb ik achtergelaten in Nederland, ik denk dat het daarin staat). En natuurlijk 2x het getal 5.
  • Bij de tweede route moet Buddy nogmaals rijden via Susan Visser Straat.
  • Nathan grapt dat hij het straatbord van Buddy tegenkwam, maar betekent dit dat hij een tijdje op Buddy heeft gespreid voordat hij op Rob zat?
  • Wat opvalt, is dat Claes voor het eerst i.p.v. Buddy vanaf 00:05 in beeld verschijnt, maar hij rijdt wel in de auto van Buddy met kenteken ADK550.
  • In de biecht zegt Buddy dat hij niet weet wie de sleutel met ADK550 terug heeft gehangen, maar met een blik dat extreem verdacht veel lijkt op een mol biecht. Conclusie: Buddy was hier aan het nepmollen en dikt dit aan tijdens de ‘kandidaten’ biecht, óf dit is onderdeel van een echte mol biecht.
Opdracht 3: Vrijstellingsroute
  • Kiest voor vrijstelling, als we de extra beelden mogen geloven.

Aflevering 5: Aangeraakt
Opdracht 1: Beeld en Geluid
  • In de foto opdracht wordt materiaal gebruikt uit 2010, dit was in Azië. Opnieuw een verwijzing richting 2014 én opdracht 2.3 Wereldbeeld waarin Azië werd gepakt door Buddy (en Rob)?
  • Wanneer je de foto's in bovenstaande opdracht vertraagt, is er iets opmerkelijks te zien. Ten eerste vind je deze hint in aflevering 5, opdracht 1 (1:5) is een veel voorkomend fenomeen dit seizoen. Ten tweede wordt materiaal gebruikt uit 2010, dit was in Azië. Wellicht een verwijzing naar 2014 (het getal dat Buddy pakte in aflevering 1) én opdracht 2.3 Wereldbeeld waarin Azië werd gepakt door Buddy (en Rob). Wanneer je de beelden vertraagt, vindt er een scenario van een executie plaats. Je krijgt het volgende wanneer je de persoonsnamen bij de test in chronologische volgorde zet van de beelden (zie bijlages):
    Tim is kandidaat, zwart scherm.
    Kim is de mol, groen scherm.
    B is de mol, groene vingerafdruk.
    B is de mol in seizoen 20 van Wie is de Mol?
  • Buddy doet bovenstaande opdracht. In deze opdracht komt hij overigens niet aan de juiste antwoorden. Hij begint over een vingerafdruk en Nathan zegt dat Buddy namen moet intypen. Buddy gaat er in mee, maar uiteindelijk gaat het om wat je ziet, niet wie je ziet.
  • Buddy zegt dat hij even bij Nathan blijft hangen nadat ze switchen, waarschijnlijk om hem de verkeerde richting in te duwen? Het beeld snijdt dan weg.
  • Ook bij de dia opdracht zaait Buddy paniek. Hij heeft geen idee hoe het werkt.
  • Wanneer de teller op 00:05 staat komt Leonie i.p.v. Buddy in beeld. Ze zegt: ‘Er mist een dia’. Wellicht omdat Buddy hier eerder heeft gemold? Hij heeft het aangeraakt.
  • Alleen de opdracht met het Mario-spelletje waar Buddy eindigde, wordt voltooid. Komt dit, omdat hij eerdere opdrachten al gesaboteerd had en zichzelf nu minder verdacht wil maken?
Opdracht 2: Lettergreep
  • Ik vind Buddy hier niet verdacht, om eerlijk te zijn.
Opdracht 3: Lezen & Schrijven
  • Er zitten 5 Chinese tekens in Buddy is de mol.
  • Buddy zoekt naar een F, dat lijkt op (5:五:ik) maar ook op (巴:bā). Ook zoekt hij naar een vogelkooitje (迪:dí). Is hij op zoek naar zichzelf?
  • Ik wilde checken of er een F in Leonie’s naam stond, omdat ze Buddy’s 100% mol was… maar haar volledige naam wordt niet in beeld gebracht. Heeft iemand die wel gezien?
  • De timer startend vanaf 00:05 verschijnt nu bij veel kandidaten, maar niet meer bij Buddy.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 13:46:01 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #427 Gepost op: 9-03-2020, 13:58:58 »
Thanks voor de overzichten! Ik heb nog vrij veel dingen gepost in dit topic, dus als je inspiratie wil, kijk gerust!

Goed en duidelijk overzicht! Nog een extra toevoeging:
- Bij de aflevering "aangeraakt" is Buddy duidelijk te laat en springt over een laser heen. Hierbij kun je zeggen dat hij "aangeraakt" is, maar zichzelf niet af meldt. Productie gaf toe dat ze lasers met de hand bestuurden, dus kan best dat dit er voorbij is geslipt. Ik heb geen idee waarom dit in de montage zit, met extra donker gemaakte beelden.

En het "opzichtig liegen" van Buddy is ook niet waar. Hij werd beide keren betrapt op leugens en dikte het zelf aan. Bij de parkeeropdracht hing hij de sleutel op het laatste moment terug. Johan kwam hier op het laatste moment achter. Ook heel toevallig dat ze in de montage meteen het bondje van Miljushka en Buddy hierbij halen, waarbij Buddy de rol van "nepmol" op zich nam om dit moment af te zwakken. Bij geluk en wijsheid stak hij zijn hand niet op, waardoor Anita en Tina zelf tot de conclusie kwamen dat Buddy loog. Hij wilde het in eerste instantie niet.


FOTO's:
Ter ondersteuning van een eerdere post, waarbij ik de "afgeschermd" hint analyseerde in aflevering 1. Namelijk hij schermt bij Buddy als enige het woord "mol" niet af. Dit is hoe hij kaartjes vasthoudt gedurende het hele seizoen. Kan toeval zijn, maar is dan wel een rare toeval.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 14:01:06 door keesisdemol »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #428 Gepost op: 9-03-2020, 14:16:35 »
Even terug naar aflevering 7, het lasergamen

Rik:
'...binnen krijgen jullie behoorlijk wat tegenwerking van een beduchte vijand..jullie gaan lasergamen tegen de Mol...'

In het kader van de spreuk van Buddy over verdraaide woorden.
De uitdrukking is geduchte tegenstander en niet beduchte tegenstander.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #429 Gepost op: 9-03-2020, 14:51:43 »
Ben ik weer. Hieronder opvallende dingen van aflevering 4 en 5.
Fijn, die overzichten, Zonnestraal! ::bravo::
Ik vond aflevering 4 en 5 niet de meest verdachte episodes van Buddy. Ze waren al wat weggezakt uit mijn geheugen. Sterker nog, om opdracht 5.2 had ik hem eigenlijk helemaal afgestreept... Dus heel prettig om het zo mooi samengevat te zien. Maar vanaf aflevering 6 werd hij per aflevering weer verdachter.
'...binnen krijgen jullie behoorlijk wat tegenwerking van een beduchte vijand..jullie gaan lasergamen tegen de Mol...'
In het kader van de spreuk van Buddy over verdraaide woorden.
De uitdrukking is geduchte tegenstander en niet beduchte tegenstander.
Heel scherp! ::vergroot::

Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #430 Gepost op: 9-03-2020, 16:11:21 »
Buddy - met verdraaide woorden kan je van alles bereiken, maar door juist te handelen kan je anderen overvleugelen.

De spreuk die hij kreeg is in de finale 'verdraaid'. De enige spreuk die Rick wat anders zei.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #431 Gepost op: 9-03-2020, 16:25:30 »
Buddy - met verdraaide woorden kan je van alles bereiken, maar door juist te handelen kan je anderen overvleugelen.

De spreuk die hij kreeg is in de finale 'verdraaid'. De enige spreuk die Rick wat anders zei.

Die van Nathan was ook anders
Kaars aan te steken ipv kaars te branden

Edit:

S
teken/slechts ipv branden/juist

Wat was er ook al weer met S?
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 17:42:11 door missmolly »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #432 Gepost op: 9-03-2020, 17:22:43 »
Even terug naar aflevering 7, het lasergamen

Rik:
'...binnen krijgen jullie behoorlijk wat tegenwerking van een beduchte vijand..jullie gaan lasergamen tegen de Mol...'

In het kader van de spreuk van Buddy over verdraaide woorden.
De uitdrukking is geduchte tegenstander en niet beduchte tegenstander.

Goed gevonden ::ok::
Een mooie aanvulling op onderstaand:

Het was me al opgevallen dat er veel opdrachtnamen zijn die met een B of V beginnen
Beltegoed, Beeldig, Verkeer(d) Vrijstellingsroute, Beeld en Geluid, Voicemol, Vakwerk.

Buddy in het laatste extra beeldmateriaal waarbij hij zegt dat hij de opdrachten met de locals zo leuk vond:
Beltegoed en Vakwerk : Buddy Vedder

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #433 Gepost op: 9-03-2020, 17:45:57 »
Ik ga mijn inzet in de pool niet meer veranderen, maar ik ben om: Buddy is de mol (zowel geloof als hoop haha). (Verder heb ik echt iedereen van deze laatste vier al eens verdacht dus wat is het nu nog waard hahaha.) Te danken aan Buddy's overacting, af en toe vage blijk van voorkennis, en aan de uiteenzettingen van iedereen in dit topic, dus hulde voor jullie.  ::zwaai::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #434 Gepost op: 9-03-2020, 18:53:34 »
tja, de puzzel weer
dit keer zijn alle letters bekend en vanwege de mogelijke oplossing plaats ik het hier in het topic.

Het gaat om de combinatie van de letters/tekens uit de afleveringtitels en opdrachtitels.
Als ik bij de opdrachten de dubbele letters wegstreep en vervolgens ontdubbel op de afleveringstitels dan hou ik over:

AMATGMKverdB&JCOP   

Ik kan hier de volgende tekst uithalen
rd & Bv      
GeJAM   
COMPAKT   
   

Ik kan hier niet zo veel mee verder maar er zitten wel twee dingen in die met zowel Buddy als Rob te maken hebben.

Ze waren aan het jammen aan het begin van aflevering 7.
'Oh Wie is de Mol
Oh wat is zij mooi
Ik zit goed met een man/kzie goed met een ma(t?)/ik zit goed met de mol
Maar Nathan als jij het bent
Dan eet ik mijn hoed op
Je geeft mij een mes in de rug
Geen zorgen je krijgt het terug
'

Ik versta de zwarte zin totaal niet, zingen ze allebei een andere verdenking?
      
COMPAKT
via google krijg ik een tattoo power supply genaamd compakt
https://piranha.com.pt/en/awarded-tattoo-power-supply/

Misschien heel toevallig allemaal maar ik heb het idee dat er iets in de jamsessie zit verstopt wat ons naar de mol leidt.
Wie kan goed horen wat er in de zwarte regel wordt gezongen??
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 20:16:13 door missmolly »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #435 Gepost op: 9-03-2020, 19:05:37 »
Ik snap hier helemaal niets van, maar compact is sowieso met een c ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #436 Gepost op: 9-03-2020, 20:31:20 »
Buddy weer op een tijdscode..
Mol en nog 3 rondjes... was er niet iets met thee inschenken met drie rondjes maken?

Ps.. bij die wechat barcodes lijkt er bij buddy iets gekleurd in het midden te staan... lijkt bij nathan niet zo te zijn..
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 20:41:00 door ERdoubleD »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #437 Gepost op: 10-03-2020, 04:10:43 »
Buddy bij opdracht 9.1:

Het is net een handje zo.. en dan weer zo...
Het beeld draait even op zwart, en we zien de kinderen weer bezig.
Terug naar Buddy:
Dus je moest echt wel goed in de gaten houden, wat ze nou aan het uitbeelden waren.

Je denkt automatisch dat "ze" slaat op de kinderen, ook door het tussenliggende beeld. Maar het zou ook stiekem op zijn handen kunnen slaan. En wat ze dan uitbeelden kan ik niet anders uitleggen dan het getal 51. En het duimpje dat nog even naar hem zelf wijst.

EDIT: Het zit me nog steeds dwars wat die 51 nou moet betekenen... ::rofl:: Ik gooi er een simpele uitleg in: 51 staat voor SI, en met verdraaide woorden krijg je IS. Buddy is degene die de spreuk had over verdraaide woorden, en die het getal ook uitbeeldt in opdracht 9.1.
« Laatst bewerkt op: 10-03-2020, 07:01:44 door Newbie2 »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #438 Gepost op: 10-03-2020, 12:00:19 »
Thanks voor de overzichten! Ik heb nog vrij veel dingen gepost in dit topic, dus als je inspiratie wil, kijk gerust!
Thanks! Ivm uni heb ik helaas geen tijd meer om alles door te spitten, maar ik wardeer het heel erg! ::tandpastasmiley::

Aflevering 6: Voor geen meter
Opdracht 1: Voice mol
  • Voordat de eerste opdracht begint, zegt Leonie dat iedereen om haar heen een bondje heeft, maar hadden Buddy en Mil niet een geheim bondje? Omdat Nathan/Rob/Mil/Buddy/Claes over waren lijkt het me dan logisch dat ze wist van het bondje Buddy en Miljuschka.
  • Buddy oppert om te gaan spreiden, meestal niet heel verstandig, omdat de mol dan de gelegenheid krijgt om z’n eigen ding te doen.
  • Door het vasthouden van het meetlint had Buddy een belangrijke positie.
  • Buddy zegt dat het getal 69 is, maar dit wordt gecorrigeerd naar 70.
  • Nathan, Buddy of Rob heeft een fout gemaakt met nummer 91, dit had 90 moeten zijn.
  • Wanneer klokje op 00:05 staat verschijnt Buddy samen met Leonie en Mil. Het scheelt maar een 100ste van een seconde, maar hij staat er wel. PS: Buddy verschijnt vaak op 00:05, maar niet altijd.
  • Na de opdracht, wanneer Mil en Buddy discussiëren verschijnt er Chinees tekst in beeld: ("??, 一見如故又見如初") dat laatste betekent iets in de zin van: "Ik zie je tegelijkertijd", of "Zodra ik je weer zag". Geen idee wat ermee bedoeld wordt.
  • Leonie zegt dat ze Buddy ‘voor geen meter’ gelooft.
Opdracht 2: Vak Werk
  • Op het bord staat 550. Laat dat nou net het getal zijn dat in aflevering 4.3 op de sleutel van Buddy stond: ADK550.
  • Buddy stond verkeerd.
Opdracht 3: Alles kenners
  • Buddy gaat als 2e naar binnen, na Rob. Hierdoor kan hij makkelijk kaarten omwisselen (maar Rob natuurlijk ook).
  • Nathan moet 5 kaarten binnenhalen.
  • Buddy geeft aan dat Rob graag wil dat Nathan opnieuw naar binnengaat voor een envelop, maar hier is volgens de rest geen tijd voor. Wilt Buddy hier Rob verdacht maken om zichzelf te kunnen indekken of grapt hij omdat Leonie zijn mol is?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 13:48:45 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #439 Gepost op: 10-03-2020, 12:06:41 »
Aflevering 7 - Tegenstander
Opdracht 1: Kleur rijk
  • Voordat de opdracht begint, zegt Rik: “De mol houdt zich schuil, letterlijk en figuurlijk”, Buddy is erg rustig… een beetje té rustig voor zijn karakter en hij houdt zich op de achtergrond gedurende opdracht 1 en 2.
  • I.p.v. opschrijven wil Buddy liever opnoemen, maar wordt hij niet in die positie geplaatst. Nu was de opdracht bijna niet uit te voeren, maar had Buddy hier heel makkelijk kunnen mollen als hij mocht opnoemen. In zijn huidige positie krijgt hij de aandacht van de groep erg op zich, iets wat de mol wellicht hoopt te vermijden.
  • Buddy zet de portofoon uit en houdt zich schuil van de rest.
  • Wanneer Buddy een antwoord moet geven zegt hij “7 x 3 x 3=63”, de eerste drie cijfers zijn de juiste antwoorden van alle drie vragen. Toch had hij alles fout.
Opdracht 2: Mol laser
  • Rik kijkt naar Buddy wanneer hij zegt: “Jullie gaan laser gamen… tegen de mol”.
  • Buddy zegt: “The mole is in the game!” Heeft hij het over zichzelf, of over Rob? Het is namelijk zo dat je in het shot daarna Rob’s hoed ziet, terwijl Rob pas na Buddy aan de beurt is. Dit scenario betekent: MOL Buddy vs. KANDIDAAT Rob óf MOL Rob vs. KANDIDAAT Buddy. Eén van de twee heren is de mol.
  • Buddy raakt het cirkeltje met ‘de mol’ erop.
Opdracht 3: Scherp stellen
  • Voor de opdracht even een korte ‘mol’ analyse van wat Buddy zegt, wanneer hij samen met Mil is. Buddy zegt namelijk: “En stel, we staan straks in de finale… ja…weet ik wel meer dan zij.” Dit hoeft niet per sé een vraagzin te zijn. Hij kan hiermee zeggen meer te weten dan Mil, omdat hij de mol is. Vervolgens gaat Buddy verder: “Elke keer dat er iemand anders uitgaat, ben ik dichter bij de finale. Ik ben ook niet gekomen om hier 10 vrienden te maken. En ja dat is het harde van het spel.” Vanuit een mol perspectief kom je inderdaad dichter bij de finale als iemand anders weg gaat, en hoezo 10 vrienden? Minus Buddy horen het 9 vrienden te zijn. Verdraaide woorden? Praat hij vanuit mol-perspectief, of is het een foutje? Tot slot steekt Buddy tijdens de biecht zijn handen omhoog in ‘surrender’, daaronder hoor je Leonie tegen Rob zeggen: “Misschien ben jij wel de mol, hé (beeld springt nu naar Rob) Rob”. Alweer een Rob vs. Buddy momentje.
  • Beeld springt naar Buddy wanneer het klokje op 05:05 staat.
  • Blijkbaar raken Buddy en Leonie elkaar kwijt, wellicht een momentje voor mol Buddy om toe te slaan. Hij maakt Leonie extra verdacht door te vragen waar zijn molletje naartoe is gegaan.
  • Buddy stelt vragen in het Nederlands, terwijl je meer kans hebt op een antwoord wanneer je dit in het Engels vraagt.
  • Buddy verschijnt weer op 00:05.
  • De kleur van de selfiestick dat Leonie en Buddy gebruiken is (naast zwart) roze, dit is ook de kleur van Buddy’s vlag in aflevering 6.2.
  • Er gebeurt zo veel in deze opdracht, ik krijg geen goed overzicht. Als iemand mij kan aanvullen, dan graag.
  • Tijdens de executie, bij het ophalen van de kaarten, heeft Rik de kaarten met ‘de mol’ in beeld afgeschermd (in ieder geval een seconde) bij alle kandidaten, behalve bij Buddy.
  • Alle kandidaten pakken hun kaart uit de handen van Rik, behalve Buddy. Hij pakt de rode kaart niet, hij tikt de kaart aan.
  • Alleen bij Buddy wordt de 2e kaart (de groene dus) naast de laptop van Rik gelegd, maar dit kan ook een hint zijn richting Nathan. Ook is hij de enige die de kaart met ‘de mol’ op z’n borst houdt.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 13:55:18 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.