Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93381 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #460 Gepost op: 11-03-2020, 00:01:13 »
Ook Buddy kreeg rood scherm bij de test, wel op iets meer afstand en zonder ui. Dus 2e plek = De verliezer ?

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #461 Gepost op: 11-03-2020, 01:33:02 »
Hele vreemde opmerking van Buddy op het begin van aflevering 3.

“We zagen ook akkers voorbijkomen, dat was voor ons ook ff een momentje om te ademen”.

Mollen houden van akkers? ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #462 Gepost op: 11-03-2020, 04:06:11 »
Om bij Buddy als Mol uit te komen, moet ik eigenlijk 4 drempels over. Dus laat ik dat nog maar eens op een rij proberen te krijgen. :)

1. Onnodig geld in de pot?
500 euro (Kleurwerk) – Buddy wil duidelijk niet met Jaike, maar heeft geen keus. Jaike geeft aan Buddy te verdenken, en hem te willen testen. Ze valt de volgende aflevering af.
525 euro (Porseleinen Kamer) – Buddy wordt door Leonie in de laatste positie geplaatst, en moet met de 750-stok lopen. Die sowieso door iemand had moeten worden genomen, dus dit bedrag valt hem niet aan te rekenen. Hij stoot met een toch wel stevig (!) schouderzetje 3 vazen van de plank, minus 225 euro dus. Doet het verder perfect, en krijgt applaus van de groep. De aflevering heet “Misleid”.
500 euro (Vrijstellingsroute) – Het was lang de vraag of Buddy die nu gepakt heeft of niet, maar hij heeft blijkbaar toch de groepsvrijstelling gepakt. Ook dit bedrag kan dus niet worden meegenomen in FTM.
250 euro (Beeld en Geluid) – Buddy maakt Super Mario af, en wint daarmee 250 euro. Een relatief klein bedrag waarmee hij zich wel mooi onverdacht kan maken voor de groep, de enige die hier een deelopdracht tot een goed einde heeft gebracht. En heeft deze opdracht misschien een symbolische waarde (Super M)?
600 euro (Lettergreep) – Buddy pakt 600 euro voor de ogen van Mil, maar verzekert zich zo wel tot aan het eind van het seizoen van haar vertrouwen. Zij zal hem nooit meer verdenken. Opvallend: compleet tegen hun bondjesstrategie in, weet de groep toch dat het Buddy is die de 600 euro heeft gepakt.
500 euro (Richtingsgevoel) – Buddy wint 500 euro in het spel tegen de Mol, door 2x goed te pakken en 1x fout. Maar we weten niet of er nog iets met dat geld is gebeurd, of hoe dat geld verrekend gaat worden in de ontknoping. Ook wat dubbelzinnig was de volgende opmerking: “Stiekem hoopte ik dat ik de enige was die voor 1.500 ging, want ja, als het allemaal mis gaat, blijft er vrij weinig over”.

Andere bedragen, zoals 18 euro bij (Parkeertarief) en 80 euro (Doorzichtig), zijn klein en eigenlijk typisch mols. Al met al gaat het dus om een bedrag van 1.850 euro dat Buddy onnodig gepakt lijkt te hebben (Kleurwerk, Lettergreep, Beeld en Geluid, Richtingsgevoel), maar hij kan bij elk van deze bedragen een goede reden hebben gehad. Daar tegenover staan meteen al 2 heel grote bedragen die hij, als hij de Mol is, uit de pot heeft helpen houden. Buddy zei het antwoord in Cijferkunst (1.750 euro) te weten maar gaf het niet. En hij was tegen gokken bij Theepot, wat de pot 1.200 euro scheelde. Bij Vakwerk stond hij niet goed en ook niet op de plaats van de penningmeester (2x500 euro uit de pot gehouden). Verdere mogelijke molacties (Lijnverdiensten, Beeld en Geluid, Voice Mol, Alles Kenners etc), die soms om veel geld gingen, zijn er genoeg en zijn ook besproken in dit draadje.

Mijn conclusie, door anderen ook al getrokken, is dat we Buddy echt niet kunnen afstrepen vanwege FTM.
 
2. Verdenkingen
Zijn Claes en Leonie eruit gegaan op Buddy? Mil had tegen Claes gezegd dat ze, net als hij, Buddy verdacht vond. Maar Claes vroeg zich ook af of hij Mil wel kon vertrouwen. Dus niet onmogelijk dat dit gesprek Claes aan het nadenken heeft gezet (waarom probeert ze een andere kandidaat verdacht te maken?), en hij zijn verdenking op Buddy aan de kant heeft geschoven. Misschien de test zelfs ingevuld op Mil. Hetzelfde geldt voor Leonie, die in de aflevering voor ze afviel een vreemde biecht had waarin Buddy niet werd genoemd, en op Mil leek uit te komen. Die sowieso erg twijfelde. En in de aflevering waarin ze afviel Mil in de kamer een reactie leek te willen ontlokken door te zeggen dat ze op haar zat.
Dat Mil ondanks het bondje met Buddy niet is afgevallen is wel apart, maar wie weet heeft Buddy er wel voor gezorgd dat hij genoeg overlap had met Leonie (en ze oefende de vragen bovendien samen). Nog iets: Buddy speelt tijdens Je Draai Vinden keihard voor de vrijstelling. Kandidaats? De Mol zou hem allicht proberen toe te spelen naar degene die hem het minst verdenkt. Maar als Leonie of Mil afviel had Buddy met een vrijstelling een prima dekmantel dat hij toch door was, en als beiden doorgingen kon de tunnelvisie nog even aanhouden.

Tal van onzekerheden, maar Buddy valt om de verdenkingen m.i. niet uit te sluiten als Mol. En in de finale tenminste 1 verdenking tegen je te hebben is een dikke plus. Wat voor Buddy pleit is dat hij altijd glasheldere verdenkingen heeft uitgesproken. Knip- of plakwerk is bij een kandidaat soms nodig, bij de Mol hoeft dat niet (al zullen de makers dat als dwaalspoortje misschien soms toch doen).
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 06:16:53 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #463 Gepost op: 11-03-2020, 04:09:49 »
3. Maar is het niet gewoon Rob?
In vergelijking met Buddy, krijgt Rob veel aanwijzingen dat hij de Mol is… Wat ook heel goed zou kunnen, en ik zou hem ook een prima en leuke Mol vinden. Maar is het niet wat teveel van het goede? Een kleine opsomming:
– Een opvallende ‘storing’  in afl. 1 bij Rob, in een aflevering die ‘Afgeschermd’ heet.
– Rob wijst naar het biljet van 20 bij Beltegoed
– Een verkeerd doorgegeven route in opdracht Verkeer(d), ook te zien in Moltalk (waarvan het nog maar de vraag is of dat kan hebben geleid tot geld uit de pot).
– Een waaier prominent in beeld met in het Chinees daarop: ‘Hier is de Mol’.
– Een verdachte montage van zijn run in Alles Kenners (komt op mij over als een mol frame-scene).
– Een verdacht geluidje bij de envelop van Heinz.
– ‘20,20,20’ op de brug bij Doorzichtig. ‘20,20? 10,10?’ bij Onder De Pannen
– Een blijkbaar (?) makkelijk te decoderen (?) stemgeluid bij Richtingsgevoel.
– Sommige van zijn mooiste mogelijke molacties (zoals de enveloppenwissel) al gemeld in de verdenkingen in afl. 9. Het lijkt me dat je die als verrassing tot de ontknoping bewaard.

Het kan allemaal, natuurlijk. Maar dan lijkt het wel een trendbreuk dat de Mol tot het eind toe nog wat bescherming krijgt in de montage, of in elk geval niet teveel (onnodige) aanwijzingen krijgt.

4. Acteerprestaties
Mijn grootste twijfel, eerlijk gezegd. Hij lijkt zo natuurlijk te spelen: verrast, verbaasd, enthousiast, niet begrijpend, zich van de domme houdend, stralend… En nauwelijks sporen van vermoeidheid naar het eind van het seizoen toe. Als Buddy de Mol is, heeft hij werkelijk een geweldige acteerprestatie neergezet! Buddy is wel beroepshalve acteur, maar is hij zo goed? Petje af dan. Maar wel opvallend: op het punt waarop het echt tricky zou kunnen worden, na de Lasergame, gaat hij zitten mokken en vermijdt elke interactie met de rest van de groep. Buddy is opeens 'de slechte verliezer'. Dat is vreemd, als kandidaat, want daar zou je toch juist graag willen praten om de reacties van de anderen te peilen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 04:32:53 door Newbie2 »

Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #464 Gepost op: 11-03-2020, 07:12:32 »
Ook Buddy kreeg rood scherm bij de test, wel op iets meer afstand en zonder ui. Dus 2e plek = De verliezer ?

Waar heb je t over?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #465 Gepost op: 11-03-2020, 08:35:50 »
Geweldig werk zonnestraal ::bravo::

Nu ik de enveloppenopdracht terugkijk zie ik pas hoe slim Rob is en hoe geniepig Buddy is  ;D

Buddy die eigenhandig Nathan naar Heinz en Rat stuurt.

Daarna Rob die Buddy aankijkt en vraagt "laten we hem er nog eentje meenemen?". Buddy antwoord niet, maar als Nathan terugkomt zegt hij tegen Nathan: "Rob wil dat je er nog eentje pakt", waarop Nathan zegt: nee joh.  Rob test Buddy met succes en weet vrijwel zeker dat Buddy de enveloppen heeft verwisseld.

 Rob is echt een super slimme kandidaat, kudo's als hij toch de mol is, maar ik denk dat Rob het al lange tijd weet en Buddy maar blijft testen en stuurt daarnaast de andere kandidaten naar hemzelf. Typisch dat Rob ook tijdens de finale test verdenkingen, precies de mol-acties van buddy opnoemt, waarbij Rob Buddy openlijk test, zoals deze opdracht + de hoovercraftopdracht.
Ook nog maar eens teruggekeken, en ik sluit me aan bij je conclusie dat Rob hier Buddy wel eens aan het testen kan zijn. En Buddy die dat vervolgens handig pareert, door tegen Nathan te zeggen dat Rob er nog eentje wil. ::ok:: Dat is toch een wat andere uitleg dan we tot nu toe hadden, dat Rob hier degene was die verdacht deed.
Buddy noemt in zijn slotverdenking dat Rob hier als eerste ging, en enveloppen verwisseld kan hebben. Rob had minstens zoveel reden om Buddy bij deze opdracht te verdenken, maar daar horen we niets over. Het lijkt me toch dat we deze opdracht in de ontknoping gaan terugzien. En dan denk ik zo maar dat wat er werkelijk gebeurd is, en wie dat deed, in afl. 9 nog niet te horen was.
Mol Rob = Diep respect
Winnaar rob = Nog meer respect
Haha, ja! En ook:
Winnaar (of verliezer) Buddy = Diep respect
Mol Buddy = Nog meer respect

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #466 Gepost op: 11-03-2020, 08:58:40 »
Bij het uitbetalen na opdracht "onder de pannen" zegt Rik dat ie geen "Biljet Van vijf" heeft
BV5?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #467 Gepost op: 11-03-2020, 09:26:48 »
Bij het uitbetalen na opdracht "onder de pannen" zegt Rik dat ie geen "Biljet Van vijf" heeft
BV5?
::ok::

Offline Zega

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #468 Gepost op: 11-03-2020, 09:28:07 »
Bij het uitbetalen na opdracht "onder de pannen" zegt Rik dat ie geen "Biljet Van vijf" heeft
BV5?

 ::oink::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #469 Gepost op: 11-03-2020, 09:45:24 »
Ik vroeg me toch af of Buddy niet stiekem zijn 'coming out' momentje heeft meegepakt. ;D

+ een waarschuwing dat deze tunnel nog maar 3 dagen open blijft.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #470 Gepost op: 11-03-2020, 09:52:46 »
En biecht bij aankondiging finaletest..... ook gewoon een M toch?

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #471 Gepost op: 11-03-2020, 11:04:46 »
Tot slot, een overzichtje van aflevering 9! Het kan zijn dat ik de overzichten aanpas waar nodig zodra ik iets interessants lees en het niet heb opgemerkt. ;D

Aflevering 9: Sturen

Opdracht 1: Cijferkunst
  • In het beginshot zie je o.a. een standbeeld van de hond, dat is het Chinese sterrenbeeld van Buddy. In beeld staat de hond als 1ste van de vijf in beeld, maar je kunt dit ook als 5de van achteren interpreteren. Net zoals in opdracht 1.3 met de vrachtwagen (vrachtwagen staat geparkeerd in 1, 5de van links).
  • De kinderen staan in rijen van 5.
  • Het lijkt erop dat Buddy de nr. 5 op de kaart aan het uitbeelden is in zijn biecht, maar hij moet zijn rechterhand naar voren houden en dan klopt het (zie bijlage: 9.1).
  • Als Buddy de mol is laat hij hier zijn ware aard zien en zet hij Rob, die hem verdenkt, voor schut. Buddy kijkt letterlijk toe en gaat niet in discussie over strategieën.
  • Als kandidaat zou dit voor Rob ook uitermate geschikt zijn, omdat hij dan weet wie de mol is, terwijl hij de verdenkingen van anderen op zich krijgt. Rob heeft dit seizoen laten blijken verwarring te zaaien rondom vrijstellingen, jokers etc. om zo verder te komen.
  • Buddy wijst alleen nr. 1 aan.
  • Rob wijst naar nr. 7 en 3 en vraagt aan Buddy wat hij ervan vindt. Hij gaat erin mee.
  • Uiteindelijk wijst Rob naar 7, 0, 9, 5, 6 en (1), omdat Buddy dat zei.
  • Wanneer Rob en Buddy antwoord moeten geven, blijkt dat ze niets besproken hebben. Buddy stuurt Rob aan om een antwoord te geven en hij zegt: ‘1600’, wat niet klopt. Het juiste antwoord was 1750 en Buddy zegt dit te hebben geweten.
  • Wat ik nu zeg kan twee kanten op: als je zo dicht bij de eindstreep bent kan Buddy als kandidaat alsnog het juiste antwoord geven wanneer blijkt dat Rob het niet weet, maar dat doet hij niet. Aan de andere kant kan Buddy hier ook hopen om meer verdacht te worden, wat dan weer niet bepaald lukt.
  • Tijdens de biechten wordt er veel gefocust op de slechte dingen die Rob heeft gedaan, terwijl Buddy in bescherming wordt genomen.
  • Het moment waarop Mil zegt: ‘Het kan ook zo zijn dat Buddy de mol is’ zie je de kinderen in slow-motion nr. 5 uitbeelden (5:五:ik) (zie bijlage: 9.2).
Opdracht 2: Onder de pannen?
  • Buddy schrijft hoge bedragen. Omdat je per transactie 25 euro ontvangt, kun je beter voor een goedkoop bedrag gaan.
  • Het is een algemeen feit dat drop niet in de smaak valt onder buitenlanders. Buddy deelt dit vaak rond, wellicht om mensen af te schrikken? Hij doet dit zelfs in combinatie met stroopwafels.
  • Zijn de prijzen duurder geworden? Buddy zegt dat de stroopwafels 60 yuan kosten en drop 35 yuan. Zoals hij zegt: ‘Dus laten we ervan maken… dit is 60 en 35 is 95, maar ik rond het af naar 100”. Ik meende dat stroopwafels 50 yuan was en drop 10? (zie bijlage: 9.3).
Opdracht 3: Richtingsgevoel
  • Wanneer de kandidaten bij Rik staan hangt er alleen één vlag boven Rik. Deze kleur is roze, dezelfde kleur als de vlag van Buddy in opdracht 6.2 en de kleur aan zijn selfiestick in opdracht 7.3 (zie bijlage: 9.4).
  • Ter aanvulling op bovenstaande en opdracht 6.2: alle kandidaten hebben een vlagkleur dat past binnen de 5 elementen: Nathan= rood/vuur, Miljuschka= wit/metaal, Claes= geel/aarde, Rob= blauw/water en Leonie= groen/hout. Buddy past hier niet in tussen.
  • Buddy gaat voor het hoogste bedrag en heeft alleen biljetten van 500.
  • Er wordt veel aandacht geschonken aan kistje nr. 5. Wanneer hij richting 6 loopt besluit hij spontaan om toch richting 5 te lopen. 5 blijkt de verkeerde beslissing te zijn.
  • Als Buddy bij doos 1 staat is er een moment waarop hij vrolijk zegt: ‘En ‘ie sprak de waarheid, yes!’, maar dit klinkt ook verdacht veel als: ‘En ik sprak de waarheid, yes!’.
  • In de biecht bij doos 5 steekt Buddy zijn hand omhoog en maakt een 5.
  • Rik verdraait de spreuk van Buddy. In aflevering 1 was de spreuk: '[...] Maar door juist te handelen... kun je de anderen overvleugelen.' in de finale is de spreuk geworden: 'Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken. Maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen.' Buddy moet de anderen 'overvleugelen' als mol?
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 14:03:13 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #472 Gepost op: 11-03-2020, 11:48:53 »
Tot slot, een overzichtje van aflevering 9!
Wat heb je dat snel voor elkaar gebokst in amper een weekje tijd! ::bravo:: En goed gevonden, van dat roze vlaggetje. ::ok:: Het viel me trouwens nog op dat Buddy bij Vakwerk als enige zich niet leek te bemoeien met wie er naar Rik moest om te cashen.
Zijn de prijzen duurder geworden? Buddy zegt dat de stroopwafels 60 yuan kosten en drop 35 yuan. Zoals hij zegt: ‘Dus laten we ervan maken… dit is 60 en 35 is 95, maar ik rond het af naar 100”.
Afronding naar boven dus met 5 yuan... het lijkt inderdaad wel een thema te zijn, bij Buddy.

EDIT: Nu ik die blauwe vaas achter Rik zie, in combinatie met dat roze vlaggetje, moet ik weer denken aan die 2 waaiers: 'De Mol is een man', en 'De Mol is een vrouw'. En het woord buddy dat zowel mannelijk als vrouwelijk is. En er was nog meer roze: die fietser in de roze trui, bij Kettingreacties.
Een van de betekenissen van het woord 'buddy' in de online Van Dale is vrijwillige helper in het algemeen, en het Buddyhuis is een instelling voor borstkankerpatiënten. Te associëren met de pink ribbon of roze lint beweging.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 12:32:48 door Newbie2 »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #473 Gepost op: 11-03-2020, 12:17:24 »
Ik hoef niet echt meer verder met mijn Buddy Study. Zonnestraal en  Newbie bedankt!

Newbie, ik vind dat toch meer mols dan kandidaats dat hij zo vaak verdenkingen op de anderen legt. Hij is supergoed in het leggen van negatieve aandacht op anderen. Wat mij juist handig lijkt als je de mol bent. Hij doet het opvallend vaak. Er waren ook kandidaten die het deden, maar nooit zo consequent als Buddy >:D.
Rob viel het ook op zegt hij in een biecht.

Rob had nog gekund (al zie ik het niet) maar ik zie hem een slimme , rustige kandidaat die in afl. 9 zijn winst veilig stelt door Nathan en Mil op het verkeerde been te zetten. Maar ook bij Mil en Nathan zijn wel verdachte dingen te vinden.

Ook qua karakter en beroep heeft Buddy wel een streepje voor. Hij heeft het volgens mij zeer goed gespeeld. En dat zie je dus ook als je alles terugkijkt (toch Zonnestraal en Newbie?) ???.

En dan die ene biecht: Miljuschka als je dit hoort, ik ben eerlijk tegen je. Met een smile erbij........ ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #474 Gepost op: 11-03-2020, 12:18:58 »
Citaat
Rik verdraait de spreuk van Buddy. I.p.v. ‘juist te handelen’, is Buddy’s spreuk nu: ‘Met verdraaide worden kun je van alles bereiken maar door slechts te handelen overvleugel jij de anderen.’ Het woord slechtS zit mij niet lekker,

De hele 2e zin van de spreuk is veranderd:
Buddy, met verdraaide woorden kun je van alles bereiken. Maar door juist te handelen... kun je de anderen overvleugelen.

Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken.' Maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen.'

Overigens ook opmerkelijk dat Buddy deze spreuk krijgt waarbij  hij de anderen moet overvleugelen. Dat is geen toeval lijkt me ;D
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 12:22:19 door Moedermol »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #475 Gepost op: 11-03-2020, 12:36:25 »
Ook heel opvallend de voiceovers bij de laatste test. ( zonder de molacties)
Mil heeft het over alle vier de finalisten, Buddy heeft het alleen over "ik"   ::rofl:: en Rob en Nathan spreken alleen over hun mol.

Mil:
Buddy is by far de meest fanatieke finalist. Ik slaap natuurlijk met hem op de kamer. Hij is al dagen niks anders aan het doen dan zijn boekje in zijn hoofd te stampen.  Hij is echt iemand die erop gebrand is om te winnen.  Rob is een finalist die eigenlijk aan het vieren is dat hij hier nog steeds is. Hij geniet er ontzettend van. Dit was de droom van Rob en hij is er nu tot de laatste aflevering.  Dat overtreft volgens mij zelfs zijn verwachtingen. Nathan is de slechtste finalist ooit. Haha, hij wil niet winnen. Hij wil gewoon alleen maar een leuk teamgevoel hebben.Zodat iedereen het naar zijn zin heeft. Ik ben een finalist die natuurlijk ook wil winnen en die het vooral ook heel vet vindt... dat ik in een spel ben gestapt waar ik nu opeens in de finale sta.  Rob is de Mol.

Buddy:
Ik heb best veel geluk gehad in dit spel. Dat ik hier überhaupt nog ben, kan ik zelf niet eens geloven.  Dat maakt wel dat ik het lastig vind om 100% voor EEN iemand te gaan in de finale. Maar ik ga dat wel doen, omdat ik ervan overtuigd ben... dat dat de enige manier is om daadwerkelijk te kunnen winnen. En ik ga voor Rob.

Rob:
Mijn Mol is Buddy Fedder.

Nathan:
 Er zijn drie momenten geweest...  waarop ik heb besloten om voor Rob te gaan.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #476 Gepost op: 11-03-2020, 12:39:32 »
Wauw Newbie2, jij ook bedankt voor het overzicht! ::bravo::

Hij heeft het volgens mij zeer goed gespeeld. En dat zie je dus ook als je alles terugkijkt (toch Zonnestraal en Newbie?) ???.

Nou pfoeh, het valt wel op als je denkt vanuit een Buddy is de mol en Rob is de kandidaat perspectief. Die twee zijn best vaak samen en Rob ondervraagt hem wel vaak. Tegelijkertijd heeft Buddy momenten waarop hij Rob juist verdacht wil maken... alsof ze het beide van elkaar weten. Rob blijft er wel zeer nuchter onder en kent geen spanning, dat vind ik dan wel weer knap als hij de mol is. Geen emoties van Rob, nada.

De hele 2e zin van de spreuk is veranderd:
Buddy, met verdraaide woorden kun je van alles bereiken. Maar door juist te handelen... kun je de anderen overvleugelen.
Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken.' Maar door slechts te handelen, overvleugel jij de anderen.'

Oh, ik had de twee spreuken nog niet naast elkaar gezet dus dit was mij ontgaan! Heel goed! ::vergroot::

Heeft iemand een idee hoe ik een hyperlinkje maak? Dan kan ik even een 'snelmenu' maken van de overzichtjes. Ze staan nu all-over-the-place, haha.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #477 Gepost op: 11-03-2020, 12:51:56 »
Dat klopt Zonnestraa,l hij is rustig Rob. Daarom vallen zijn zenuwen in opdr 1 van afl 9 des te meer op. Hij is heel nuchter altijd dus ik vermoed echt dat hij hier het spelletje  meespeelt. Hij doet alsof hij zenuwachtig is. Een meesterzet. Zoals eerder gezegd hij zet Mil en Leonie op het verkeerde been.

Buddy heeft het goed gespeeld, alleen Rob had hem echt door.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #478 Gepost op: 11-03-2020, 13:12:02 »
Wat ik hier nog niet eerder heb gepost, maar wat mij wel was opgevallen is dat bij aflevering 1 er een storing is, precies nadat Rob vriend uitspreekt. Volgens mij wil hij zeggen: Ik ben vriend - elijk.

Vriend = Buddy. Wisten we in aflevering 1 de mol en winnaar al?

Ik heb het nooit gepost omdat het om een echte storing bleek te gaan. Maar je weet maar nooit bij WIDM.


Nog iets:
Na het bekijken van de discussie over het servies viel mij weer een duidelijk Rob-test Buddy momentje op. Nadat Nathan het geld pakt zie je Rob meteen Buddy aankijken, en in zijn oren fluisteren: "dat doe je toch niet????". Buddy keek hierna recht vooruit en gaf geen antwoord. Ik schoot eigenlijk wel in de lach, omdat het nu pas opvalt hoe Rob Buddy probeert uit zijn tent te lokken ::rofl:: ::rofl::

Nogmaals als hij dit als mol doet, waardeer ik Rob steeds meer, maar ben toch vrij overtuigd dat Buddy het is.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 13:13:43 door keesisdemol »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #479 Gepost op: 11-03-2020, 13:19:39 »
Ook qua karakter en beroep heeft Buddy wel een streepje voor. Hij heeft het volgens mij zeer goed gespeeld. En dat zie je dus ook als je alles terugkijkt (toch Zonnestraal en Newbie?) ???.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik na Claes en Leonie geen zin had om nog een keer alles terug te kijken. ::rofl:: Wel wat fragmenten, en ik had de afleveringen sowieso wel een paar keer gezien (maar dan met een andere verdachte in mijn hoofd). Maar ik geloof dat Moedermol en keesisdemol en nog wel een paar mensen al vanaf het begin op Buddy zitten, en die zien het wel. En ook dat er van alles niet klopte. De sleutel in de escape room bijvoorbeeld, die zo maar gevonden werd. Die ren langs de muur in de eerste opdracht. Maar dat hij als hij de Mol is het heel goed gespeeld heeft, ja, geen twijfel over mogelijk! Zo goed dat ik nog steeds niet echt durf te tunnelen, haha. Ik denk sinds het afvallen van Leonie wel steeds meer dat Buddy het is, maar ik zou voor de zekerheid zelf nog maar wat dingen terugkijken! :)
  • De kinderen staan in rijen van 5.
Het zijn inderdaad 5 rijen, en er staat 1 kind nog daarvoor. Dus daar hebben we 51 weer!
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 14:40:47 door Newbie2 »