Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93283 keer)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #480 Gepost op: 11-03-2020, 14:42:19 »
Volgens mij destijds niet expliciet naar voren gekomen, indien al eerder gepost dan srry daarvoor.

Bij "beeldig" is buddy in het begin al ff weg bij rob en johan. Je ziet heel ff waar die loopt.... laat dat nou precies een plek zijn die ze moeten vinden op 1 vd fotos (getekende mannetjes)
Voordat het shot eindigt kijkt hij zelfs nog wat omhoog...precies de juiste plek!


Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #481 Gepost op: 11-03-2020, 15:03:30 »
Mooie! ::vergroot:: Rob sprak Buddy er toen ook op aan, die zegt namelijk: "Het is handiger om bij elkaar te blijven, want jij hebt er nu al één gemist." Een interessant moment voor een mogelijke mol actie. Ookal verdenk ik Rob, samenblijven is not the Mole-way in deze opdracht (tenzij je natuurlijk gewoon de verkeerde opnoemt, maar dan moet je geluk hebben).

Edit:
Citaat van: Newbie2 link=topic=68363.msg2265865#msg2265865
Het zijn inderdaad 5 rijen, en er staat 1 kind nog daarvoor. Dus daar hebben we 51 weer!
Ik ben er eigenlijk nog niet uit wat de 1 moet betekenen! Ik zie hem steeds terugkomen, vaak in combinatie met 5, maar ik kan m'n vinger er nog niet voor de volle 100% opleggen. Het enige wat ik er wellicht van kan maken is:
(一, 1, alleen)
(五, 5, ik)
'Alleen ik?'

Zou wel passen in onderstaande bullet points, 5 elementen, Buddy past er niet in (5 tegen 1). Maar wie weet moeten we ons alleen op 5 richten.

  • Wanneer de kandidaten bij Rik staan hangt er alleen één vlag boven Rik. Deze kleur is roze, dezelfde kleur als de vlag van Buddy in opdracht 6.2 en de kleur aan zijn selfiestick in opdracht 7.3 (zie bijlage: 9.4).
  • Ter aanvulling op bovenstaande en opdracht 6.2: alle kandidaten hebben een vlagkleur dat past binnen de 5 elementen: Nathan= rood/vuur, Miljuschka= wit/metaal, Claes= geel/aarde, Rob= blauw/water en Leonie= groen/hout. Buddy past hier niet in tussen.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 15:32:16 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #482 Gepost op: 11-03-2020, 15:19:22 »
@ERDoubleD: goeie vondst! ::vergroot:: Is het mogelijk om in de foto aan te geven waar het fragment van de werkende mannetjes te zien is?
Dat weglopen van Buddy kan ook een afleidingsmanoeuvre zijn. Om de anderen nerveus te maken, die zich meer druk gaan maken om waar Buddy uithangt (zeker als hij wordt verdacht) dan letten op het beeld.
Edit:Ik ben er eigenlijk nog niet uit wat de 1 moet betekenen! Ik zie hem steeds terugkomen, vaak in combinatie met 5, maar ik kan m'n vinger er nog niet voor de volle 100% opleggen.
Ik ook niet... Maar het is wel zeker dat het getal 51 al vaak langs is gekomen. 51 waaiers, 51 enveloppen, en nog wel meer. Het onderwerp is terug te vinden ergens in het Verborgen Aanwijzingen topic.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 15:27:08 door Newbie2 »

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #483 Gepost op: 11-03-2020, 15:32:10 »
@ERDoubleD: goeie vondst! ::vergroot:: Is het mogelijk om in de foto aan te geven waar het fragment van de werkende mannetjes te zien is?

Bij buddy zie je ze niet in hetzelfde shot.... maar wel een ander herkenningspunt wat me opviel.

Ik heb mannetjes en ander herkenningspunt omcirkeld.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #484 Gepost op: 11-03-2020, 15:41:48 »
Ah, het was dus aan de achterkant?! Die alleen Buddy heeft gezien? Maar daar zou dan toch ook een envelop moeten hangen? Dit kan echt geen toeval zijn, lijkt me, dat Buddy uitgerekend bij dat beeld besluit om in zijn eentje op onderzoek uit te gaan.

Offline gamemoljagt

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #485 Gepost op: 11-03-2020, 15:51:16 »
::ok::
En bij de porseleinen kamer kregen ze er juist 5 euro bij.
Kom pas uit de duisternis als je het verdraaid lekkere eten zingend kunt vinden. Wat is een tunnel?

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #486 Gepost op: 11-03-2020, 15:58:54 »
Eén hint richting Rob maakt het voor mij zo lastig om voor Buddy te gaan als mol, maar ik ga die hint negeren en hoop op het beste. Ik zit hier nu erg comfortabel ;D.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #487 Gepost op: 11-03-2020, 16:02:36 »
Ik ben weer aan het zwalken geraakt na aflevering 9 en overweeg Buddy misschien wel. Al heb ik hem nog geen enkele keer als mol ingevuld. Maar wat me dan niet lekker zit bij Buddy (als mol) is dat bondje met Mil: waarbinnen hij de rol van boeman op zich nam om juist verdenkingen op hem te krijgen en zo kandidaten 'naar huis' te spelen.

Dit soort in-the-spotlight risico's zou een mol toch nooit nemen?  ???
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 21:35:52 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #488 Gepost op: 11-03-2020, 16:11:27 »
Ik ben weer aan het zwalken geraakt na aflevering 9 en overweeg Buddy misschien wel. Al heb ik hem nog geen enkele keer hem als mol ingevuld. Maar wat me dan niet lekker zit bij Buddy (als mol) is dat bondje met Mil: waarbinnen hij de rol van boeman op zich nam om juist verdenkingen op hem te krijgen en zo kandidaten 'naar huis' te spelen.

Dit soort in-the-spotlight risico's zou een mol toch nooit nemen?  ???
Maar dat is juist het vreemde aan dat bondje. In de praktijk is het vaak genoeg Mil die verdacht wordt gemaakt. Meteen al bij Lettergreep, en ook bij Kettingreacties. Dus Buddy melkt het bondje op zijn eigen manier uit. En zijn winst is dat Mil hem ondertussen niet verdenkt. De meeste anderen trouwens ook niet zo te zien, misschien hebben ze wel lucht gekregen van dat bondje tussen Buddy en Mil en nemen ze het niet serieus.
Eén hint richting Rob maakt het voor mij zo lastig om voor Buddy te gaan als mol, maar ik ga die hint negeren en hoop op het beste. Ik zit hier nu erg comfortabel ;D.
Ja, Buddy heeft nu eenmaal geen tattoos... ;)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #489 Gepost op: 11-03-2020, 16:17:45 »
Het bondje is idd samen met de 600 envelop de reden waarom de meesten (inclusief mijzelf) hem afgeschreven hadden als mol.

Maar nu denk ik dat dat juist het geniale zou zijn als hij daarmee een sterke speler als mil misleid en het voor de rest op een gegeven moment overkwam als nepmollen.
Ook nog ideaal voor productie die weet dat veel molloten hem daarop zullen afstrepen.
Misschien hebben ze zelfs wel een voorzetje gegeven...

En voor die 600 envelop komt dan vast ook nog wel een uitleg.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #490 Gepost op: 11-03-2020, 16:51:59 »
Een overzicht is geen overzicht als het niet snel te vinden is, hieronder de snellinks om bij de juiste afleveringen te komen!

Overzichten: opvallende dingen Buddy
Aflevering 1 & 2 (Afgeschermd & Tegendraads)
Aflevering 3 (Welvarend)
Aflevering 4 & 5 (Misleid & Aangeraakt)
Aflevering 6 (Voor geen meter)
Aflevering 7 (Tegenstander)
Aflevering 8 (Doorgeven)
Aflevering 9 (Sturen)
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #491 Gepost op: 11-03-2020, 17:46:14 »
Die opdracht met de vrachtwagen leverde nauwelijks wat op (20) en volgens mij heeft hij juist veel geld uit de pot gehouden.
Dat de opdracht met de vrachtwagen slechts €20 opleverde is niet te wijten aan Buddy. De kandidaten (en de mol) hadden geen invloed op wat er in de andere vrachtwagens gebeurde.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #492 Gepost op: 11-03-2020, 19:40:56 »
Dat de opdracht met de vrachtwagen slechts €20 opleverde is niet te wijten aan Buddy. De kandidaten (en de mol) hadden geen invloed op wat er in de andere vrachtwagens gebeurde.

Dat denk ik ook niet. Hij is uit de truck gekomen, om een goede indruk te maken en zag ook meteen dat er maar één team uit was, dus het bedrag van 2100 zou toch niet gehaald worden. De mol wist  natuurlijk wel dat er 2100 euro te verdienen was en hoe.

In de truck probeert hij zich onverdacht te maken door Anita als mogelijke mol te bestempelen ( heb jij de sleutel bij je?). En je ziet hier wel al zijn enthousiasme wat zeker een dekmantel van hem is de hele serie. We zijn eruit, we zijn eruit en tegen Anita de vlam in de pijp.. Daardoor lijkt hij echt een kandidaat..
Maar voor mij gaat het niet om deze opdracht, hier was Buddy maar net op gang.

« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 19:47:06 door Lonneke*L »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #493 Gepost op: 11-03-2020, 20:33:37 »
Buddy? Budas? Boeddha? Boeddha komt vaak in beeld dit seizoen. Ook zijn er twee opdracht titels die afwijken. Dat zijn: 'Lijn(ver)diensten' en 'Verkeer(d)'.

Van (ver) en (d) kun je Vedder maken. ;)
« Laatst bewerkt op: 11-03-2020, 23:05:28 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #494 Gepost op: 11-03-2020, 22:03:24 »
Getverderrie.

Zou stiekem toch een leuke Mol zijn. Had hem al weet ik hoe lang geleden al afgeschreven.

Past wel.weer in t acteurplaatje (wat ik dan wel.weer jammer zou vinden).

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #495 Gepost op: 11-03-2020, 22:39:12 »
En je ziet hier wel al zijn enthousiasme wat zeker een dekmantel van hem is de hele serie. We zijn eruit, we zijn eruit en tegen Anita de vlam in de pijp.. Daardoor lijkt hij echt een kandidaat..
Dat uit het raam hangen van hem vond ik echt zo raar.  ::rofl::
Sinds die tijd hou ik ‘m wel in de gaten.  ::vergroot:: Ik heb vaker in aflevering 1 een ’raar’ moment gezien bij iemand die later de Mol bleek te zijn. Ik laat me dan altijd weer in de loop van het seizoen verleiden door hints en rare acties van anderen, waardoor ik dat ‘rare’ moment naar de achtergrond schuif. Maar deze keer moet ik me maar niet laten verleiden. Denk ik...  ;)

Zonnestraal, bedankt trouwens voor de mooie overzichten!  ::ok::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #496 Gepost op: 11-03-2020, 22:54:50 »
Getverderrie.

Zou stiekem toch een leuke Mol zijn. Had hem al weet ik hoe lang geleden al afgeschreven.

Past wel.weer in t acteurplaatje (wat ik dan wel.weer jammer zou vinden).

Wel de knapste mol ooit dat dan wel  ::rofl::.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #497 Gepost op: 12-03-2020, 03:24:26 »
Opdracht Lijn(ver)diensten. Buddy is niet alleen bij het heel snel uitdokteren van de oplossing verdacht bezig, maar ook bij de verdeling wie er als eersten moeten opstappen.

(Buddy staat tussen Mil en Rob)
Dus Rob en ik zitten, zoals het op dit bord staat, altijd bij elkaar. Wie mag er niet bij Rob?
Jaike steekt haar vinger op.
Jaike. Dus dan kan Jaike ook nooit bij mij zitten. Wie mag er niet bij mij?
Nathan steekt zijn vinger op.
Dat is Nathan. Dus jullie twee zitten sowieso bij elkaar.
Johan: Dat hoeft niet, ze kunnen ook allebei op een andere lijn zitten.
Oké maar voor nu...

Buddy trekt de foute conclusie dat Nathan en Jaike sowieso bij elkaar zitten. Dat wordt gecorrigeerd door Johan. Buddy weet nu meteen dat de groep scherp is.

Even later verspringt het beeld, is Mil van haar plek verdwenen, en staat Johan opeens naast Buddy.
Ik zou zeggen dit is de verdeling, en alleen Claes komt er nog bij.

Die wissel van Mil en Johan lijkt geregisseerd door Buddy. Het was òf Johan òf Leonie die zijn/haar regel nodig had ('Johan mag niet met Leonie') om al op de tweede halte tot een volledige oplossing van de puzzel te kunnen komen. Eenmaal op de tweede halte gaf Buddy de voorzet met het schema, en konden Johan en Claes dat afmaken. Met Mil erbij i.p.v Johan had dat nog niet gekund! En Johan en Leonie hadden ook apart van elkaar op lijn 2 en 3 kunnen stappen.
Het lijkt er toch een beetje op dat Buddy hier heeft gezorgd voor zo snel mogelijk een eindschema (helemaal niet zaligmakend, uiteindelijk ::rofl::), zonder het zelf helemaal in elkaar te hoeven zetten.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 03:53:51 door Newbie2 »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #498 Gepost op: 12-03-2020, 04:47:36 »
Buddy trekt ook de verkeerde conclusie dat hij en Rob altijd bij elkaar moeten zitten. Dat stond namelijk niet in de opdracht... Het ging er alleen om dat ze bij elkaar moesten zitten aan het eind.
Dit wordt ook niet de hele opdracht volgehouden, maar om ermee te beginnen zorgde het toch al wat voor verwarring. Wellicht dat Buddy en Rob daarom ook ‘vergeten’ om één van de twee achter te laten bij halte 3? (Iets waar Rob het ook over heeft bij zijn finaletest, toch?) Het idee van ‘wij moeten altijd bij elkaar’ was blijkbaar sterker dan de regel dat er gewisseld moet worden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #499 Gepost op: 12-03-2020, 05:59:22 »
Buddy trekt ook de verkeerde conclusie dat hij en Rob altijd bij elkaar moeten zitten. Dat stond namelijk niet in de opdracht... Het ging er alleen om dat ze bij elkaar moesten zitten aan het eind.
Dit wordt ook niet de hele opdracht volgehouden, maar om ermee te beginnen zorgde het toch al wat voor verwarring. Wellicht dat Buddy en Rob daarom ook ‘vergeten’ om één van de twee achter te laten bij halte 3? (Iets waar Rob het ook over heeft bij zijn finaletest, toch?)
Ja klopt, 2 fouten van Buddy bij de uitleg dus inderdaad, waarvan er maar 1 wordt gecorrigeerd. Rob zegt hierover bij de finale test:
De hovercraft. Hij geeft mij enorm het idee dat hij de opdracht compleet begrijpt.
Rik: Maar helaas, het is niet gelukt.
We zijn vergeten te wisselen. Dat is ook weer verdacht.
Wel een slag om de arm hier, want dat vergeten te wisselen vind ik ook wel verdacht van Rob zelf... Het was Buddy die de voorzet gaf, maar Rob kan er ook handig gebruik van hebben gemaakt.
Het idee van ‘wij moeten altijd bij elkaar’ was blijkbaar sterker dan de regel dat er gewisseld moet worden.
::jaja:: Dat kan wel eens precies de bedoeling zijn geweest van zo snel mogelijk een eindschema willen hebben. Mensen laten focussen op 'met wie moet ik', zodat de regel van het verplicht wisselen al gauw wordt vergeten, of daarmee in conflict komt. Rob is ook verdacht, hij staat als eerste in de startblokken om met Buddy terug te gaan naar de hovercraft. Maar als ik een molpunt moet geven voor de foute wissel, dan gaat dat toch maar naar Buddy. ::tandpastasmiley::

Zou er nog een aanwijzing zitten in dit testscherm (afl. 7)? Rob vult vraag 3 in op Buddy.
Bruno Mars. Buddy Mol?
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 06:55:46 door Newbie2 »