Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93304 keer)

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #500 Gepost op: 12-03-2020, 11:13:54 »
Volgens mij zit Rob echt al heel lang op Buddy. Ik kreeg die indruk al tijdens het scannen van de afleveringen, maar ben hier nu extra op gaan focussen. Ook wordt het subtiel in beeld gebracht tijdens aflevering 3: lijn(ver)diensten.

Rob zegt tegen de kandidaten: “Ik ben gewoon Buddy gaan volgen omdat de logica er in zat want dit klopt… dit is ook wat Buddy heeft meegegeven.”

En dan zijn biecht gelijk erna: "Het is natuurlijk wel heel cool om de code te kraken, maar als je het niet goed uitlegt. Ja… of menselijk, of mollig." Dit zegt Rob dus al over Buddy in aflevering 3!

Als mol kon Rob niet weten dat Buddy in de finale zou staan, maar toch verdenkt hij hem duidelijk als je goed oplet (not-so-much gedurende de afleveringen). Buddy zat namelijk op Leonie. Ik denk dat wegens gelukkige omstandigheden Buddy pas overstapte op Rob toen Leonie eruit ging. Rob test Buddy vaak gedurende het seizoen en kijkt hem ook vaak aan om zijn gezicht te lezen (ik probeer gifjes te uploaden maar dat gaat nog niet zo smooth. Dan maar foto's).
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 11:43:52 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Spork

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #501 Gepost op: 12-03-2020, 11:42:53 »
Volgens mij is dit nog niet gezegd, maar ik dacht toch wel de moeite waard. Buddy heeft een shirt van de film Whiplash en die film komt uit 2014.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #502 Gepost op: 12-03-2020, 12:05:23 »
Volgens mij zit Rob echt al heel lang op Buddy.
Mooi foto-overzicht, zonnestraal! ::bravo:: Ja, Rob neemt Buddy al heel lang mee in de test, maar dat zegt nog niet zoveel. Die foto's maken het misschien duidelijker. Had je de indruk dat Rob echt vaker naar Buddy keek dan naar anderen? Precies wat je zegt, de Mol weet niet wie de winnaar wordt. En er was voor Mol Rob geen enkele aanleiding te denken dat Buddy de winnaar zou kunnen zijn, want die zat op Leonie.

Als Buddy de Mol is, is Rob op een gegeven moment toch ook wel gaan twijfelen, trouwens. Dit is wat hij zegt over Buddy in de testbiechten bij afl. 7 en 8:

Afl. 7. Ik ga gewoon op 2 mensen een beetje inzetten. Ik twijfel nog steeds of Buddy niet heel fanatiek is, en niet de Mol. Maar Leonie is een slimme tante, als ik een mollenbedrijf zou hebben, dan zou ik haar aannemen.
Afl. 8. Buddy, ja, doet ook verdacht. Maar denk ik in de rol van superfanatieke kandidaat.


EDIT: Dat knikje na het rode scherm van Leonie bij afl. 8 betekent denk ik: 'Zie je wel, dus toch Buddy'. Als hij nog enigszins gespreid had op Leonie en Buddy, had hij ook niet veel reden om zich zorgen te maken. Hij kon wel vermoeden dat Nathan op Mil had ingezet. En Nathan had al een groen scherm gezien, hij zou zelf de test niet slechter hebben gemaakt. Dus toen ze met zijn tweeën over waren, moest Leonie wel afvallen en wist hij dat het Buddy was.
Maar goed, dat is interpretatie :).
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 12:24:46 door Newbie2 »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #503 Gepost op: 12-03-2020, 12:22:51 »
In een Buddy-tunnel snap ik wel dat het er verdacht uit ziet, maar in mijn optiek zijn de foto's (of andere shot in het programma) niet heel raar: in de meeste gevallen is Buddy aan het woord/maakt meeste geluid/heeft de leiding of is niet 100% op te maken naar wie Rob exact kijkt. Nu twijfel ik sinds kort erg aan Buddy dankzij afl. 9 en het overzichtswerk hier, maar dit is voor mij niet overtuigend  :P

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #504 Gepost op: 12-03-2020, 12:35:33 »
Had je de indruk dat Rob echt vaker naar Buddy keek dan naar anderen?
Het is meer dat Rob de slimme kandidaat uithangt die let op sleutelmomenten en dan  rustig navraagt wat er gebeurt wanneer iets fout gaat. Uiteindelijk kom je wel uit op Rob die vaak op sleutelmomenten richting Buddy kijkt, maar het kan zijn dat hij twijfelt. Daarom denk ik dat Rob hem probeert uit te lokken tot een bepaalde actie of gedachten.

Zoals ik mij Rob als kandidaat zie:
In de eerste aflevering vraagt Rob hardop wie niet penningmeester wilt zijn en steekt zijn hand op, terwijl hij vluchtig rondkijkt. Buddy steekt geen hand op dus die wil penningmeester zijn (+1 Buddy). In aflevering 2 zaten Rob en Buddy samen in opdracht 3, daar kan dus iets opvallends gebeurt zijn want ze reden letterlijk langs hun locatie (+1). In aflevering 3 zijn er meerdere sleutelmomenten waarbij Rob altijd bij Buddy uitkomt: Rob pusht voor de kist (die was meer waard, toch?) en merkt dat Buddy voor het geld wil gaan. Dit is ook de aflevering waarop hij kijkt of Buddy voor penningmeesterschap wil gaan.

Nu kan Rob als mol dit ook wel doen, maar hij hecht zich wel erg aan Buddy. Dat valt wel op. Andersom is dat juist minder. Tijdens ondervragingen zegt Buddy vaak niets of maakt hij Rob verdacht door zijn vragen richting Buddy terug te schuiven naar de anderen.

Nu twijfel ik sinds kort erg aan Buddy dankzij afl. 9 en het overzichtswerk hier, maar dit is voor mij niet overtuigend  :P
Eens. Plaatjes helpen ook niet, je moet het echt terugkijken vandaar dat ik gifjes wilde plaatsen. ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 12:50:40 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #505 Gepost op: 12-03-2020, 12:52:37 »

EDIT: Dat knikje na het rode scherm van Leonie bij afl. 8 betekent denk ik: 'Zie je wel, dus toch Buddy'.

Dat knikje van Rob schoot mij gisteren ook te binnen en dit interpreteerde ik (vanuit Buddy-als-mol perspectief) dan nu ook zo.

Later zag ik nog het even nagesprekje van de opdracht Kleur-rijk (afl. 7) terug en daar neemt Rob dan Buddy (die de notities deed van de waargenomen kleuren/wagentje etc.) in 'bescherming' door te zeggen dat het niet fair was om hem de schuld van het mislukken van de opdracht te geven. Sluw van Rob: door zijn mol (Buddy) in bescherming te nemen poogt hij te voorkomen dat anderen 'zijn mol' ook gaan verdenken.

 ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 12-03-2020, 13:27:47 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #506 Gepost op: 12-03-2020, 13:01:24 »
En in de opdracht Cijferkunst worden de overige kandidaten door Buddy naar Rob gestuurd als zijnde Mol?

Sturen

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #507 Gepost op: 12-03-2020, 13:08:03 »
Sluw van Rob: door zijn mol (Buddy) in bescherming poogt hij te voorkomen dat anderen 'zijn mol' ook gaan verdenken.

Dat viel mij ook op!  ::rofl::
Als mol wil je Buddy dan juist verdacht maken, toch? Tenminste, dat zou je denken...
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #508 Gepost op: 12-03-2020, 13:33:06 »
Sluw van Rob: door zijn mol (Buddy) in bescherming poogt hij te voorkomen dat anderen 'zijn mol' ook gaan verdenken.
Ja, dat zou als Mol wel heel overmoedig zijn van Rob, om dat zo te spelen... Je zou nog kunnen denken dat hij zich zorgen ging maken om straks in de finale totaal onverdacht te zijn als Mol. Maar dat geloof ik toch niet. Er waren nog bijna 3 afleveringen te gaan.
Ha leuk, zitten we na wat omzwervingen toch weer in dezelfde tunnel, Molebuster?! En nu maar hopen dat het met Mr. -----Y beter afloopt dan met die ene kandidaat X. ;D
En in de opdracht Cijferkunst worden de overige kandidaten door Buddy naar Rob gestuurd als zijnde Mol?
Sturen
Over de afleveringstitel hoeft deze tunnel zich inderdaad het hoofd niet te breken. ::ok::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #509 Gepost op: 12-03-2020, 22:50:10 »
Volgens mij zit Rob echt al heel lang op Buddy. Ik kreeg die indruk al tijdens het scannen van de afleveringen, maar ben hier nu extra op gaan focussen. Ook wordt het subtiel in beeld gebracht tijdens aflevering 3: lijn(ver)diensten.

Mij viel het in het extra beeldmateriaal na afl.2 (exit Tina) al op dat Rob onderzoekend naar Buddy kijkt. Buddy had hier, net zoals na de executie van afl.1 (aanval op Rob over de zwarte vrijstelling). opvallend gedrag. Tel daarbij op dat Rob de laatste opdracht in aflevering 2 samen met Buddy deed. Hier waren ze lang onzichtbaar, zaten in het zuiden van park, hadden maar één werelddeel en reden de plek waar dat werelddeel hoorde voorbij.
Rob was daarna aan het vissen bij Buddy over zijn  verdachten (extra beeldmateriaal)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #510 Gepost op: 13-03-2020, 04:19:18 »
Rob was daarna aan het vissen bij Buddy over zijn  verdachten (extra beeldmateriaal)
Interessant om nog eens terug te zien. Buddy agressiever, Rob meer terughoudend, kijkend waar Buddy mee komt. Jammer dat we niet zeker weten wie het initiatief nam tot dit gesprek, maar het lijkt me Buddy. Buddy ging er vanaf het begin (meteen al na het afvallen van Anita) al vol in. ::rofl::

Ik heb de afleveringstitels nog even bij elkaar gezet. Bij elke kandidaat kan wel zo'n lijstje worden gemaakt, maar ben benieuwd welke kloppen en welke niet, als Buddy het is. Over afl 1 is ook opgemerkt dat Rik het mol-logo alleen bij Buddy niet afschermt, maar ik vond deze van keesisdemol ook mooi gevonden. (Ik denk dat 'niet afgeschermd' misschien wel een hint kan zijn, maar de afleveringstitel zegt juist het tegenovergestelde).

1. AFGESCHERMD - Door een ‘storing’ horen we Rob in een deel van zijn voorstelfilmpje zeggen dat hij ….elijk is. Het woord vriend (buddy) wordt afgeschermd.
2. TEGENDRAADS - Buddy heeft in de taxi onenigheid met Leonie over de te volgen route, krijgt zijn zin maar denkt later weer dat wat zij aangaf misschien toch goed was. ;D
3. WELVAREND - Buddy komt wel in de juiste hovercraft op de halte aan, maar met veel te veel mensen.
4. MISLEID - De hele groep mag toekijken in de Porseleinen Kamer, waar Buddy ondanks 3 gebroken vazen applaus krijgt voor zijn prestatie.
5. AANGERAAKT - Buddy krijgt het voordeel van de twijfel bij Beeld en Geluid, als hij maar net uit een cirkel ontsnapt en de laser al (bijna?) heeft aangeraakt.
6. VOOR GEEN METER - Buddy zet Rob bij het getal 90 niet neer op de plaats die Nathan aanwees, maar 1 meter verder.
7. TEGENSTANDER - De Mol is de tegenstander van de kandidaten in de lasergame.
8. DOORGEVEN - Mil wil aan de draaitafel Buddy’s antwoord op hoeveel karakters “is de Mol” in het Chinees heeft. Dit antwoord (3) komt ook bij haar terecht.
9. STUREN - Buddy stuurt Nathan en Mil met zijn ‘testen van Rob’ richting Rob=de Mol.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #511 Gepost op: 13-03-2020, 10:22:11 »
Interessant om nog eens terug te zien. Buddy ging er vanaf het begin (meteen al na het afvallen van Anita) al vol in. ::rofl::

Ik vond het meteen heel opvallend gedrag,  het extra beeldmateriaal van afl.1 en afl.2. Na afl.2 staat hij met zijn arm uitgestoken en met trillende hand. Ik realiseer me nu dat hij de ring met vingerafdruk draagt aan de hand waarmee hij zo opzichtig staat te trillen  ::rofl::

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #512 Gepost op: 13-03-2020, 10:29:22 »
Wordt wel veel wijsheid en geluk gepredikt weer.

Kan dat we straks meer beelden van dat fietsen krijgen, of we krijgen meer kris kros Nathan beelden te zien.

Buddy mag minder doen en wordt ook slordig. Maar dat van transactie had ik ook verkeerd begrepen en dat eerst Nederlands lullen vond ik wel grappig.

Stem vervormer vond ik meer op Milouska lijken, maar hij ging als een trein. Is hij de mol dan komt er maar 500 bij, is het Rob dan komt er 1500 bij.

Rob op Buddy kan ik geloven als hij niet de mol is, het draait ook veel om Buddy met Milouska en Nathan.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #513 Gepost op: 13-03-2020, 11:08:24 »
Ik begin echt een goed gevoel te krijgen over deze tunnel maar wie weet heb ik tunnelvisie ::rofl::.
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #514 Gepost op: 13-03-2020, 11:31:50 »
Zonnestraal, ik leen even je foto, hoor. :)

In het kader van de verdraaide woorden:

ro-ze    -->    ze-ro    -->    ::art::

EDIT: Flauw, hè? ::rofl:: Misschien een zinloze gedachte die helemaal niets oplevert. Maar die verdraaide woorden, daar moeten we volgens mij iets mee. ik dacht dat er misschien ergens een hint naar Buddy te vinden is, als je de dingen andersom neemt. Bijvoorbeeld:
- Buddy niet steeds te zien op 10.41 in de aflevering zoals Leonie, maar op 41.10 (of 14.01). Of niet op 18.10, maar op 10.18. (Ik kan dit helaas niet controleren, want ik kijk niet via de site maar de downloads).
- Niet WIDM No. 9, maar WIDM No. 6. Dan heb je wel Buddy te pakken, want hij is de 6e in de leader.

Nou ja, iets in die richting dus.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 12:00:49 door Newbie2 »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #515 Gepost op: 13-03-2020, 11:55:57 »
Een roze houdertje bij een selfiestick, nu hebben ze zichzelf overtroffen bij de productie :P

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar dat getal 5, als dat klopt vind ik het toch mooi bedacht en knap gevonden hier.

Offline Spork

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #516 Gepost op: 13-03-2020, 13:34:42 »
-Roze was de 5de kleur bij het testbeeld wat te zien was in aflevering 1.
-Bij de opdracht met de vrachtwagens start hij op positie 5 en hij moet naar 1(sleutel 1).
-Bij de mastermind opdracht start Buddy op positie 5 en bij de juiste oplossing zou hij op 1 moeten eindigen.
-De test met de groepsvrijstelling maakt hij als 5de en hij gaat vervolgens op de eerste stoel zitten. Aan zijn voorgangers te zien lijkt het ook dat iedereen een specifieke plaats is aangewezen. Bij de kandidaten na Buddy wordt het ook niet meer in beeld gebracht dat ze bij die stoelen aankomen en gaan zitten, omdat het niet meer relevant is???
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #517 Gepost op: 13-03-2020, 14:00:52 »
Mooi!! ::ok:: Dat zijn weer veel aanwijzingen erbij dat we het getal 51 toch echt aan Buddy moeten linken.

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #518 Gepost op: 13-03-2020, 14:38:46 »
Zonnestraal, ik leen even je foto, hoor. :)
Lenen mag altijd!

ro-ze    -->    ze-ro    -->    ::art::
Haha, nummer 0 is het getal dat Buddy op z'n vrachtwagen had staan in de eerste aflevering.

Ik ben vooral heel erg benieuwd naar dat getal 5, als dat klopt vind ik het toch mooi bedacht en knap gevonden hier.
Ja inderdaad. Als die klopt gaan alle credits naar Moedermol. ::bravo::

EDIT: nog iets dat mij gisteren is opgevallen is hoe Rik de mol omschrijft in aflevering 7. Hij zegt namelijk het volgende: 'Als je weet wie het is, dan is deze mol een genot om naar te kijken. Gedurft, fanatiek en manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt'

Dit lijkt mij richting Buddy óf Nathan te wijzen als mol.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 15:10:07 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #519 Gepost op: 13-03-2020, 15:16:42 »
Lenen mag altijd!

EDIT: nog iets dat mij gisteren is opgevallen is hoe Rik de mol omschrijft in aflevering 7. Hij zegt namelijk het volgende: 'Als je weet wie het is, dan is deze mol een genot om naar te kijken. Gedurft, fanatiek en manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt'

Dit lijkt mij richting Buddy óf Nathan te wijzen als mol.

Mij viel op dat bij de slottoespraken van Rik, hij dit ook (ongeveer) tegen Rob zei...
Ik zot redelijk stevig in deze tunnel, maar door zulke dingen ga ik dan toch weer twijfelen.  :-\\