Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93334 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #520 Gepost op: 13-03-2020, 15:20:35 »
-Roze was de 5de kleur bij het testbeeld wat te zien was in aflevering 1.
-Bij de opdracht met de vrachtwagens start hij op positie 5 en hij moet naar 1(sleutel 1).
-Bij de mastermind opdracht start Buddy op positie 5 en bij de juiste oplossing zou hij op 1 moeten eindigen.
-De test met de groepsvrijstelling maakt hij als 5de en hij gaat vervolgens op de eerste stoel zitten. Aan zijn voorgangers te zien lijkt het ook dat iedereen een specifieke plaats is aangewezen. Bij de kandidaten na Buddy wordt het ook niet meer in beeld gebracht dat ze bij die stoelen aankomen en gaan zitten, omdat het niet meer relevant is???
Dat testbeeld heeft absoluut niets de maken met het programma. Dit wordt blijkbaar automatisch gedistribueerd bij een storing in het signaal en was ook niet te voorspellen. Het testbeeld zit NIET in het programma.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #521 Gepost op: 13-03-2020, 16:16:00 »
ro-ze    -->    ze-ro    -->    ::art::
::art::

Mensen, zo raak ik dus nooit uit de Leonie-tunnel. Meetlint was ook al roze.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #522 Gepost op: 13-03-2020, 16:19:56 »
::art::

Mensen, zo raak ik dus nooit uit de Leonie-tunnel. Meetlint was ook al roze.
Maar daar liep vooral Buddy mee te zeulen. :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #523 Gepost op: 13-03-2020, 16:49:59 »
::art::

Mensen, zo raak ik dus nooit uit de Leonie-tunnel. Meetlint was ook al roze.

Leo-nie werd dus nie-Leo. Je had het kunnen weten dat ze het niet was. Maar, wel leuk gevonden hoor :p.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #524 Gepost op: 13-03-2020, 19:42:42 »
Nog één nachtje slapen.....Spannend.  >:D

Offline Spork

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #525 Gepost op: 13-03-2020, 19:46:06 »
-Roze was de 5de kleur bij het testbeeld wat te zien was in aflevering 1.
-Bij de opdracht met de vrachtwagens start hij op positie 5 en hij moet naar 1(sleutel 1).
-Bij de mastermind opdracht start Buddy op positie 5 en bij de juiste oplossing zou hij op 1 moeten eindigen.
-De test met de groepsvrijstelling maakt hij als 5de en hij gaat vervolgens op de eerste stoel zitten. Aan zijn voorgangers te zien lijkt het ook dat iedereen een specifieke plaats is aangewezen. Bij de kandidaten na Buddy wordt het ook niet meer in beeld gebracht dat ze bij die stoelen aankomen en gaan zitten, omdat het niet meer relevant is???
Eventueel nog een leuke toevoeging icm richtingsgevoelopdracht. Mocht Buddy de mol zijn verspreidt hij het geld over de kandidaten als volgt: Rob 2, 4, 5 - Nathan 1 - Miljuschka 3, 6.
Bij ieder kistje legt hij dus 1x geld.
Bij zichzelf legt hij het geld vervolgens bij kistjes 1,4 en 6.
En het toeval wil dat de opdrachten die ik hier boven noem zitten in aflevering 1(vrachtwagens), 4(groepsvrijstelling) en 6(mastermind).
Het is waarschijnlijk net iets te ver gezocht, maar ik vond het toch even leuk te delen.  ::tandpastasmiley:: ::tandpastasmiley::


@MartinJ Tuurlijk is het mogelijk dat dat testbeeld niks is, maar ik sluit echt niet uit dat het met opzet is gedaan. Het is ook niet dat zo'n testbeeld iedere dag te zien is.
Neither a spoon, nor a fork.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #526 Gepost op: 13-03-2020, 20:25:16 »
Nog één nachtje slapen.....Spannend.  >:D
En dan zien we dat Rob de mol is!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #527 Gepost op: 13-03-2020, 20:42:26 »
En dan zien we dat Rob de mol is!

...of misschien wel niet. ;)

Edit: ik vind het in ieder geval super knap dat we binnen een week 10 pagina's hebben weten te vullen hier. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 20:58:27 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #528 Gepost op: 13-03-2020, 21:19:19 »
...of misschien wel niet. ;)

Edit: ik vind het in ieder geval super knap dat we binnen een week 10 pagina's hebben weten te vullen hier. ::rofl::
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #529 Gepost op: 13-03-2020, 21:25:11 »
...of misschien wel niet. ;)

Edit: ik vind het in ieder geval super knap dat we binnen een week 10 pagina's hebben weten te vullen hier. ::rofl::

 ::oink:: heel knap inderdaad, ik weet nog dat ik voorheen een paar dagen moest wachten om niet te dubbelposten ::rofl::

Ik kan in ieder geval niet wachten op de ontknoping. Overigens zou ik alleen echt van mijn stoel vallen als Miljushka het is.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #530 Gepost op: 13-03-2020, 21:53:28 »
Zonnestraal, ik kan me echt niet voorstellen dat hij het niet is. Ik kan ook niet begrijpen hoe je uit afl.9 kunt concluderen dat Rob de mol is. En ook niet dat tattoos worden gebruikt als aanwijzingen naar de mol. Maar goed, we zien het morgen ;).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #531 Gepost op: 13-03-2020, 22:00:04 »
Citaat
ben vooral heel erg benieuwd naar dat getal 5, als dat klopt vind ik het toch mooi bedacht en knap gevonden hier.

Ja inderdaad. Als die klopt gaan alle credits naar Moedermol. 

Ik ben ook heel benieuwd naar het getal 5 en ik, alles over BV (opdrachttitels, extra beeldmateriaal Buddy Beltegoed en Vakwerk) en Rik:"beduchte vijand..
Alles met getallen, uitspraken over geluk en het getal 20.

Verder de hint in afl.1 "afgeschermd" (Credits voor gogogadget van WIDM.NL forum).en de ring.(credits voor Eva Smeets op twitter)
En credits voor keesisdemol wat.betreft het uitzoeken  van de beelden uit afl.1 bij de allereerste opdracht. ::ok:: 
Deze.vind ik ook mooi:

Rik voor aanvang van Alles Kenners: ’De Mol is dus tevreden en nog lang niet klaar met z’n werk.’ Vervolgens komt als eerste het kaartje van Vriendlief in beeld. Een verwijzing naar Buddy (vriend in het Engels)?

Ik verdenk Buddy sinds afl.1 om zijn gedrag maar deze hints maken het compleet. ::jaja::

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #532 Gepost op: 13-03-2020, 22:16:59 »
Zonnestraal, ik kan me echt niet voorstellen dat hij het niet is. Ik kan ook niet begrijpen hoe je uit afl.9 kunt concluderen dat Rob de mol is. En ook niet dat tattoos worden gebruikt als aanwijzingen naar de mol. Maar goed, we zien het morgen ;).

Ik denk ook oprecht niet dat het de tattoo hint is. Het is de hint van
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dat me deed twijfelen. Maar dat is ook letterlijk de enige hint. Als die er niet was geweest had ik mij meer op mijn gemak gevoelt van de week.

Maar ik geloof inmiddels ook echt in Buddy als mol omdat tijdens het analyseren van de afleveringen dingen beginnen op te vallen, inclusief verborgen hints zoals bijvoorbeeld in aflevering 5, opdracht 1 (5:1): vertragen van de beelden op het scherm waaruit je dus kan maken: B is de mol 2020. Dus ben nu ook wel zeker van mijn zaak.

;D

Edit: wat in de WIDM app wel grappig is, is dat Mil, Nathan en Rob naast elkaar staan en Buddy helemaal aan de andere kant van het wiel. Tegenstander?
« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 22:43:03 door zonnestraal »
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #533 Gepost op: 13-03-2020, 22:52:43 »
Ok, maar je schijnt zo’n stemhervormer helemaal niet zo te kunnen herleiden. En Arie Storm zie ik er ook wel voor aan om dat de wereld in te helpen. Maar Rob is meer een volger dan dat hij zelf veel iniatieven neemt in tegenstelling tot Buddy. Ik vind hem te passief voor een mol. Rob heeft Buddy ontmaskert en daarvoor op intelligente manier bewijzen gezocht tijdens bijna alle afleveringen. Buddy soms onverdachter gemaakt en zichzelf soms wat verdachter. Slaap lekker molloten!💤💤
« Laatst bewerkt op: 13-03-2020, 22:55:11 door Lonneke*L »

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #534 Gepost op: 13-03-2020, 22:54:33 »
Ok, maar je schijnt zo’n stemhervormer helemaal niet zo te kunnen herleiden. En Arie Storm zie ik er ook wel voor aan om dat de wereld in te helpen. Maar Rob is meer een volger dan dat hij zelf veel iniatieven neemt in tegenstelling Buddy. Ik vind hem te passief voor een mol. Rob heeft Buddy ontmaskert en daarvoor op intelligente manier bewijzen gezocht tijdens bijna alle afleveringen. Buddy soms onverdachter gemaakt en zichzelf soms wat verdachter. Slaap lekker molloten!💤💤

Dat is ook precies waarom ik denk dat Buddy de mol is. ::jaja::
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #535 Gepost op: 13-03-2020, 23:42:22 »
@MartinJ Tuurlijk is het mogelijk dat dat testbeeld niks is, maar ik sluit echt niet uit dat het met opzet is gedaan. Het is ook niet dat zo'n testbeeld iedere dag te zien is.
Dat het testbeeld niets is is een feit. Hier hadden de makers geen enkele invloed op en het kan dus ook geen hint zijn. Is ook al uitvoerig besproken en afgedaan als zodanig.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #536 Gepost op: 14-03-2020, 03:51:39 »
Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken, maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen

Buddy's spreuk bestaat uit 2 delen, gescheiden door een maar.
Het eerste deel is dus, lijkt mij, niet bedoeld als advies. 'Met verdraaide woorden kun je van alles bereiken'. Bij de waaier-opdracht stonden de woorden op de waaier niet op een rechte lijn, maar in een boog. En wat kon je daar (als kandidaat!) bereiken? De Mol vinden.
Voor Buddy is het tweede deel van de zin: 'maar door juist te handelen kun je de anderen overvleugelen'. Niet dat het een sterk advies is, maar het gaat erom dat Buddy juist dit deel ter harte moet nemen. Als Mol moet je de juiste acties ondernemen. Vleugel / Vedder (feather) behoeft geen toelichting. ;D En het kan een slordigheidje van Rik zijn, maar het blijft opvallend dat aan het eind van het seizoen 'juist' is veranderd in 'slechts' (en ja, dat heeft echt 2 betekenissen!). En 'kun je de anderen overvleugelen' is veranderd in 'overvleugel jij de anderen'. Alsof het nu een feit is. Het is al gebeurd.

Jammer dat er nooit een molduel Buddy vs. Rob is geweest, ik denk dat Buddy dat glansrijk had doorstaan. Hij was mols bezig bij tenminste: Wijsheid en Geluk, Beltegoed, Parkeertarief, Afhaalchinees, Wereldbeeld, Lijn(ver)diensten, Beeldig, Theepot, Porseleinen Kamer, Verkeer(d), Beeld en Geluid, Voice Mol, Vak Werk, Alles Kenners, Kleur Rijk, Scherp Stellen, Kettingreacties, Doorzichtig, Cijferkunst, Onder De Pannen, Richtingsgevoel. We zullen het zien vanavond. Spannend. Als ik heel vast in een Rob-tunnel had gezeten, was ik daar nu ook gebleven denk ik. Er is nu eenmaal een overdosis aan aanwijzingen dat het Rob is... Maar hey mensen, er zijn ook een heleboel aanwijzingen dat het Buddy is! En sommige zijn ook heel sterk. Dat vreemde gedrag bijvoorbeeld vanaf het begin, niet bepaald typisch voor een kandidaat. Terwijl Robs gedrag vaak zowel als mols als kandidaats kan worden uitgelegd. Zonder iemand tekort te willen doen, maar hulde voor Moedermol, keesisdemol en anderen die de funderingen voor deze tunnel hebben gelegd. ::bravo:: En nu maar hopen dat we goed zitten.

Nog even de 'verdraaide woorden' (foto's met dank aan Rat), zoals ik ze nu zie, en met een interessant paar daartussen:
« Laatst bewerkt op: 14-03-2020, 06:03:30 door Newbie2 »

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #537 Gepost op: 14-03-2020, 08:20:55 »
Ik ben ook overtuigd! Eerste keer alles op hem ingezet. Daar alle hints naar Rob geschoven. Vorige week alles vol op Buddy gezet en tijdens de uitzending op laatste moment alles naar Rob geschoven omdat ik bang was dat B af zou vallen >:(
Nu echt overtuigd.

De (ver) en (d) in de titels tussen haakjes geven de doorslag. Maar ook zonder dat kan ik me geen andere Mol voorstellen.  ::tandpastasmiley::

Dank aan Moedermol en Kees de Mol en vele anderen! ::bravo::

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #538 Gepost op: 14-03-2020, 08:54:57 »
Vandaag is de dag! Ben er zeker van dat half Nederland verrast gaat worden vanavond.  ::bravo::

Jammer dat er nooit een molduel Buddy vs. Rob is geweest, ik denk dat Buddy dat glansrijk had doorstaan.
Omdat ze hier in Spanje willen dat iedereen binnen blijft, heb ik vandaag wellicht tijd om een 'overzichtje' te maken van de eerste paar afleveringen. We gaan het zien. ;D
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #539 Gepost op: 14-03-2020, 09:08:57 »
Superleuk om te zien hoeveel er nog uitgepluisd is omtrent Buddy. Ik zou het echt leuk vinden als hij de mol is.
« Laatst bewerkt op: 14-03-2020, 10:16:19 door Feodora »