Auteur Topic: [de winnaar] Buddy Vedder  (gelezen 93364 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #600 Gepost op: 14-03-2020, 23:52:08 »
Ik had verwacht dat Mil zou winnen en er is op dit forum al heel vaak gezegd dat zij slim is, maar het resultaat van de laatste test en zijn acties tijdens het spel hebben toch wel uitgewezen dat Buddy ook niet op zijn achterhoofd is gevallen.  ;D
Knappe prestatie hoor!  ::bravo:: Gefeliciteerd!

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #601 Gepost op: 15-03-2020, 00:10:51 »
Een echte speler, die genoot van het spel, en met een groots mollenbrein en hart..
Hoed af.
'Ook een fijne dag verder...’

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #602 Gepost op: 15-03-2020, 00:18:33 »
Knap gedaan!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #603 Gepost op: 15-03-2020, 00:31:51 »
Zeer verdiend gewonnen. Maar één vraag fout terwijl hij pas op het eind Rob doorhad. De boeman spelen in het bondje met Miljuschka was ongetwijfeld niet makkelijk, maar het heeft hem wel de winst gebracht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lythianc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pieter-Jan is en blijft de echte mol!
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #604 Gepost op: 15-03-2020, 00:39:38 »
Terechte winnaar, ik vond iedereen geweldig, maar ik gunde hem toch echt het meest de winst van iedereen! Hij heeft het hartstikke goed gespeeld en hoewel ik al vrij snel op Rob zat, hoopte ik toch nog ergens dat het buddy was  ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #605 Gepost op: 15-03-2020, 02:51:24 »
Aiii, dus toch niet de Mol... :( Maar een mooie en verdiende winnaar!! Goed gedaan, Buddy!! ::bravo::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #606 Gepost op: 15-03-2020, 02:57:35 »
Helemaal niet verwacht en wel top dat hij 39 vragen goed had! Toch zeker verdiend gewonnen.

Toch wel benieuwd of hij tijdens aflevering 1 die hele muur heeft nagelopen, moet wel ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Fijn dat ik wel antwoorden krijg van zijn nepmolgedrag. Bij de laatste aflevering was hij zo zeker dat hij alles genoteerd had, dat hij het gewoon durfde om rob openlijk te testen. Toch wel gedurfd als kandidaat hoor!

Rob die kandidaat wilde spelen en Buddy die wilde nepmollen. Ik ben er ingetuimd ::rofl::

Allebei zeer goed gedaan en Rob speelde de rol van kandidaat echt HEEEL goed. Zelfs na het terugkijken was ik er echt van overtuigt dat hij een fanatieke kandidaat was.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #607 Gepost op: 15-03-2020, 08:25:13 »
Helemaal niet verwacht en wel top dat hij 39 vragen goed had! Toch zeker verdiend gewonnen.

Toch wel benieuwd of hij tijdens aflevering 1 die hele muur heeft nagelopen, moet wel ::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Fijn dat ik wel antwoorden krijg van zijn nepmolgedrag. Bij de laatste aflevering was hij zo zeker dat hij alles genoteerd had, dat hij het gewoon durfde om rob openlijk te testen. Toch wel gedurfd als kandidaat hoor!
Wel een beetje zielig voor de mol, want die verwacht zoiets niet van een kandidaat, omdat kandidaten voor zichzelf willen houden wie ze verdenken en Buddy maakte zo voor iedereen duidelijk én dat hij op Rob zat, én hij maakte duidelijk voor de andere twee dat ie daarin wel eens gelijk kon hebben. Nu was het bondje met Mil zó close dat dat geen geheim meer was, maar van Nathan wist ie het niet. Blijkbaar was ie ervan overtuigd dat ie qua punten van Nathan zou winnen en met Mil zou het een wedstrijd worden. Maar toch, als je al zo overtuigd ben van je mol, waarom dan nog zo voor het blok zetten op het eind? Buddy is iets te fanatiek, maar ik herken het wel, ik zou die neiging precies hetzelfde hebben om de mol schaakmat te zetten! Echter als je de gevolgen ziet, zou ik ervan afzien.

Ik was tamelijk overtuigd van Rob toen hij zichzelf op de eerste plek ging zetten bij het kennersspel.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 08:29:37 door Run »

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #608 Gepost op: 15-03-2020, 08:33:09 »
::hug::
 ::hug::

Nemen jullie ook genoegen met een  ::hug::?

Buddy geweldig gedaan, de Benjamin die gewoon even het hele spel wint  ::ok::

😀Dank je, een lieve hug dat helpt zeker MV ::bravo:: (luchtkusjes terug!)

En Buddy heeft het fantastisch gedaan ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 15-03-2020, 08:35:22 door Lonneke*L »

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #609 Gepost op: 15-03-2020, 08:56:26 »
Helaas niet de mol, maar hulde aan Buddy, hij is voor mij de beste kandidaat geweest ooit!!  ::bravo::

Super tactisch gespeeld met Mil. Tunnelen op Leo maar toch met een slag om de arm op anderen letten en daardoor 39/40 antwoorden goed hebben in de test, echt knap!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #610 Gepost op: 15-03-2020, 08:58:05 »
Gefeliciteerd Buddy  ::ok::
Ma how, zeg!

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #611 Gepost op: 15-03-2020, 09:45:37 »
Goed gespeeld van Buddy! De terechte winnaar!
Ich bin ein Bärliner!

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #612 Gepost op: 15-03-2020, 09:55:25 »
Niet de mol, maar wel geweldige winnaar!

Gefeliciteerd buddy!

Favoriete quote:

" Ni Hao mensen!"

 ::joehoe::

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #613 Gepost op: 15-03-2020, 11:48:16 »
Wat hebben Buddy en Miljuschka het fantastisch gespeeld! Zeer gedurfd om zo duidelijk good cop / bad cop te spelen, knap dat ze dat tot het einde toe hebben volgehouden.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #614 Gepost op: 15-03-2020, 11:48:38 »
Mooi hoe de samenwerking met Mil gisteren nog even werd toegelicht. In de theorie van mol en hulpmol heb ik nooit geloofd. Ik heb altijd twee kandidaten gezien met een winnaarsmentaliteit en die er alles aan doen om in de finale te komen. Tactisch hebben ze heel slim de rest van de groep tegen elkaar uitgespeeld. Buddy kon ook zo heerlijk irritant en betweterig doen, maar dat is all in the game.

Het mooie van Buddy is dat hij opdrachten heel snel kan doorgronden, gestructureerd kan werken, snel met een oplossing komt, maar ook het natuurlijk overwicht heeft om dat aan de groep over te brengen. Toch liep het uiteindelijk in de soep, omdat de opdrachten net even te moeilijk waren of dat Rob hem te slim af was. Natuurlijk moet je wel oppassen met acteurs, want dit had ook de perfecte dekmantel voor de Mol kunnen zijn.

Feit is wel dat hij en Mil gewoon vol op de verkeerde mol zaten. Met handgebaren richting Mil dus inseinen dat ze hem gewoon de rode kaart kon geven, omdat hij zo zeker was van zijn zaak. Dat had echt volledig verkeerd kunnen aflopen voor hem.  ::rofl::

罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #615 Gepost op: 21-03-2020, 22:00:39 »
Buddy zegt in de podcast van vandaag dat ie de finaletest in zo'n anderhalve minuut gemaakt heeft. Wow! (Ook als ie overdrijft zal ie het heel snel gedaan hebben. Voor wie nog twijfelt over de beelden van kandidaten die de test maken: die zijn niet van het moment van het maken van de test zelf. ;))

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #616 Gepost op: 22-03-2020, 11:45:53 »
Buddy zegt in de podcast van vandaag dat ie de finaletest in zo'n anderhalve minuut gemaakt heeft. Wow! (Ook als ie overdrijft zal ie het heel snel gedaan hebben. Voor wie nog twijfelt over de beelden van kandidaten die de test maken: die zijn niet van het moment van het maken van de test zelf. ;))

Ja, wow snel he! En dan ook nog zoveel vragen goed hebben in record tempo. Knap.
Ben jij de mol?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #617 Gepost op: 22-03-2020, 11:50:32 »
Dat bevestigt Buddy ook in de video van Wouter.



Andere feitjes die ook werden verteld:

  • Buddy had de vraag over de positie van de mol in ''Kleur rijk'' fout, want dat had hij niet kunnen weten doordat hij degene was die aan het turven was geweest.
  • Tijdens de ontknoping wisten Buddy & de rest in de kerk nog niet wie de mol was.
  • Leonie zou er ook in aflevering 7 uit zijn gegaan ''Leonie had er al twee keer uit moeten gekomen'' ::vergroot::.
  • Buddy heeft in zijn voorbereiden Jan zijn seizoen terug gekeken, en Buddy had als contactpersoon oud-mol Kees Tol.
  • Buddy had als nepmolactie's: bij de ''Wereldkaart'' voorbij de envelop rijden en veel omrijden, bij ''Verkeer(d)'' de autosleutels terug hangen, en bij ''Cijferkunst'' door de cijfers te vergeten.
  • Buddy zijn tactiek was om de opdrachten fanatiek uit te voeren, maar als het dan misging extra verdacht mee te doen.
  • Buddy wou héél erg graag de mol zijn, en heeft zelfs een mollicitatie brief geschreven.
  • Buddy was al gevraagd om mee te doen voor seizoen 19, maar kon toen niet doordat hij nog projecten had.
  • Buddy zijn favoriete opdrachten waren ''Onder de pannen?'', en ''Porseleinen Kamer''.
  • De discussie tijdens de ''Theepot'' opdracht duurde véél langer dan dat wij op televisie hebben gezien.
  • Buddy zijn favoriete moment was de opening van wijsheid of geluk.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [de winnaar] Buddy Vedder
« Reactie #618 Gepost op: 25-03-2020, 08:59:29 »
Lief Moldagboek,

Emotioneel. Jaha, ook dat. China is een bijzonder land. Ik voelde veel dankbaarheid, vrolijkheid, interesse en openheid als ik mij even onder de Chinese mensen begaf. Dat raakte mij dieper dan verwacht. Toen ik in Nederland aankwam en niet meer “Ni Hao mensen’’ kon roepen, miste ik toch wel die glimlach van een Chinees kindje dat, die rare Hollanders van een afstandje bekeek. Zonder de taal te kunnen spreken had ik toch het gevoel te kunnen connecten met mensen aan de andere kant van de planeet. Die connectie vind ik enorm bijzonder.

Uitdagend. Nou en of! De zoektocht was op het vliegveld al begonnen, de ondervragingen stopte niet voor middernacht en mijn pen en mollenboekje draaide overuren. Wat een avontuur! Elke opdracht weer zoeken, porren, peuren, tussendoor De Mol denken te vinden, ongeloof, verder zoeken en uiteindelijk het vinden van het antwoord op die ene vraag. Te gek!!

Uiteindelijk bleek vertrouwen toch de sleutel naar de overwinning te zijn geweest. Zonder bondgenoot Miljuschka, was ik niet in deze finale beland, laat staan als winnaar uit de bus gekomen. Informatie delen, plannen smeden, naar elkaar wijzen, we deden het allemaal. Soms tot frustratie van de medekandidaten en waarschijnlijk tot groot genoegen van De Mol. Door mijn vertrouwen in haar heb ik altijd één extra persoon kunnen wegstrepen van de lijst en zo mijn route naar de finale bewandeld. Ik heb er van genoten. Met volle teugen. Wat een spel!

Tot slot wil ik ook graag de molloten bedanken. Mede dankzij jullie heb ik dit avontuur nog een keer mogen beleven. De uitzendingen en ook jullie theorieën daarna waren geweldig! Ik heb alles gekeken, alle podcasts geluisterd en veel reacties gelezen. Wat een liefde voor dit programma heb ik gevoeld. Het was een eer om daar een klein onderdeel van te zijn.

Buddy.

Offline Olliefant_nl

  • Forumlid
  • Alles in het leven is een keuze...
Re: [kandidaat] Buddy Vedder
« Reactie #619 Gepost op: 25-05-2020, 17:37:01 »
Thanks voor de overzichten! Ik heb nog vrij veel dingen gepost in dit topic, dus als je inspiratie wil, kijk gerust!

Goed en duidelijk overzicht! Nog een extra toevoeging:
- Bij de aflevering "aangeraakt" is Buddy duidelijk te laat en springt over een laser heen. Hierbij kun je zeggen dat hij "aangeraakt" is, maar zichzelf niet af meldt. Productie gaf toe dat ze lasers met de hand bestuurden, dus kan best dat dit er voorbij is geslipt. Ik heb geen idee waarom dit in de montage zit, met extra donker gemaakte beelden.

En het "opzichtig liegen" van Buddy is ook niet waar. Hij werd beide keren betrapt op leugens en dikte het zelf aan. Bij de parkeeropdracht hing hij de sleutel op het laatste moment terug. Johan kwam hier op het laatste moment achter. Ook heel toevallig dat ze in de montage meteen het bondje van Miljushka en Buddy hierbij halen, waarbij Buddy de rol van "nepmol" op zich nam om dit moment af te zwakken. Bij geluk en wijsheid stak hij zijn hand niet op, waardoor Anita en Tina zelf tot de conclusie kwamen dat Buddy loog. Hij wilde het in eerste instantie niet.


FOTO's:
Ter ondersteuning van een eerdere post, waarbij ik de "afgeschermd" hint analyseerde in aflevering 1. Namelijk hij schermt bij Buddy als enige het woord "mol" niet af. Dit is hoe hij kaartjes vasthoudt gedurende het hele seizoen. Kan toeval zijn, maar is dan wel een rare toeval.

WIDM is al afgelopen maar ik wilde even zeggen dat Rik heel lang nieuwslezer is geweest en nieuwslezers houden hun kaartjes bijna altijd zo vast dus ik denk dat Rik dat ‘gewend’ is.
Met vriendelijke groet,
Olliefant_NL