Auteur Topic: [kandidaat] Claes Iversen  (gelezen 19319 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #20 Gepost op: 19-01-2020, 11:02:27 »
Eens. Vorige aflevering nog een kandidaat voor de mol vanwege passiviteit, maar deze aflevering wel erg goed bezig met corrigeren en schroevendraaiers uit handen rukken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #21 Gepost op: 19-01-2020, 12:02:13 »
Ik vond Claes idd ook goed bezig bij de 1e opdracht, is bij mij daardoor ook een stuk gezakt op het verdachtenlijstje.  ::jaja::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #22 Gepost op: 19-01-2020, 12:07:07 »
Hij was daar goed bezig ja. Althans, met het eerste onderdeel. En ik moet ook erg om 'm lachen. Leuke kandidaat!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2020, 12:13:34 »
Ik vind hem ook leuk! Wensmol maar moet me serieus gaan afvragen of ik hem nog wel verdenk na aflevering 2.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2020, 13:44:23 »
Nou ... die kunnen we afstrepen (had ik al gedaan trouwens)

Waarom als mol melden dat je zo goed bent in elektriciteit ivm je vader en vervolgens 500 binnen tikken  ::rofl::

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2020, 14:17:15 »
Waarom als mol melden dat je zo goed bent in elektriciteit ivm je vader en vervolgens 500 binnen tikken  ::rofl::
Tegendraads? ::vergroot::
🜃

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2020, 14:18:56 »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2020, 14:45:01 »
Tegendraads? ::vergroot::

Ja. Hij is zo goed in techniek dat hij met zijn eigen kastje het groene kastje op afstand heeft gesaboteerd :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #28 Gepost op: 19-01-2020, 14:45:41 »
 ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #29 Gepost op: 19-01-2020, 16:21:55 »
Ik ben één van de weinigen op het forum die Claes verdenkt. Het moedigt me eigenlijk alleen maar aan om het te blijven doen. Ik denk dat de verhoudingen van verdachte acties na aflevering 2 redelijk gelijk blijven. In opdracht 1 was iedereen naast Buddy tegendraads. In opdracht 2 heeft niemand iets goed gedaan en ook in opdracht 3 liep het gelijk op. In aflevering 1 vond ik Claes er wel uitspatten, dus het kan geen kwaad om dit nog even vol te blijven houden.



Een instagramaccount dat ook meespeurt naar de mol plaatste een bericht dat Claes vrij tegendraads was door als enige op de groepsfoto met zijn hoofd “tegen de draad” aan de staan. Ik vond het leuk gevonden ;)

Link: https://www.instagram.com/p/B7fiZUWA7wO/?igshid=tiacfav2swcz

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #30 Gepost op: 19-01-2020, 16:32:46 »
Na deze aflevering denk ik dat Claes nogal een controlfreak is. Hij rukt alles uit de handen van Rob om het zelf te doen ::rofl::

Vond het aandoenlijk dat hij niet wist wat een prieeltje is. Leuke man, blij dat hij meer in beeld kwam maar kreeg er geen molvibe van.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #31 Gepost op: 19-01-2020, 21:51:58 »
Ik zie het er niet in. De boel bij Rob uit handen trekken en het vervolgens goed doen?

Zonder porto zich door Mil rond laten sturen bij Wereldbeeld?

Ik kan niet goed beargumenteren waarom hij het niet is, maar zie ook geen reden om aan te nemen dat hij het wel is.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #32 Gepost op: 21-01-2020, 19:20:42 »
Eerlijk gezegd, mijn Claes-mollisme was al langzaam weg aan het zakken (net als dit topic ::)) toen ik het volgende bericht las van Wouterv in het Rob-topic

Het viel me op bij het herbekijken dat Rob degene is die opmerkt dat het lampje niet brandt bij hun kistje in opdracht 1. Zou een mol dat doen?

Ik denk dat die eerder zou wachten totdat Claes het opmerkte om te reageren.

Mij was dit totaal niet opgevallen na 3/4 keer kijken van de opdracht Kleurwerk. Maar blijkbaar is het er toch!

Je hoort Rob zeggen: “Dat knopje moet aan, what the faaaack!”
Terwijl hij dit zegt fade het langzaam uit naar een biecht van Claes
“Ik drukte op de knop en het lampje was rood dus we wisten zeker: dat kastje zit goed”


Dit is heel raar.
Maar dan echt heel raar.

Ze maken een tijdsprong: van het moment dat hun kastje nog niet goed is, dat er een fout zit, naar het moment dat ze het aan hebben gekregen, en door kunnen met de snoeren. En dat laatste is Claes dan trots aan het vertellen.
Hij zegt dat
- zijn vader elektricien is
- het zo makkelijk is dat hij het alleen had kunnen doen (achteraf naar team groen)
- ze wisten dat hij en Rob het goed hadden gedaan
Maar dat allemaal terwijl Rob hem net betrapt op een fout die uit de montage is gehaald! :o
Claes trekt alles uit Robs handen om het zelf te doen want hij kán dit, en ondertussen is hij zelf aan het mollen!

Alleen balen dat Rob wist dat het lampje aan moest... Een super gewaagde molactie die helaas niet is gelukt :-\\

Daarna gaat het de opdracht door en gaat ‘ie verder met mollen. Hij laat alles in de soep lopen

Claes: “Dit is niet handig, dit is één grote facking knoop geworden”
Rob: “Niet uit elkaar halen Claes!”
Claes: “Nee maar alles zit hier facking in de... knoop”
Rob: “Oh Claes”
Claes: “Dit is echt drama!”


Je hoort de ironie van Rob: hij vindt Claes verdacht. Hij heeft door dat Claes de mol is. En bij de test hoor je Rob niet aan bod komen. Waarschijnlijk was alles wat hij daar zei: “Claes is de mol Claes is de mol Claes is de mol”

In het extra beeldmateriaal van Rob en Buddy hoor je Rob allemaal verdenkingen uitspreken naar iedereen behalve naar Claes. Hij zegt precies wat Buddy wil horen. Wat Rob wil, is dat er bij niemand anders een belletje gaat rinkelen zodat hij zelf naar de finale kan. Logisch. Zou ik ook doen.

Claes moet dus wel de mol zijn
- hij liet een Chinees met telefoon achter bij het bord (1.2)
- hij ontsnapte niet uit de truck (1.3)
- hij lijkt € 500 eigenhandig verdiend te hebben terwijl hij dus een grote fout heeft gemaakt (2.1)
- waarom zou de productie dat niet willen laten zien? Als hij de mol niet is, dan heeft hij dus toch juist een “wat doet hij nou verdacht”-momentje nodig? Omdat hij wel de mol is wil de productie hem nog even uit beeld houden.
- hij brengt na enkele seconden alle kabels in de knoop en rent de verkeerde kant uit (ook 2.1)
- komt na een lange taxirit terug bij Rik met... niets. (2.2)
- en hij en Miljuschka brengen het stuk Europa niet terug terwijl ze heel dichtbij zijn, waardoor de hele opdracht sowieso mislukt (2.3)

 ::zwaai::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #33 Gepost op: 21-01-2020, 19:34:50 »
Maar... Waren ze toen al klaar met dat kastje? Of was het een constatering 'het lampje brandt niet en dat moet wel dus het klopt nog niet helemaal'? Ik ga morgen dit stukje eens terugkijken.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #34 Gepost op: 21-01-2020, 19:41:34 »
Rob was ‘m aan het stressen dat het lampje niet aan ging, dus dan moeten ze wel gedacht hebben dat ze klaar waren.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #35 Gepost op: 21-01-2020, 20:05:35 »
Interessante observatie van B&W. Toch maar eens terugkijken. Wel met het idee in gedachten, dat hij geen porto heeft en dus in principe afhankelijk is van Control Room en Mil en een acties als verkeerd rijden snel in de gaten zou moeten lopen bij meerdere personen.

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2020, 09:18:32 »


Claes: “Dit is niet handig, dit is één grote facking knoop geworden”
Rob: “Niet uit elkaar halen Claes!”
Claes: “Nee maar alles zit hier facking in de... knoop”
Rob: “Oh Claes”
Claes: “Dit is echt drama!”




Dit zie ik vaker voorbij komen, maar dit is in mijn ogen echt geen molactie. Ik heb wel eens voor wat festivalwerk dit soort kabels moeten trekken, en hoe goed je ook je best doet deze krengen hebben een eigen wil. Je zag dat bij alle andere kandidaten overigens ook gewoon.

Je hoort Rob zeggen: “Dat knopje moet aan, what the faaaack!”
Terwijl hij dit zegt fade het langzaam uit naar een biecht van Claes
“Ik drukte op de knop en het lampje was rood dus we wisten zeker: dat kastje zit goed”

Dit is heel raar.
Maar dan echt heel raar.

Ze maken een tijdsprong: van het moment dat hun kastje nog niet goed is, dat er een fout zit, naar het moment dat ze het aan hebben gekregen, en door kunnen met de snoeren. En dat laatste is Claes dan trots aan het vertellen.
Hij zegt dat
- zijn vader elektricien is
- het zo makkelijk is dat hij het alleen had kunnen doen (achteraf naar team groen)
- ze wisten dat hij en Rob het goed hadden gedaan
Maar dat allemaal terwijl Rob hem net betrapt op een fout die uit de montage is gehaald! :o
Claes trekt alles uit Robs handen om het zelf te doen want hij kán dit, en ondertussen is hij zelf aan het mollen!

Hier ga je er vanuit dat er een fout door de montage uit is gehaald. Ik vertaal dit eerder naar Enthousiaste/Dommige Rob die oppeens voor zichzelf ontdekt dat er nog een knopje ingeduwd moet worden.

Claes zal dit waarschijnlijk ook gewoon even over het hoofd hebben kunnen zien. Overigens zitten ze allebei zo op elkaars lip dat ik het me best kan voorstellen dat Rob daar zo van gaat schreeuwen, zeker nadat al het gereedschap net uit je klauwen is gerukt door een aggresieve Deen.

De montage daarna kunnen we gewoon echt geen conclusies aan verbinden, ik zie dit niet echt als DE aanwijzging dat Claes aan het het mollen was.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2020, 14:52:30 »
Eerlijk gezegd, mijn Claes-mollisme was al langzaam weg aan het zakken (net als dit topic ::)) toen ik het volgende bericht las van Wouterv in het Rob-topic

(...)

[analyse waarom Claes de Mol is]

 ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2020, 15:09:24 door Heinz, Reden: citaat ingekort »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2020, 20:14:55 »
Ik heb het gisteren al even zitten B&W, dank, Claes schuift toch weer wat omhoog.
Ga zaterdag goed op hem letten. ::vergroot::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #39 Gepost op: 23-01-2020, 11:34:56 »
Interessante observatie van B&W. Toch maar eens terugkijken. Wel met het idee in gedachten, dat hij geen porto heeft en dus in principe afhankelijk is van Control Room en Mil en een acties als verkeerd rijden snel in de gaten zou moeten lopen bij meerdere personen.

Door geen porto te hebben verliest hij alle invloed op de opdracht. Voor zover we weten heeft hij op de markt ook niet veel gedaan. Lijkt me eerder een soort Sinan-type (kandidaat die goed observeert).