Auteur Topic: [kandidaat] Claes Iversen  (gelezen 19471 keer)

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #60 Gepost op: 6-02-2020, 23:03:59 »
Ik kruip even uit de Nathan tunnel.

WIDM no nine hint kan op Claes slaan.
Number nine is een Scandinavische mode keten.

 ::ok::

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #61 Gepost op: 6-02-2020, 23:13:44 »

De favoriete mol van Claes is Margriet (ook uit het molboekje ;) )

Dat is nu ook toevallig zeg  ;D

En ook dit nog :
Claes ontwerpt niet alleen mode maar ook kunstwerk, schilderijen.

 Het derde onderdeel van de expositie bestaat uit zijn werk voor Hotel Mai, waarbij hij zich liet inspireren door Chinese architectuur en Japanse sakura. Tenslotte aanschouw je zijn serie Connected: een mix van schilderijen en fotografie rondom zijn muze, het stopcontact.
Een ode ook aan zijn Vader,zegt hij zelf.
Zijn Vader was electricien, ( verteld hij in die opdracht )  toevallig dat er dan ook een opdracht ivm electriciteit in verweven zit niet ?



Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #62 Gepost op: 6-02-2020, 23:54:19 »
Mooie hints naar Claes lees ik hierboven ::ok::

Wat mij verder opvalt:
Ik heb het idee dat het beroep van Claes als een soort mol-signature gebruikt wordt ( a la de margrietjes of vogeltjes bij Margriet en Merel destijds).
Dat begint al in het molboekje. Op de vraag 'Waarom zou jij een goede mol kunnen zijn?" geeft Claes oa als antwoord "omdat ik in de mode werk".
Sommige titels verwijzen naar mode/kleding/stof etc
- Tegendraads ( tegen de vleug in stof knippen)
- Kleurwerk
- Lijn(ver)diensten (Verdiensten zijn inkomsten, Claes vergaart zijn inkomen door het ontwerpen van modeLIJNen)
- Beeldig
- Vrijstellingsroute ( kan verwijzen naar de Zijderoute, maar vind ik zelf niet heel sterk)

In twee opdrachten, misschien ook in andere opdrachten maar daar viel het me niet op, verwijst Claes zelf naar zijn vak.
In de opdracht Kleurwerk heeft Claes de gekleurde elektriciteitsdraden om zijn nek hangen, zoals een kleermaker zijn meetlint draagt.
En in de opdracht Verkeer(d) beschrijft Claes bij twee auto's het dessin van de stof van de bekleding.

Verder, ook uit het molboekje, is de favoriete molopdracht ooit van Claes het pop-up restaurant uit seizoen 16. Mol destijds: Klaas.

De ontwerpwedstrijd voor het molgeld dit seizoen. Ik zie dit echt als een hint naar het beroep van Claes, ontwerper.

Claes is mijn mol!
Haha fantastische opsomming! Claes laat mij niet los, ik vind dit leuk om te lezen. Die rode loper had ik nog niet eens bedacht zo  ::ok::

PS was er aan het begin van het seizoen ook niet een leader hint naar Claes met de telefoon waarop 18:10 staat? Met op 18 seconden een still van Claes en op 10 seconden een still met de mol, wanneer je de leader stopzet. Was ik alweer helemaal vergeten. 😂 Veel hints, ik zie alleen nog geen verdacht gedrag en daar let ik toch het meest op...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 00:13:05 door Juuls247 »
Meer L

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #63 Gepost op: 7-02-2020, 00:45:32 »
Nog es deze opdracht bekeken, nog iets raars gezien ...
kijk naar de jaartallen ...

En daar zegt hij duidelijk, ja dit is em ...
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 00:58:43 door ZWARTEMOL »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #64 Gepost op: 7-02-2020, 02:31:49 »
Leuk dat het topic weer in beweging is! Als het om hints gaat, vind ik deze wel mooi. Was al eerder genoemd door iemand, met een link naar Instagram. Het hoofd van Claes, op de groepsfoto bij de aflevering "Tegendraads".

Claes heeft dus al aardig wat acties op zijn naam staan. En als het erop aankomt wordt er naar hem geluisterd. Of weet hij zijn zin door te drukken, en komt hij er mee weg. Zoals hij met Mil achterop in Wereldbeeld verschillende keren wegreed zonder overleg, toch wel weer bijzonder. Ook dat hij in de allereerste test mogelijk op zichzelf (duo Tina/Claes) heeft ingevuld.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #65 Gepost op: 7-02-2020, 02:47:00 »
Wat is er met het hoofd van Claes op die groepsfoto?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #66 Gepost op: 7-02-2020, 03:02:53 »
Het gaat om de achtergrond. Claes staat als enige "tegen de draden".
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 03:15:33 door Newbie2 »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #67 Gepost op: 7-02-2020, 03:16:26 »
Oh tegen de draden, tegendraads. Ik denk dat het gewoon toeval is.
« Laatst bewerkt op: 7-02-2020, 03:18:24 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #68 Gepost op: 7-02-2020, 08:07:33 »
Het gaat om de achtergrond. Claes staat als enige "tegen de draden".

Dit vind ik een heel goed gevonden hint. Moest Claes verdachter zijn zou deze zomaar eens een hint kunnen geweest zijn.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #69 Gepost op: 7-02-2020, 19:46:10 »
Ook nog een mogelijke molactie uit aflevering 1, gevonden door De TherMolmeter, die sinds Tina is afgevallen, alleen nog zou kunnen wijzen op Claes (als hij de mol is).

Het lukt me helaas niet om de foto hierbij te plaatsen, maar mocht je nieuwsgierig zijn, kun je hem vinden via de Facebook / Instagram van De TherMolmeter “Fotografisch bewijs”

Zou het wel een mooie actie vinden  :P

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #70 Gepost op: 7-02-2020, 21:43:26 »
Ook nog een mogelijke molactie uit aflevering 1, gevonden door De TherMolmeter, die sinds Tina is afgevallen, alleen nog zou kunnen wijzen op Claes (als hij de mol is).

Het lukt me helaas niet om de foto hierbij te plaatsen, maar mocht je nieuwsgierig zijn, kun je hem vinden via de Facebook / Instagram van De TherMolmeter “Fotografisch bewijs”

Zou het wel een mooie actie vinden  :P

Deze bedoel je  :)

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #71 Gepost op: 7-02-2020, 21:51:50 »
Ik blijf hier alvast hangen , zou 't een heel toffe Mol vinden, the sneaky kind of way  ;D
Kijk al uit naar meer moves morgen !!

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #72 Gepost op: 8-02-2020, 13:15:50 »
Deze bedoel je  :)
Ja klopt, dankje!! ::ok::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #73 Gepost op: 8-02-2020, 13:25:59 »
Het gaat om de achtergrond. Claes staat als enige "tegen de draden".

En hier ook als de 'no nine' (nummer 9 dus)  ::oink::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #74 Gepost op: 8-02-2020, 22:12:09 »
Had iedereen eigenlijk die waaier ???

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #75 Gepost op: 8-02-2020, 22:58:55 »
Wat werd vermeld @ Moltalk; Claes geluid bij het spel Mario,  is in de onderwereld vh spel....           
Vind dat toch echt prachtig gevonden!


*Chapeau!*

Edit:
Nummerbord dat Claes vindt heeft wel DK in zich (waarvan sleutel is opgehangen).... Afk. van Denemarken.
Geboorteland Claes.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 02:26:37 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #76 Gepost op: 9-02-2020, 09:19:53 »
Claes had weer verdachte dingen in afl. 5.

Opdracht 1 – bemoeit zich als techneut niet met de radio (?) Werkte meen ik wel aan de dia’s waar er volgens Buddy later 1 ontbrak. Een opdracht waarin veel gebeurt.

Opdracht 2 – Is groep Claes nou bezig met het verzamelen van de letters M – O – D – E – (S)? Of zag ik dat verkeerd... Bijt opvallend hard van zich af (mols!) als Buddy begint over er wel veel letters zijn gevonden, maar geen geld. Sowieso was dat hier een prima tactiek voor de Mol.
Claes zonderde zich ook nog even af, vond daarbij het vraagteken. Maar had in zijn eentje dus ook gelegenheid de W (een geldletter) te verbergen. Zodat uiteindelijk alleen IE IS DE MOL? kan worden gevormd. Leonie in de biecht: 'er stond ie is de mol'. Iversen is de Mol.

EDIT: Claes is ook de enige die in de bus de joker van Johan (met mol-logo) heeft aangeraakt. ("oooh… 't is heel zachtjes, op de randjes"). In de letteropdracht ook samen met Rob de letters M O L aangeraakt, maar deze vind ik eigenlijk ook wel opvallend en kan alleen op Claes slaan.

EDIT2: Claes zegt bij de waaiers: “Die beweging de hele tijd. Het was echt moeilijk om te focussen”. Op dat moment staat de klok op 3.07.

Beweeg de hele tijd: 3.07 --> M O L
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 16:58:36 door Newbie2 »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #77 Gepost op: 9-02-2020, 18:56:40 »
Wat ik zo bijzonder vind, is dat Claes echt totaal niet verdacht in beeld wordt gebracht. Echt 0....Dat is toch best bijzonder.
Meer L

Offline daantje17

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Geen mol, wel de leukste kandidaat ever!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #78 Gepost op: 10-02-2020, 01:34:58 »
Witte letters - rood vraagteken
Witte kleding - rode waaiers

Hint naar de Deense vlag?
Ik ben niet lui, ik ben selectief productief

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #79 Gepost op: 12-02-2020, 04:47:19 »
Wat had opdracht 1 nou met een theater te maken? Helemaal niets. Die had net zo goed in een of andere loods kunnen plaats vinden. Tenzij de clue zit in het opgaan en weer laten vallen van het doek. Weer een hint naar modeontwerper Claes?

Na terugkijken vind ik Claes als maar verdachter worden. Niet alleen begint zijn groep met de letters M - O - D (de E wordt door groep Mil/Buddy gevonden), maar Claes vindt ook de 2 geldletters, M en D. Die laatste bovendien in zijn eentje. M.i. is het mols die geldletters te vinden, samen met nog een hoop waardeloze letters, zodat de andere groepen geen idee hebben waar ze de enveloppen moeten gaan zoeken. De Mol kan zijn eigen groep daar een verkeerde kant proberen op te krijgen. En jawel: bij het zoeken naar de enveloppen rent Claes voorop. Hij dacht toch echt dat het ergens bij de BH's was.
Vervolgens laat Claes merken dat het toch wel verdacht was dat Nathan en Johan geen enkele letter hadden gevonden ('Zelfs niet de W!' ;)), en trekt hij fel van leer tegen Buddy als zijn groep wordt aangevallen omdat ze geen geld hadden. Ze hadden immers veel letters? Zo probeert Claes gaandeweg steeds meer de schuld bij anderen te leggen. Na opdracht 1 bv. is het Claes die aan tafel het gesprek weer op de missende dia brengt. Kan een brutale / slimme move zijn, als je dat zelf gedaan hebt, en toch door niemand wordt verdacht. En dat hij niet aan de radio heeft gewerkt, is op zijn minst opvallend. Dat moet voor hem een fluitje van een cent zijn geweest.

Claes tegen Rob op de hotelkamer: 'Die zwarte vrijstelling blijf ons grote geheim. Daar gaat niemand anders iets van weten'. Maar de kijker weet dat Nathan het ook weet, en Rob dus iets verbergt voor Claes. Rik zegt vervolgens: 'Rob, Nathan en Claes delen alles met elkaar'. Maar dat klopt dus niet. Rob liegt en Claes is naďef en onschuldig, dat is wat we hier meekrijgen.

Nog een paar dingetjes die niet perse iets hoeven te beteken maar die ik toch even wil noemen: aan het begin van opdracht 3 staat er: I.I.E. 'I.E.' kun je lezen als "id est", "het is". I.I.E. --> Het is I(versen). Claes is verder degene die het vraagteken pakt, dat ook op het biljet van 500 euro is te zien, door het woord MOL. Opnieuw in zijn eentje, dus hij heeft hier of al eerder bij de D ook de W kunnen verduisteren. En Claes is de eerste kandidaat die in beeld komt nadat Buddy zegt “Dan weet je wie de Mol is”. Er zijn maar weinig mensen die iets hebben gezien, maar Claes wel: hij noemt het teken van de naam van Buddy. Buddy finalist?
Wat werd vermeld @ Moltalk; Claes geluid bij het spel Mario,  is in de onderwereld vh spel....           
Vind dat toch echt prachtig gevonden!
Ook een hele mooie, inderdaad! ::ok:: En kun je rustig een keer in Moltalk bespreken, want Claes is nagenoeg niet in beeld.

Genoeg redenen om Claes te verdenken. En toch…. ik blijf wel ook met een paar onmolse dingen van hem zitten. Grootste twijfelpunt is dat hij wegrende bij de discussie over het kannetje van Johan. De Mol zou zich m.i. in de discussie mengen, in de hoop dat dat niet op tijd binnenkwam.
Het kastje op de dam lijkt ook kandidaats. Maar als zoon van een elektricien kon hij zich hier mooi onverdacht maken, dus misschien was dit zijn goodwill actie die elk Mol heeft. B&W heeft ook terecht opgemerkt dat toen het lichtje niet ging branden, het Rob was die uiteindelijk zo slim was de knop in te drukken. Waarna Claes vervolgens in de biecht bevestigde dat ze toen zeker wisten dat het kastje goed was.
Verder kan ik me uit mijn hoofd niet echt onmolse/kandidaatse acties van Claes herinneren, die hem zouden moeten uitsluiten. Iemand anders wel? Claes komt na deze week zeker mijn top 2 binnen, ik twijfel nog of ik hem op 1 durf te zetten.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2020, 04:56:15 door Newbie2 »