Auteur Topic: [kandidaat] Claes Iversen  (gelezen 19313 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #80 Gepost op: 12-02-2020, 11:48:56 »
Ik ga helemaal in jouw beredenering mee Newbie2, en ik houd hem al weken in de gaten, met de vraag: durf ik het aan?

Hij wordt zo uit de luwte gehouden, met veel opmerking van kandidaten: nee die Claes is het echt niet. Zag deze aflevering ook zelf pas voor het eerst echt een mol in beeld: namelijk met het rennen van de letters. Hij rent vooruit, en komt er weer mee aan rennen waardoor niemand weet waar die letter stond. Mijn Mol radar staat aan, op naar aflevering 6.
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #81 Gepost op: 12-02-2020, 12:58:50 »
Is Claes, behalve bij het electriciteitskastje op de dam, doorslaggevend geweest in het binnenhalen van geld? Ik ben benieuwd hoe vaak hij nu echt onnodig geld heeft verdiend. Gevoelsmatig is hij vooral een hele goede kandidaat, maar ik heb eigenlijk helemaal niet goed gekeken hoe groot zijn bijdrage aan de pot daadwerkelijk is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #82 Gepost op: 12-02-2020, 21:01:49 »
Nog even ter herinnering

In de escaperoom in aflevering 1 bleven Claes en Tina vastzitten.

Analyse van de beelden laat zien dat er foto’s zijn verhangen, waardoor de code niet kon worden gevonden.

Dat zou heel goed een mol actie van Claes zijn geweest.
Want Tina was niet de mol.

Verder valt het mij op dat Claes voortdurend de schuld van het mislukken van opdrachten afschuift op anderen.

Terwijl Leonie juist Claes de schuld heeft gegeven van het mislukken van de hovercraft opdracht. Ze zegt letterlijk dat Claes heeft tegengewerkt om in te stappen in de laatste juiste lijn die naar de haven ging.

Het is wel opmerkelijk dat zo weinig mensen, inclusief mijzelf, Claes verdenken.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2020, 22:40:24 door D'N, Reden: Spoiler topic verwijzing »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #83 Gepost op: 12-02-2020, 21:54:14 »
Eerst had ik Claes 2x als afvaller, maar sindsdien heb ik 'm al 2x als mol in de pool ingevuld. Sinds de Porselein-opdracht ben ik 'm toch anders gaan bekijken:

- hand opsteken keuze voor 1.500 ipv gokken op de waarde van de doos met potjes.
- voorbij een winkel lopen (tijdrekken?) .. Jaike corrigeerde Claes.
- ook de felle reactie (hierboven oa door Newbie2 genoemd) bij het Letterzoeken viel mij op.

@Newbie2:
long time no see.. Sinds het (vergeefs ai!) verdedigen van kandidaat X bij De Vlaamse Mol 2019.  ::zwaai::
Ik hoop dat dit wel een succesvolle tunnel kan worden.
« Laatst bewerkt op: 12-02-2020, 21:55:54 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #84 Gepost op: 13-02-2020, 06:10:21 »
Verder valt het mij op dat Claes voortdurend de schuld van het mislukken van opdrachten afschuift op anderen.

Terwijl Leonie juist Claes de schuld heeft gegeven van het mislukken van de hovercraft opdracht. Ze zegt letterlijk dat Claes heeft tegengewerkt om in te stappen in de laatste juiste lijn die naar de haven ging.
::jaja:: Claes: "Ik moet er uit! Ik moet er sowieso uit!" Hulpeloos gebaar. Leonie maakt aanstalten om in te stappen, maar Claes houdt haar tegen, ook Nathan wuift haar terug. Claes: "Jij gaat blijven. Beter blijven, dan hebben we weer meer mensen om te ruilen".
Dat laatste vond ik al een heel raar argument, toen ik het destijds zag. Wat valt er nog te ruilen als je weet dat je hier de juiste samenstelling had? Elke volgende ruil levert dan alleen maar meer fouten op.
De vraag waar het m.i. om gaat: waarom Leonie er niet in? Als Claes was blijven zitten en Leonie was ingestapt, was de samenstelling goed geweest en was er geld verdiend in de haven. Als hier sprake is van een molactie, wordt er gekeken naar wie er achterblijft, die is het meest verdacht. Mol Claes wil denk ik niet als enige hier achterblijven, want dan gaat na afloop alle aandacht uit naar hem. Volgens dezelfde redenatie was het voor Mol Nathan m.i. minder opvallend geweest om met zijn tweeën aan te komen i.p.v. alleen, dus Claes eruit en Leonie gewoon in laten stappen. Maar Nathan wuift Leonie ook terug. Onnodig. Als dit op weg naar de stop afgesproken is door Claes en Nathan, vind ik Claes hier verdachter dan Nathan.
Eerst had ik Claes 2x als afvaller, maar sindsdien heb ik 'm al 2x als mol in de pool ingevuld. Sinds de Porselein-opdracht ben ik 'm toch anders gaan bekijken:

- hand opsteken keuze voor 1.500 ipv gokken op de waarde van de doos met potjes.
- voorbij een winkel lopen (tijdrekken?) .. Jaike corrigeerde Claes.
- ook de felle reactie (hierboven oa door Newbie2 genoemd) bij het Letterzoeken viel mij op.

@Newbie2:
long time no see.. Sinds het (vergeefs ai!) verdedigen van kandidaat X bij De Vlaamse Mol 2019.  ::zwaai::
Ik hoop dat dit wel een succesvolle tunnel kan worden.
Zou wel leuk zijn! We zullen het zien. Fingers crossed. Dat kandidaat X het niet was, was wel een beetje een anticlimax. ::rofl::. Maar het was toch wel een mooie speurtocht toen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2020, 06:50:55 door Newbie2 »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #85 Gepost op: 15-02-2020, 03:04:43 »
"Jij gaat blijven. Beter blijven, dan hebben we weer meer mensen om te ruilen".
Dat laatste vond ik al een heel raar argument, toen ik het destijds zag. Wat valt er nog te ruilen als je weet dat je hier de juiste samenstelling had? Elke volgende ruil levert dan alleen maar meer fouten op.
Een toevoeging: er zouden geen wissels meer komen. Dat kon Claes weten, want dat was hem net nog door Johan verteld. Dus hoezo weer meer mensen om te ruilen? Hij geeft aan het eind toe dat hij daar ook een fout heeft gemaakt. Maar wel met de nadruk op 'ook', m.a.w. hij was niet de enige.
Zoals Johan ook aangaf: de Mol wil mogelijk snel met de eindoplossing komen. Zodat iedereen in de juiste hovercrafts zit, maar te vroeg. Blikvanger Buddy had het schema op halte 2 wel opgezet maar niet afgemaakt, dat deed Claes. Daar had hij behalve de info op halte 1 en 2 ook de info van Johan voor nodig (dat Johan niet met Leonie mocht). Aangezien Claes en Johan het schema afmaakten, wist iedereen die op halte 2 arriveerde nu meteen wat de oplossing was. Claes lang niet onverdacht hier.

Ook nog eens gekeken naar opdracht Beeldig. Jaike in de biecht: 'Ik denk juist dat hij een scherp oog heeft voor detail'. De suggestie wordt gewekt dat iemand pas in tweede instantie Claes naar voren heeft geschoven. Maar Claes kan dat ook zelf hebben gedaan, het is niet in beeld gebracht. Hetzelfde gebeurde ook in opdracht Porseleinen Kast, waarin Claes opeens als eerste mocht - de beste molpositie - samen met Johan. Ook hier niet in beeld of hij dit zelf voorstelde, of niet.
Claes geeft 2 goede beschrijvingen (de hand, en de boze ninja). Maar bij de andere 2 foto's gaat het een stuk minder, en die leveren mingeld op. Zijn omschrijving van de rolletjes/slakjes bevat details die toevallig ook in het -250 euro beeld terugkomen. En bij de laatste foto, de 'werkende mannetjes', geeft hij pas helemaal op het eind door dat het om een reliëf gaat. Buddy, heel scherp bij de rolletjes, had dat tot op dat moment nog niet begrepen, die dacht nog steeds dat het om een beeld ging.
Waar Rob 100 euro kan hebben gehaald uit de envelop, kan Claes die 100 euro er trouwens ook in hebben laten zitten. ::hypocriet:: Maar dit terzijde.

Aan mogelijke molacties ontbreekt het niet bij Claes. In bijna elke opdracht heeft hij wel iets opvallends gedaan, en toch blijft hij heel onopvallend. Wat mij het meest aan hem doet twijfelen is zijn natuurlijke manier van spelen. Ik zie nauwelijks spanning of nervositeit of iets van verkramptheid, alleen bij de executies. Hij is ontspannen, maakt vaak grapjes, moet veel lachen, lijkt oprecht verbaasd als Rik de opdracht uitlegt. En uit zijn frustratie af en toe in een flinke woede uitbarsting. Steekt in afl. 1 zijn vinger op als Rik vraagt wie de volgende wil zijn die zijn scherm wil zien, maar Rik slaat hem over. Als Claes de Mol is (en naar de acties kijkend is dat helemaal niet onmogelijk!), dan is hij wel een geweldige acteur of kent weinig zenuwen bij zijn rol.

EDIT: Ook nog een poging gedaan om de afleveringstitels te verklaren:
1. Afgeschermd - Als Tina de foute code intoetst, is het scherm rood. (Claes: 'En toen was het gewoon afgelopen voor ons. Balen').
2. Tegendraads - Claes staat op de groepsfoto als enige met zijn hoofd 'tegen de draden'.
3. Welvarend - In de bus heeft Claes de hele pot in zijn hand. Hij zit tussen de oude en nieuwe penningmeester in. (Misschien was hij zelfs even interim-penningmeester. Hij geeft de pot uiteindelijk aan Nathan, maar Buddy zegt: 'Claes, jij toch?).
4. Misleid - Als de hele opdracht met kruizen en vazen als een mis wordt gezien, is het Claes die deze mis leidt, door als eerste te gaan.
5. Aangeraakt - Claes krijgt de joker van Johan in handen, en raakt daarmee het logo ('De Mol') aan.

Claes had in opdracht Verkeer(d) paarse stoelen. Paars is een menging van rood en blauw. Precies de kleuren van het molbiljet van 20.

EDIT2: Er zijn in de opdracht Beeld & Geluid opnieuw veel beelden te zien uit het seizoen 2010, waarin Kim de Mol was. Hint dit misschien naar Claes Iversen Mol? De C van Claes spreek je uit als K.

En nog een interessant beeld:
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 14:55:56 door Newbie2 »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #86 Gepost op: 15-02-2020, 18:00:40 »
Ik vond, na afl.5 opnieuw bekeken te hebben, Claes' reactie richting Buddy wel wat gemaakt overkomen nadat Leonie was begonnen met een weerwoord richting Buddy. Claes haakte aan bij Leonie's weerwoord en ging er gretig in mee.

Verder werden de D en M niet gevonden van Wie is de Mol? D,M ... DeneMarken?
Maakte Claes ook niet als eerste een M-gebaar richting een Chinees in een winkel toen ze nog naar geld gingen zoeken?  ???

Veel letters vinden komt lekker goed over, maar heeft hij ondertussen letters bedekt of verstopt of enveloppen verduisterd?

Alles mss weer tunnelvisie oid, maar ik vind 'm gewoon verdacht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #87 Gepost op: 15-02-2020, 19:04:10 »

EDIT: Ook nog een poging gedaan om de afleveringstitels te verklaren:
1. Afgeschermd - Als Tina de foute code intoetst, is het scherm rood. (Claes: 'En toen was het gewoon afgelopen voor ons. Balen').
2. Tegendraads - Claes staat op de groepsfoto als enige met zijn hoofd 'tegen de draden'.
3. Welvarend - In de bus heeft Claes de hele pot in zijn hand. Hij zit tussen de oude en nieuwe penningmeester in. (Misschien was hij zelfs even interim-penningmeester. Hij geeft de pot uiteindelijk aan Nathan, maar Buddy zegt: 'Claes, jij toch?).
4. Misleid - Als de hele opdracht met kruizen en vazen als een mis wordt gezien, is het Claes die deze mis leidt, door als eerste te gaan.
5. Aangeraakt - Claes krijgt de joker van Johan in handen, en raakt daarmee het logo ('De Mol') aan.

Claes had in opdracht Verkeer(d) paarse stoelen. Paars is een menging van rood en blauw. Precies de kleuren van het molbiljet van 20.

EDIT2: Er zijn in de opdracht Beeld & Geluid opnieuw veel beelden te zien uit het seizoen 2010, waarin Kim de Mol was. Hint dit misschien naar Claes Iversen Mol? De C van Claes spreek je uit als K.



Mooie interpretaties, maar ik heb nog andere gedachten  ;)
Afgeschermd : je ziet niet welke sleutel Claes neemt in afl 1
vlgs mij is het de 2016 die verwijst naar Klaas
Tegendraads: idd tegen die draden maar ook tegendraads want knopen in de draden , kabels en volgens mij ook de oorzaak dat die kabels niet konden verbonden worden
Welvarend : hier niet echt iets van verwijzing op
Misleid: duidelijk, hij misleidt de groep door na als eerste te zijn gegaan en te zeggen, dat €450 het hoogste was, mss zelfs het obstakel van € 750 wat uit het oog geplaatst, was ook vroeg door parcours, had daar tijd genoeg voor...
kan ook vazen verplaatst hebben
Aangeraakt: hier heb ik drie mogelijkheden:
de joker in de bus
in de bus wordt hij aangeraakt door Rob en opvallend in beeld gebracht
en natuurlijk de letters , hij raakt de MOL letters aan maar ook komt hij met het vraagteken en kijk dan volgende foto's :


Toeval wil dat hij het rode vraagteken vindt, echt fanatiek er mee komt afgelopen ,
en er op deze foto daar ook nog es positie op neemt ...
Antwoord op de vraag : Wie is de Mol ? I AM ... in rode letters
Amsterdam is ook de thuishaven van Claes.
Dit zou toch wel een hele mooie hint zijn.
Ook ontbreekt de W, ( welke hij mooi verdoezeld heeft tijdens zijn vraagtekenritje ) en begint de zin met I is de Mol...

In de laatste afl verklooit hij ook veel, radio lukt niet, terwijl hij anders zo " goed " is met draadjes aansluiten, de tv schermen, roept hij onmiddellijk de hulp in van Mil, om te helpen kijken, zij loopt er niet in en loopt niet door de straal, maar hij weerhoudt haar er wel van om de rest in de gaten te houden  ;D
je hoort het haar trouwens ook zeggen, dat ze niet beide kan ...
Dia verdwenen ...
Idd mario tune ondergronds

Verder in deze aflevering zie je op bepaald moment de kamernrs van Buddy en Nathan : ONE308 en van Claes en Rob : ONE209 ...
Mss slaat de "hint" WIDM NO NINE ( spreuken 20e letter )  hier wel op ?

We zullen het zien, ik blijf in de Claes Tunnel ondanks de " Widm Poll "  ;)


« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 20:08:48 door ZwarteMol »

Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #88 Gepost op: 15-02-2020, 21:34:27 »
Was een verrassend leuke kandidaat, maar 0 keer verdacht  ::joehoe::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #89 Gepost op: 15-02-2020, 21:39:26 »
Pijnlijk. Hij zegt te hopen dat kamergenoot Rob de finale gaat halen. Rob heeft het er moeilijk mee... als mol.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #90 Gepost op: 15-02-2020, 21:45:01 »
Jammer, super leuke kandidaat! ::love:: ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #91 Gepost op: 16-02-2020, 03:36:19 »
Jammer... Claes naar huis. Geweldige kandidaat. Toch echt van je genoten, Claes! ::bravo:: ::zwaaisip::

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #92 Gepost op: 16-02-2020, 10:58:10 »
Zeker jammer, goed gespeeld Claes!  ::ok::
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #93 Gepost op: 16-02-2020, 12:58:29 »
Jammer Claes! Ik vond je een toffe kandidaat, een soort rustpunt tussen al die jonge honden, en eentje met een goeie kledingkeuze ::jaja:: ::bravo:: ::joehoe::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #94 Gepost op: 18-02-2020, 13:38:52 »
Ik blijf hem bij het terugkijken van de opdrachten toch nog steeds verdacht vinden ::rofl:: Hoe hij iemand alleen achterlaat bij het bord in Beltegoed, langs een goed winkeltje loopt in De theepot en Leonie en zichzelf buiten laat staan in Lijnverdiensten. Moet er nog even aan wennen, dat hij het dus écht niet is.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #95 Gepost op: 18-02-2020, 14:51:16 »
Ik blijf hem bij het terugkijken van de opdrachten toch nog steeds verdacht vinden ::rofl:: Hoe hij iemand alleen achterlaat bij het bord in Beltegoed, langs een goed winkeltje loopt in De theepot en Leonie en zichzelf buiten laat staan in Lijnverdiensten. Moet er nog even aan wennen, dat hij het dus écht niet is.
::rofl::
Tot het moment waarop hij een rood scherm zag, vond ik hem in afl.6 ook weer verdacht! Helemaal toen hij als voorlaatste ging, voor Nathan in de enveloppenopdracht. Uitstekende molpositie. Als hij erin was gebleven was de discussie over de enveloppen nog ingewikkelder geworden, vrees ik. ;)

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #96 Gepost op: 18-02-2020, 15:06:20 »
Ik blijf hem bij het terugkijken van de opdrachten toch nog steeds verdacht vinden ::rofl:: Hoe hij iemand alleen achterlaat bij het bord in Beltegoed, langs een goed winkeltje loopt in De theepot en Leonie en zichzelf buiten laat staan in Lijnverdiensten. Moet er nog even aan wennen, dat hij het dus écht niet is.
::rofl:: Maar hij komt nog terug, want hij rijdt 1 van die autootjes in aflevering 7 en als ze Claes spotten en ze gaan in op zijn aanbod, is hij weer terug in het spel  ::ok::

Ik wil je gewoon nog wat hoop geven :P

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #97 Gepost op: 18-02-2020, 20:10:26 »
een soort rustpunt tussen al die jonge honden
Absoluut, ik kon Claes enorm waarderen (ik hou van die wat rustigere mensen) en vind het superjammer dat hij weg moest.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #98 Gepost op: 18-02-2020, 20:12:47 »
Mee eens. En zijn fanatisme vond ik ook erg leuk, want zo rustig was ie tijdens de opdrachten nou ook weer niet. ;D

Offline JvanEe

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Claes Iversen
« Reactie #99 Gepost op: 18-02-2020, 21:40:10 »
Jammer dat ie eruit is, vond het ook een leuke kandidaat  ::bravo::