Auteur Topic: [kandidaat] Johan Goossens  (gelezen 13876 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #20 Gepost op: 13-01-2020, 14:27:47 »
Niet de mol maar hij heeft Victor Mids kwaliteiten.

Bij het eten opent hij zijn blikje en schenkt zijn glas in. Precies het shot erna zit het blikje weer dicht en opent hij m weer  ::respect::

 ::hypocriet:: ::rofl::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #21 Gepost op: 14-01-2020, 08:11:13 »
Johan is totaal niet de Mol voor mij. Los van zijn introductie en gebrek aan liegtalent, vind ik dat zijn mogelijke molacties verwaarloosbaar zijn.

Bij Beltegoed staat hij constant tussen al die mensen, wachtend op hun mobiel. Terwijl Buddy en Anita vlakbij staan en dus is er geen mogelijkheid voor hem te mollen.
Hier ben ik het toch niet mee eens. Bij het bord werd bepaald welke bedragen er gezocht gingen worden: de hele reeks (10-250), i.p.v. alleen de hoogste en die dan in veelvoud. Dat scheelt meteen al enorm (factor 6 bij 1 reeks, factor 3 bij 2 reeksen) in de mogelijke opbrengst. Buddy deelde de opdrachten uit, maar kan in eerste instantie nog altijd subtiel zijn aangestuurd door Johan (wat we niet hebben gezien, maar goed, we zien ook niet alles). Bovendien speelde Johan met zijn vertaalkunsten een rol in het van het bord halen van een van de telefoons. Als hij dat als Mol heeft klaargespeeld (wat me overigens onwaarschijnlijk lijkt), zou ik dat enorm knap vinden.

Bij Parkeertarief weet hij vrij gemakkelijk te ontsnappen en vervolgens rijdt hij de wagen in het verkeerde vak.
Ik vond dat hij dat behoorlijk mols deed. Eerst Jaike achterna lopen, en net als zij het nummer voorop niet zien. Vervolgens vragen aan Jaike waar ze de vrachtwagen hebben wilde. Toen bleek dat het Jaike niet uitmaakte (zet maar in het midden), kon hij haar gewoon volgen. Makkelijk klusje, voor een Mol.

Direct na die actie vertelt hij in zijn biecht dat hij het bordje '4' niet aan de sleutelhanger zag hangen. Dit is zo'n montagestunt a la Sarah Chronis, die steeds op verkeerde plekken stond volgens zichzelf. Nu zegt Johan dus dat het super onhandig was, wat hij deed, terwijl, als hij de Mol zou zijn geweest, laat die biecht lekker weg. Dat maakt hem veel minder verdacht.
Daar heb je wel gelijk in. Hetzelfde 'onnodig verdacht in beeld brengen' zie je overigens ook bij Mil (komt na afloop van opdracht 2 nog met een 100-tje aanzetten - had ook weggelaten kunnen worden uit de montage), Buddy (veel onnodige leugentjes), en nog wat anderen. Het is misschien wel leuk als de Mol nu eens niet volledig in de schaduw wordt gehouden! Bovendien draagt het bij aan het imago van Johan als wat stuntelige, onnozele en naïeve kandidaat, die we maar beter kunnen afschrijven.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 08:13:31 door Newbie2 »

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #22 Gepost op: 18-01-2020, 10:48:56 »
Johan is voorlopig mijn mol  :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #23 Gepost op: 18-01-2020, 11:00:31 »
Daar heb je wel gelijk in. Hetzelfde 'onnodig verdacht in beeld brengen' zie je overigens ook bij Mil (komt na afloop van opdracht 2 nog met een 100-tje aanzetten - had ook weggelaten kunnen worden uit de montage), Buddy (veel onnodige leugentjes), en nog wat anderen. Het is misschien wel leuk als de Mol nu eens niet volledig in de schaduw wordt gehouden! Bovendien draagt het bij aan het imago van Johan als wat stuntelige, onnozele en naïeve kandidaat, die we maar beter kunnen afschrijven.

Vorig jaar kwam er veel kritiek dat te weinig mols gedrag van de mol in beeld werd gebracht. Ik zou dus een verdachte actie in beeld nu niet meer direct zien als een antihint.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #24 Gepost op: 18-01-2020, 11:04:06 »
Ik heb veel twijfels. In de truck was hij verdacht. Naar het bord staan kan beiden kanten op uitgelegd worden. En ook zijn tunnelvisie op Anita was aan de ene kant verdacht en aan de andere kant ook helemaal niet.

Ik denk dat we hem nog beter in overweging moeten nemen als verdachte als hij over een aflevering of 3 nog steeds in het spel zit. Maar tot die tijd zet ik de Johantunnel nog even aan de kant :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #25 Gepost op: 18-01-2020, 19:28:36 »
Johan zat vol op Anita en vliegt er niet uit. Dan zijn er twee mogelijkheden, hij is de mol of hij heeft per ongeluk op de mol gestemd doordat antwoorden die op Anita van toepassing waren ook op de mol van toepassing zijn. Vragen als man/vrouw voorste rij/achterste rij zijn dan per ongeluk goed beantwoord.

Offline Daslan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #26 Gepost op: 18-01-2020, 21:36:10 »
Erg sympathieke man, maar wat komt hij naïef en wereldvreemd over. Kan me haast niet voorstellen dat hij echt zo is. Krijg er een beetje Dennis Weening-vibes bij. Hij zit nog niet bij mijn potentiële mollen, maar ik kan haast niet geloven dat dit geen typetje van hem is.  :o

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #27 Gepost op: 18-01-2020, 21:38:01 »
Ja een Dennis Weening vibe. Van iemand die voor de klas gestaan heeft, zou je toch verwachten dat ie weet waar Zuid Amerika ligt.
Of het een moltactiek van Johan is weet ik niet, maar ik vind m leuk, hij mag nog wel even blijven. ::jaja::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #28 Gepost op: 18-01-2020, 22:40:56 »
Ja een Dennis Weening vibe. Van iemand die voor de klas gestaan heeft, zou je toch verwachten dat ie weet waar Zuid Amerika ligt.
Of het een moltactiek van Johan is weet ik niet, maar ik vind m leuk, hij mag nog wel even blijven. ::jaja::

Bedoelde hij niet gewoon dat hij niet wist waar het puzzelstuk van Zuid-Amerika in het park lag?

(Althans, dat heb ik er in mijn hoofd van gemaakt, omdat ik me gewoon níet voor kan stellen dat iemand niet weet waar Zuid-Amerika ligt.)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #29 Gepost op: 18-01-2020, 23:15:00 »
Johan zat vol op Anita en vliegt er niet uit. Dan zijn er twee mogelijkheden, hij is de mol of hij heeft per ongeluk op de mol gestemd doordat antwoorden die op Anita van toepassing waren ook op de mol van toepassing zijn. Vragen als man/vrouw voorste rij/achterste rij zijn dan per ongeluk goed beantwoord.

Er is nog mogelijkheid 3, Hij en Anita hadden beiden evenveel fouten, maar Anita was trager met antwoorden.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #30 Gepost op: 18-01-2020, 23:19:00 »
Ik vind Johan een soort Nico (seizoen 2). Lief, knullig, onbeholpen.

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #31 Gepost op: 18-01-2020, 23:19:40 »
Ja een Dennis Weening vibe. Van iemand die voor de klas gestaan heeft, zou je toch verwachten dat ie weet waar Zuid Amerika ligt.

Hij was docent Nederlands, dus die kennis hoeft hij niet per se paraat te hebben.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #32 Gepost op: 19-01-2020, 00:55:52 »
In aflevering 2 vond ik hem al veel beter overkomen. Hij kan echt enorm gevat zijn en dat zag je in aflevering echt Totaal niet.

Wat me wel heel sterk opviel is dat johan aan gaf dat hun taxi chauffeur met de hulplijnen zijn beklag deed over de bestemmingen voor de deelnemers. Verstaut johan chinees?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #33 Gepost op: 19-01-2020, 01:22:15 »
Er is nog mogelijkheid 3, Hij en Anita hadden beiden evenveel fouten, maar Anita was trager met antwoorden.
Wordt dat normaal niet gezegd bij de executie?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #34 Gepost op: 19-01-2020, 01:31:42 »
In aflevering 2 vond ik hem al veel beter overkomen. Hij kan echt enorm gevat zijn en dat zag je in aflevering echt Totaal niet.

Wat me wel heel sterk opviel is dat johan aan gaf dat hun taxi chauffeur met de hulplijnen zijn beklag deed over de bestemmingen voor de deelnemers. Verstaut johan chinees?

Ja of de hulplijn heeft dit aan Johan doorgecommuniceerd. Dat is wat ik denk.

Wordt dat normaal niet gezegd bij de executie?

Nee, niet per se.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #35 Gepost op: 19-01-2020, 01:32:48 »
Wordt dat normaal niet gezegd bij de executie?

Kan, om het spannender te maken, maar hoeft niet. Soms kan je er ook teveel uithalen als je weet dat anderen net zo fout zitten als de afvaller. Het zou kunnen dat de makers het nu wel leuker vinden voor de kijker als wij denken dat Johan toch dingen goed had ondanks dat hij op Anita zat. Er zijn volgens mij wat dat betreft geen regels bij WIDM, behalve dat er 1 mol is en dat langzamerhand iedereen afvalt  ;)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #36 Gepost op: 19-01-2020, 12:01:40 »
Is zijn groene petje een hint?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #37 Gepost op: 19-01-2020, 12:05:31 »
Mocht Johan de Mol zijn, zou dat kunnen, maar ik geloof dat inmiddels elk jaar meerdere kandidaten rare shirts, petjes of sokken meenemen, dus ik zoek er inmiddels niks meer achter. ;)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #38 Gepost op: 19-01-2020, 12:08:39 »
Mocht Johan de Mol zijn, zou dat kunnen, maar ik geloof dat inmiddels elk jaar meerdere kandidaten rare shirts, petjes of sokken meenemen, dus ik zoek er inmiddels niks meer achter. ;)

Ik koester zelfs het sterke vermoeden dat de kandidaten actief gestimuleerd worden uitbundig beletterde kleding en hoofddeksels mee te nemen.
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #39 Gepost op: 19-01-2020, 13:21:53 »
Ik koester zelfs het sterke vermoeden dat de kandidaten actief gestimuleerd worden uitbundig beletterde kleding en hoofddeksels mee te nemen.
Dat zou geweldig zijn!