Auteur Topic: [kandidaat] Johan Goossens  (gelezen 13878 keer)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
[kandidaat] Johan Goossens
« Gepost op: 18-12-2019, 16:55:32 »

Praat hier over het doen en laten van Johan! Meer weten over hem? Klik hier.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2021, 21:28:46 door putyourHANSup! »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2020, 17:22:04 »
Johan kijkt in zijn voorstelfilmpje vaak naar rechts (voor hem links). Alleen hij en Miljuschka doen dat. Het is geen harde wetenschap, maar vaak wordt gezegd dat je dat doet als je iets aan het verzinnen bent, ipv iets aan het herinneren.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2020, 18:35:18 »
Johan zegt in zijn voorstelvideo steeds dat het programma hem gezellig lijkt. Merel had het vorig jaar ook in haar voorstelvideo over dat ze het belangrijk vond dat het gezellig is. Is wel een soort molstrategie, want gezellig groepsgedrag staat lijnrecht tegenover gedrag dat de mol vertoond.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2020, 20:09:18 »
"Ik ben een sociaal ... eh kandidaat" Dacht hij 'sociaal dier'?  Vond hij dit een te nadrukkelijke aanwijzing?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2020, 22:25:33 »
Ik vind hem zó niet de mol. En eerlijk gezegd komt hij mij ook vrij naïef over. Te eerlijk en goedgelovig. Met name zijn "tunnelvisie" op Anita. Een kandidaat die zo snel in een tunnel belandt, gaat denk ik niet in de finale komen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2020, 22:28:05 »
Ik vind hem zó niet de mol. En eerlijk gezegd komt hij mij ook vrij naïef over. Te eerlijk en goedgelovig. Met name zijn "tunnelvisie" op Anita. Een kandidaat die zo snel in een tunnel belandt, gaat denk ik niet in de finale komen.

Dat klinkt als een ideale "onmogelijke Mol" die zijn naïviteit uitvergroot en als dekmantel gebruikt.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2020, 22:28:15 »
Ik dacht de hele aflevering 'die gaat afvallen', maar ik denk dat we nog een weekje moeten wachten.
Inderdaad erg naïef en eerlijk. Komt op mij niet over als mol of goede molspeurder.

Zou natuurlijk wel geweldig zijn als hij dan juist wel de mol is.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2020, 22:36:35 »
Wat een lieverd.  ::bravo:: Hij is een beetje de Robert van dit seizoen.

Laat het maar gebeuren en ziet het wel. Gewoon leuke kandidaat.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2020, 22:38:00 »
De penningmeester. (Gaat 'ie een Sebastiaantje doen?)

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2020, 22:59:36 »
Hij is hilarisch  ::oink:: wat was hij allemaal een het doen op die markt  ???
Frankje Lapi

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2020, 23:21:23 »
Vind hem eigenlijk best wel een molkandidaat. Komt erg chaotisch over en kan dat goed gebruiken en misbruiken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2020, 23:23:18 »
“Moet je naar je werk?” ::rofl::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2020, 23:24:05 »
De penningmeester. (Gaat 'ie een Sebastiaantje doen?)

Met wat? 30 euro  ::rofl::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #13 Gepost op: 12-01-2020, 00:11:51 »
Voor mij meer een Sander de Heer type die Johan. Leuke kandidaat die zijn warrige overkomen mooi kan uitspelen als troefkaart.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #14 Gepost op: 12-01-2020, 00:38:26 »
Ik vind hem zó niet de mol. En eerlijk gezegd komt hij mij ook vrij naïef over. Te eerlijk en goedgelovig. Met name zijn "tunnelvisie" op Anita. Een kandidaat die zo snel in een tunnel belandt, gaat denk ik niet in de finale komen.

Interessante scene bij dat diner na de openingsopdracht waar Johan probeert informatie op tafel te krijgen en de rest van de groep hier duidelijk geen zin in heeft. Ja dit kan een naïeve kandidaat zijn, maar ook zeker een mol die probeert een open sfeer te creëeren, vertrouwen te kweken etc. Opvallend is dat hij op een heel andere vibe lijkt te zitten dan de rest van de groep.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #15 Gepost op: 12-01-2020, 06:34:17 »
Twijfel over Johan toch wel. Hij lijkt altijd leuk, naïef en gezellig maar gezien wat hij doet en bereikt heeft, zijn dat niet zijn enige kanten. We zien hem bij de marktopdracht aan het vertalen staan en zoals Buddy zegt 'precies niets doen' maar dat hoeft een mol ook niet, dat soort opdrachten mislukt meestal wel. De vrachtwagenopdracht deed hij warrig maar verminderde zo wel het bedrag wat maximaal gewonnen kon worden heel aardig.

Verdenk hem nog niet echt maar zou het wel leuk vinden als hij de mol blijkt te zijn.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2020, 07:44:43 »
Ik vind hem zó niet de mol. En eerlijk gezegd komt hij mij ook vrij naïef over. Te eerlijk en goedgelovig. Met name zijn "tunnelvisie" op Anita. Een kandidaat die zo snel in een tunnel belandt, gaat denk ik niet in de finale komen.
Het gaat er vanaf hangen hoe goed de Mol is. In seizoenen dat er maar één kandidaat goed zit is het meestal de naïeveling die de finale haalt op basis van goed geluk :P

Hij zou me overigens een briljante Mol lijken. Heerlijk gewoon denken dat iedereen z'n uitkomst van de opdracht wel wil delen en zo zet 'ie zich wel mooi neer als die gezellige, maar niet al te snuggere kandidaat die toch vooral meedoet voor de sfeer in de groep.
...óf niet!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2020, 09:44:55 »
Het gaat er vanaf hangen hoe goed de Mol is. In seizoenen dat er maar één kandidaat goed zit is het meestal de naïeveling die de finale haalt op basis van goed geluk :P

Ik noem dit altijd nog het Olcay’tje. Juist omdat zij geen molboekje had, kwam zij in de finale. Omdat zij het slechtst de test over Ruben maakte, maakte ze hem onbewust beter over Jan dan Simone, Stine, etc. die meer hadden opgeschreven en dus verder kwamen.

Even on-topic: wat hier nu gebeurt met het overtuigend Anita-verdenken is natuurlijk ook iets wat kan voorboden op een exit in aflevering 2. Hij zat nu verkeerd, en dan bij de volgende test worden zijn verdenkingen buiten de montage gelaten, en dan daarna ligt hij eruit. Zou ik overigens wel jammer vinden, ik vind hem een toffe kandidaat!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2020, 10:37:29 »
Hij stond wel heel snel met het getal 2 in het foute vak. Toch een van de grootste molacties uit heel de aflevering.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Johan Goossens
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2020, 13:01:54 »
Johan is totaal niet de Mol voor mij. Los van zijn introductie en gebrek aan liegtalent, vind ik dat zijn mogelijke molacties verwaarloosbaar zijn.

Bij Beltegoed staat hij constant tussen al die mensen, wachtend op hun mobiel. Terwijl Buddy en Anita vlakbij staan en dus is er geen mogelijkheid voor hem te mollen. Je kan zeggen dat hij zo vertrouwen probeert te wekken, maar hij doet echt niks volgens mij en een Mol heeft wel iets nodig om te vertellen over de eerste geld-opdracht.

Bij Parkeertarief weet hij vrij gemakkelijk te ontsnappen en vervolgens rijdt hij de wagen in het verkeerde vak. Direct na die actie vertelt hij in zijn biecht dat hij het bordje '4' niet aan de sleutelhanger zag hangen. Dit is zo'n montagestunt a la Sarah Chronis, die steeds op verkeerde plekken stond volgens zichzelf. Nu zegt Johan dus dat het super onhandig was, wat hij deed, terwijl, als hij de Mol zou zijn geweest, laat die biecht lekker weg. Dat maakt hem veel minder verdacht.