Auteur Topic: Molgeld  (gelezen 16933 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Molgeld
« Gepost op: 6-01-2020, 19:25:30 »
Heeft iemand een screenshot gemaakt van het molgeld toevallig? :D

Ja hoor  ::zwaai::


Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molgeld
« Reactie #1 Gepost op: 6-01-2020, 19:42:31 »
Ze hebben wel de mooiste het hoogste bedrag gemaakt en de lelijkste het laagste bedrag ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Molgeld
« Reactie #2 Gepost op: 6-01-2020, 19:45:08 »
Ja hoor  ::zwaai::
Die van 100 doet me hieraan denken  ::rofl::


Verder erg leuke biljetten allemaal  ::ok:: (leuk ook dat ze meerdere mensen hebben laten ontwerpen)

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: Molgeld
« Reactie #3 Gepost op: 6-01-2020, 19:47:57 »
Die van 20 lijkt toch wel erg op de paddestoel van Kabouter Wesley!  ;D

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #4 Gepost op: 6-01-2020, 19:48:35 »
Ik heb het in het Moltalk-topic ook al gezegd, maar wat jammer dit Molgeld! Het is een bij elkaar geraapt zooitje. De verschillende biljetten passen in niets bij elkaar, hebben een totaal andere stijl en voelen totaal niet als 'geld'. Leuke gimmick om fans het geld te laten ontwerpen, maar kies dan één ontwerp en voer dat voor alle briefjes door. Vooral die kindertekeningen vind ik tenenkrommend, leuk voor die kinderen maar verder slaat het de plank echt finaal mis als je het mij vraagt. Gelukkig zitten er ook een paar mooie bij: -250, 100, 10, 250 zijn echt mooi. Ook de 1000 is prima, alleen al die biljetten bij elkaar vind ik zó jammer.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #5 Gepost op: 6-01-2020, 19:50:18 »
+1

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Molgeld
« Reactie #6 Gepost op: 6-01-2020, 19:58:02 »
Ik heb het in het Moltalk-topic ook al gezegd, maar wat jammer dit Molgeld! Het is een bij elkaar geraapt zooitje. De verschillende biljetten passen in niets bij elkaar, hebben een totaal andere stijl en voelen totaal niet als 'geld'. Leuke gimmick om fans het geld te laten ontwerpen, maar kies dan één ontwerp en voer dat voor alle briefjes door. Vooral die kindertekeningen vind ik tenenkrommend, leuk voor die kinderen maar verder slaat het de plank echt finaal mis als je het mij vraagt. Gelukkig zitten er ook een paar mooie bij: -250, 100, 10, 250 zijn echt mooi. Ook de 1000 is prima, alleen al die biljetten bij elkaar vind ik zó jammer.

Ik snap op zich wat je bedoelt van die samenhang. Mijn eerste gedachte was ook van huh... wat doet een kindertekening hier. Maar in tweede instantie dacht ik wel van: wie is de mol is van en voor zoveel mensen/fans. Mensen die er groot mij zijn geworden als kind (zoals ik in de jaren 00), nieuwe generaties die ermee groot worden (in de jaren 10 - nu), molloten, oud, jong. Dan is dit op zich een afspiegeling.

Inderdaad, de biljetten vormen geen/minder een geheel, waarbij de kindertekeningen van de -100 en 20 uit de toon vallen bij de strakkere vormen die de rest van de biljetten hebben. Maar alsnog is het wel een leuk dat dus meerdere mensen van jong tot oud de kans hebben gekregen dit de doen. Want Wie is de mol is ook van de fans en op deze manier ben je ook weer extra betrokken. (ware het niet dat er misschien wel eenduidigheid qua stijl in had kunnen zitten).
« Laatst bewerkt op: 6-01-2020, 20:00:10 door MollenvangR-Art »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #7 Gepost op: 6-01-2020, 20:01:17 »
Nu we het over die kindertekening hebben: zou dat de tekening zijn die ze compleet moeten maken zoals ze in de promo tonen? Misschien moeten ze de delen van het molgeld zoeken en tot een geheel vormen.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Molgeld
« Reactie #8 Gepost op: 6-01-2020, 20:26:25 »
Ik vind de -250 en vooral de 10 echt heel mooi. Had het liefst gezien dat dat laatste ontwerp voor elk briefje was gebruikt. Nu maar hopen dat er héél veel briefjes van 10 worden verdiend dit seizoen ::hypocriet::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld
« Reactie #9 Gepost op: 6-01-2020, 20:46:33 »
Ik vind de briefjes van 20, -100 en 50 geen goede keuze. Ze hadden beter ontwerpen kunnen kiezen van wat oudere kinderen die goed kunnen tekenen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molgeld
« Reactie #10 Gepost op: 6-01-2020, 21:26:01 »
Ik vind die verscheidenheid erg gaaf. Ja, ze hadden inderdaad een soort filter over alles heen kunnen gooien waardoor alles wat meer bij elkaar paste. Maar aan de andere kant vind ik het ook wel mooi dat ze daar schijt aan hebben gehad, en gewoon letterlijk de oorspronkelijke ontwerpen hebben overgenomen, ook al oogt het nu wat kitscherig.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld
« Reactie #11 Gepost op: 6-01-2020, 22:48:01 »
Dat 500 euro briefje vind ik ook wel een vet idee. Jammer dat het is getekend. Maar het idee achter het biljet vind ik wel vet!
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Molgeld
« Reactie #12 Gepost op: 6-01-2020, 23:39:07 »
... Het is toch geweldig dat het widmteam de kijkers het geld heeft laten ontwerpen ?!!  ::bravo::
Wat maakt het uit dat t een creatief zooitje is, mij maakt het niets uit in ieder geval, ik hoop zelfs dat t bijdraagt aan de chaos bij de kandidaten. Echt, welk tv programma dat zo goed wordt bekeken doet zo'n geste naar z'n fans. Dat compenseert voor mij alles. Enne, 't is maar geld  ;) wie weet zit er nog zelfs een enorme hint in de tekeningen waarvan wij zeggen dat t door een kind is gemaakt, misschien wel door de Mol getekend, wie weet ...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molgeld
« Reactie #13 Gepost op: 7-01-2020, 02:43:04 »
Als ik dit zo zie baal ik vooral dat ik zelf geen poging heb gedaan :P

Oh, en Vriendlief-biljetten hadden natuurlijk een vermogen opgebracht op de Molfandag ::love::
...óf niet!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Molgeld
« Reactie #14 Gepost op: 7-01-2020, 06:27:22 »
... Enne, 't is maar geld  ;) wie weet zit er nog zelfs een enorme hint in de tekeningen waarvan wij zeggen dat t door een kind is gemaakt, misschien wel door de Mol getekend, wie weet ...
Dat handschrift op het briefje van twintig is bijvoorbeeld wel heel erg netjes voor een kind. Lijkt eerder het handschrift van de meester/juf.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld
« Reactie #15 Gepost op: 7-01-2020, 08:45:18 »
Het is een mooi gebaar en ook wel een duidelijk statement die kindertekeningen. WIDM is een programma voor de hele familie. Het is ook prachtig dat gezinnen samen kijken. In een interview in het molboekje zegt Rick McCullough dat hij daar trots op is en dat begrijp ik.

Toch zitten de kindertekeningen me ook niet helemaal lekker. Het wordt wel erg lief en schattig zo. Rick (ook in dat interview in het molboekje): "En we maken positieve televisie, zonder de frictie tussen deelnemers." Ik ben het eens met de kritiek dat dit teveel is doorgeslagen.

Daarom zou ik graag WIDM Junior terug op tv willen zien. Want denk maar niet dat je daar met kindertekeningen aan kunt komen. Veel te kinderachtig! Met WIDM Junior terug op tv hebben we en WIDM voor het hele gezin met torenhoge kijkcijfers en een WIDM voor de fijnproevers waarin de deelnemers, gewone en echte mensen, bloedserieus het spel spelen. Inclusief frictie. (Naomi: "Amiiiiin!!!") ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2020, 08:46:51 door Heinz »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molgeld
« Reactie #16 Gepost op: 7-01-2020, 08:46:57 »
Dat handschrift op het briefje van twintig is bijvoorbeeld wel heel erg netjes voor een kind. Lijkt eerder het handschrift van de meester/juf.
Dat is lijkt mij wel het handschrift van een kind. Althans, toen ik een jaar of 7 was schreef ik ook zo netjes...  Zo moeilijk is dat nu ook weer niet.

Maar goed, de samenhang tussen de biljetten is natuurlijk ver te zoeken (alhoewel: ze zijn allemaal zelf ontworpen, dus er is wel degelijk een samenhang), maar zoals MV ook al zei: het is leuk dat de makers van WIDM alle kijkers, jong en oud, een kans heeft gegeven een bijdrage te laten leveren aan het programma! Complimenten daarvoor!

Mijn persoonlijke favorieten: de briefjes van 250 en 500!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Molgeld
« Reactie #17 Gepost op: 7-01-2020, 09:00:08 »
Op zich vind ik het idee leuk dat ze de kijkers laten ontwerpen en dat er veel diversiteit is. Maar van de kindertekeningen wordt ik toch ook iets minder vrolijk. Leuk natuurlijk dat je een paar kinderen superblij kan maken, maar de overige 3 miloen kijkers hebben er niet zo veel aan. De 1000, 250 en 100 vind ik in ieder geval wel echt mooi en ook een prima combinatie.

En ik las destijds bij de opdracht dat een professionele ontwerper er nog mee aan de slag zou gaan. Als alles nou digitaal was verbeterd en er iets meer samenhang is aangebracht, was ik tevreden. Het monopolybord vind ik een leuk idee namelijk, alleen net jammer van de kwaliteit. Hier had ik dus die ontwerper verwacht.
« Laatst bewerkt op: 7-01-2020, 09:04:05 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molgeld
« Reactie #18 Gepost op: 7-01-2020, 09:02:41 »
maar de overige 3 miloen kijkers hebben er niet zo veel aan.
Het lijkt mij dat de meesten van die 3 miljoen kijkers er niet eens over zal nadenken... Die kijken naar het programma en denken echt niet na over hoe mooi of minder mooi het geld eruit ziet...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Molgeld
« Reactie #19 Gepost op: 7-01-2020, 10:51:12 »
"En we maken positieve televisie, zonder de frictie tussen deelnemers."

Werkelijk? Dus jokers jatten of vervalsen mag ook niet meer?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!