Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed  (gelezen 15592 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2020, 05:52:38 »
Nathan het meest verdacht. Hij houdt zich prima aan de regels en haalt daardoor een wit voetje met binnen halen van 50 euro maar dat is een erg laag bedrag verder. Lag in een deuk om Johan met zijn losse vertalingen en 'precies niets doen'. Leonie wordt zo verdacht in beeld gebracht met haar geroep dat ze gerust 100 foto's kunnen maken als ze er maar één gebruiken, dat ik het niet verdacht meer vind. Denk dat zij een fanatieke kandidaat is.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2020, 09:40:50 »
Leuke opdracht voor de MOL! Hoeft alleen maar ja te zeggen tegen verkeerde voorstellen.
Ja, anderen het werk laten doen. Uitspraak van Jaike in het filmpje waarin ze zich voorstelt.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2020, 09:56:21 »
Buddy vraagt naar een rechter 250 en een rechter 50. Maar de rechter 50 hangt al op het bord. Nathan redt het bedrag door beide helften aan te leveren.

Kan mols zijn van Nathan. Als hij braaf met de rechter 50 was aangekomen was de aandacht uitgegaan naar allebei. Wie de schuldige was wist misschien dan niemand meer. Als hij zag dat Buddy zich vergiste, had hij daar als Mol ook meteen even op kunnen wijzen. Maar misschien realiseeerde hij zich dat te laat.

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #23 Gepost op: 12-01-2020, 10:32:55 »
Dan zou je in principe dus 10x het briefje van €250 kunnen doen.. Dan is het dus verdacht om lage bedragen samen te stellen?

Misschien wat de uitleg van Rick dan toch niet voldoende voor de kandidaten.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2020, 10:36:12 door markwasdemol »
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #24 Gepost op: 12-01-2020, 11:07:01 »
De opdracht zoals Rik het vertelde:
Goeiemorgen. Nogmaals welkom in China. Ik hoop dat jullie nog een beetje scherp zijn want met deze opdracht kunnen jullie voor het eerst geld verdienen voor de pot. Op deze markt hangen tablets, met daarop afbeeldingen van halve geldbiljetten. Linkerhelften en rechterhelften. Maak daar foto’s van en combineer die foto’s in dit rek, tot je weer hele biljetten hebt. Over 20 minuten tel ik alle complete biljetten, en het totaalbedrag daarvan zet ik om in geld voor de pot. Ohja, ik heb geen camera’s bij me dus als jullie foto’s willen maken moeten jullie gebruik maken van de mobieltjes van de mensen op deze markt. Succes.

Hierin wordt dus niet gezegd dat je maar 1 foto per telefoon mag maken. Weer net als vorig jaar dus best cruciale informatie die pas achteraf (of helemaal niet) duidelijk wordt. Net als met de opdrachten met de trucks; wat is de deelnemers verteld over wat ze moeten doen als ze vrij zijn. Als je dat niet weet is het lastiger te beoordelen waar/door wie er gemold is.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #25 Gepost op: 12-01-2020, 11:22:54 »
Hierin wordt dus niet gezegd dat je maar 1 foto per telefoon mag maken. Weer net als vorig jaar dus best cruciale informatie die pas achteraf (of helemaal niet) duidelijk wordt. Net als met de opdrachten met de trucks; wat is de deelnemers verteld over wat ze moeten doen als ze vrij zijn. Als je dat niet weet is het lastiger te beoordelen waar/door wie er gemold is.

De zendtijd wordt elk jaar korter dus moeten ze het maar in zo'n korte tijd zien te proppen allemaal, dit gaat helaas ten koste van cruciale informatie voor de kijker, of wat expres voor de kijker wordt weggelaten...
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #26 Gepost op: 12-01-2020, 11:31:52 »
Nathan legt toch in de biecht uit dat er maar 1 foto gemaakt mocht worden.
Dat lijkt mij gewoon een manier om de spelregels iets interessanter in beeld te brengen dan wanneer Rik alle details in beeld exact uitlegt.
Deze regels zijn hen gewoon buiten beeld duidelijk uitgelegd en wij horen ze via de biechten.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #27 Gepost op: 12-01-2020, 12:01:24 »
Nathan legt toch in de biecht uit dat er maar 1 foto gemaakt mocht worden.
Dat lijkt mij gewoon een manier om de spelregels iets interessanter in beeld te brengen dan wanneer Rik alle details in beeld exact uitlegt.
Deze regels zijn hen gewoon buiten beeld duidelijk uitgelegd en wij horen ze via de biechten.

Bij zijn biecht werd mij nog niet duidelijk wat de regel was; of je maar 1 tablet per keer mocht fotograferen/gebruiken. Of dat ze maar 1 biljet van het tablet mochten fotograferen, maar daartoe misschien wel meerdere pogingen mochten doen en of die restrictie alleen gold voor de betreffende telefoon en er dus wel of geen tweede telefoon gebruikt mocht worden, of dat je echt maar 1 kans had op een goede foto.

Om echt een goed beeld te krijgen van de instructie die de kandidaten hebben gehad zou je dan ook die regels gewoon als een soort ondertitel in beeld kunnen zetten.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #28 Gepost op: 12-01-2020, 13:32:25 »
Speluitleg geeft de Vlaamse Mol in elk geval beter, met voice overs en plaatjes.
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #29 Gepost op: 12-01-2020, 13:35:10 »
Dankzij de biechten werden de spelregels kristal helder.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #30 Gepost op: 12-01-2020, 13:39:42 »
Leuke, lekker chaotische opdracht. Beste plek voor de mol? Het lijkt mij niet bij het bord, aangezien je zo wel heel weinig invloed hebt op het spel.

Speluitleg geeft de Vlaamse Mol in elk geval beter, met voice overs en plaatjes.
Hopelijk gaan we niet weer constant vergelijkingen krijgen met de Vlaamse mol...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2020, 13:50:06 »
Dankzij de biechten werden de spelregels kristal helder.

... en uit het maximaal t behalen bedrag kon je opmaken dat 10x 250 fotograferen kon. Het is ook wel fijn dat we zelf moeten blijven nadenken bij een opdracht ;-)

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2
« Reactie #32 Gepost op: 12-01-2020, 14:23:40 »
Eerst Anita, toen daarna Leonie
oké in de gaten houden dus deze dame ;-)

Er zijn aantal zeggen de mol gaat niet bij het spelbord staan.
Dat denk ik ook, maar blijft wel in de buurt.
Als je als mol wat om het bord heen cirkelt, kun je met handen en voeten aan de chinese mobielhouder in kwestie duidelijk maken dat ze weg moeten. Dit gebeurde ook bij de ene helft van de €250,00...lijkt me een mooie mollenstreek.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #33 Gepost op: 12-01-2020, 14:36:49 »
Zou toch wel fijn zijn als de regels van een opdracht duidelijker uitgelegd zouden worden. Er kijken meer mensen dan molloten alleen en het is belangrijk dat hun spelplezier niet bedorven wordt. Je moet toch een beetje kunnen volgen wie er een zootje van maakt zonder terug te moeten kijken.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #34 Gepost op: 12-01-2020, 14:47:25 »
Zou toch wel fijn zijn als de regels van een opdracht duidelijker uitgelegd zouden worden. Er kijken meer mensen dan molloten alleen en het is belangrijk dat hun spelplezier niet bedorven wordt. Je moet toch een beetje kunnen volgen wie er een zootje van maakt zonder terug te moeten kijken.

In mijn optiek maken juist alleen een handjevol molloten zich hier druk om. De gemiddelde kijker wil gewoon kijken zonder hard te speuren/ trekt zich er niets van aan als de regels niet via Rik bekend worden gemaakt.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #35 Gepost op: 12-01-2020, 14:51:55 »
In mijn optiek maken juist alleen een handjevol molloten zich hier druk om. De gemiddelde kijker wil gewoon kijken zonder hard te speuren/ trekt zich er niets van aan als de regels niet via Rik bekend worden gemaakt.

Geloof ik niet. Ik noem mezelf absoluut geen molloot, maar ik wil toch graag weten hoe een opdracht precies in elkaar zit en wat je nu precies kan verdienen.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #36 Gepost op: 12-01-2020, 14:56:44 »
Zou toch wel fijn zijn als de regels van een opdracht duidelijker uitgelegd zouden worden. Er kijken meer mensen dan molloten alleen en het is belangrijk dat hun spelplezier niet bedorven wordt. Je moet toch een beetje kunnen volgen wie er een zootje van maakt zonder terug te moeten kijken.

Ik had dit ook al gepost en hoor het ook van mensen om mij heen die niet intensief speuren, maar alleen de afleveringen zelf en Moltalk kijken. Ook zij vinden het vervelend dat je niet kunt zien wie de boel saboteert als je niet weet welke regels er vooraf zijn besproken, of welke informatie er is gegeven.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #37 Gepost op: 12-01-2020, 17:10:52 »
Voor mij is Tina molachtig bezig. Waarom moet zij zonodig op de foto? Ik kan me zo voorstellen dat ze op het eind zeggen: Jullie hebben allemaal de mol al kunnen zien in de 1e aflevering

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #38 Gepost op: 12-01-2020, 17:17:43 »
Geloof ik niet. Ik noem mezelf absoluut geen molloot, maar ik wil toch graag weten hoe een opdracht precies in elkaar zit en wat je nu precies kan verdienen.
Je zit hier wel op een forum WIDM te bespreken, wat je toch op zijn minst al meer betrokken maakt dan de gemiddelde kijker :P Maar ik kan me voorstellen dat het inderdaad voor de gemiddelde kijker ook juist verwarrend is.

Persoonlijk zou ik het ook fijner vinden als de opdrachten beter werden uitgelegd, maar ik las in - ik dacht het molboekje - dat ze er juist bewust voor kiezen om de uitleg op camera zo kort mogelijk te houden en het dan nog verder door de kandidaten uit te laten leggen in biechten, omdat ze het idee hebben dat de kijker dan juist meer geboeid is. Ik had het molboekje echter gekocht als cadeautje voor iemand en heb het dus zelf niet meer bij de hand, dus ik kan niet nakijken wat er precies stond. Maar ik vrees dus dat ze deze manier van speluitleg niet zo snel zullen veranderen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #39 Gepost op: 12-01-2020, 17:29:04 »
Ik vond de uitleg Rik/molbiechten kandidaten super helder in ieder geval.
Zou idd veel afleveringstijd kosten