Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed  (gelezen 15605 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #40 Gepost op: 12-01-2020, 19:12:12 »
In deze opdracht viel het mij op dat...

... Claes de eerste maker van een foto doodleuk achterliet. Er was een kans dat deze persoon weer wegliep. Toch wilde Claes niet bij het bord gaan staan. Voor de mol is dat geen interessante plek, maar voor een kandidaat wel. Een kandidaat weet precies wie veel of weinig foto’s aanleveren. Het heeft Buddy en Johan dus veel kennis opgeleverd.
... Johan helemaal niets heeft uitgevoerd. “Very nice. Very good. Very nice. Moet je naar je werk?” ::rofl::
... Anita - die niet de mol is - zei dat meerdere foto’s maken met één toestel geen probleem was. Ze moet de opdracht niet goed hebben begrepen. Jaike wijst haar hierop. Leonie gaat met Anita mee en Jaike erna ook. Leonie is verdacht omdat ze gebruik maakt van Anita’s fout. Jaike is verdacht omdat ze haar goede opmerking niet heeft doorgevoerd en ook mee is gegaan volgens het idee van Anita. Zij kon dus mooi zeggen dat het niet haar schuld was.
... Leonie, Jaike en Anita vast niet de enigen zijn die schuldig zijn aan het meerdere foto’s maken. Anders was er meer verdiend. Waarschijnlijk zullen we terugzien in aflevering 10 dat de mol heel vaak de fout in gaat.
... Miljuschka veel te lang praatte met die ene man. Ze moest gewoon snel doorgaan omdat ze veel tijd verloor. Er liepen genoeg anderen rond. Uiteindelijk kwam ze te laat aan bij het bord en was ook haar halve €100 niets meer waard.

Verdacht: Claes - Jaike - Leonie - Miljuschka
Geen zichtbare verdachte acties: Nathan - Rob - Tina
Onverdacht: Buddy

Of Johan nu mollerig of niet mollerig is... ik weet het niet. Het kan beiden kanten op uitgelegd worden.

Offline SjoerdBakker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #41 Gepost op: 12-01-2020, 19:28:43 »
Hier nog niet gelezen, maar hebben al die locals hun scherm op 'niet-automatisch sluiten' staan? Als ik daar zou staan, zou ik iedere minuut dat scherm moeten unlocken met mijn vinger. Mede ook omdat er de hele tijd mensen staan te filmen lijkt het erop dat de locals duidelijke instructies hebben gekregen. Moeten we hier iets achter zoeken?

Er zijn een aantal shots van Chinese tekens op de achterkant van de telefoons van de locals. Wellicht dat daar iets uit te halen valt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #42 Gepost op: 12-01-2020, 19:40:07 »
Hier nog niet gelezen, maar hebben al die locals hun scherm op 'niet-automatisch sluiten' staan? Als ik daar zou staan, zou ik iedere minuut dat scherm moeten unlocken met mijn vinger. Mede ook omdat er de hele tijd mensen staan te filmen lijkt het erop dat de locals duidelijke instructies hebben gekregen. Moeten we hier iets achter zoeken?

Er zijn een aantal shots van Chinese tekens op de achterkant van de telefoons van de locals. Wellicht dat daar iets uit te halen valt.

Je ziet dat kandidaten enkele keren op alle toestellen tikken om de toestellen wakker te maken en de foto's te kunnen zien.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #43 Gepost op: 12-01-2020, 22:05:08 »
Rob heeft alleen maar tijd gerekt deze opdracht. Vragen stellen als wat doen jullie, wel bedrag, geruststellen die andere helft komt goed etc. En geen enkele telefoon binnengebracht.

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2020, 00:39:14 »
Wat doet Rob? Niets? Ik moet terugkijken maar is hij überhaupt in beeld geweest deze opdracht?
Greetzzz, Bridget

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2020, 05:26:35 »
Buddy lijkt een onmolse positie bij het bord te hebben. Maar viel me de tweede keer terug kijken op dat hij degene is die iedereen wijs maakt dat er van elk biljet een foto moet komen, alsof elk biljet maar een keer op het bord mag voorkomen. Iedereen gaat daar blind in mee. Ze sturen daarom zelfs mensen weg omdat 'die helft er al hangt'.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2020, 11:43:15 »
De groep probeerde de volgende reeks compleet te maken:

10-10
20-20
50-50
100-100
250-250

Bij de 250 is de opbrengst 0, daar hing er maar 1 van. De rest van de reeks was volgens mij compleet. (Dus dat laatste 100-tje waar Miluschka buiten de tijd mee aan kwam zetten was al niet meer nodig). De twee 50jes van Nathan moeten goedgekeurd zijn (50 euro in de pot), ook als Buddy er maar eentje heeft opgehangen en de andere (die er al hing) al volgens de regels was. Misschien bij terugkijken de moeite waard nog eens op te letten wie de halfjes van de 100 euro halfjes hebben binnengebracht. Het zou diegene(n) niet meteen onmols maken, want Nathan wordt evengoed verdacht, maar die bracht het geld dan ook met veel poeha binnen.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 05:31:02 door Newbie2 »

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2020, 12:53:31 »
Aangezien het te verdienen bedrag 2.500 euro was (10x250), telt elk halfje blijkbaar voor het volle bedrag van het biljet. Verder kan het niet zo zijn dat een biljet helemaal wordt afgekeurd omdat een van de helften is afgekeurd, anders kom je nooit tot een opbrengst van 150.

Deze volg ik niet helemaal.
Ik zou zeggen dat alleen volledige briefjes tellen.
Dat betekent dat ze 1 tablet met de andere helft van 250 euro niet gevonden hebben (of de mol heeft deze weggehaald).


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #48 Gepost op: 13-01-2020, 12:58:53 »
Deze volg ik niet helemaal.
Ik zou zeggen dat alleen volledige briefjes tellen.
Dat betekent dat ze 1 tablet met de andere helft van 250 euro niet gevonden hebben (of de mol heeft deze weggehaald).
Ik ga er vanuit dat er maar 5 combinaties (dus 10 telefoons) konden worden opgehangen, maar misschien heb ik het mis? Als er 10 combinaties (dus 20 telefoons) mochten worden opgehangen, kom je wel tot 2.500 euro met alleen de volledige briefjes.

EDIT: Ik had het mis, er konden inderdaad 10 combinaties worden opgehangen, ik heb mijn post gewijzigd.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 05:32:20 door Newbie2 »

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #49 Gepost op: 13-01-2020, 13:02:19 »
O ok daar heb ik eigenlijk niet echt op gelet. Ik ging er vanuit dat ze wel 10 combinaties moesten maken.
Wel meesterlijke zet trouwens als de mol echt een tablet verstopt heeft  ::tandpastasmiley::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #50 Gepost op: 13-01-2020, 16:59:06 »
Het binnenhalen van geld door Nathan vind ik toch niet mols te noemen. 50 euro lijkt weinig als je het afzet tegen het totaalbedrag maar het is toch wel duidelijk dat hier weinig geld verdiend ging worden met alle chaos. Waarom zou je dan als Mol 1/3e van het totaal binnenhalen? Als je als mol ziet dat er wel heel veel geld binnengehaald wordt kan je altijd nog een klein bedragje voor de vorm binnenbrengen.

Chaos chaos en nog meer chaos. 

Verschillende deelnemers die zichzelf in combinatie met 20 brengen:
Rob die duidelijk op de 20 wijst
Tina die zich laat fotograferen met 20 in beeld .

Verder is t inderdaad Anita die suggereert dat als je foto niet gebruikt, je er meer per gsm kan maken. Leonie gaat hier handig in mee en jaike geeft pas commentaar als er al meer foto s zijn gemaakt.

Rol van claes en Johan in de opdracht: vrijwel nihil
Maar die biljetten staan in een slideshow dus Tina kon niet weten dat ze met de 20 in beeld zou komen.

Geloof ik niet. Ik noem mezelf absoluut geen molloot, maar ik wil toch graag weten hoe een opdracht precies in elkaar zit en wat je nu precies kan verdienen.
Nah, ik denk dat we iedereen hier op dit forum een molloot mogen noemen, vergeleken met het gros van de kijkers ;)

Ik had dit ook al gepost en hoor het ook van mensen om mij heen die niet intensief speuren, maar alleen de afleveringen zelf en Moltalk kijken. Ook zij vinden het vervelend dat je niet kunt zien wie de boel saboteert als je niet weet welke regels er vooraf zijn besproken, of welke informatie er is gegeven.
Ja, ik vind het ook superirritant dat wij de regels niet duidelijk te horen krijgen. Het is voor het entertainment wel leuk, maar voor het speuren heel vervelend. We krijgen sowieso al steeds minder informatie in beeld. Zo ook bij opdracht 3, sommigen gingen meteen uit de vrachtwagen op de voorkant kijken voor het nummer, hoe wisten ze dat denk je dan.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 17:01:50 door Theovv »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #51 Gepost op: 13-01-2020, 17:02:07 »
Het binnenhalen van geld door Nathan vind ik toch niet mols te noemen. 50 euro lijkt weinig als je het afzet tegen het totaalbedrag maar het is toch wel duidelijk dat hier weinig geld verdiend ging worden met alle chaos. Waarom zou je dan als Mol 1/3e van het totaal binnenhalen? Als je als mol ziet dat er wel heel veel geld binnengehaald wordt kan je altijd nog een klein bedragje voor de vorm binnenbrengen.

Het is wel de 50 euro van Nathan waarvan het hele proces in de montage zit. En nogal met nadruk. Zo van kijk eens hoe goed Nathan zijn best doet.
Voor mij juist n reden hem meer te verdenken

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #52 Gepost op: 13-01-2020, 17:12:00 »
Het is wel de 50 euro van Nathan waarvan het hele proces in de montage zit. En nogal met nadruk. Zo van kijk eens hoe goed Nathan zijn best doet.
Voor mij juist n reden hem meer te verdenken
Het was ook het weinige wat goed ging in het spel zoals de regie het van te voren had bedacht, dus leuk om dat even in beeld te laten zien, ipv alleen gestuntel ;) Ik zoek er niks achter.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #53 Gepost op: 13-01-2020, 18:07:47 »
Het was ook het weinige wat goed ging in het spel zoals de regie het van te voren had bedacht, dus leuk om dat even in beeld te laten zien, ipv alleen gestuntel ;) Ik zoek er niks achter.

Nee hoor. Er is 150 verdiend deze opdracht. Die 50 van Nathan werd extra uitgelicht. Betekent verder niet zoveel maar als we het hebben over of hem dat minder verdacht maakt.. zéker niet

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #54 Gepost op: 13-01-2020, 23:45:51 »
De grap van Rik: je moet gebruik maken van de cameras van de mensen hier. Allemaal gespannen koppies, behalve Miljuschka, die lacht... te vroeg.
En als de grap gemaakt is, begint iedereen te lachen, maar Mil kijkt naar beneden, het besef, nu gaat het echt beginnen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2020, 01:30:01 »
Is inderdaad opvallend. Hier maar even een screenshot van het moment dat Rik de grap nog moet maken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2020, 05:24:00 »
Ik ga er vanuit dat er maar 5 combinaties (dus 10 telefoons) konden worden opgehangen, maar misschien heb ik het mis? Als er 10 combinaties (dus 20 telefoons) mochten worden opgehangen, kom je wel tot 2.500 euro met alleen de volledige briefjes.
Ik had het mis. Na nog eens kijken zie ik bij de uitleg van Rik dat er inderdaad ruimte is voor 10 combinaties, dus 20 telefoons. Ik heb mijn eerdere post aangepast.
Met zo'n zee aan ruimte had het mensen makkelijk op het idee kunnen brengen om de hoogste biljetten (100 en 250) meermaals op te hangen, maar gek genoeg is er niemand die dat idee oppert. Mensen die aansturen op een oplopende reeks (Buddy, en wie nog meer?) zijn hier zeker verdacht.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 05:33:51 door Newbie2 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2020, 19:09:40 »
Is inderdaad opvallend. Hier maar even een screenshot van het moment dat Rik de grap nog moet maken.

Ik zie er eerlijk gezegd meer een gemotiveerde kandidaat in, die er gewoon zin in heeft om te beginnen. ::jaja::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #58 Gepost op: 14-01-2020, 19:50:07 »
Overigens zijn ze op zoek naar de helft van €250 en dan zegt Jaike dat dat ze dat raar vindt, omdat ze die helft in 15 minuten nooit hebben kunnen vinden. Maar dat is toch die helft die weg is gepakt door die mevrouw die naar haar werk moest, of kapper, of pedicure  :)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 19:52:18 door widm1992 »

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2020, 18:06:29 »
Overigens zijn ze op zoek naar de helft van €250 en dan zegt Jaike dat dat ze dat raar vindt, omdat ze die helft in 15 minuten nooit hebben kunnen vinden. Maar dat is toch die helft die weg is gepakt door die mevrouw die naar haar werk moest, of kapper, of pedicure  :)
Dat was € 100,-