Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed  (gelezen 15589 keer)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2020, 20:15:02 »
Even nagekeken en volgens mij is het inderdaad geen 250, maar ook geen 100. Ik denk nu 50  ;D

Offline margrietisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dit wordt het jaar...
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #61 Gepost op: 17-01-2020, 13:52:46 »
wie heeft er nou precies geld verdiend tijdens deze opdracht? probeer mn administratie op orde te krijgen maar kom er maar niet uit wie wat verdiend heeft!  ::oink:: ::rofl::
Ja toch?!

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #62 Gepost op: 17-01-2020, 14:21:55 »
Als ik het goed heb verstaan, krijgt Rob tijdens de marktopdracht bij het ‘bord’ van Buddy te horen dat de rechterkant van 250 euro nog nodig is (en een helft van 50 euro; Nathan regelt dit biljet in één keer). Als de chronologie klopt, komt Rob niet veel later een groepje kandidaten tegen bij een tablet. Hij vraagt dan: ‘Wat hebben jullie nodig?’ Daarop krijgt hij te horen: ‘250.’ Claes meldt dat ze niet weten of het om de linker- of rechterkant gaat. Vreemd genoeg meldt Rob nu niet dat het om de rechterkant van dit biljet gaat, iets wat Buddy hem eerder nog liet weten. Rob zegt daarentegen: ‘Het is alleen belangrijk te weten: welke kant wachten jullie hierop.’ Is Rob nu zo kort van memorie, is dit een (nep-)Molactie of heb ik iets verkeerd geïnterpreteerd?

Rob heeft het later ook nog met Leonie over dit biljet. Het lijkt erop dat Leonie aan Rob doorgeeft dat de rechterkant gezocht wordt, maar dat had Rob naar mijn idee dus allang kunnen weten. Het kan in theorie ook zo zijn dat Leonie slechts bevestigend antwoordt dat de rechterkant nodig is (‘We zoeken dus nog 250 rechts’), maar dan is het raar dat Rob opeens wél weet dat de rechterkant moet worden gevonden en tegenover Claes niet.

Wanneer Rik na afloop van de opdracht de kandidaten een compliment geeft, is Rob er als de kippen bij om deze als eerste handenklappend in ontvangst te nemen, terwijl zijn eigen inbreng voor mijn gevoel toch tegenvalt.

Opvallend is verder dat Buddy eerst aan Rob doorgeeft dat de rechterkant van 250 euro moet worden gezocht, terwijl hij later bij het ‘bord’ (in geval van een kloppende chronologie) tegen Jaike zegt dat niet duidelijk is welke helft van dit biljet nog nodig is. Je ziet het bedrag linksonderin staan, dan mag je er toch min of meer van uitgaan dat je de linkerhelft hebt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #63 Gepost op: 17-01-2020, 14:42:41 »
Bij dit soort opdrachten weten we niet of de chronologische volgorde klopt. Ze klooien soms nogal met de beelden.

Bij de lunch trok Johan een blikje open .. schenkt zn glas in en shot later zit datzelfde blikje weer dicht en maakt m nog een keer open.

Als ze dat al bij de lunchbeelden doen  ::)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #64 Gepost op: 17-01-2020, 14:58:51 »
Dat vind ik geen punt. Het was interessanter toen ze bij zo'n eetmomentje er wat extra beelden tussen monteerden om te doen alsof niemand Stine als penningmeester vertrouwde. Toen werd echt met knip- en plakwerk de boel gemanipuleerd om er een bepaalde lading aan te geven. Maar eens dus met je bewering dat er met beelden geklooid wordt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #65 Gepost op: 24-01-2020, 14:51:44 »
Voor de Rob verdenkers. Op het moment dat Rik zegt : "Als jullie foto's willen maken.....<gif>... dan moeten jullie gebruik maken van . Je hoeft alleen op Rob te letten.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #66 Gepost op: 24-01-2020, 17:49:12 »
Voor de Rob verdenkers. Op het moment dat Rik zegt : "Als jullie foto's willen maken.....<gif>... dan moeten jullie gebruik maken van . Je hoeft alleen op Rob te letten.

Die twee chinezen achter Jaike's schouder  ::rofl::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #67 Gepost op: 24-01-2020, 20:54:50 »
Die twee chinezen achter Jaike's schouder  ::rofl::
Hahahahah ja ik ga helemaal stuk.  :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #68 Gepost op: 27-01-2020, 20:58:04 »
Even een schopje omhoog. Met de kennis van nu nog eens gekeken.

- Buddy gaat helemaal uit zijn dak, maar dat doet hij bij alles
- Nathan vraagt als eerste iemand een foto te maken. Op dat scherm komt ook een halve 250 voorbij. Die zien we nooit meer terug
- Dan komt Rob erbij, keert Nathan zich af en ontstaat verwarring over 'is het links of rechts'. Van een 100 euro overigens
- Mil, Claes en later ook Buddy staan bij een biljet. Het is 10 euro. Claes wil wachten, want het is maar 10. Chinese man wappert met zijn hand voor het scherm. Blijkbaar gebeurt er niets. Maakt uiteindelijk toch een foto van 10. Heeft iemand hier het scherm op pauze gezet? Er volgt nog een korte discussie over dat de man terug moet en wie dat gaat regelen. Het scherm verandert niet meer.
- Tina loopt hier een beetje in en uit beeld. Buddy is eerst bij haar. Later ook Claes. Ze lijkt te volgen waar dit over gaat. Het geeft maar weer aan, dat montage alles doet om ons in de war te brengen.
- Claes staat even later bij dezelfde paal met de andere helft van een 10, waarvan ik me niet kan voorstellen dat die bij de eerste helft hoort.
- Can you make picture? Rob bij 20 euro...Dat lukt. Uitstekend!
- Buddy heeft zich ontfermd over het bord en zet zichzelf daarmee buitenspel?
- Johan en Buddy bij het bord. Buddy: "Johan heeft precies niks gedaan."
- Jaike, Anita, Leonie, Nathan bij een bord met 250. Het gaat te snel. De bekende: je mag maar een foto maken-discussie.
- Buddy wil dat ze afblijven van alles wat dubbel is. Weet hij dat er meer foto's met 1 apparaat zijn gemaakt? Zo niet, dan is het onmols. Hij was er in ieder geval niet bij.
- Nathan maakt de 50 op 1 tablet compleet. Logische gedachte in the heat of the moment, maar het stelt weinig voor.
- Johan: 'Tik tik, schermen zien.' Lijkt me onmols.
- Er is verwarring over links of rechts 250. Vooral door Buddy en Rob.
- Mil gaat in gesprek met een local. Iets te uitgebreid naar mijn idee. Hij spreekt Engels.
- Leonie maakt een foto van dezelfde linker-10 die Claes eerder duidde...
- Mil: "Can you take a picture. 100! 100 is good."
- Tussenshot met Tina.
- Mil:"And now we run, ok?"
- Leonie weer bij dezelfde 10...
- Mil terwijl ze komt aangesjokt: "Buddy, Buddy, ik heb 100."

Complete chaos dus.

- Vier kandidaten bij 1 biljet. Really?
- Leonie zien we steeds bij hetzelfde biljet.
- Nathan ziet de 250 niet.
- Rob is blij met 20 euro.
- Nathan is slim met 50 euro.
- Mil haar tekst kan ik ook anders uitleggen (run!)
- Vervolgens komt Mil als enige àchter het bord uit...

Buddy zet zichzelf buitenspel. Johan zet zichzelf buitenspel. Jaike, Anita, Tina kandidaat. Doen niets echt goed en ook niet echt verkeerd. Claes vooral buiten beeld. Leonie lijkt verdacht. Rob lijkt verdacht. De actie van Mil is voor interpretatie vatbaar. Nathan is voor interpretatie vatbaar.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2020, 21:02:57 door Tarballs »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #69 Gepost op: 28-01-2020, 08:23:56 »
Dit is vooral montagewerk. We zien Anita, Tina en Jaike veel in beeld maar die zijn al naar huis. Verdachte acties van Mil en Leonie komen opvallend in beeld. Ook Rob die een biljet van 20 aanwijst.

De mol zal vooral buiten beeld actief zijn geweest door bijv. De slideshow stil te zetten op een laag bedrag of veel te snel te laten lopen zodat er onmogelijk een foto van gemaakt kon worden. (Jaike in biecht)

Verdacht hierin zijn juist die kandidaten waarvan we niet veel hebben gezien of die ogenschijnlijk erg hun best deden.Rob, Nathan die met zijn biljet van 50 kwam maar ook Buddy die niet meteen aan het begin van de opdracht bij het rek stond en na het mollen rustig de regie kon nemen en iedereen op pad stuurde om nog geld binnen te halen. De max van 2500 was toch allang niet meer te halen.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #70 Gepost op: 28-01-2020, 12:46:45 »
Dus samenvattend, molgedrag op beeld is niet Mols, kandidaten die iets goeds doen zijn mollen. En wie te vaak in beeld is , is geen mol.

Dus we zoeken iemand die niet of nauwelijks iets doet en niet in beeld verschijnt, sinan is de mol  ::rofl::

Sorry kon het niet laten. Ik ben het eens dat montage de mol bescherming kan en zal bieden , maar ik houd hoop dat we een wel actieve mol hebben ( eerder een 2018 mol dan een 2019 mol)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #71 Gepost op: 28-01-2020, 13:34:49 »
Dus samenvattend, molgedrag op beeld is niet Mols, kandidaten die iets goeds doen zijn mollen. En wie te vaak in beeld is , is geen mol.

Dus we zoeken iemand die niet of nauwelijks iets doet en niet in beeld verschijnt, sinan is de mol  ::rofl::

Sorry kon het niet laten. Ik ben het eens dat montage de mol bescherming kan en zal bieden , maar ik houd hoop dat we een wel actieve mol hebben ( eerder een 2018 mol dan een 2019 mol)

De montage mag inderdaad de mol enigszins beschermen, maar wij moeten hem wel nog altijd kunnen vinden. Vorig jaar was het er net over qua overbescherming. Hopelijk hebben ze hieruit geleerd.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #72 Gepost op: 14-02-2020, 14:43:32 »
Zojuist de opdracht even rustig terug gekeken.
Één persoon doet anders op of vertoont opvallend gedrag.

Leonie.

Maakt een foto samen met een local, gaat naar het bord.
Foto is onduidelijk....reflectie hé?!
Vertrekt weer, tijdrekken.

Maakt en laat meerdere foto's maken met een telefoon.
Jaike zegt dat het niet mag, Anita zegt van wel, Leonie herhaalt de woorden van Anita en Jaike is om.
Typisch Mol gedrag.

Op de beelden wijst ze zelfs bij het lopen naar het bord met de local zichzelf aan, heel geraffineerd maar zichtbaar.
Ook haar lichaamstaal en regelmatig oogcontact zoeken met de camera is opvallend.

Ze heeft echt heel goed haar best gedaan maar volgens mij geen ene cent verdiend.





Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #73 Gepost op: 14-02-2020, 15:31:11 »
Ze heeft echt heel goed haar best gedaan maar volgens mij geen ene cent verdiend.

Weet ik niet zeker. Zij was wel veel met de groene biljetten bezig volgens mij; daar zou ze best wel eens iets goed kunnen hebben gedaan. Op eentje stond haar wijsvinger (ik denk nu naar het groen verwijzend). Toen dacht ik nog dat is misschien per ongeluk, maar dat was natuurlijk niet per ongeluk.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 15:53:46 door Avogadro »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #74 Gepost op: 14-02-2020, 16:06:10 »
Zojuist de opdracht even rustig terug gekeken.
Één persoon doet anders op of vertoont opvallend gedrag.

Leonie.

Ze heeft echt heel goed haar best gedaan maar volgens mij geen ene cent verdiend.
Wat vooral opvalt is dat de montage veel tijd besteed aan hoe slecht ze het doet.. en nog ff in beeld brengen dat zij chinezen meerdere foto’s laat maken op 1 toestel (terwijl meerdere kandidaten dit doen maar bij haar uitvergroot)

En geheel opposite laten ze zien hoe goed Nathan bezig is met de 50 euro

Als je dan moet gokken.. wie denk je dan dat hier de mol is..?

Degene die ze als mol in beeld brengen..? Of degene die ze als fantastische kandidaat in beeld brengen?

Hier weten we al jaren het antwoord op 


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #75 Gepost op: 14-02-2020, 16:11:40 »
Hier weten we al jaren het antwoord op

Niets is wat het lijkt. Of toch wel?

Of toch wel? Niets is wat het lijkt.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 16:16:28 door Avogadro »

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #76 Gepost op: 14-02-2020, 16:22:14 »

Degene die ze als mol in beeld brengen..? Of degene die ze als fantastische kandidaat in beeld brengen?

Hier weten we al jaren het antwoord op
Jouw redenering is inderdaad ook waarom ik niet in haar molschap geloof. Maarrrrr als je met een mol te maken hebt die al-tijd opzichtig molt, dan vind ik het juist wel weer een slimme zet om dit vanaf begin af aan in beeld te brengen...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #77 Gepost op: 14-02-2020, 16:25:42 »
Jouw redenering is inderdaad ook waarom ik niet in haar molschap geloof. Maarrrrr als je met een mol te maken hebt die al-tijd opzichtig molt, dan vind ik het juist wel weer een slimme zet om dit vanaf begin af aan in beeld te brengen...

Is waar.

Laten we hopen van niet want dan hebben we te maken met een zeer slecht seizoen m.i

En ja .. dat kan ik dan nu al zeggen (mijn mening)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #78 Gepost op: 14-02-2020, 16:29:54 »
Laten we hopen van niet want dan hebben we te maken met een zeer slecht seizoen m.i

Kun je dat even in het offtopic-topic uitleggen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
« Reactie #79 Gepost op: 14-02-2020, 16:30:18 »
Kun je dat even in het offtopic-topic uitleggen.

Nee