Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief  (gelezen 36411 keer)

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Gepost op: 11-01-2020, 20:17:39 »
Plaats hier al je bevindingen over de derde opdracht.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 22:32:39 door Tristan »
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 11-01-2020, 21:27:33 »
Nieuw hier, maar heb zo snel geen voorsteltopic gevonden dus laat ik nu maar gewoon met de deur in huis vallen: Tina kiest voor 2-1-9-8, waarbij ze de (m.i. zeer duidelijke) 2 niet herkent, en waar ze voor de 9 kiest bij een cijfer waar duidelijk het cijfer linksonder nog 'omhoog' loopt. Iets wat bij een 'blokcijfer' 9 nooit het geval is... Bijzondere keuze.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #2 Gepost op: 11-01-2020, 21:32:32 »
Geweldig leuke opdracht!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #3 Gepost op: 11-01-2020, 21:47:31 »
De groep was wel echt aan het stuntelen hier, zo moeilijk was deze opdracht nou ook weer niet ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #4 Gepost op: 11-01-2020, 22:14:18 »
Leuke opdracht!
Even wat gedachtespinsels
Nathan&Miljuscka: heel scherp van Miljuschka. Als mol zijnde zou je toch lekker gaan aanklooien met die grijpmachines, en niet met de oplossing komen?
Buddy&Anita: ik dacht steeds dat ze iets moesten met die getallen op de muren maar ze bleven zoeken naar sleutel. Als mol zijnde zou je toch aandacht laten vestigen op iets anders?
Jaeke&Johan: dat ging soepel, hoe zou je daar ook kunnen mollen zonder direct op te vallen.
Rob&Leonie: misschien de gekte van het spel, maar hoezo was een stoel maken logisch?
Tina&Claes: leek me nou ook niet heel moeilijk om te doen.... tenzij je met een mol bent of iemand die verdenking op zichzelf wilt zetten.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 22:21:36 door MissTinie »

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2020, 22:17:16 »
Rob&Leonie: misschien de gekte van het spel, maar hoezo was een stoel maken logisch?

Haha, ja eigenlijk was die stoel krankzinnig, maar ik moet zeggen dat ik ook best mee kon gaan in Robs uitleg van het plan. Zou dus een prachtige molactie van 'm geweest kunnen zijn. ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2020, 22:20:17 »
Tina en Claes hebben hier m.i. het meest ondermaats gepresteerd, en in de montage wordt de aandacht gelegd op Tina terwijl Claes volgens mij ook heel matig bezig is met foto’s zoeken. Anders hadden ze wel meer duidelijkheid over de cijfers gehad. Claes hier het verdachtst.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2020, 22:22:00 »
Als ik de mol was dan zou ik het liefst in de kamer van Rob en Leonie zitten, makkelijkste om te saboteren naar mijn idee. Beiden vind ik dan ook verdacht ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2020, 22:22:41 »
We hebben niet meegekregen op grond waarvan de indeling op de vrachtwagens werd gemaakt. Kwestie van regie? Wat was de beste molpositie? Ben er nog niet uit. Foto-opdracht?
« Laatst bewerkt op: 11-01-2020, 22:24:23 door snugger »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2020, 22:25:49 »
Als Mol zou ik in de doe het zelver wagen willen zitten of in de fotowand wagen.

Daar valt toch het beste in te mollen.

Al was het ook wel handig om de 2 vrachtwagen op de 3e plek te zetten als je dan toch de wagen open krijgt.
Al had ik hem dan nog eerder op 4 of 5 proberen te krijgen  ::rofl::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2020, 22:26:22 »
Vraag me af of er een verdachte foto met aanwijzing tussen zat.  Wie gaat er zoeken?  ::rofl::
No Milk today???

Offline Grover

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2020, 22:49:37 »
Ik zou als mol in een van de vrachtwagens met 0 willen zitten én ik zou eruit willen komen, zodat je die mooi in het vierde vak zou kunnen zetten. Buddy valt wat mij betreft af, omdat hij Anita echt heel bewust naar het eerste vak stuurt. De andere vrachtwagen is niet binnengekomen. Misschien zou ik ook wel in het € willen zitten, want zouden ze geld krijgen als die niet op de juiste plek stond? Nathan hier dus ook niet verdacht, want hij stelt het vijfde vak voor.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2020, 22:50:49 »
Leuke opdracht  ::ok::

Ik vond vooral Leonie en Rob hier opvallend.
Frankje Lapi

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2020, 22:52:10 »
Ik zou als mol in de € vrachtwagen willen zitten. Als die er niet is (of verkeerd staat) krijg je niets of weinig in de pot. Mil doet veel, maar Nathan volgens mij niets (uit mijn geheugen; ik heb de opdracht nog niet herkeken).

Offline DB88

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2020, 23:01:07 »
Of in 1 van de twee nullen, daarmee wordt het bedrag meteen 10x of 100x zo klein.

Verder viel hier op tv op dat er bij de container van Anita en Buddy (geloof ik?) af en toe een testbeeld te zien was (of ligt dat aan mijn verbinding  ::)) , op uitzendinggemist (via NPO app) waren die niet te zien...

Offline Molduck

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • keep calm and be happy’s
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2020, 23:13:01 »
De testbeelden heb ik ook gezien. Ze waren volgensmij bij Anita en buddy en bij leonie en Rob
deelnemer WIDMO 18 :)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2020, 23:14:50 »
was het testbeeld bij iedereen te zien? En is dit nog terug te zien?
Belangrijkste vraag:  wat werd er door het testbeeld afgeschermd??

De testbeelden heb ik ook gezien. Ze waren volgensmij bij Anita en buddy en bij leonie en Rob

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #17 Gepost op: 11-01-2020, 23:24:21 »
was het testbeeld bij iedereen te zien? En is dit nog terug te zien?
Belangrijkste vraag:  wat werd er door het testbeeld afgeschermd??

Ja, heb het testbeeld ook gezien. Meerdere malen zelfs, steeds een paar milliseconden. Volgens mij is dit bij iedereen te zien geweest. Let wel dat ze dit bewust zo gedaan kunnen hebben en dit ook weer bewust uit de uitzending gemist upload gehaald kunnen hebben!  ::vergroot::
Ben jij de mol?

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #18 Gepost op: 11-01-2020, 23:27:12 »
Of in 1 van de twee nullen, daarmee wordt het bedrag meteen 10x of 100x zo klein.


Dat geldt ook voor de 1 of de 2...

als de 1 ook was binnengekomen was het bedrag 120 of 210 geweest

hoewel de nul het voordeel heeft (als mol zijnde) dat het nutteloos is als het het eerste cijfer in de reeks is.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
« Reactie #19 Gepost op: 11-01-2020, 23:29:03 »
Als het gaat om welke vrachtwagen een mol zou willen. Door de 2 daar neer te zetten, leek het bij te dragen aan een positieve uitkomst. Echter, het verlaagde (ongeacht wat anderen hadden gedaan of zouden doen) de maximumopbrengst van 2100 naar 1200. Gegarandeerd 900 misgelopen met die actie...