Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk  (gelezen 21428 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #40 Gepost op: 19-01-2020, 11:35:45 »
Zoals ik.gisteren ook al aangaf kon de mol gewoon 500 euro binnen halen met het kleurkanon. Het enige wat de mol hoefde te doen was zorgen dat de verbinding met de kabels misging waardoor de extra bonus van 500 niet binnengehaald werd. Tja en vrijwel iedereen zat te hannesen met de kabels......

Alle aandacht gaat nu naar dat ene kanon dat niet afging, dat risico loopt de mol vast niet en hij heeft toch 500 uit de pot gehouden....
€ 500 verdienen en slechts € 500 verspelen .... Merel verdiende vorig jaar veel geld maar hield een veelvoud daarvan uit de pot.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #41 Gepost op: 19-01-2020, 11:45:44 »
Maar Mil nam het voortouw in deze opdracht en zei al vrij snel dat er naar boven gerend moest worden met die verlengkabels. Dus niet gewoon lopen, maar rennen, waarbij de keuze voor Nathan snel gemaakt is. Hij nam niet het initiatief om meteen iets met die kabels te doen.

Het klopt dat Mil voorstelt dat iemand omhoog gaat rennen. Wie bepaalt dat dit Nathan wordt weten we niet. Wat we wel nog zien is dat Leonie vraagt of zij het sjouwen van de kabels niet van Nathan moet overnemen en dat hij dan het kistje gaat doen. Dat wil Nathan niet.

Edit: Later zegt Nathan in een biecht dat ie het moment dat Leonie in paniek naar 'm toe kwam rennen omdat het met het kastje niet lukte wel ergens verwacht had. Mogelijk liet Nathan haar expres achter als molactie. Andere mogelijkheid is natuurlijk dat hij haar wilde uittesten.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 11:55:49 door Heinz »

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #42 Gepost op: 19-01-2020, 12:03:42 »
Op basis van de locaties zou het toch logisch zijn dat Claes en Rob in noordelijke richting (naar de dam) moesten lopen. Jaike en Buddy gaan zonder twijfel richting Claes/Rob. Het trio kan maar één kant op en bij Tina/Johan is het niet duidelijk . Als Rob in eerste instantie de juiste richting op loopt maar niemand tegenkomt zaait hij twijfel en gaan ze richting Jaike/Buddy. Tegendraads?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #43 Gepost op: 19-01-2020, 12:25:52 »
€ 500 verdienen en slechts € 500 verspelen .... Merel verdiende vorig jaar veel geld maar hield een veelvoud daarvan uit de pot.

Tja,  Klaas bracht in de eerste aflevering 1000 euro in de pot en haalde dat  een paar afleveringen later weer  uit een kist met hulp van de productie......

Op deze manier mollen per opdracht vergelijken heeft m.i. geen zin. Een mol heeft voorkennis en weet wat er nog komen gaat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #44 Gepost op: 19-01-2020, 13:00:10 »
Gewoon maar wat rennen met die kabels zonder te weten waar je uit moet komen, is al niet heel handig. Niemand kwam op het idee om het punt te zoeken waar ze bij elkaar moesten komen.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #45 Gepost op: 19-01-2020, 13:35:05 »
Leuke opdracht  ::ok:: vond vooral "Ni Hao:" en Jaike hilarisch en voor mij waren de drie van het groene duo erg verdacht bezig.
Frankje Lapi

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #46 Gepost op: 19-01-2020, 13:53:37 »
Tsja. Als 500 verdienen ook mols is terwijl kandidaten nog minder verdienen, dan begrijp ik het spel denk ik niet meer.

Dit was een duo-opdracht, als je daar zo opzichtig gaat mollen is er tenminste 1 kandidaat die je ontmaskerd heeft. Dan hou je wel de pot laag, maar je bent ook wel door de mand gevallen. Reken maar dat dat je zelfvertrouwen aantast en dus ook je gedrag verandert, in ieder geval tegenover je duo-maatje. Dan maar liever kandidaats iets verdienen om ondergronds te kunnen blijven.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #47 Gepost op: 19-01-2020, 14:45:04 »
Miljuschka constateert dat een groen draadje niet vastzit (foto rechts). De laatste die in beeld aan dit draadje heeft gezeten, is Nathan (foto links).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #48 Gepost op: 19-01-2020, 14:53:53 »
Interessant. Maar als we Miljuschka moeten geloven (niet per se doen natuurlijk!) was dit niet de oorzaak dat het kanon niet afging. Ze zouden het hersteld hebben en alle draadjes zouden goed zitten. Na de opdracht: "Ter verdediging van Leonie: dat we het allemaal hebben nagelopen, dus de plekken zitten waar ze moeten zitten."

In Mils topic opperde Iris_77 (hier) al dat de instructies (onder leiding van Mil) misschien verkeerd zijn opgevolgd door de tekening verkeerd te bekijken. 
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 14:56:31 door Heinz »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #49 Gepost op: 19-01-2020, 14:55:58 »
Ik zou als mol ervoor zorgen dat het canon wel afgaat, iedereen kijkt naar de mensen waarbij het mis is gegaan. Dan kan je daarna als mol weinig meer doen. De crux zit m vooral in ervoor zorgen de kabels niet te connecten lijkt mij....

Enfin, ik vind Nathan zeer verdacht dus houd m zeker in de gaten.

Iemand ook opgevallen dat er werd ingezoomd op de tekens op de Dam. Zit daar nog iets in?
Meer L

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #50 Gepost op: 19-01-2020, 15:02:09 »
Interessant. Maar als we Miljuschka moeten geloven (niet per se doen natuurlijk!) was dit niet de oorzaak dat het kanon niet afging. Ze zouden het hersteld hebben en alle draadjes zouden goed zitten. Na de opdracht: "Ter verdediging van Leonie: dat we het allemaal hebben nagelopen, dus de plekken zitten waar ze moeten zitten."

Daarom vond ik de groene wolk die we aan het eind zagen ook opvallend. Alsof we te zien krijgen: eigenlijk deed 'ie het toch wel (ofzo). Dat zou overeen komen met de verklaring van Mil.

Ik kan het niet helemaal duiden, maar dat die groene wolk alleen maar even voor het leuke effect was...? Dat gevoel had ik niet.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #51 Gepost op: 19-01-2020, 15:08:38 »
Ik vond het wel echt opvallend dat Claes die kabel zo uit de hand van Rob trok en riep ‘nee nee nee’. En dan vervolgens zien we de verdenking van Claes niet. Het doet mij vermoeden dat hij Rob verdenkt.
Meer L

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #52 Gepost op: 19-01-2020, 15:18:57 »
Met het knopje waarna een rood lampje gaat branden, zet je mijns inziens stroom op het apparaat. Dat moet ook wel, je kan er net mee gaan kloten terwijl er stroom op staat nietwaar. Twee dingen vallen dan op. De drie richten zich op de draadjes en controleren de draadjes maar we zien niemand de knop indrukken. En we zien later alsnog de groene wolk. Mijns inziens een teken dat de draadjes prima waren aangesloten maar dat de stroom er niet op stond.

Offline xlieiwie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #53 Gepost op: 19-01-2020, 15:34:39 »
Het is het groene kanon dat niet af gaat. - geen groen

Bij de executie krijgen Nathan en Leonie beiden een groen scherm te zien. Mil krijgt ‘geen groen’

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2020, 15:35:01 »
Ik zou als mol ervoor zorgen dat het canon wel afgaat, iedereen kijkt naar de mensen waarbij het mis is gegaan. Dan kan je daarna als mol weinig meer doen. De crux zit m vooral in ervoor zorgen de kabels niet te connecten lijkt mij....

Enfin, ik vind Nathan zeer verdacht dus houd m zeker in de gaten.

Iemand ook opgevallen dat er werd ingezoomd op de tekens op de Dam. Zit daar nog iets in?
Maar het verbinden van de kabels levert € 500 op. Dat geldt ook voor het afgaan van het vuurwerk/kanon. De keuze voor de totale verbinding is van belang als dit meer oplevert óf wanneer je voelt dat je nu al onder een vergrootglas ligt.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #55 Gepost op: 19-01-2020, 15:36:36 »
Het is het groene kanon dat niet af gaat. - geen groen

Bij de executie krijgen Nathan en Leonie beiden een groen scherm te zien. Mil krijgt ‘geen groen’

Oew, dat is wel een mooie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #56 Gepost op: 19-01-2020, 15:36:59 »
Denk ook dat de mol zich minstens een klein beetje bemoeid zal hebben met de kabels. Ook leukere beelden voor de finale én de mol wil die bonus niet.

Maakt Leonie nog minder verdacht want die heeft de kabels niet aangeraakt. Ze stelde wel iets voor maar liet zich te makkelijk overrulen. Vervolgens checken 2 mensen je kastje dus ze had als mol echt wel even richting kabels gegaan

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #57 Gepost op: 19-01-2020, 15:37:18 »
Het is het groene kanon dat niet af gaat. - geen groen

Bij de executie krijgen Nathan en Leonie beiden een groen scherm te zien. Mil krijgt ‘geen groen’

Leuk bedacht! Beetje ingewikkelde hint misschien maar zeker creatief. ::ok::

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #58 Gepost op: 19-01-2020, 15:39:05 »
Daarom vond ik de groene wolk die we aan het eind zagen ook opvallend. Alsof we te zien krijgen: eigenlijk deed 'ie het toch wel (ofzo). Dat zou overeen komen met de verklaring van Mil.

Ik kan het niet helemaal duiden, maar dat die groene wolk alleen maar even voor het leuke effect was...? Dat gevoel had ik niet.


Het kan misschien ook zijn we de groene wolk te zien kregen als aanwijzing dat we de Mol aan het werk gezien hebben?  ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
« Reactie #59 Gepost op: 19-01-2020, 15:39:37 »
Het is het groene kanon dat niet af gaat. - geen groen

Bij de executie krijgen Nathan en Leonie beiden een groen scherm te zien. Mil krijgt ‘geen groen’
Verklaart mss ook waarom ze deze schermen lieten zien.. vroeg me al af waarom weer dezelfde en of daar wat achter zat.

Leuk gevonden  ::ok::