Auteur Topic: [Aflevering 3] Welvarend  (gelezen 13315 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #20 Gepost op: 25-01-2020, 22:26:34 »
Ja ik vond dit ook fijne opdrachten om naar te kijken. Goed te doen, niet te moeilijk, niet te makkelijk. Leuke aflevering weer ::ok::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #21 Gepost op: 25-01-2020, 22:42:02 »
Leuke aflevering. Bij alle drie de opdrachten valt genoeg te speuren. Mooi om al die winkeltjes te zien. Ik begin steeds meer naar Nathan te neigen als Mol. Jammer dat Jaike is afgevallen. Ze was een leuke kandidaat.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #22 Gepost op: 25-01-2020, 22:48:17 »
Ik heb ook weer genoten. ::trots:: ::bravo::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #23 Gepost op: 25-01-2020, 22:49:33 »
Wederom een mooie aflevering!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #24 Gepost op: 25-01-2020, 23:06:13 »
Meerdere opdrachten om te speuren in mijn ogen. En daarom als spel ook beter dan de vorige twee afleveringen, waarin het een beetje gokwerk werd. Deels omdat we niets zagen. Deels omdat er niets verdiend werd of niets te verdienen was.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #25 Gepost op: 25-01-2020, 23:18:32 »
Mooie aflevering. Ik denk dat ik deze ook de leukste vind tot nu toe.  ::ok:: Alleen jammer dat we zo weinig van de eerste opdracht te zien kregen, alleen het begin en het einde, verder was het ouderwets genieten

WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #26 Gepost op: 25-01-2020, 23:20:23 »
Oh ja en fijn dat we weer wat meer te zien krijgen van de bondjes  ::bravo::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #27 Gepost op: 25-01-2020, 23:28:21 »
Ik heb met een half oog gekeken. Bij de eerste opdracht was een kaartje met waar iedereen op elk moment was een stuk overzichtelijker geweest. Als ik geen idee heb wie goed z'n best doet en wie niet, houdt een opdracht mijn aandacht ook niet vast. Ik ga niet zelf een opdracht meerdere keren kijken alleen om erachter te komen wie goed stond en wie niet. De tweede opdracht was lastig, want de omschrijvingen pasten bij meerdere beelden. Zelfs als je de foto zelf kunt zien is het nog lastig, omdat de beelden zo op elkaar lijken.
De tijd waarin ik niet kon wachten op een nieuwe aflevering en mezelf verbood de aflevering meer dan 2x te kijken is voorbij.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #28 Gepost op: 25-01-2020, 23:30:13 »
Ik vond het opvallend dat Rik, volgens mij, al bij elke afvaller heeft gezegd:
'Wie wordt.. de eerste afvaller'
'Wie wordt.. de tweede afvaller'
'Wie wordt.. de derde afvaller'

Maar ja wat kunnen we ermee.. misschien is Rik gewoon niet zo creatief in z'n teksten  :-X
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #29 Gepost op: 25-01-2020, 23:37:59 »
Ik vond het opvallend dat Rik, volgens mij, al bij elke afvaller heeft gezegd:
'Wie wordt.. de eerste afvaller'
'Wie wordt.. de tweede afvaller'
'Wie wordt.. de derde afvaller'

Maar ja wat kunnen we ermee.. misschien is Rik gewoon niet zo creatief in z'n teksten  :-X

Of het is idd iets, of Rik & Rick moet eens serieus gaan overwegen om een tekstschrijver in te huren xD
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #30 Gepost op: 25-01-2020, 23:40:05 »
Ik denk dat Leonie, Mil en Rob - in die volgorde - ontdekt hebben dat Nathan de mol is. Leonie bij Kleurwerk en de rest bij Theepot.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 23:42:03 door foxhunter »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #31 Gepost op: 25-01-2020, 23:52:31 »
'Wie wordt.. de eerste afvaller'
'Wie wordt.. de tweede afvaller'
'Wie wordt.. de derde afvaller'
Vond het ook al zo gek. Er wordt zo gewichtig gedaan over die afvaller. De "wie-is"-zin is voor de mol, mensen! :p

Had wel willen weten wat dat servies nou waard was. Ben overigens wel blij dat er voor het geld is gekozen.

Had graag meer gezien van de hovercraft-opdracht, die ik overigens best lastig vond. Waarom dat gekke bedrag, en kennelijk was er een vast aantal "rondes"? Ik moet die nog wel een keer terugkijken. Wel een vette opdracht om te doen trouwens. De andere twee waren verder prima opdrachten waar ook genoeg te zien is. Leuke aflevering. De shots van de hogesnelheidstrein aan het begin vond ik trouwens ook wel een mooie toevoeging hier op de een of andere manier.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #32 Gepost op: 25-01-2020, 23:55:37 »
'Welvarend '  mol is penningmeester maar een transfer naar Sparta zit er niet in? Dat is 'welvarend'.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #33 Gepost op: 25-01-2020, 23:56:21 »
Leuke aflevering. Iedereen heeft genoten. Inderdaad de 1e opdracht was te summier in beeld. Nathan viel hier wel op. Opzettelijk?
jammer dat Jaike er uit is. Wij vonden haar een leuke, spontane, kandidaat. Hadden haar nog wat meer afleveringen gegund.

2e opdracht goed te doen. Wie viel weer op in negatieve zin: Leonie!
Zij had vergeten dat ze bij doorlopen niet terug mocht. Waarom zet zij zichzelf zo dom neer? Doet geen poging serieus  te zoeken naar overeenkomsten.
Voor Mil was er weinig mogelijkheid te mollen.
Moeite waard om terug te kijken.

3e opdracht ouderwets leuk
Ook goed te doen. Ook weer Leonie die probeert tijd te rekken en twijfel te zaaien. Nathan plotseling erg aanwezig. Mil wil gokken, maar pas nadat Nathan heeft gezegd dat ze voor de € 1500 gaan.
Dacht dat er met een soort IKEA servies werd rondgelopen. Stel je voor een origineel exemplaar van waarde en dat er dan wat wordt gebroken.
Maar als ik het goed begrepen heb, bleek het servies toch € 2700 waard te zijn.
Moet nog terug kijken wie wilde gokken en wie niet.
De MOL weet de waarde en wil natuurlijk niet gokken.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #34 Gepost op: 25-01-2020, 23:58:02 »
Ze wisten er zelfs een stukje subtiele China-kritiek in te fietsen met Buddy's biecht over Google. ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #35 Gepost op: 25-01-2020, 23:58:10 »
Korte analyse van aflevering 3:

Opdracht 1:
Een opdracht met veel potentieel. Leuk met de hovercrafts, deed me wat denken aan een opdracht ooit in het reuzenrad. Beetje tactisch nadenken hoe je het allemaal het best moet doen, mooi! Maar hoe werd dit in beeld gebracht? Rampzalig gewoon. Hier kon je heel de 9 wissels toch mooi in beeld brengen? Ik vond de uitleg van Rik ook belabberd. Nu zien we gewoon zo goed als niets van deze hele opdracht, enkel het begin was nog een beetje duidelijk. Jammer... kunnen we weinig mee, helaas.

Opdracht 2:
Mooie beelden, maar deze opdracht is toch niet echt goed uitgewerkt. Ook hier had ik graag gezien waar de juiste beelden waren. Voor de rest weinig over te zeggen. Minbedragen, werd dit in de speluitleg gezegd? Was mss niet zo goed aan het opletten en kan het gemist hebben.

Opdracht 3:
2 opdrachten in 1 aflevering waar je dingen moet gaan herkennen? Beetje teveel van het goede niet? Deze opdracht zat wel al beter in elkaar dan de vorige, maar ook hier miste ik wel een dubbele laag, of was die er wel? 2.700 euro, was dit de waarde van het hele kistje of zaten er foute zaken in? We blijven toch weer met vragen zitten.

Al bij al 1 goede opdracht die gewoon verpest wordt door de manier van in beeld brengen en dan 2 gelijkaardige opdrachten waar ik dan enkel de 3de zou houden. Blijft leuke tv, maar speuren ga ik niet doen door deze opdrachten helaas.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #36 Gepost op: 26-01-2020, 00:04:29 »
Ze wisten er zelfs een stukje subtiele China-kritiek in te fietsen met Buddy's biecht over Google. ;D
Ja knap gedaan! ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2020, 00:24:27 »
Hoorde ik Buddy in de vooruitblik naar afl 4 iets zeggen over sleutels? Zouden daar de jaartal sleutels van de kistjes van afl 1. terugkomen?  ::vergroot::

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2020, 00:32:36 »

WELVAREND => VERDWALEN

op wie kan dit slaan?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 3] Welvarend
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2020, 00:32:56 »
WELVAREND => VERDWALEN

op wie kan dit slaan?
Tina! ::rofl:: ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human