Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig  (gelezen 16643 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #20 Gepost op: 26-01-2020, 08:58:12 »

Weer een obvious actie van leonie, die jaike terecht afkapt.
Nathan die johan overruled die nogmaals naar die Hand foto wil zoeken die al gevonden was.


Wel een die bijna 500 euro kostte.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #21 Gepost op: 26-01-2020, 09:31:25 »
Ik sluit niet uit dat de mol geld uit een enveloppe heeft gehaald en weggegooid (en ik denk ook dat hij dat heeft gedaan). Dat maken Claes en Mil minder verdacht.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #22 Gepost op: 26-01-2020, 09:47:18 »
Maar waarom zou er in die envelop dan niet ook gewoon één briefje van 500 zitten, net zoals in de andere 500 envelop?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #23 Gepost op: 26-01-2020, 10:07:43 »
ALS er geld is weggegooid is dit bewuste opzet van de regie.
Hiervoor moet er namelijk niet alleen een enveloppe met geld worden gepakt, maar ook nog eens een met 5 x 100 ipv   500. 
Hiervoor komen alleen de jongens in aanmerking, dus of rob of buddy of Johan.

De opbrengst van 400 was al eerder opgemerkt als raar , voor een opdracht waar in 4 enveloppes 2000 was te verdienen .   Het zou zomaar kunnen. Molpunten voor de boys

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #24 Gepost op: 26-01-2020, 10:13:28 »
In het geval dat de envelop 500 bevatte, denken jullie dat het dan mogelijk is dat Claes 100 euro in de envelop laat zitten wanneer hij de 400 er uit haalt?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #25 Gepost op: 26-01-2020, 11:03:05 »
Geld uit enveloppen halen is al spannend als je alleen bent, maar hier waren ze constant bij anderen, wanneer zou dat dan kunnen gebeuren?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #26 Gepost op: 26-01-2020, 11:07:42 »
Misschien zijn de moeilijkste beelden gewoon meer waard dan de makkelijke beelden?
Ik vind het ook een beetje vreemd...
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #27 Gepost op: 26-01-2020, 11:23:20 »

Wat ook opviel was toen Rick de enveloppen van de boys aan Cleas gaf, het wel leek alsof Rick een envelop weer terug wilde pakken. Zag er ongemakkelijk uit.

Dit viel mij ook meteen op... het lijkt erop alsof hij wil dat Mil die eerste 2 enveloppen aanpakt...wil ze bijna terugpakken van Claes...uiteindelijk pakt ie dan maar de fotos aan van Claes...
 Valt daar iets uit te halen?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #28 Gepost op: 26-01-2020, 11:44:01 »
Maar waarom zou er in die envelop dan niet ook gewoon één briefje van 500 zitten, net zoals in de andere 500 envelop?

Goed punt. Als deze opdracht was gemaakt om de mol geld uit de enveloppe te laten nemen, dan had elke enveloppe wel 5 briefjes van 100 gehad.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #29 Gepost op: 26-01-2020, 11:54:43 »
Dit viel mij ook meteen op... het lijkt erop alsof hij wil dat Mil die eerste 2 enveloppen aanpakt...wil ze bijna terugpakken van Claes...uiteindelijk pakt ie dan maar de fotos aan van Claes...
 Valt daar iets uit te halen?

Claes heeft nog wat foto's in zijn hand, ik denk dat hij die aan wilde pakken van hem zodat Claes zijn handen vrij zou hebben voor de enveloppen

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #30 Gepost op: 26-01-2020, 13:58:32 »
4 enveloppen voor in totaal € 2000,00, dus je zou zeggen € 500,00 per envelop.
Waarom dan opeens een envelop met € 400,00.
Heeft de mol hier € 100,00 weggewerkt? En is dit dan Rob die de enveloppen in zijn bezit heeft tijdens de opdracht.
Denk dat de mol bij de boys zat, want ook een groot min bedrag van 250,00.

Wat ook opviel was toen Rick de enveloppen van de boys aan Cleas gaf, het wel leek alsof Rick een envelop weer terug wilde pakken. Zag er ongemakkelijk uit.

In de envelop met 500 euro zat 1 briefje van 500, en in de envelop van 400 euro meerdere briefjes, dus waarschijnlijk was het gewoon ongelijk verdeeld. Het mingeld was ook niet gelijk verdeeld.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #31 Gepost op: 26-01-2020, 14:21:00 »
Vond dit de leukste opdracht.
Frankje Lapi

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2
« Reactie #32 Gepost op: 26-01-2020, 14:41:49 »
Bij vier van de beelden ligt geld..... klinkt simpel  ::hypocriet::
Deze opdracht is dan ook ter plekke bedacht ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #33 Gepost op: 26-01-2020, 15:32:56 »
Wordt duidelijk wie (of door wie) de -250 wordt gepakt?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #34 Gepost op: 26-01-2020, 18:04:53 »
Citaat
Wordt duidelijk wie (of door wie) de -250 wordt gepakt?

Ik denk, dat dat de ninja is van het groepje Rob, Johan, Buddy. Zowel door Claes als Mil beschreven.

Even nog een keer gezien vanuit mijn Mil-tunnel.

Leonie tegen Jaike: "Jij weet met porto's om te gaan." Vrij onmols om zo meteen de regie uit handen te geven. Er is verwarring over het aantal foto's, omdat er blijkbaar na Claes ook door Mil een foto twee is genoemd. Overigens, waarom neemt Mil de porto over van Claes?

De aanwijzingen van Mil:

"vijf, zes, zeven, een soort van rondjes"
"De laatste foto is een soortvan ninja-achtige wijze man, die een snor heeft die niet in een stuk doorloopt en hij heeft... Maar het kan ook een sjaal zijn of zo."

Claes omschrijft duidelijk en goed de foto van Groep Girls.
Leonie vraagt naar het wit bij het goede beeld.
Nathan en Jaike roepen Leonie terug.

Ik vind dat allemaal onmols.

"Er zit een heeeel klein beetje witachtig kalk in het verlengde van de duim."

Buddy heeft een hand, maar de verkeerde.
"Jaike zegt ook, dat ze die heeft gevonden."
Buddy wil weten of dat zeker is.
"Ja, dat weet ik natuurlijk niet of dat zeker is. Ja, dat is koffiedik kijken."

Johan heeft het in de biecht over details die hij niet hoeft te weten en die van Mil komen.

"De tweede van onder aan de rechterkant, loopt daar een naad doorheen?"

"We hebben nu nog de kindertekening en de boze ninja die uit het raam kijkt met een goed getrimde sik en een mooi stel jukbeenderen."

Een kindertekening? En er is geen raam. En de ninja was eerst nog wijs, niet boos.

Vierhonderd euro is inderdaad een raar bedrag, maar het is op zich ook niet nodig om 500 uit meerdere biljetten samen te stellen. Dan zou er 100 ontbreken, terwijl de 250 blijft zitten. Ik weet wel vrij zeker, dat Claes verantwoordelijk is voor de beschrijving van de +500-foto. Als er geld ontbreekt, àls, dan is dat eerder al gebeurd. 500 binnenharken en 100 terugpakken, terwijl 250 ook kan, lijkt me onzinnig. Ik zie niet goed hoe je een envelop opent en er geld uit krijgt, terwijl er twee anderen bovenop staan. Ze mochten immers niet doorlopen en waren noodgedwongen bij elkaar. Ik begrijp dat het om een ingelaste opdracht gaat. Misschien is de verklaring, dat er bij de oorspronkelijke opdracht een andere verdeling was en we daarom met een onlogische 400 zitten?

Terugkomend op Mil... Ik zie niet hoe ze hier heeft geholpen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #35 Gepost op: 26-01-2020, 18:11:58 »
Dat de oorspronkelijke opdracht een andere verdeling had kan natuurlijk ook de verklaring zijn voor het verdelen van 500 euro in meerdere biljetten.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #36 Gepost op: 26-01-2020, 18:14:25 »
Tot die mogelijkheid kwam ik inderdaad ook. Het zou een enorm risico zijn voor 100 euro.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #37 Gepost op: 26-01-2020, 18:25:57 »
Kan het niet simpelweg zo zijn dat er een telfout is gemaakt bij het vullen van de  envelop?
Ben het eens dat het risico om geld te laten verdwijnen hier te groot was

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #38 Gepost op: 26-01-2020, 18:49:24 »
Deze opdracht was een noodoplossing en is ter plekke bedacht toen bleek dat de oorspronkelijke opdracht niet door kon gaan.

Hoe groot kan dan de rol van de Mol in deze opdracht zijn geweest? Is er tijd geweest om de Mol te laten weten welke beelden de juiste waren (zoals toen met de boeddha’s het geval was)? Het lijkt me nogal opvallen als 1 van de kandidaten (de Mol) meegenomen wordt om deze te ‘briefen’. De Mol heeft hier dan denk ik ook moeten improviseren... En is het dan nog verdacht dat er min-geld mee is genomen, als de Mol ook niet weet wat de juiste beelden zijn?

Edit: ik zit hier nog eens over na te denken... Er zijn foto’s gemaakt, ontwikkeld en geplastificeerd. Er zijn tig enveloppen gevuld met +/-geld en opgehangen. Dit vergt natuurlijk behoorlijk wat tijd. Dus wellicht is er toch tijd geweest om de Mol op de hoogte te brengen?   ???
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 18:59:44 door Iris_77 »

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #39 Gepost op: 26-01-2020, 21:22:25 »
Edit: ik zit hier nog eens over na te denken... Er zijn foto’s gemaakt, ontwikkeld en geplastificeerd. Er zijn tig enveloppen gevuld met +/-geld en opgehangen. Dit vergt natuurlijk behoorlijk wat tijd. Dus wellicht is er toch tijd geweest om de Mol op de hoogte te brengen?   ???

In de podcast wordt verteld dat ze alles bij zich hebben (printers, scanners, apparaten om te plastificeren, etc.), dus dat dat redelijk snel geregeld kon worden.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis