Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig  (gelezen 16466 keer)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #60 Gepost op: 29-01-2020, 15:26:46 »
De boys zijn verdacht vanwege het hoge min bedrag.
Aan de andere kant hebben zij wel de boze ninja gevonden. En dat was toch niet echt makkelijk. De hoek van de foto is anders dan de kijkhoek van Rob.
De mol had in deze groep twijfel kunnen zaaien, door andere beelden aan te wijzen.

Ik heb wel een vooroordeel, omdat ik 100% aanneem dat Leonie de mol is (op grond van de verborgen hint in de Lao Tse spreuken).

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #61 Gepost op: 29-01-2020, 17:06:54 »
;D ik kan me herinneren dat we bij de enveploppenopdracht/bakjes vorig jaar helemaal los gingen op al dan niet losgemaakte enveloppen, en er kwam niets uit  ::ohno::

We zullen 't zien in aflevering 10  >:D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #62 Gepost op: 31-01-2020, 19:12:25 »
Het was iig wel die envelop die open leek waar maar 400 in zat. maar ik weet niet of de andere enveloppen even open waren, of dichter.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #63 Gepost op: 31-01-2020, 19:33:24 »
Het was iig wel die envelop die open leek waar maar 400 in zat. maar ik weet niet of de andere enveloppen even open waren, of dichter.

Dat dacht ik inderdaad ook. De tweede envelop die Rob in zijn handen heeft, lijkt nog wel gesloten te zijn. Of dat ook nog het geval is wanneer Rob de enveloppen aan Johan overdraagt, blijft onduidelijk, aangezien deze overdracht niet in beeld is gebracht.
Op zichzelf vind ik dat eigenlijk ook best wel opmerkelijk: Rob pakt beide enveloppen van de beelden, loopt er schijnbaar de hele opdracht mee rond, maar het is Johan die ze uiteindelijk aan Rik overhandigt. Dat lijkt wel heel sterk op een klassiek gevalletje verantwoordelijkheid afschuiven.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #64 Gepost op: 1-02-2020, 17:33:13 »
De foto bij de Ninja hangt aan de achterkant van de beeldenrij.
Daar is Rob alleen in beeld.
Later zie je dat 1 vd enveloppen open is geweest.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #65 Gepost op: 1-02-2020, 17:36:34 »
De foto bij de Ninja hangt aan de achterkant van de beeldenrij.
Daar is Rob alleen in beeld.
Later zie je dat 1 vd enveloppen open is geweest.
Maar is het de envelop van dat beeld?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #66 Gepost op: 1-02-2020, 18:06:11 »
Stel dat Rob die enveloppe heeft opengemaakt. Zou Johan dat dan niet gemerkt hebben?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #67 Gepost op: 1-02-2020, 18:24:36 »
Op het moment dat Johan de enveloppen aan Rik geeft heeft iemand de plakrand weer zo recht mogelijk gestreken en lijkt het middelste deel daarvan weer een beetje aan de envelop te kleven. Ziet er weer redelijk netjes uit, maar het is me onduidelijk of Johan weet dat ie open is geweest. Wel is het zo dat we alleen Rob tijdens de opdracht met die enveloppen hebben zien lopen en dat ze eerst allebei dicht waren.



De eerste keer dat opvalt dat een van de enveloppen open is geweest is tijdens dit shot:


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #68 Gepost op: 1-02-2020, 18:42:19 »
Lijkt er inderdaad op dat ze open zijn geweest, maar het kan ook aan de hoek liggen in de beelden waarbij Rob de enveloppen vast heeft. In de stills met Rob zijn de enveloppen "vlakker" te zien waardoor een openstaand "flapje" minder goed te zien is, maar het is wel duidelijk te zien dat de hoekjes ook daar een beetje open staan.

Ik zou € 100 een beetje een magere molactie vinden, maar goed... het is wel de taak van de mol om geld uit de pot te halen en een lege enveloppe zou natuurlijk opvallen. Ik vind het echter onwaarschijnlijk dat er vijf losse briefjes van € 100 in deze enveloppe hebben gezeten en een biljet van € 500 in de andere enveloppe.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #69 Gepost op: 1-02-2020, 18:45:13 »
Het zou logisch zijn als er verschillende plus bedragen waren gezien er ook verschillende min bedragen waren.

Daarbij lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze de enveloppen open hebben gemaakt om te kijken wat erin zit. Zou ik wel doen  ::rofl::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #70 Gepost op: 1-02-2020, 20:03:24 »
Ik zou € 100 een beetje een magere molactie vinden, maar goed... het is wel de taak van de mol om geld uit de pot te halen en een lege enveloppe zou natuurlijk opvallen. Ik vind het echter onwaarschijnlijk dat er vijf losse briefjes van € 100 in deze enveloppe hebben gezeten en een biljet van € 500 in de andere enveloppe.

Eens. Bovendien is het nogal risicovol. Een verkeerde envelop pakken door hierop aan te sturen/mee te gaan met foute suggesties van anderen is makkelijker dan er ongezien een openen. En daarna ook nog eens ongezien de inhoud te verwisselen of weg te gooien. Het kan (à la de zwakke molactie van vorig seizoen met de gemotoriseerde driewielers), maar het ligt niet voor de hand en levert weinig resultaat op.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #71 Gepost op: 1-02-2020, 20:08:35 »
Il lees steeds over 4 briefjes van 100 bij team boyz
Maar er zit duidelijk een briefje van 250 bij en dus nog een van 100 en een van 50... 3 briefjes totaal

Weet niet of het verder uitmaakt voor wel of niet gemold hoor, maar toch...

Nu ik dat moment precies terugkeek lijkt rik wel die biljetten extra te checken ofzo... trekt een beetje vreemd gezicht erbij

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #72 Gepost op: 1-02-2020, 20:27:27 »
Daarom zou ik 100 een rare keuze vinden, als 250 ook gestolen kon worden.

De envelop lijkt aan de zijkanten inderdaad niet helemaal vast te zitten. Over het midden ben ik nog niet zo zeker.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #73 Gepost op: 1-02-2020, 20:44:43 »
Stel dat Rob die enveloppe heeft opengemaakt. Zou Johan dat dan niet gemerkt hebben?
Sowieso wel. Leuk, zo'n plakbandje netjes terug plakken, maar je voelt sowieso dat die minder weerstand biedt dan een plakbandje dat nog niet los is geweest...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #74 Gepost op: 2-02-2020, 01:11:37 »
Diegene die geld uit de envelop heeft gehaald (Rob?) heeft dat heel snel moeten doen. Waarschijnlijk geen tijd gehad om goed te kijken waar het briefje met €250 zat. Dus beter € 100 dan niets.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #75 Gepost op: 2-02-2020, 09:00:51 »
Als je het zó snel moet doen dat je daar al niet een seconde voor vrij kunt maken, dam vraag ik me af waarom je überhaupt dit risico neemt... Er komt nog vast wel een keer een moment waar je geld kunt wegsmijten..

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #76 Gepost op: 2-02-2020, 10:26:16 »
Op het moment dat Johan de enveloppen aan Rik geeft heeft iemand de plakrand weer zo recht mogelijk gestreken en lijkt het middelste deel daarvan weer een beetje aan de envelop te kleven.

Al die enveloppen zijn zo half dichtgeplakt, om ze makkelijk open te kunnen maken. Dan kun je er makkelijk met je hand achter komen. Anders ziet het gepruts er zo knullig uit op de camera als Rik of de kandidaten ze openmaken.

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #77 Gepost op: 2-02-2020, 10:30:07 »
Ik denk niet dat je op die manier moet kijken naar een molactie. Iedere poging, hoe klein ook, om geld weg te moffelen, hoort bij de taak als mol.

Ook als je naar andere seizoenen kijkt, is er op die manier subtiel gemold, want buiten dat je molt moet je er ook voor zorgen dat je niet ontdekt wordt.

Ik denk dat in dit geval een briefje van €250 eruit halen te opvallend zou zijn geweest voor de andere kandidaten. Bovendien moet je ook niet alle waarde hangen aan 1 poging van mollen, want niet elke opdracht leent zich voor goed, ongezien mollen.

Maar toch is het leuk als je achteraf als mol kunt zeggen: "Ja, ook bij die opdracht heb ik wat geld weggemoffeld zonder dat jullie het gemerkt hebben, haha!"  8)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #78 Gepost op: 2-02-2020, 10:40:42 »
Gecombineerd met het ''Achillesverhaal'': Nathan zat in deze opdracht in het vrouwengroepje.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #79 Gepost op: 2-02-2020, 15:39:18 »
Klopt, maar 99% van de kijkers kent het verhaal van Achilles niet in zoveel detail dat ze dat gaan gebruiken als hint. Het kenteken van de auto en de tattoo tonen overeenkomst, maar dat nathan dan hier in een groep moet zitten om een klein detail uit het verhaal van Achilles te spelen is vergezocht, heel ver.

De term groep girls ontstaat puur door het feit dat in de andere groep geen dame zit.