Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig  (gelezen 16327 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #40 Gepost op: 26-01-2020, 21:24:51 »
De mol geld uit de enveloppen laten stelen lijkt mij zeer riskant. Er zijn slechts vier goede enveloppen die samen 2000 euro opleveren. Stel, de kandidaten zijn fanatiek en ze pakken alle vier de juiste enveloppen. En dan worden ze geopend door Rik en blijkt dat er bijv. slechts 1500 euro in te zitten. Dan wordt het gelijk voor iedereen duidelijk dat er geld uit de enveloppen zijn gehaald en misschien met een beetje redeneren wie welk enveloppe had zo de mol te vinden.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #41 Gepost op: 26-01-2020, 21:30:03 »
Buddy was even weg om het hoekje en miste een beschrijving. Dus het kan wel dat er geld verdwenen is.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #42 Gepost op: 26-01-2020, 21:46:17 »
Misschien heeft de vreemde verdeling van geld over enveloppen wel te maken met het aanpassen van de opdracht, al lijkt het me onwaarschijnlijk omdat ik vermoed dat ze wel een voorraadje mol(min)geld hebben en anders gewoon opnieuw geprint hadden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #43 Gepost op: 26-01-2020, 22:31:55 »
Ik denk dat een vreemde verdeling ook te maken heeft met het feit dat de biljetten dit jaar door fans zijn ontworpen. Je zou overal een briefje van 500 in kunnen stoppen, maar dan zie je steeds dezelfde biljet. Ik denk dat het zeker voor de makers leuk is dat ook hun ontwerpen regelmatig in beeld komen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #44 Gepost op: 28-01-2020, 22:08:44 »
Waarschijnlijk heeft de mol 100 euro gestolen uit de envelop waar 400 euro in zat bij de opdracht Beeldig. En toen ging ik kijken door wie die envelop gepakt is dat was Rob en welke envelop het was, waar ik achter kwam is dat de envelop niet helemaal dicht zat toen ze hem aan Rik gaven kijk de foto.

En ik weet bijna zeker dat er €100 gestolen is uit de envelop met €400 erin want een andere envlop met €500 erin heeft een los briefje met €500 en de envlop met €400 erin heeft losse briefjes die samen €400 zijn wat eigenlijk €500 moest zijn. Een voor bedachte molactie dus.

Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #45 Gepost op: 28-01-2020, 22:53:42 »
In ieder geval is het verschil tussen de groepjes 150 vs 450 erg groot, door -250 te pakken en wellicht 100 te jatten. Hier zit mijns inziens echt wel een molactie of zelfs 2. Die zit dan in het groepje Buddy - Johan - Rob. en sowieso niet Claes - Mil, die stonden qua molpotentie buitenspel.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #46 Gepost op: 28-01-2020, 23:07:12 »
en sowieso niet Claes - Mil, die stonden qua molpotentie buitenspel.

Met in het achterhoofd dat deze opdracht niet of amper voorbesproken is met de mol omdat het op het laatste moment bedacht is sluit ik niet uit dat de mol op de positie van Claes en Mil kan staan.

Zo van: geef gewoon maar beetje gekke dingen door dan wordt t al lastig genoeg. Niet te opvallend natuurlijk

(Niet mijn mollen maar het kan zeker)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #47 Gepost op: 28-01-2020, 23:16:51 »
Met in het achterhoofd dat deze opdracht niet of amper voorbesproken is met de mol omdat het op het laatste moment bedacht is sluit ik niet uit dat de mol op de positie van Claes en Mil kan staan.

Zo van: geef gewoon maar beetje gekke dingen door dan wordt t al lastig genoeg. Niet te opvallend natuurlijk

(Niet mijn mollen maar het kan zeker)
Zonder voorbespreking was het inderdaad wel lastiger, wanneer deze echt niet wist wat team "verbeelding" en wat team "detail" moest gaan doen. Als dat wel bekend was zou ik als mol toch voor het zoeken van de enveloppen gaan, bij het beschrijven kan je nauwelijks mollen. Ik schrijf hierdoor niemand af, maar het is wel een turfje aan de molkant voor team boys en een turfje aan de kandidaatkant voor mil en claes wat mij betreft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #48 Gepost op: 28-01-2020, 23:17:42 »
Ja eens

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #49 Gepost op: 28-01-2020, 23:28:28 »
Het moet wel zo zijn gegaan als het geen telfout is geweest.
Een telfout kan door de druk van het veranderen van de opdracht.
Als het een molstreek is, is dat erg gewaagd, een Jan Versteegh actie.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #50 Gepost op: 28-01-2020, 23:37:52 »
Dus het is gemakkelijk te herleiden...

De ene groep heeft een niet te mollen bedrag in de envelop, de ander wel.

 ::ohno::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #51 Gepost op: 28-01-2020, 23:39:18 »
Dus het is gemakkelijk te herleiden...

De ene groep heeft een niet te mollen bedrag in de envelop, de ander wel.

 ::ohno::
Ja, en de groep met een te mollen bedrag pakt OOK nog de -250 :)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #52 Gepost op: 28-01-2020, 23:43:28 »
Citaat
Ja, en de groep met een te mollen bedrag pakt OOK nog de -250

Opgelost.

En excuses voor het cynisme.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #53 Gepost op: 28-01-2020, 23:59:38 »
En ik weet bijna zeker dat er €100 gestolen is uit de envelop met €400 erin want een andere envlop met €500 erin heeft een los briefje met €500 en de envlop met €400 erin heeft losse briefjes die samen €400 zijn wat eigenlijk €500 moest zijn. Een voor bedachte molactie dus.

Sorry, maar ik vind het een beetje te kort door de bocht om te stellen dat in elke envelop €500 moest zitten. Ja, er was €2000 te verdienen, en ja, er waren 4 enveloppen. Maar dat wil niet zeggen dat elke envelop €500 moest bevatten. Misschien waren er moeilijkere en makkelijkere beelden en was de beloning voor de moeilijkere beelden hoger.

En op die foto lijkt het alsof de envelop in het midden van de plakrand dicht zit?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #54 Gepost op: 29-01-2020, 00:01:43 »
Aangezien er verschillende bedragen aan mingeld waren, lijkt het mij ook dat er verschillende bedragen aan plusgeld kunnen zijn.

Maar het zou natuurlijk vet zijn als de mol er geld uitgehaald heeft natuurlijk
klaar voor de strijd

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #55 Gepost op: 29-01-2020, 00:29:20 »
Dus het is gemakkelijk te herleiden...

De ene groep heeft een niet te mollen bedrag in de envelop, de ander wel.

 ::ohno::
Het kan zijn dat er in de andere goede enveloppen 1 x 500 zat en 5 x 100, maar aan de andere kant dan de andere enveloppen. Er zijn maar 2 goede enveloppen gepakt van de 4.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #56 Gepost op: 29-01-2020, 07:03:31 »
Maar het zou natuurlijk vet zijn als de mol er geld uitgehaald heeft natuurlijk
€ 100... leuke "actie" om te laten zien, maar echt effectief mollen is het niet.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #57 Gepost op: 29-01-2020, 10:55:01 »
Waarschijnlijk heeft de mol 100 euro gestolen uit de envelop waar 400 euro in zat bij de opdracht Beeldig. En toen ging ik kijken door wie die envelop gepakt is dat was Rob en welke envelop het was, waar ik achter kwam is dat de envelop niet helemaal dicht zat toen ze hem aan Rik gaven kijk de foto.

Heel goed punt!
Op 29:12 minuten is te zien dat Rob beide enveloppen in zijn handen houdt.
De linker envelop (in Robs rechterhand) lijkt duidelijk te zijn opengemaakt.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2020, 11:05:42 door Vl4d »

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #58 Gepost op: 29-01-2020, 11:35:13 »
Heel goed punt!
Op 29:12 minuten is te zien dat Rob beide enveloppen in zijn handen houdt.
De linker envelop (in Robs rechterhand) lijkt duidelijk te zijn opengemaakt.
Ik ga kijken hoeveel geld daarin zit want deze envelop lijkt inderdaad open te zijn gemaakt
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
« Reactie #59 Gepost op: 29-01-2020, 13:06:26 »
 ;D ik kan me herinneren dat we bij de enveploppenopdracht/bakjes vorig jaar helemaal los gingen op al dan niet losgemaakte enveloppen, en er kwam niets uit  ::ohno::