Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot  (gelezen 35166 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #40 Gepost op: 25-01-2020, 22:09:43 »
Ik snap je punt en zie het toch anders  :D

Hij wilde juist verwarring zaaien, en ik zag in eerdere beelden ook dat Rob blijkbaar 'verdeel en heers' toepast volgens Buddy bijvoorbeeld. Dat heb ik nog niet in de uitzending gezien, tot nu toe dan.
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #41 Gepost op: 25-01-2020, 22:10:37 »
Tsja. Dan kan ik ook in mijn Mil-tunnel blijven. Wie stemt voor gokken? En dan zelf niets zeggen, maar wel de info hebben die je nodig hebt al Mol.
Vind ik dus ook erg mols idd..... ;D
Meer L

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #42 Gepost op: 25-01-2020, 22:10:52 »
Ik snap alleen niet dat het totaalbedrag in beeld is gekomen. Hadden ze toch weg kunnen laten om ook de kijkers nog lekker onwetend te laten blijven. En dan bevestigd Rik het totaalbedrag voor de hele serie ook nog eens bij de Executie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #43 Gepost op: 25-01-2020, 22:12:58 »
Vind ik dus ook erg mols idd..... ;D

Ik ook. Ze probeerde ook nog in de twijfel omtrent het kannetje mee te gaan, maar daar zat Johan haar in de weg. Nathan overtreft haar allern met de keuze voor het geld wel, voor wat betreft de molpunten.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #44 Gepost op: 25-01-2020, 22:14:06 »
Ze doen zooo lang over dat ene potje en bijna de hele groep bemoeit zich ermee, maar vanaf het eerste moment dat Nathan en Buddy de winkel binnenkomen wijst de vrouw het juiste potje al aan:

"nee, nee dat is hem zeker niet toch" zegt Nathan en Buddy doet ook niks, die wil heen en weer gaan rennen...

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #45 Gepost op: 25-01-2020, 22:14:56 »
Verdacht is dan zeker Nathan, briljante actie, valt ook meteen heel erg op en ik weet niet of je dat wilt.

De mol wil vaak wel 1 of 2 gedurfde molacties, dit was er 1. Net als Margriet die het geld weggriste uit de hand van Art zoals al door Lama1997 en Heinz opgemerkt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #46 Gepost op: 25-01-2020, 22:16:48 »
De meeste twijfel is er over het laatste potje. Johan heeft het goed. Mil: "Het is jouw verantwoordelijkheid." Zaait weer twijfel over iets wat al goed is. Uiteindelijk komt het op de seconde nog net goed. Aangemoedigd door Nathan. Ik blijf in mijn Mil-tunnel.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #47 Gepost op: 25-01-2020, 22:17:38 »
Ik snap je punt en zie het toch anders  :D

Hij wilde juist verwarring zaaien, en ik zag in eerdere beelden ook dat Rob blijkbaar 'verdeel en heers' toepast volgens Buddy bijvoorbeeld. Dat heb ik nog niet in de uitzending gezien, tot nu toe dan.
Dat mag natuurlijk  ::jaja::

Maar als ik het terugkijk zie ik toch echt eerst vertwijfeling, niemand zegt wat. En dan komt Rob heel expliciet: Mag ik wat zeggen? wat als dit nou het allerduurste servies van de hele straat is? En vervolgens sluit iedereen zich daar bij aan. Voor mij is dit heel erg onmols

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #48 Gepost op: 25-01-2020, 22:19:04 »
Deze actie is als Mol ook prima te verdedigen tegenover de andere spelers. Ik nam de verantwoordelijkheid. Meningen waren verdeeld. Kandidaten krijgen geen directe bevestiging van het bedrag dat ze hadden kunnen verdienen. Degene die goed heeft bijgehouden wat ze konden verdienen krijgt informatie door het totaalbedrag dat Rik noemt.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #49 Gepost op: 25-01-2020, 22:19:15 »
De meeste twijfel is er over het laatste potje. Johan heeft het goed. Mil: "Het is jouw verantwoordelijkheid." Zaait weer twijfel over iets wat al goed is. Uiteindelijk komt het op de seconde nog net goed. Aangemoedigd door Nathan. Ik blijf in mijn Mil-tunnel.
Zie mijn post hierboven, Buddy en Nathan scoren met het vertragen van dat potje juist ook heel veel molpunten. Iedereen vind overal heel snel het juiste serviesdeel, deze wordt zelfs aangewezen aan Buddy en Nathan en toch duurt het bijna de hele opdracht en is bijna de hele groep nodig om dat potje te pakken.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #50 Gepost op: 25-01-2020, 22:21:42 »
En blijkt het gewoon de goede. Daar zit mijn twijfel. Als er geen zekerheid is bij beide kandidaten, dan zal de Mol in mijn ogen sturen naar "dit is de verkeerde".

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #51 Gepost op: 25-01-2020, 22:26:28 »
Ik had als productieteam ook nooit het te kunnen verdienen bedrag laten zien in de thee pot opdracht, ik had gekozen voor een '?'. Dus is dit een hint voor het grote jonge zaterdagavondpubliek (ik laat de term bankhangers/cola/chips achterwege) of missen wij iets, is dit te makkelijk geworden voor ons of laten we ons nu een editoriale loer draaien en stinken we er in..? Zo makkelijk gaan ze de mol toch niet opeens laten zien??! Ik zou nu ook volledig de Nathanmoltunnel in kunnen gaan, of moet ik toch nog een week geduld hebben...

Offline bananana

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #52 Gepost op: 25-01-2020, 22:28:27 »
Ik vind Johan hier onverdacht. Hij zorgt dat het kistje volkomt en dat er dus 1500 of 2700 in de pot komt.

Ik vraag me wel af of er ook een keuze geweest zou zijn als ze het niet op tijd gehaald zouden hebben. Zo.n keuze met de waarde gokken van het kistje is natuurlijk wel leuk element.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #53 Gepost op: 25-01-2020, 22:31:38 »
Misschien een gekke en paranoïde gedachte... De 2700 staat er, omdat ze bij de montage al weten dat het niet de Mol is die die 1200 laat liggen. Dit zeg ik uiteraard, omdat ik in een andere tunnel zit. Maar draai het om... Zó duidelijk in beeld? Hij was al zo verdacht.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #54 Gepost op: 25-01-2020, 22:32:18 »
En blijkt het gewoon de goede. Daar zit mijn twijfel. Als er geen zekerheid is bij beide kandidaten, dan zal de Mol in mijn ogen sturen naar "dit is de verkeerde".
Precies en dat doet Nathan door te roepen dat dat hem zeker niet is. Buddy doet er ook niks mee. Zij krijgen hem echt aangewezen dus kunnen hier nauwelijks omheen, maar doen het toch.

Later is er een discussie over de kleur, die oa Mil en Leonie niet vinden kloppen en dat kan ook prima als kandidaat want het was idd een net andere kleur.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2020, 22:34:10 »
Ik had als productieteam ook nooit het te kunnen verdienen bedrag laten zien in de thee pot opdracht, ik had gekozen voor een '?'. Dus is dit een hint voor het grote jonge zaterdagavondpubliek (ik laat de term bankhangers/cola/chips achterwege) of missen wij iets, is dit te makkelijk geworden voor ons of laten we ons nu een editoriale loer draaien en stinken we er in..? Zo makkelijk gaan ze de mol toch niet opeens laten zien??! Ik zou nu ook volledig de Nathanmoltunnel in kunnen gaan, of moet ik toch nog een week geduld hebben...
Hoezo? In het verleden kregen we altijd deze informatie te zien. Ze hebben veel vaker kunnen kiezen tussen geld en vrijstellingen en dergelijke en dan zagen we ook een stuk discussie. Het lost niet meteen op wie de mol is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2020, 22:38:14 »
En blijkt het gewoon de goede. Daar zit mijn twijfel. Als er geen zekerheid is bij beide kandidaten, dan zal de Mol in mijn ogen sturen naar "dit is de verkeerde".

Ik denk juist van niet. Ik denk dat de mol in deze opdracht er alles aan zal doen om het te doen slagen.
Want: als de opdracht mislukt, wat gebeurt er dan met de twist op het eind? Dan kies je natuurlijk voor het servies, zelfs al is het slechts een tientje waard. Is altijd meer dan niks.

De mol wist van de twist en zijn taak was 1200 euro laten liggen. Door de opdracht goed te volbrengen, was de keuze tussen 1500 en onbekend. Was de opdracht mislukt, dan was de keuze tussen 0 en onbekend (als die twist er überhaupt kwam)

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2020, 22:38:24 »
Heel onmols van Mil om zo stellig te gaan voor het servies ipv het geld. Het is dat ze individueel overruled werd door nathan, maar zo zeker het initiatief nemen om 1200 euro extra te verdienen...de kans dat iemand je overruled is zo klein. dat is echt niet Mols.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2020, 22:40:11 »
Ze vraagt alleen wie wat vindt. Ze zegt zelf weinig en had, als ze voor gokken zou zijn geweest, op deze gelijke stand kunnen switchen. Ik zie haar inventariseren. Meer niet.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #59 Gepost op: 25-01-2020, 22:43:00 »
Huh...zij is degene die in principe juist de knoop doorhakt... totdat nathan er letterlijk nog voor springt.