Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot  (gelezen 35111 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #60 Gepost op: 25-01-2020, 22:45:26 »
Ik moet nog terugzien, maar ze vraagt om een stemming en volgens mij is die 4-4? Zonder zelf te stemmen, dus zeker weten of het ging om een inventarisatie of een stem weet ik niet. De stemmers voor de gok kregen de kans niet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #61 Gepost op: 25-01-2020, 22:46:56 »
Huh...zij is degene die in principe juist de knoop doorhakt... totdat nathan er letterlijk nog voor springt.

Klopt helemaal

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #62 Gepost op: 25-01-2020, 22:47:37 »
Ik moet nog terugzien, maar ze vraagt om een stemming en volgens mij is die 4-4? Zonder zelf te stemmen, dus zeker weten of het ging om een inventarisatie of een stem weet ik niet. De stemmers voor de gok kregen de kans niet.

Ja klopt, maar vlak voordat nathan zich er letterlijk voor gooit, maakt zij een soort eindconclusie. Heel duidelijk.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #63 Gepost op: 25-01-2020, 22:48:10 »
Hoezo? In het verleden kregen we altijd deze informatie te zien. Ze hebben veel vaker kunnen kiezen tussen geld en vrijstellingen en dergelijke en dan zagen we ook een stuk discussie. Het lost niet meteen op wie de mol is.

Het is zo'n appeltje eitje situatie, mol wordt penningmeester, neemt als penningmeester het initiatief de impasse te doorbreken en voor het zekere bedrag te gaan. 

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #64 Gepost op: 25-01-2020, 22:50:13 »
Ja klopt, maar vlak voordat nathan zich er letterlijk voor gooit, maakt zij een soort eindconclusie. Heel duidelijk.
Er zit wel nog een hele vreemde cut tussen de beslissing van Mil en het moment van Nathan, maar goed. Ik vrees dat ik van mijn aflevering 1 mol af moet stappen, en de Nathan-Tunnel in moet kruipen...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #65 Gepost op: 25-01-2020, 22:52:51 »
Ik denk dat de mol in deze opdracht er alles aan zal doen om het te doen slagen.
Want: als de opdracht mislukt, wat gebeurt er dan met de twist op het eind? Dan kies je natuurlijk voor het servies, zelfs al is het slechts een tientje waard. Is altijd meer dan niks.

De mol wist van de twist en zijn taak was 1200 euro laten liggen. Door de opdracht goed te volbrengen, was de keuze tussen 1500 en onbekend. Was de opdracht mislukt, dan was de keuze tussen 0 en onbekend (als die twist er überhaupt kwam)
Ik denk het ook, de mol weet natuurlijk dat de twist er kan komen en hoeveel de theepot waard is.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2020, 22:55:50 door Luc »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #66 Gepost op: 25-01-2020, 22:55:58 »
Het is zo'n appeltje eitje situatie, mol wordt penningmeester, neemt als penningmeester het initiatief de impasse te doorbreken en voor het zekere bedrag te gaan.
Het hoeft niet per se Nathan te zijn. Stel, Buddy is de mol, die zat ook lekker op het geld te sturen ipv de waarde van het servies. En dan pakt Nathan zo hard door, dat laten de makers dan natuurlijk lekker uitgebreid zijn, mooie bliksemafleider voor de echte mol.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #67 Gepost op: 25-01-2020, 23:02:02 »
Het is ook icm met wat Nathan tot nu toe heeft gepresteerd (hij zaaide subtiel verwarring bij het kannetje), ik vind de optelsom te belastend voor hem op dit moment. Rik zet er druk op, 'ik moet nu het antwoord horen' Mil forceert de gok, Nathan parreert met rood hoofd, gedecideerd. Waarom opeens zo aggressief? Hij moest wel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #68 Gepost op: 25-01-2020, 23:20:50 »
Een Nederlands programma komt in een stadje in China en is op zoek naar een gemankeerde K en een piemel en een soa. Een paddestoel sorry. En het Lam Gods met een stralend kindje er bij en een huisje in een kast. Claes: O hier.
Is dit temptation Island of zoiets of de publieke omroep? 🤔
« Laatst bewerkt op: 26-01-2020, 11:49:59 door foxhunter »

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #69 Gepost op: 25-01-2020, 23:33:22 »
Heb meer mensen horen zeggen hoe onmols Johan is omdat ie t kannetje in de koffer stopt, maar zonder compleet servies was er misschien geen twist/dilemma aan t eind van de opdracht geweest? Past voor mij prima in 't 'de mol heeft ook een taak de regie te helpen' (hoe kut ik dit ook vind.. maar t is al vaak gebleken)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #70 Gepost op: 26-01-2020, 00:10:10 »
Zowel Buddy als Nathan als Rob zouden hier de MOL kunnen zijn. Maar 3 heren vechten om die eer en één dame, Mil, zou zomaar de echte van de 4 kunnen zijn.
Op grond van deze opdracht dan.
Deze is de moeite waard om heel goed terug te kijken.
Wij hebben de MOL hier aan het werk gezien dat staat voor mij vast.
Maar wie? Ik heb nog geen tunnel gevonden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #71 Gepost op: 26-01-2020, 01:33:03 »
Zowel Buddy als Nathan als Rob zouden hier de MOL kunnen zijn. Maar 3 heren vechten om die eer en één dame, Mil, zou zomaar de echte van de 4 kunnen zijn.
Op grond van deze opdracht dan.
Deze is de moeite waard om heel goed terug te kijken.
Wij hebben de MOL hier aan het werk gezien dat staat voor mij vast.
Maar wie? Ik heb nog geen tunnel gevonden.
Hoezo Rob dan? die zien we niet saboteren en kiest voor de 2700 euro.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #72 Gepost op: 26-01-2020, 01:46:27 »
De mol (Leonie) moest hier niets doen. Ze was trouwens duidelijk tegen het gokken.

 Johan zijn actie kan mols zijn, maar dat zou ik enorm flauw vinden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #73 Gepost op: 26-01-2020, 05:10:16 »
Wat mij erg opviel is dat ik Buddy in de winkel bomvol porselein hoor zeggen "hier moet het melk kannetje zijn".  Maar hoe weet hij dat? Ze lijken van te voren niet te weten waar welk stuk staat of welke ze zoeken. En het heeft er de schijn van dat op het moment dat Buddy dat zegt, nog niet alle stukken waren gevonden (Ja ik weet, alles wordt door elkaar gemonteerd)>

Verder Nathan verdacht door zijn actie maar dat was dan wel de mol in lichtelijke paniek dat Mil het gokken er door zou duwen. Buddy was net zo goed en omstandig voor de keuze geld.

Omdat het voor de hand ligt dat de opdracht moet slagen voor de twist, is Mil ook verdacht. Ze wil wel gokken maar erg overtuigend gaat het niet. Ze peilt de groep ook erg maar dat kan kandidaats als mols zijn.

Ga deze opdracht zeker nog een keer terug kijken.

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #74 Gepost op: 26-01-2020, 08:04:33 »
Wat mij erg opviel is dat ik Buddy in de winkel bomvol porselein hoor zeggen "hier moet het melk kannetje zijn".  Maar hoe weet hij dat? Ze lijken van te voren niet te weten waar welk stuk staat of welke ze zoeken. En het heeft er de schijn van dat op het moment dat Buddy dat zegt, nog niet alle stukken waren gevonden (Ja ik weet, alles wordt door elkaar gemonteerd)>


Ah, het is jou ook opgevallen! Ik heb het net ook geschreven in het Buddy-topic.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #75 Gepost op: 26-01-2020, 08:42:40 »
Wat mij erg opviel is dat ik Buddy in de winkel bomvol porselein hoor zeggen "hier moet het melk kannetje zijn".  Maar hoe weet hij dat? Ze lijken van te voren niet te weten waar welk stuk staat of welke ze zoeken. En het heeft er de schijn van dat op het moment dat Buddy dat zegt, nog niet alle stukken waren gevonden (Ja ik weet, alles wordt door elkaar gemonteerd)>


Omdat dat rek vol kannetjes staat...

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #76 Gepost op: 26-01-2020, 08:44:47 »
Zonder een compleet servies zou er sowieso niets te discussiëren zijn, dus ik denk dat regie en mol hebben besloten om in ieder geval de eerste opdracht (compleet servies) te laten slagen. Daarna was het natuurlijk wel zaak om de groep niet voor de waarde van het servies te laten kiezen. Daar moest Nathan dus ingrijpen omdat Mil hier voor de gok wilde gaan.


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #77 Gepost op: 26-01-2020, 08:50:37 »
Ik snap het natuurlijk vanuit het perspectief van "leuke televisie" dat het goed is als het eerste deel van de opdracht slaagt, maar vanuit het perspectief van de mol die het spel speelt met als doel om zo weinig mogelijk geld in de pot te krijgen, slaat het natuurlijk nergens op. Het is goed mogelijk dat het zo geregisseerd is, maar dan was het wel erg krap aan als de timer precies klopte, wat natuurlijk ook nog maar de vraag is...
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #78 Gepost op: 26-01-2020, 09:47:35 »
Eigenhandig 1500 euro binnenhalen en daarmee ook nog 2700 mogelijk maken? Nee, Johan is zeker niet de mol. (of de slechtste ooit)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
« Reactie #79 Gepost op: 26-01-2020, 11:05:31 »
De mol (Leonie) moest hier niets doen. Ze was trouwens duidelijk tegen het gokken.

 Johan zijn actie kan mols zijn, maar dat zou ik enorm flauw vinden.

Het is mols om €1500 te verdienen zodat je hopelijk (want als er 7 voor gokken waren geweest had hij pech gehad) €1200 uit de pot kunt houden? Dat is wel heel krom, of snap ik jullie gewoon niet?