Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer  (gelezen 28511 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2020, 22:20:20 »
Rob valt veel op door veel vazen te laten vallen. Te obvious? Toch wordt t m niet teveel verweten, het past in zn onhandige karakter en met die kleren en hoed is t niet gek.

Nathan en Leonie lijken subtieler te mollen door lagere stok te kiezen, maar dat is voor de andere kandidaten juist wel heel obvious, want ze gaan in tegen de afspraak.

Alle 3 mols dus. Mil onmols door idd met wat forster postuur vrij moeilijke stok te doen zonder iets om te gooien.

Offline Dumont

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2020, 22:25:22 »

Rob houdt zijn object als een kruis alsof hij een processie loopt. Hij breekt 3 vazen.


Hij is degene die de Mis leidt  ::oink::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2020, 22:26:07 »
Hij is degene die de Mis leidt  ::oink::
haha, mooi!  ::jaja::

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2020, 22:26:52 »
Hij is degene die de Mis leidt  ::oink::

Dat vind ik een originele hint.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2020, 22:29:04 »
Citaat
Rob valt veel op door veel vazen te laten vallen. Te obvious? Toch wordt t m niet teveel verweten, het past in zn onhandige karakter en met die kleren en hoed is t niet gek.

In aflevering 1 in de truck blijven.

In 2 het stroomkastje goed.

In 3 100 euro uit een envelop terwijl 250 ook kon.

En nu 225 op dit totaal?

Mwah.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2020, 22:29:29 »
Hij is degene die de Mis leidt  ::oink::
Zo had ik het nog niet bekeken. Mooie hint!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2020, 22:30:51 »
In aflevering 1 in de truck blijven.

In 2 het stroomkastje goed.

In 3 100 euro uit een envelop terwijl 250 ook kon.

En nu 225 op dit totaal?

Mwah.
Ik snap hem niet.

250 euro uit een envelop halen met 5x100 kan niet.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #27 Gepost op: 1-02-2020, 22:33:44 »
In het meest gunstige geval mist er 100 bij Beeldig. Er zat ook 250 in. Waarom pak je dan de 100?

En wat zijn die drie vazen op dit totaal?

Ik vind het onmols.

Offline mollie85

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #28 Gepost op: 1-02-2020, 22:34:25 »
Die vaas laten vallen a la Johan had mij ook kunnen overkomen 🙈🤣

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #29 Gepost op: 1-02-2020, 22:36:35 »
In het meest gunstige geval mist er 100 bij Beeldig. Er zat ook 250 in. Waarom pak je dan de 100?

En wat zijn die drie vazen op dit totaal?

Ik vind het onmols.
Ze pakken ook nog -250 (pakt Rob). Maar er zijn vele meer molse acties van Rob te noemen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #30 Gepost op: 1-02-2020, 22:38:27 »
Die vaas laten vallen a la Johan had mij ook kunnen overkomen 🙈🤣
Ik had de duurste stok gepakt en zou die overdwars hebben gehouden zodat ik zo veel mogelijk vazen omver zou stoten. Ik zou er zelfs, als een majorette, flink mee gaan zwaaien.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #31 Gepost op: 1-02-2020, 22:39:44 »
Kan hij die -250 pakken zonder de anderen?

Nu -225.

"O, de hoed."

Doe hem af? Neuh.

Ik vind het matig.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #32 Gepost op: 1-02-2020, 22:52:00 »
Over die stier/os en het konijn/haas beeld:

Zouden alle jaren ertussen kunnen staan behalve eentje, met het jaar van de mol? Ik zag meerdere opvallend beeldjes. Kan uitzending nog niet terug kijken, onze tv doet raar. Iemand anders?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #33 Gepost op: 1-02-2020, 23:10:14 »
Kan hij die -250 pakken zonder de anderen?

Nu -225.

"O, de hoed."

Doe hem af? Neuh.

Ik vind het matig.
Er valt veel meer over te zeggen dat dat, maar dat doen we beter in het Rob-topic ;)

Voor deze opdracht heeft ie iig veel geld verspeeld, net als Nathan en Leonie door goedkopere stok te kiezen. Alle 3 hebben daarmee echter ook de aandacht op zich gevestigd.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #34 Gepost op: 1-02-2020, 23:14:47 »
Ik heb de opdracht nog niet teruggekeken, maar was het niet zo dat alle stokken gebruikt zouden worden en al het geld sowieso in de pot zou komen?
In dat geval kan je je als mol indekken door een hoger bedrag te kiezen. En mocht je een vaas breken kan je je dan makkelijker indekken omdat de duurdere stokken ook lastiger zijn om mee te werken.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #35 Gepost op: 1-02-2020, 23:25:12 »
Ik heb de opdracht nog niet teruggekeken, maar was het niet zo dat alle stokken gebruikt zouden worden en al het geld sowieso in de pot zou komen?
In dat geval kan je je als mol indekken door een hoger bedrag te kiezen. En mocht je een vaas breken kan je je dan makkelijker indekken omdat de duurdere stokken ook lastiger zijn om mee te werken.
Dat zou ook kunnen, ik vond het verloop van het spel erg onduidelijk en leek niet te matchen met de speluitleg, moet het ook nog eens terugzien.

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #36 Gepost op: 1-02-2020, 23:35:04 »
Hij is degene die de Mis leidt  ::oink::
Hele subtiele hint, maar er is nog een kandidaat met een kruis en de naam hiervan zit ook nog eens als anagram in de titel, dus...

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #37 Gepost op: 1-02-2020, 23:56:05 »
Raar dat Nathan als excuus voor de 250 stok zegt dat de duurste, de 450 voor Buddy is. Zo suf is Nathan niet, ze hadden afgesproken dat de 750 voor Buddy was (die aan Leonie haar startpunt stond). En vervolgens tegen Leonie liegen dat de groep had afgesproken dat hij voor de 250 moest gaan. Speaking of which, weer doet Nathan een opdracht met Leonie, waarschijnlijk verwachtte hij dat ze wel weer zou gaan nepmollen (klopt ook deels, doordat ze de 250 stok pakte). Slim om dan verder maar niet op te vallen en geen vazen te breken, sterker nog, heel kandidaats 'een recordtijd' neerzetten.
Maar dat geklungel van Johan begint me nu de keel uit te hangen.
En wel een klein beetje opvallend dat Rob nou net bij deze opdracht een onhandige tuinbroek aantrok.
7 x scherven: rob 3, Johan 2, maar volgens mij liet Buddy er wel meer dan 2 vallen (moet ik terugkijken). Als dat zo is zou de vergisvaas van Johan niet meegeteld zijn (wel zo fair)...

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #38 Gepost op: 1-02-2020, 23:59:09 »
Over die stier/os en het konijn/haas beeld:

Zouden alle jaren ertussen kunnen staan behalve eentje, met het jaar van de mol? Ik zag meerdere opvallend beeldjes. Kan uitzending nog niet terug kijken, onze tv doet raar. Iemand anders?

Al vanaf aflevering 1 zit ik met de gedachte dat de sleutels met de jaartallen eraan van opdracht 1 in afl1, misschien wel als hint gebruikt kan zijn. Het is namelijk een jubileumjaar, een jaartal hangen aan sleutels is heel random (waarom niet gewoon 1,2,3,etc?) als er verder geen betekenis aan hangt die met de opdracht te maken heeft.. ???

Nu hebben we de beelden van een os en konijn die duidelijk naar voren komen, die gelinkt zouden kunnen worden met een jaartal (chinese jaren). Naar geboortejaar wijzen lijkt me te simpel als hint.. dat doen ze echt niet meer.

Wat nou als de mol in aflevering 1 een sleutel gekozen heeft met een jaartal die ook te linken is met de os / konijn? Hoe, weet ik niet, maar toch krijg ik het gevoel dat we hier iets over te horen krijgen in aflevering 10. ::vergroot::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
« Reactie #39 Gepost op: 2-02-2020, 00:36:22 »
In aflevering 1 in de truck blijven.

In 2 het stroomkastje goed.

In 3 100 euro uit een envelop terwijl 250 ook kon.

En nu 225 op dit totaal?

Mwah.
De truck niet uit komen is niet onmols en het stroomkastje was goed dankzij Claes.
Nathan haalde 250 euro binnen deze opdracht, dus meer dan Rob.
Deze aflevering vind ik geen reden om Rob of Nathan door te strepen als mogelijke mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.