Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49297 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #260 Gepost op: 20-02-2020, 18:45:42 »
Rick zei in het begin van afl. 6 dat geen enkele opdracht het maximum heeft opgeleverd. Dus konden ze in de theeserviesopdracht meer dan €1500 verdienen en was de theeservies meer waard.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #261 Gepost op: 20-02-2020, 19:18:25 »
Citaat
De 1500 euro was niet gegarandeerd toch? Als ze hadden gegokt en het theeservies bleek maar 50 euro waard, dan hadden ze toch maar 50 euro gekregen? Of begrijp ik je verkeerd? De 1500 euro had m.i. louter te maken met het volbrengen van de opdracht en niet met de waarde van het servies.

Ik legde het denk ik niet goed uit. Ik refereerde aan het moment waarop men ging spreken over gokken of niet gokken. Op dat moment was kiezen voor geld zekerheid over 1500 euro.

Citaat
Rick zei in het begin van afl. 6 dat geen enkele opdracht het maximum heeft opgeleverd. Dus konden ze in de theeserviesopdracht meer dan €1500 verdienen en was de theeservies meer waard.

Daar kun je inderdaad van uitgaan. Ik wil dat ook wel aannemen, omdat Rik zegt dat het servies "compleet is". Daaruit maken we op, dat compleet hetzelfde is als exact dezelfde stukken als die eerder getoond zijn. Ik vind, dat daar ruimte is voor interpretatie, maar ik snap ook dat de meerderheid het woord "compleet" gelijk stelt aan "correct".

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #262 Gepost op: 21-02-2020, 05:13:45 »
Je ziet geen spoken. Nathan is alleen een bij-Mol van me nu, maar het viel me in het begin van het seizoen meteen op dat Nathan zich dan vaak verstopt achter andere kandidaten. Dat heb ik toen ook een paar keer gepost.

Ik lette er de laatste tijd helemaal niet meer op, maar in afl. 6 was het weer van dat (weet niet meer bij welke opdracht(en)), maar ook in afl. 5 bij Beeld en Geluid (in het theater als Rik z'n praatje houdt) stelde Nathan zich weer op achter de andere kandidaten.  ::jaja::

Ah in dat geval excuses, ik dacht ik de eerste was  ::rofl:: Zie het nu ook bij een executie (die van Jaike). Meteen terug gespoeld om te kijken hoe hij ging zitten. En hij is de enige die met zijn stoel rommelt en hem iets dichter naar d egroep lijkt te schuiven. Waardoor de gezichten van de achterste rij allemaal in beeld zijn en die van hem steeds voor de helft verborgen zit achter Jaike.

Niet alleen bij de opdrachten. Ook bij de executies toont hij weinig emotie. Wanneer Claes zijn rode scherm krijgt blijft hij stoicijns zitten met zn handen gevouwen in elkaar.

Niet eens pogen een reactie te faken, omdat hij ook wel weet dat ie geen acteur is. Terwijl hij bijj enkele opdrachten juist wel emotie toont door heel enthousiast positief te reageren. Een masker dat ie het beste op kan zetten gezien zn status. ;)

Ja blijft ook opvallend. Ook het verschil in emotie én wat hij verteld in biechten en in de groep. Bijvoorbeeld bij de waaiers legt hij in de biecht enthousiast uit dat hij dacht dat je toch heus de mol niet gaat zien dus voor het geld koos. In de groep kruipt hij zogenoemd van schaamte onder de stoeptegels en mompelt dat hij 250 gepakt heeft om iets goed te maken voor twee eerdere mislukkingen.

Dat 'voor het team' en 'de ploeg' staat eveneens vreemd. Tenslotte is er maar een winnaar dus is er geen ploeg, iedereen strijdt tegen elkaar. Iets wat hij zich door het spel heen prima lijkt te realiseren.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #263 Gepost op: 21-02-2020, 09:10:48 »
1.1: - irrelevant voor de mol of je een ZV pakt of vrijstelling
1.2: - beide doen hun best en maken fouten
1.3: - niet escapen werkt, maar de vrachtwagen in een verkeerd vak parkeren ook. Helaas werd Nathan door Mil overruled

2.1: N, Rob laat Claes alles doen en Nathan sjokt met kabels / kan vergeten zijn om de switch om te zetten want de groene kleur was goed aangesloten maar de stroom moest ingeschakeld worden
2.2: N, Nathan blijft in een lachstuip en wil pas laat de telefonische hulplijn inschakelen. Rob haalt Nathan uit zijn lachstuip en maant hem om te focussen
2.3: R, hij rijdt een goed puzzelstuk voorbij

3.1: N - Rob volgt Buddy (???) en Nathan doet niet actief roet in het eten gooien behalve in zijn eentje Leonie en Claes achterlaten bij een halte
3.2: R - haalt meer mingeld binnen dan Nathan of andersom Nathan meer plusgeld
3.3: N - maakt de doorslaggevende beslissing. Wss genoodzaakt als penningmeester maar ik blijf het kwalijk vinden om de gokoptie wel te opperen (molwaardig) maar niet te pushen bij stemming

4.1: - 250 vs 225 is een te klein verschil
4.2: R - leest instructies verkeerd aldus Moltalk. Nathan als werkverdeler doet niks fout
4.3: - irrelevant. De mol wil dat de groep als geheel doorgaat dus die vrijstelling komt er sowieso

5.1: N, Super Mario wordt gehaald dankzij Rob
5.2: een letter niet vinden betekent geen envelop om op te zoeken (W blijft foetsie) Veel letters vinden betekent lastig onthouden waar je de lettters gevonden hebt
5.3: R, klassieke aflevering 10. De mol met zijn waaier in de terugblik.

6.1: R maakt de meetfout, N zocht enkel
6.2: - voor beide valt iets te zeggen
6.3: - voor beide valt iets te zeggen. Rob kan enveloppen verhangen hebben, zand weggegooid hebben. Nathan kan de inhoud van de enveloppen omgewisseld hebben voor een aflevering 10 moment.

Eindstand: 5 om 5
Dit helpt me niet echt verder..  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #264 Gepost op: 21-02-2020, 13:04:29 »

3.1: N - Rob volgt Buddy (???) en Nathan doet niet actief roet in het eten gooien behalve in zijn eentje Leonie en Claes achterlaten bij een halte

Rob eindigt toch echt in een andere hovercraft volgens mij. Dus die is niet bij buddy gebleven. 
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 13:06:45 door sejdisejdi »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #265 Gepost op: 21-02-2020, 13:35:31 »
Sterker nog: Rob doet alsof hij er niets van snapt, stuurt Buddy weg zodat die de anderen 'tips kan geven', maar vaart zelf uiteindelijk als een van de enigen met de juiste hovercraft naar de haven.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #266 Gepost op: 21-02-2020, 14:22:55 »
Inmiddels zit 30% van de landelijke kijkers op Rob, jongens, dat gaat niet de goede kant op... Nathan volgt er ver achter met 23%. Nou is het natuurlijk wel heel arrogant en kortzichtig om te concluderen dat hij het niet kan zijn omdat het 'plebs' hem verdenkt, maar in mijn beleving komt het niet vaak voor dat de mol nu al zo hoog in de rankings staat.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #267 Gepost op: 21-02-2020, 17:18:43 »
Precies dit!
Nathan is zichtbaar gespannen en breekt hier in.
Ik heb dat gedrag nog niet eerder van Nathan gezien, en zou ik ook niet zo snel van Nathan als persoon buiten het spel verwachten. Nathan is zoals hij zelf zegt iemand die de leiding ut handen kan geven. Volgens mij is Nathan ijverig, maar niet iemand die zich snel verliest in fanatisme.
Dus voor mij is dit onnatuurlijk gedrag van Nathan. Plus, er staat hier een behoorlijk bedrag op het spel, dus dit is een situatie die er echt om vraagt dat de mol zich doet gelden.

Robs gedrag vind ik hier juist wel bij hem passen. Beetje op de achtergrond, bedachtzaam, maar niet doorslaggevend.

afwijkend gedrag + kritieke situatie = mol-alert! > Nathan  :)
Nee oneens, Nathan is hier gewoon een fanatieke kandidaat, die voor het resultaat gaat. 1500 euro is veel geld en dat wil je pakken. Hij vermoed dat de mol hier een stoorzender is en ze straks veel minder geld krijgen, want 1500 is al veel. Hij is daardoor gefrustreerd en dat is het gedrag wat je ziet. Dat zie je vaker bij hem, bijvoorbeeld bij vak werk, als er iemand moet gaan cashen.
Ja het is niet eenduidig.. Nog maar weer een keer de clip teruggekeken net.

De enige handen die we daadwerkelijk omhoog zien gaan zijn voor het houden van het geld zijn die van Claes, Johan en Nathan. Buddy's hand is niet in beeld te zien, weten we dus niet zeker. Het lijkt er wel op dat hij meestemde, omdat hij zegt daarna dat ze nu iig 1500 euro hebben. Maar je weet het niet zeker omdat zijn hand niet te zien was. En we weten ook niet of er wellicht geknipt is door de regie dan in de clip, en of Buddy misschien op iets anders reageert wanneer hij dat zegt.

Als Buddy wel meestemde en het 4-4 was in stemmen, dan is het wel raar dat Mil concludeert dat er meer stemmers voor gokken zijn ("We gaan het gokje wagen volgens mij, toch?"). Ik sluit zelf niet uit dat Buddy geen hand opstak en puur heeft lopen opletten wie precies waarvoor stemde.

Maar hoe dan ook heeft Rob zeker niet voor het vaste geldbedrag gestemd. Maar juist voor gokken. En het idee dat hij dus gewoon al wel aan zag komen dat de stem richting gokken ging is ook niet kloppend daardoor.
Je weet niet of Rob voor gokken heeft gestemd. Als het echt 5-3 was geweest had de discussie niet zo lang geduurd en ingewikkeld geweest. Mil kan prima met 4-4 stand zeggen "dus we gaan gokje wagen?" Om een beetje te prikken en een reactie uit te lokken, of om haar zin door te drijven. Bij een duidelijke stemming met handen en 5-3 uitslag was het voor iedereen duidelijk en klaar geweest, en dat was niet zo. Ik heb sterk de indruk dat we hier en cruciaal stukje missen ergens.



Het gokken momentje zit me als Rob-tunnelaar ook echt niet lekker, maar doorstrepen is overdreven. Andere kandidaten in dit seizoen en oa mol Merel vorig seizoen doen eveneens gekke, onmolse dingen. Als er 1 iemand perfect mols is 100% zou het te makkelijk zijn.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #268 Gepost op: 22-02-2020, 09:11:41 »
Wat vinden jullie van de hint dat Rob ‘ dakdekker’ uitspreekt als ‘ daa e ker’ of iets dergelijks en dat de weggelaten letters DK zijn en in Engels uitgesproken DeKay? Daar lees ik weinig over en het is voor mij een van de essentiele hints.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #269 Gepost op: 22-02-2020, 09:20:00 »
Ik vind dat echt zoiets waar je niks mee kan. Het zou een hint kunnen zijn en het zou geen hint maar een toevalligheid kunnen zijn. (Wat hints naar Rob betreft zie ik het 20-briefje in 1.2, de waaier 'De Mol is hier' en de verwijzing naar tattoo "tevreden" als grootste kanshebbers. Met als kanttekening dat ik die laatste verwijzing er eigenlijk te dik bovenop vind liggen. Deze drie hebben allemaal een koppeling met 'de Mol'. Het DK vind ik zoiets als Shakira -> 'ik Sarah'.)
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 09:22:01 door Heinz »

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #270 Gepost op: 23-02-2020, 00:11:16 »
Zouden we nu letterlijk een duel tussen Nathan en Rob hebben gehad deze aflevering? ::vergroot::
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #271 Gepost op: 23-02-2020, 00:34:37 »
Die kans acht erg groot ja ::rofl::

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #272 Gepost op: 23-02-2020, 00:49:59 »
Vandaar het einde van de bromancebond aan het einde van deze aflevering... ;D
'Ook een fijne dag verder...’

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #273 Gepost op: 23-02-2020, 05:32:25 »
Opdracht auto's: Rob alleen iets minder verdacht dan Nathan omdat hij probeert met Buddy mee te denken bij de drie vragen, de rekensom goed voorrekent. Maar er is bij niemand iets aan te rekenen. Rob is wel wat liever dat hij het voor Buddy opneemt dat de opdracht mislukt, Nathan vergeet plots dat hij altijd overal iets positiefs van kan maken en de spirit hoog wil houden  ::tandpastasmiley::

De laseropdracht vind ik Nathan meer verdacht dan Rob. Bij Nathan wordt amper terug geschoten, terwijl hij vol in zicht van de mol komt wordt hij niet neergeschoten  en bij Rob die zich beter verstopt is dat kantje boord dat hij niet geraakt wordt en Nathan haalt het meeste binnen (telt toch niet mee). Vond ze beiden schitterend om te zien overigens  ;D

De foto opdracht gaat toch het meest naar Rob. Nathan doet veel fout maar Rob past halverwege zijn opdracht aan van goed naar fout. En vergeet zijn foto met een gitaar?

Ik blijf bij Nathan maar toch, ik streep Rob nog steeds niet helemaal door. Jammer dat de bromance voor bij is, al lijkt Nathan er wel érg vrolijk onder te blijven. Die is zijn teamgeest op slag kwijt geraakt.

Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #274 Gepost op: 23-02-2020, 18:03:04 »
Struikel nog wel eens over een molshoopje van Rob. Maar telkens weer heb ik die serviesopdracht in mn achterhoofd. Daar schrijf ik hem totaal af.

Nathan tunnel it is en er de ingang naar Buddy wordt alsmaar een tikkeltke groter.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #275 Gepost op: 23-02-2020, 18:07:33 »
Struikel nog wel eens over een molshoopje van Rob. Maar telkens weer heb ik die serviesopdracht in mn achterhoofd. Daar schrijf ik hem totaal af.

Gevaarlijk, want dat was behoorlijk vroeg in het spel. Als de Mol ook nog wel eens voorzichtig te werk wil gaan.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #276 Gepost op: 23-02-2020, 18:10:43 »
Gevaarlijk, want dat was behoorlijk vroeg in het spel. Als de Mol ook nog wel eens voorzichtig te werk wil gaan.

En we zien dat de mol wel eens vaker zulke praktijken uithaalt.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Heel vaak kan de mol iets niet doen, want ze staan onder druk. Ik vind met die overtuigingen Rob meer een mol dan Nathan, die bijvoorbeeld voor het geld pakte bij de waaier-opdracht.  Bovendien heb ik nog geen enkele Nathan verdenker plausibele verklaringen gegeven voor de afleveringstitels.. Wanneer komen die? Ik wacht nog lol.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 18:12:39 door Sanmol »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #277 Gepost op: 23-02-2020, 18:15:24 »
Die opdracht met het theeservies was inderdaad onmols van Rob maar soms moet een mol voorzichtig zijn en kan niet overal saboteren. Zowel Rob als Nathan hebben wel enkele onmolse acties achter hun naam maar dat weegt niet op tegen de onmolse acties van Buddy en Mil en tenslotte hebben Rob als Nathan verreweg het minst in de pot gebracht. Leonie heeft ook niet veel goeds gedaan maar wordt te verdacht neergezet en van sinds het begin door velen verdacht.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #278 Gepost op: 23-02-2020, 18:33:14 »
Ik sta intussen al op 20-0 voor Nathan in dit duel. Kan iemand mij dat uitleggen ??? ?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #279 Gepost op: 23-02-2020, 18:34:30 »
Ik sta intussen al op 20-0 voor Nathan in dit duel. Kan iemand mij dat uitleggen ??? ?

Tunnelvisie. Geen ander woord lol.