Auteur Topic: [Aflevering 6] - Voor geen meter  (gelezen 19976 keer)

Offline Rowen91

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #20 Gepost op: 15-02-2020, 22:02:43 »
Al jaren lees ik fanatiek mee met jullie bevindingen en ideeën, nooit eerder gereageerd, maar nu wilde ik toch even graag zeggen hoe super vet het was om jullie namen voorbij te zien komen!  ::tandpastasmiley::  ::love:: Proficiat! Zeer verdiend!

Daarnaast kwam op fb dit bericht voorbij, en misschien is het hier al ergens eerder in genoemd... Maar zodra je 52091 intypt op Google is dit een van de eerste linken die je krijgt; Een gele strohoed van een carnavals groothandel die ook nog eens moMOL heet... Ik zit niet specifiek op Rob, maar dit is toch wel heel verdacht...?!? Of puur toeval...  ??? ???

Nu staat er wel weer de juiste datum en tijd onder het geplaatste bericht tevens...
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 22:05:25 door Rowen91 »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #21 Gepost op: 15-02-2020, 22:03:58 »
Geweldig om al die namen voorbij te zien komen... Mooi eerbetoon! Maar dat is voor mij wel het enige leuke aan deze aflevering. Zo'n mooi land en dan sta je in een graanveld en op een leeg plein bij de eerste 2 opdrachten
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #22 Gepost op: 15-02-2020, 22:05:09 »
Ik vond de opdrachten erg sterk deze aflevering. Erg gevarieerd, voor ieder wat wils  ::bravo:: ::bravo::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #23 Gepost op: 15-02-2020, 22:08:43 »
Geweldige aflevering, leuke opdrachten. En wat super dat de echte die hards van hier vernoemd werden  ::bravo::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #24 Gepost op: 15-02-2020, 22:10:24 »
Heel goede opdrachten. Voor ieder wat wils. En voor de kandidaten ook erg leuk om te doen volgens mij. Wat was die tweede gaaf! Wat had ik die graag willen doen!

Verdachtst per opdracht naar mijn mening:
Opdracht 1: Buddy en Rob (als de analyse over het foute cijfer klopt)
Opdracht 2: Miljuschka
Opdracht 3: Rob --> wilde héél graag als eerste en die kennen we inmiddels wel. Kan hij mooi wat forumnamen omruilen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #25 Gepost op: 15-02-2020, 22:13:26 »
Eigenlijk relatief eenvoudige opdrachten, maar ik heb toch genoten van de aflevering. Ik vind de groepsdynamiek dit jaar zo leuk!

Er valt in ieder geval te speuren naar de mol deze week, want er waren bij elke opdracht wel opvallende momenten te vinden.

En heel tof om zo’n berg bekende namen voorbij te zien komen!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 22:21:43 door Eva88ab »

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #26 Gepost op: 15-02-2020, 22:24:25 »
Geweldig om al die namen voorbij te zien komen... Mooi eerbetoon! Maar dat is voor mij wel het enige leuke aan deze aflevering. Zo'n mooi land en dan sta je in een graanveld en op een leeg plein bij de eerste 2 opdrachten

Correcte analyse! Denk dat die namen de hele afleveringen een beetje verbloemen. Maar ik zie zoveel potentieel die ze gewoon niet benutten. Zonde zonde zonde

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #27 Gepost op: 15-02-2020, 22:26:56 »
Al jaren lees ik fanatiek mee met jullie bevindingen en ideeën, nooit eerder gereageerd, maar nu wilde ik toch even graag zeggen hoe super vet het was om jullie namen voorbij te zien komen!  ::tandpastasmiley::  ::love:: Proficiat! Zeer verdiend!

Hier wil ik me graag bij aansluiten, gefeliciteerd!  ::ok::

Dit jaar wilde ik na 10 jaar lurken een moedige poging wagen om toch eens wat bij te dragen, maar ik blijk toch niet uit het juiste mollotenhout gesneden daarvoor. :) Wel grappig: ik keek de aflevering met vrienden die weinig tot niet op dit forum kijken, en zij vonden het wel vermakelijk hoe ik bij iedere nieuwe naam een sprongetje van herkenning maakte. :)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #28 Gepost op: 15-02-2020, 22:30:24 »
Opdracht 3: Rob --> wilde héél graag als eerste en die kennen we inmiddels wel. Kan hij mooi wat forumnamen omruilen.

Welk nut heeft dat als er daarna nog zoveel komen die je kunnen corrigeren. Als eerste heeft het alleen nut om zand weg te moffelen. Die positie wil je als mol juist niet lijkt me.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #29 Gepost op: 15-02-2020, 22:34:22 »
Rik geeft (volgens Moltalk) voor het eerst met zijn handen iets aan.... namelijk dat er 5 kandidaten en 1 mol zijn

In romeinse cijfers zou dat VI zijn.... Hint naar Nathan?

Ik denk dat de 5 en 1 een verwijzing is naar opdracht 2.
5 kandidaten waren in die opdracht 500 euro waard, en 1 kandidaat (de mol??) was niets waard. En dat was Nathan..

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #30 Gepost op: 15-02-2020, 22:38:54 »
Welk nut heeft dat als er daarna nog zoveel komen die je kunnen corrigeren. Als eerste heeft het alleen nut om zand weg te moffelen. Die positie wil je als mol juist niet lijkt me.

Je kunt toch meteen via de porto de nieuwe posities van de enveloppen doorgeven? Dan klopt het voor iedereen die na je komt.
Voorwaarde is wel dat dan later de enveloppen met geld op de originele posities van de enveloppen met namen moeten komen te hangen. Zo kan Nathan een 'goede' envelop meenemen en toch mingeld te pakken hebben. En niemand heeft iets door.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #31 Gepost op: 15-02-2020, 22:44:11 »
Citaat
Welk nut heeft dat als er daarna nog zoveel komen die je kunnen corrigeren. Als eerste heeft het alleen nut om zand weg te moffelen. Die positie wil je als mol juist niet lijkt me.

Amen. Ik kon hem niet peilen, maar dit was zeer ondoordacht.

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #32 Gepost op: 15-02-2020, 22:44:59 »
Je kunt toch meteen via de porto de nieuwe posities van de enveloppen doorgeven? Dan klopt het voor iedereen die na je komt.
Voorwaarde is wel dat dan later de enveloppen met geld op de originele posities van de enveloppen met namen moeten komen te hangen. Zo kan Nathan een 'goede' envelop meenemen en toch mingeld te pakken hebben. En niemand heeft iets door.

Ik neem aan dat het geld gerelateerd is aan de namen op de envelop. Niet de locatie. Als eerste kandidaat enveloppen verhangen is dan zinloos.

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #33 Gepost op: 15-02-2020, 22:47:15 »
Ik neem aan dat het geld gerelateerd is aan de namen op de envelop. Niet de locatie. Als eerste kandidaat enveloppen verhangen is dan zinloos.

Ja, dat is een aanname, en die van mij ook. Maar welke klopt?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #34 Gepost op: 15-02-2020, 22:47:31 »
Ik neem aan dat het geld gerelateerd is aan de namen op de envelop. Niet de locatie. Als eerste kandidaat enveloppen verhangen is dan zinloos.

Als dat zo is kun je als kandidaat toch ook gewoon alle enveloppen pakken en zelf ophangen zoals je wilt? Gewoon allemaal naast elkaar op alfabetische volgorde en dan dat doorgeven. Dus lijkt me dat de plek belangrijk was en juist niet de naam.

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #35 Gepost op: 15-02-2020, 22:50:26 »
Ik vind het logisch dat op de eerste locaties van de enveloppen ook het plusgeld hangt. De mol weet dat Heinz wordt gevraagd, dus als eerste erin en de envelop van Heinz even op een andere plek hangen en verwisselen met een andere. Dan ook door de porto Heinz benadrukken en voila, Nathan zal iig Heinz gaan pakken. De locatie wordt ook nog bevestigd door de andere kandidaten.
Ik zit op Rob  ;D

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #36 Gepost op: 15-02-2020, 22:53:57 »
Maar de envelop van Heinz was wel correct hoor

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #37 Gepost op: 15-02-2020, 22:55:41 »
Ik denk juist van niet. Wel wat wij gezien hebben ja, maar buiten beeld is deze door Rob al van locatie gewisseld (ik ben er bijna zeker van dat dit een aflevering 10 moment wordt)!

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #38 Gepost op: 15-02-2020, 23:00:58 »
Ik vind het logisch dat op de eerste locaties van de enveloppen ook het plusgeld hangt. De mol weet dat Heinz wordt gevraagd, dus als eerste erin en de envelop van Heinz even op een andere plek hangen en verwisselen met een andere. Dan ook door de porto Heinz benadrukken en voila, Nathan zal iig Heinz gaan pakken. De locatie wordt ook nog bevestigd door de andere kandidaten

Dit denk ik ook, dat het om de oorspronkelijke locatie gaat
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #39 Gepost op: 15-02-2020, 23:06:28 »
Genoten van de aflevering, en niet alleen vanwege de 3e opdracht. Heel erg leuke groep en de goede sfeer van deze leuke kandidaten komt heel goed over op ons kijkers.

Ik vond de opdrachten ook prima; 1e was in principe goed te doen, al weet je dat de mol een stapje meer of minder gaat zetten, weg van de vindplaats van die telefoon. In dat opzicht vond ik nathan weer bloedfanatiek, rennend naar al die telefoons. Maar de kandidaten konden meerdere nummercombinaties doorgeven zolang de tijd bleef lopen, dus als ze slechts over één afmeting twijfelden, viel er een hoop te corrigeren. Desalniettemin mislukt, moet nog even de opdracht terugkijken (of hier op het forum lezen hehe) wie de fout nu maakte.

Opdracht 2 ook gewoon leuk, inventief en nog redelijk goed te doen ook. Gezien de terugkerende kritiek dat opdrachten soms gewoon onhaalbaar zijn, was er deze aflevering in dat opzicht weinig te klagen denk ik.

Ook een heerlijk seizoen omdat er nog steeds twijfel is bij velen hier - me too - over wie de mol is  ::bravo::  Ben ook erg blij dat Rick and team eindelijk zijn afgestapt van dat opzichtig uit de wind houden van één bepaalde kandidaat. Maakt het een stuk leuker en lastiger!