Auteur Topic: [Aflevering 6] - Voor geen meter  (gelezen 20039 keer)

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #80 Gepost op: 17-02-2020, 13:28:53 »
Wat me opvalt: alle drie de opdracht titels hebben spaties waar ze niet horen te staan: voice mol i.p.v. voicemol, vak werk i.p.v. vakwerk en alles kenners i.p.v. alleskenners. Zijn ze dyslectisch bij de redactie of zit hier een hint in?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #81 Gepost op: 17-02-2020, 13:34:54 »
Wat me opvalt: alle drie de opdracht titels hebben spaties waar ze niet horen te staan: voice mol i.p.v. voicemol, vak werk i.p.v. vakwerk en alles kenners i.p.v. alleskenners.

Misschien om aan te geven dat het niet om voicemol gaat, maar om een Voice (in de telefoon) en een mol (in het veld); niet om vakwerk (=heel goed uitgevoerd werk) maar om Werk met verschillende Vakken en niet om alleskenners (mensen die van van alles heel veel weten) maar om Alles Kenners, allemaal kenners van WIDM, namelijk de molloten.

Offline noob

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #82 Gepost op: 17-02-2020, 21:02:10 »
Bij opdracht 2, roept Buddy tegen Mil.... Mili, voor geen mili meter (?)

Ook in deze aflevering heel eten en koken in beeld.
En dit vreemde shot, toen Mil en Buddy in gesprek gingen over hun bontje.

Links net boven het hek, Chinese letters, heel subtiel. .. Wat staat daar?

Was mij ook opgevallen. Speciaal hiervoor een account aangemaakt, was benieuwd of iemand anders op het forum dit ook opgevallen was. Heb een Chinese vriend gevraagd te vertalen:
"It means you meet somebody for the first time but you feel like you've known each other for long, and then second part means you meet again but it feels like you meet each other for the first time"

Zou het zoiets kunnen betekenen als dat het dus lijkt alsof ze al heel lang vrienden zijn, terwijl ze elkaar eigenlijk net kennen, maar dat ze elkaar dus eigenlijk helemaal niet zo goed kennen? Oftewel: is 1 van hen de mol?

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #83 Gepost op: 18-02-2020, 00:01:00 »
Heb een Chinese vriend gevraagd te vertalen:
"It means you meet somebody for the first time but you feel like you've known each other for long, and then second part means you meet again but it feels like you meet each other for the first time"




Lijkt me vooral een chinees “love life home” bordje dan

Offline Molloot86

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #84 Gepost op: 18-02-2020, 20:59:11 »
Het zou fantastisch zijn als Nathan de Mol blijkt te zijn en de telefoon zogenaamd iets verder vond waardoor de afstand niet meer klopt  ::tandpastasmiley::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #85 Gepost op: 18-02-2020, 22:00:04 »
Wat me opvalt: alle drie de opdracht titels hebben spaties waar ze niet horen te staan: voice mol i.p.v. voicemol, vak werk i.p.v. vakwerk en alles kenners i.p.v. alleskenners. Zijn ze dyslectisch bij de redactie of zit hier een hint in?

Zou er niet te veel (hier wél correct met spatie) achter zoeken. Voor een paar seizoenen geleden, ik meen dat het Georgië was, hadden veel afleveringstitels rare spaties. Bleek niets te betekenen.

Als taalpurist moet ik alleen wel op mijn tanden bijten.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #86 Gepost op: 18-02-2020, 23:21:55 »

Lijkt me vooral een chinees “love life home” bordje dan

Ja niks aan de hand. Is en was gewoon heeeeeeel toevallig dat dit nu precies op dat moment bij die twee op een balkon midden in China toevallig in beeld komt  ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #87 Gepost op: 19-02-2020, 08:02:57 »
Oh ik ben tot 2 maart op vakantie en bijna geen bereik. Daarom een zeer matige ‘bijdrager’ dit seizoen  ::)

Ik zal het in de laatste weken weer goed maken haha. Dank voor al jullie fantastische inzichten, ik geniet weer to the max, en dat komt vooral door jullie. Dank  ::bravo::
Meer L

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #88 Gepost op: 19-02-2020, 13:50:46 »
Hierbij een overzichtje van alle Molse en Onmolse zaken tot en met nu toe:

Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #89 Gepost op: 19-02-2020, 14:06:50 »
Hierbij een overzichtje van alle Molse en Onmolse zaken tot en met nu toe:
Hoezo is eindigen in een juist vak (Mil; 6.2) Mols?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #90 Gepost op: 19-02-2020, 14:16:16 »
Dat is het niet, tenzij je een verlies van 1500 rekent in plaats van een winst van 1000. Het lijkt mij ook niet mols, maar ik heb ook niemand het meest voor de hand liggende zien of horen doen: iemand die goed staat laten cashen. Daarom durf ik haar op basis van alleen dit niet weg te strepen.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #91 Gepost op: 20-02-2020, 09:42:47 »
Hoezo is eindigen in een juist vak (Mil; 6.2) Mols?
Klopt, dat is inderdaad juist onmols, levert 500 euro op
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #92 Gepost op: 20-02-2020, 09:55:14 »
Klopt, dat is inderdaad juist onmols, levert 500 euro op
Dat is wel waar, maar Leonie roept al vrij snel dat zij gaat. Dan is het als Mol wel lastig om je ervoor te gooien, zeker als je weet dat dat geld kost. Zou Mil de Mol zijn dan kan ik me voorstellen dat ze er voor kiest om het te laten gebeuren en niet de verdenking nog meer op zich te vestigen.

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #93 Gepost op: 20-02-2020, 10:05:13 »
Dat is wel waar, maar Leonie roept al vrij snel dat zij gaat. Dan is het als Mol wel lastig om je ervoor te gooien, zeker als je weet dat dat geld kost. Zou Mil de Mol zijn dan kan ik me voorstellen dat ze er voor kiest om het te laten gebeuren en niet de verdenking nog meer op zich te vestigen.
Blijf het lastig vinden waarom Mil 4x in haar juiste vak heeft gestaan, waaronder de laatste keer
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #94 Gepost op: 20-02-2020, 10:08:44 »
Blijf het lastig vinden waarom Mil 4x in haar juiste vak heeft gestaan, waaronder de laatste keer
Dat is zeker waar en dat vind ik eerder onmols dan uiteindelijk niet gaan.

Offline Mika P.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #95 Gepost op: 20-02-2020, 10:42:20 »
De mol heeft twee taken: geld uit de pot en ongezien blijven. Af en toe iets goed doen is dus ook mols. Zeker als je tegelijkertijd anderen fouten laat maken.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #96 Gepost op: 20-02-2020, 22:18:05 »
Mijn eerste bijdrage op dit forum  ::ok::

Heeft iemand een screenshot van de positie van de krijtjes aan het begin van opdracht 3? Die lagen in de vorm van wat volgens mij een “R” lijkt. Is dat een hint naar Rob? Is dat nog iemand opgevallen?
Fabienne

Offline Mollestant

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #97 Gepost op: 20-02-2020, 22:27:06 »
Hierbij een overzichtje van alle Molse en Onmolse zaken tot en met nu toe:

Waarom is Nathan bij aflevering 5.1 on Mols?

In mijn interpretatie heeft het afvallen van kandidaten bij deze opdracht grote gevolgen voor de rest van de groep. Er is geen "controleur" meer die de lasers in de gaten houdt. daardoor moeten de kandidaten toch een extra paar ogen hebben, er is minder hulp in het spel en de kans op slagen van een opdracht is dus ook kleiner.

Zie ik iets idee het hoofd?🙈

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #98 Gepost op: 20-02-2020, 23:54:10 »
Rik: Het is tijd om van iemand afscheid te nemen, toch, Miljuschka ?
Ze kan moeilijk ja zeggen natuurlijk.
Maar zo voelt het wel.

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Voor geen meter
« Reactie #99 Gepost op: 21-02-2020, 01:01:15 »

Lijkt me vooral een chinees “love life home” bordje dan

 ::rofl::

Rik: Het is tijd om van iemand afscheid te nemen, toch, Miljuschka ?
Ze kan moeilijk ja zeggen natuurlijk.
Maar zo voelt het wel.

Dit viel me ook op! Maar vond het tegelijkertijd weer veel te doorzichtig, maar hoop het!  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 07:48:52 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »
Ben jij de mol?