Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol  (gelezen 28966 keer)

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #120 Gepost op: 17-02-2020, 15:08:34 »
Nou lees het rustig terug dan, je schrijft een hoop subjectiefs ook. En er zit meer ruimte tussen waar Nathan de telefoon vond en hem vervolgens aanwees, dan waar Rob heeft lopen sjoemelen. Maar goed.

Die eerste correctie daar hebben we het al een halve pagina over nu. De mol gaat zich niet in de kijker spelen door 69 door de duwen als Mil al aangeeft te weten dat het 70 moet zijn. dat was de allereerste telefoon, met nog zeker 5 andere te gaan. Als Nathan de mol is dan deed hij precies wat een goede mol moet doen; onnodige verdenkingen van zich afhouden en bij de eerstvolgende mogelijkheid wél mollen. Wat ook gebeurd is, de fatale fout zat in de volgende telefoon - 90 of 91 meter.

Ik weet dat het Rob galore is momenteel op het forum, en dat werkelijk alles zijn kant op wordt beredeneerd momenteel (waarom wilde Rob ook alweer gokken voor de werkelijke prijs van het servies?), maar ik blijf tegengeluiden bieden in de richting van Nathan, zolang hij nog geen rood scherm heeft gezien  :)

Goed, nu weer ruimte voor andere molloten om hier te discussieren.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #121 Gepost op: 17-02-2020, 15:21:12 »
(waarom wilde Rob ook alweer gokken voor de werkelijke prijs van het servies?), maar ik blijf tegengeluiden bieden in de richting van Nathan, zolang hij nog geen rood scherm heeft gezien  :)


Ja die negeert echt iedereen die opeens op Rob zit. Ik kan m niet echt loslaten om eerlijk te zijn. Rob was echt degene die die opzet deed bij t servies.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #122 Gepost op: 17-02-2020, 15:29:46 »
Ja die negeert echt iedereen die opeens op Rob zit. Ik kan m niet echt loslaten om eerlijk te zijn. Rob was echt degene die die opzet deed bij t servies.

Ja klopt, maar er zijn ook wel een aantal dingen die Nathan deed die ik ook niet per se bij een mol vind passen... voor mij telde het theeservies wel altijd zwaarder mee want daarmee had 1200 euro in de pot gespeeld kunnen worden en bij het maken van de keuze voor de 1500 euro was Nathan natuurlijk weer erg verdacht. Maar buiten het theeservies om heb ik eigenlijk geen grote bezwaren tegen Rob als mol.... en dorpgate telt wel zwaar mee wat mij betreft.

Wat deze opdracht betreft.. ik raak een beetje in de war door alle verschillende mogelijke verklaringen voor hoe er op 91 is uitgekomen, dus ik houd het er voor nu maar gewoon bij dat het wel door Rob of Nathan zal zijn gekomen.  ::rofl:: In ieder geval vallen Leonie en Mil wel duidelijk af als mol door deze opdracht.  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #123 Gepost op: 17-02-2020, 15:55:12 »
Ja klopt, maar er zijn ook wel een aantal dingen die Nathan deed die ik ook niet per se bij een mol vind passen...
Dan stap jij makkelijker over 1200 heen dan ik. Want dat Nathan dingen doet die niet perse bij n mol passen ben ik eens met je. En dat geldt voor ze allemaal trouwens.
Maar 1200 is echt n duurder koekie en opeens heeft niemand t daar meer over terwijl t toen n reden was voor diezelfde mensen om hem bijna af te schrijven.

Ik kan r nog niks mee i.i.g. Blijf nog ff zwevende kiezer

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #124 Gepost op: 17-02-2020, 16:02:48 »
Nou lees het rustig terug dan, je schrijft een hoop subjectiefs ook. En er zit meer ruimte tussen waar Nathan de telefoon vond en hem vervolgens aanwees, dan waar Rob heeft lopen sjoemelen. Maar goed.

Die eerste correctie daar hebben we het al een halve pagina over nu. De mol gaat zich niet in de kijker spelen door 69 door de duwen als Mil al aangeeft te weten dat het 70 moet zijn. dat was de allereerste telefoon, met nog zeker 5 andere te gaan. Als Nathan de mol is dan deed hij precies wat een goede mol moet doen; onnodige verdenkingen van zich afhouden en bij de eerstvolgende mogelijkheid wél mollen. Wat ook gebeurd is, de fatale fout zat in de volgende telefoon - 90 of 91 meter.

Ik weet dat het Rob galore is momenteel op het forum, en dat werkelijk alles zijn kant op wordt beredeneerd momenteel (waarom wilde Rob ook alweer gokken voor de werkelijke prijs van het servies?), maar ik blijf tegengeluiden bieden in de richting van Nathan, zolang hij nog geen rood scherm heeft gezien  :)

Goed, nu weer ruimte voor andere molloten om hier te discussieren.
Nathan corrigeert de 69 eerder dan Mil, namelijk direct na het meten eigenlijk corrigeren ze het apart van elkaar allebei tegelijk. Mil roept t van grote afstand, dus die weet niet dat Nathan ook aan het corrigeren is.

Ik hoor graag hoe Nathan hier dan gemold zou hebben. het foute getal is 90/91. De beginpositie is niet door Nathan gemold, want die had juist Buddy op de goede plek gezet, die dichterbij het tweede meetpunt is dan waar Buddy Rob heeft gepositioneerd. Nathan is alleen al lang weg als Rob daar wordt neergezet. Je ziet vervolgens shots waar Nathan de telefoon van het tweede meetpunt van het 90/91 stuk vindt en waar hij staat als er gemeten wordt. Dit wordt gefilmd vanuit dezelfde hoek en hij staat op dezelfde plek.

Ik zie op basis van de info die we krijgen niet in hoe Nathan hier gemold kan hebben en vind het onmols dat hij als eerste de meetfout van Buddy corrigeert van 69 naar 70. Ik vind de redenering hoe hij hier wel gemold zou kunnen hebben vergezocht. Maar daar mogen de meningen over verschillen natuurlijk, agree to disagree ;)

Ik kijk naar de acties en baseer daar mijn molverdachten op, op dit moment is dat 99% Rob geworden na 6 afleveringen, maar ik blijf altijd openstaan voor twists, want niet is wat het lijkt ;)

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #125 Gepost op: 17-02-2020, 16:15:06 »
Ik heb er nog eens heel erg precies naar gekeken dmv graanstengels te vergelijken.

Eerste plaatje:  Je ziet Nathan op het moment dat hij de telefoon vindt op de groene punt. Hij staat de afstand van de rode lijn af van het pad. Ik heb die gekopieerd en gedraaid. De lengte is ongeveer van schouder naar elleboog. Nathan is 1.83. Ik ben 1.84. Bij mij is de lengte ongeveer 40cm; dat zal bij Nathan niet veel anders zijn.



Tweede plaatje: Groene stip en rode lijn heb ik bij elkaar gepuzzeld mbv het graan in de paarse cirkel en andere aren. Buddy staat ongeveer 4 rode lijnen ver weg. Dat is 1,60m.  Maar dat is niet precies het punt geweest waarvan hij 70 had doorgegeven. Dat zit op de blauwe lijn.



Derde plaatje:  Hier meten ze de 70 meter af. Blauwe lijn.


Vierde plaatje: Later, bij het meten van de 90 / 91 meter afstand heeft Rob het meetlint overgenomen. Wat blijkt: hij zit niet op hetzelfde punt als Buddy te meten. Ik heb Rob's meetpunt met een donkerrode lijn gemarkeerd.


Vijfde plaatje: Alle lijnen bij elkaar. Zwarte pijlen geven aan wat het verschil is tussen vindplaats groen en Rob's meetpunt donkerrood. Dat is meer dan 2x 40cm. ik schat het in als tegen de 90cm.


« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 16:16:55 door Yobi »

Offline Mika P.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #126 Gepost op: 17-02-2020, 16:18:34 »
Voice mol
Voice mail

mol
mil

Miljushka doet geen ene meter, sterker nog, ze staat precies op de plek waar rob had moeten meten, 1 meter vóór hem. 71 ->70.

Haar molstrategie is niks doen, zoals de chinese filosoof lao tzu voorschrijft.

De kandidaten verpesten het voor zichzelf.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #127 Gepost op: 17-02-2020, 16:31:13 »
Ik heb er nog eens heel erg precies naar gekeken dmv graanstengels te vergelijken.


Dus Nathan is dan degene die voor t grootste verschil zorgt

Offline tudaisy

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #128 Gepost op: 17-02-2020, 17:05:06 »
hoor ik Mil nou Molbiele telefoon zeggen in het begin van de opdracht? :o

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #129 Gepost op: 17-02-2020, 17:05:38 »
In ieder geval vallen Leonie en Mil wel duidelijk af als mol door deze opdracht.  ;D
Dan stap je gewoon even heen over alle voorgaande opdrachten waar beide dames genoeg hebben gedaan wat als mols kan worden omschreven, of waar de heren juist onmolse dingen hebben gedaan?
Ich bin ein Bärliner!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #130 Gepost op: 17-02-2020, 17:08:11 »
Eens dat je mensen niet nav 1 opdracht kan afschrijven tenzij ze een Joeri drakenboot moment vertonen

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #131 Gepost op: 17-02-2020, 17:12:55 »
Haha jongens, ik heb misschien deze uitspraak ietwat ongelukkig verwoord, ik schrijf hen ook niet puur en alleen af vanwege deze opdracht. ;) Maar in Alles Kenners is ook wel duidelijk geworden dat Leonie en Mil hoogstwaarschijnlijk geen invloed gehad kunnen hebben op dat er mingeld is gepakt... en als je hen dus niet puur vanwege deze opdracht af wilt schrijven, dan levert die opdracht waarschijnlijk wel voldoende bewijs daarvoor aan.  :) Verder zijn er ook nog genoeg andere argumenten om hen af te schrijven, maar daar is dit topic niet voor.  ;D

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #132 Gepost op: 17-02-2020, 17:17:23 »
Ik heb er nog eens heel erg precies naar gekeken dmv graanstengels te vergelijken.

Eerste plaatje:  Je ziet Nathan op het moment dat hij de telefoon vindt op de groene punt. Hij staat de afstand van de rode lijn af van het pad. Ik heb die gekopieerd en gedraaid. De lengte is ongeveer van schouder naar elleboog. Nathan is 1.83. Ik ben 1.84. Bij mij is de lengte ongeveer 40cm; dat zal bij Nathan niet veel anders zijn.



Tweede plaatje: Groene stip en rode lijn heb ik bij elkaar gepuzzeld mbv het graan in de paarse cirkel en andere aren. Buddy staat ongeveer 4 rode lijnen ver weg. Dat is 1,60m.  Maar dat is niet precies het punt geweest waarvan hij 70 had doorgegeven. Dat zit op de blauwe lijn.



Derde plaatje:  Hier meten ze de 70 meter af. Blauwe lijn.


Vierde plaatje: Later, bij het meten van de 90 / 91 meter afstand heeft Rob het meetlint overgenomen. Wat blijkt: hij zit niet op hetzelfde punt als Buddy te meten. Ik heb Rob's meetpunt met een donkerrode lijn gemarkeerd.


Vijfde plaatje: Alle lijnen bij elkaar. Zwarte pijlen geven aan wat het verschil is tussen vindplaats groen en Rob's meetpunt donkerrood. Dat is meer dan 2x 40cm. ik schat het in als tegen de 90cm.


Uitstekend werk weer!  ::ok::

Maar ik vrees dat sommige Robfanatiekelingen het als 'subjectief' gaan afdoen  ;D (Sorry, kwam er rotter uit dan ik bedoelde!)

Maar overduidelijk dat de opdracht mislukt is door de extra meter ("Voor (g)een meter") die Nathan erbij heeft gesmokkeld, niet Rob
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 14:07:27 door Nat007 »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #133 Gepost op: 17-02-2020, 17:24:04 »
Ja echt.. Nathan het meest verdacht hier

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #134 Gepost op: 17-02-2020, 17:33:17 »
De reden dat ik bij deze opdracht Nathan niet zo verdacht vind en Rob wel is dat Nathan meerdere telefoons ging en Rob geen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #135 Gepost op: 17-02-2020, 17:54:39 »
De reden dat ik bij deze opdracht Nathan niet zo verdacht vind en Rob wel is dat Nathan meerdere telefoons ging en Rob geen.

Dat vind ik juist zo verdacht aan Nathan. Het is veel moeilijker te controleren wáár precies jij zegt de telefoon gepakt te hebben, dan hoe er gemeten wordt. Wat als er iemand voortdurend in jouw buurt blijft om te kijken hoe jij meet, waar blijf je dan als mol? Maar als je al weet in welke richting je moet hollen voor de volgende telefoon ben je de anderen gemakkelijk te slim af.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #136 Gepost op: 17-02-2020, 18:01:01 »
Ik ben het daar niet mee eens: er was maar één getal fout en als Nathan niet al die telefoons had gevonden hadden nooit alle getallen binnen de tijd gevonden, zelfs met het vinden van drie telefoons door Nathan hadden ze amper twee minuten over.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #137 Gepost op: 17-02-2020, 18:38:53 »
Dan stap jij makkelijker over 1200 heen dan ik. Want dat Nathan dingen doet die niet perse bij n mol passen ben ik eens met je. En dat geldt voor ze allemaal trouwens.
Maar 1200 is echt n duurder koekie en opeens heeft niemand t daar meer over terwijl t toen n reden was voor diezelfde mensen om hem bijna af te schrijven.

Ik kan r nog niks mee i.i.g. Blijf nog ff zwevende kiezer
Merel had veel sterkere onmolse dingen vorig jaar dan die ene van Rob, die idd mij ook niet 100% lekker zit. Maar toen heb ik Merel te vroeg afgeschreven en dat doe ik niet nog een keer. Ik heb een hele excel-sheet met molse en onmolse punten per kandidaat en dan scoort Nathan bij mij veel meer punten tegen dan Rob. Maar geen enkele kandidaat heeft een 100% perfect molprofiel qua acties. Maar dat kan dus blijkbaar ook niet, getuige eerdere seizoenen.

Uitstekend werk weer!  ::ok::

Maar ik vrees dat sommige Robfanatiekelingen het als 'subjectief' gaan afdoen  ;D

Maar overduidelijk dat de opdracht mislukt is door de extra meter ("Voor (g)een meter") die Nathan erbij heeft gesmokkeld, niet Rob
Je sneren en waarde-oordelen mag je weglaten hoor. We discussieren gewoon over de implicaties van deze opdracht
« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 18:44:17 door Theovv »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #138 Gepost op: 17-02-2020, 18:51:57 »
Ik heb er nog eens heel erg precies naar gekeken dmv graanstengels te vergelijken.

Eerste plaatje:  Je ziet Nathan op het moment dat hij de telefoon vindt op de groene punt. Hij staat de afstand van de rode lijn af van het pad. Ik heb die gekopieerd en gedraaid. De lengte is ongeveer van schouder naar elleboog. Nathan is 1.83. Ik ben 1.84. Bij mij is de lengte ongeveer 40cm; dat zal bij Nathan niet veel anders zijn.



Tweede plaatje: Groene stip en rode lijn heb ik bij elkaar gepuzzeld mbv het graan in de paarse cirkel en andere aren. Buddy staat ongeveer 4 rode lijnen ver weg. Dat is 1,60m.  Maar dat is niet precies het punt geweest waarvan hij 70 had doorgegeven. Dat zit op de blauwe lijn.



Derde plaatje:  Hier meten ze de 70 meter af. Blauwe lijn.


Vierde plaatje: Later, bij het meten van de 90 / 91 meter afstand heeft Rob het meetlint overgenomen. Wat blijkt: hij zit niet op hetzelfde punt als Buddy te meten. Ik heb Rob's meetpunt met een donkerrode lijn gemarkeerd.


Vijfde plaatje: Alle lijnen bij elkaar. Zwarte pijlen geven aan wat het verschil is tussen vindplaats groen en Rob's meetpunt donkerrood. Dat is meer dan 2x 40cm. ik schat het in als tegen de 90cm.

ik ben het om 2 redenen niet met je eens.

1. De screenshots laten verschillende camerastandpunten zien, waardoor het perspectief anders is en je metingen naar mijn meting niet kloppen.

2. En deze vind ik veel belangrijker, als we het over (on)verdachtheid van Nathan hebben. De screens die je toon laten niet het essentiele moment zien. Dat zit in de screen die ik al eerder heb getoond. Het gaat om dit moment:


Terug te zien vanaf minuut 8.00.

Buddy meet hier de afstand te kort (69 ipv 70). Daardoor zou ook de volgende meting te lang worden (91 ipv 90). Nathan is echter de eerste die Buddy corrigeert door te zeggen dat hij verder moet meten: "Weet je het zeker? hij lag hier heh, hij lag hier. Hier hier hier, precies hier".

Het maakt door die actie niet meer uit of de vindplaats van de telefoon precies klopt of niet. Nathan stuurt hier actief in het corrigeren van een fout/molactie van Buddy. Hij zegt dat de daadwerkelijke vindplaats verder is dan het punt tot waar Buddy meet.  Daardoor en door de latere opmerking van Mil, komen ze op 70 uit. Door deze actie is ook de kans kleiner dat ze de volgende meting te lang maken (91 ipv 90). Die is echter alsnog te lang door Buddy/Rob. Nathan is dan al weg.

Als Nathan de mol was had ie gewoon mee kunnen gaan met de meting van Buddy en deze niet hoeven corrigeren. Dan hadden beide metingen fout kunnen zijn. Nu stuurt ie beide metingen juist naar de goede afstand.



Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
« Reactie #139 Gepost op: 17-02-2020, 19:15:18 »
Ja klopt, maar er zijn ook wel een aantal dingen die Nathan deed die ik ook niet per se bij een mol vind passen... voor mij telde het theeservies wel altijd zwaarder mee want daarmee had 1200 euro in de pot gespeeld kunnen worden en bij het maken van de keuze voor de 1500 euro was Nathan natuurlijk weer erg verdacht. Maar buiten het theeservies om heb ik eigenlijk geen grote bezwaren tegen Rob als mol.... en dorpgate telt wel zwaar mee wat mij betreft.

Wat deze opdracht betreft.. ik raak een beetje in de war door alle verschillende mogelijke verklaringen voor hoe er op 91 is uitgekomen, dus ik houd het er voor nu maar gewoon bij dat het wel door Rob of Nathan zal zijn gekomen.  ::rofl:: In ieder geval vallen Leonie en Mil wel duidelijk af als mol door deze opdracht.  ;D

Paar voorbeelden voor Nathan

- Claes de hovercraft uit ge-yeet bij de halte (Nathan zelf was amper in beeld dus erg sneaky) waardoor die opdracht sws verloren was
- Bij parkeertarief het Euroteken gekozen, had alleen pech dat Mil het direct zag
- Bij kleurwerk erg veel tijd verspilt met kabels die uiteindelijk nergens naartoe liepen en vervolgens Leonie niet geholpen met een relatief makkelijke opdracht
- Bij porseleinenkamer TOCH maar een veel makkelijkere stok gepakt dan afgesproken met de groep. Ik speculeer dat hij hierna ook direct vasen heeft verplaatst maar dat ter zijde
- Bij Beeld en Geluid eerst bij het cassette apparaat geen ene reet uitgevoerd. Buddy op het verkeerde spoor geleid met zijn "Doe namen! Doe Namen" opmerking. daarnaast bij andere opdrachten geen reet uitvoeren. Afgaan leek me onbedoeld.
- Bij lettergreep eigenlijk alleen maar Johan af zitten leiden en in rondjes zitten lopen waardoor zei niks hebben gevonden en de rest ook meer locaties moesten onthouden.



Ik zit warm in de Nathan tunnel