Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk  (gelezen 35484 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #60 Gepost op: 16-02-2020, 10:29:46 »
Voor mij ook Rob en Nathan meest verdacht. Rob heeft inderdaad geen een keer goed gestaan en wilde Mil laten cashen.
Nathan staat bij mij op 2 maar ik denk dat Nathan de afleider is van de mol omdat natuurlijk heel veel molloten hem een leuke mol zouden vinden. Opvallend dat hij het minste waard is maar kan idd als penningmeester. Heb het gevoel dat ze teveel willen dat we Nathan als kijker verdacht vinden. 😜
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #61 Gepost op: 16-02-2020, 10:47:30 »
Zo' n mastermind code is toch snel te kraken?
Ik kan me niet voorstellen dat we op deze manier in aflevering 6 de mol op een presenteerblaadje krijgen.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #62 Gepost op: 16-02-2020, 11:04:54 »
BRMCNL = 2510€, N casht = 2500€

BRMCL
Braak MOL?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #63 Gepost op: 16-02-2020, 11:15:43 »
Dit was goed te doen, maar het lukt niet. Vraag is nu wat er gebeurd is, los van de vraag nog wiens schuld of verdienste het is. Is er nu 1000 gewonnen of 1500 verloren?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #64 Gepost op: 16-02-2020, 12:30:08 »
Nathan is dus het minst waard.....

omdat:

1. Hij de mol is?
2. Hij de penningmeester is?

of natuurlijk beide....

Volgens de podcast is de penningmeester het minste waard.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #65 Gepost op: 16-02-2020, 12:37:54 »
Hoewel ik het er iets te dik bovenop vindt liggen dat Nathan als mol zo wordt "gemerkt", is zijn status wel handig. Elk vak behalve '5' waarin hij gaat staan betekent minder geld in de pot. En ieder die hij weet te bewegen om geld te halen betekent ook minder geld in de pot (of evenveel als er uit zou gaan als hij zelf ging). De opdracht is dan dus: niet in vak 5 eindigen, proberen zoveel mogelijk chaos te creeren en niet zelf geld halen, maar bij voorkeur iemand die 500 euro waard is. Je hoort hem zeggen, als Leonie wil gaan, 'het maakt toch niet uit wie er gaat'...

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #66 Gepost op: 16-02-2020, 12:41:43 »
Rob is de enige die nooit in zijn juiste vak heeft gestaan. Daardoor staan er altijd 2 personen verkeerd en gaat er sowieso 490 euro verloren
  ::ok::

Wat een geweldige spelletjes zitten dit seizoen in!
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 12:45:03 door Run »

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #67 Gepost op: 16-02-2020, 12:45:06 »
Ik had de theorie dat de volgorde hoe ze hadden moeten staan overeen zou komen met de groepsfoto van deze aflevering. Maar dat klopte ook niet.

Het is ook niet alfabetisch.

Dus ik zie nog geen logica in de volgorde.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #68 Gepost op: 16-02-2020, 13:05:39 »
Dus Buddy staat 3x fout, bij de 4de keer kregen ze 1040. Daarna switched hij naar een 5de andere en toen was de 1040 euro foetsie. Dus het kwam nooit in hem op dat hij goed stond? het was immers obvious na zoveel keer proberen.Typische molactie om op het laatste moment van goede vak te veranderen 8)

Schrijf Buddy niet af




Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #69 Gepost op: 16-02-2020, 13:10:32 »
Dus Buddy staat 3x fout, bij de 4de keer kregen ze 1040. Daarna switched hij naar een 5de andere en toen was de 1040 euro foetsie. Dus het kwam nooit in hem op dat hij goed stond? het was immers obvious na zoveel keer proberen.Typische molactie om op het laatste moment van goede vak te veranderen 8)

Schrijf Buddy niet af


Precies dit, en hij stond in het vak waar Rob had moeten staan. Dit betekent dat Rob automatisch ook verkeerd staat en dat er dus al minimaal 1000 euro verloren is (aangezien ze beide 500 euro waard waren op hun juiste plek)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #70 Gepost op: 16-02-2020, 13:31:21 »
Rob denkt op een gegeven moment dat hij in vak 6 het meeste waard is. Wanneer de groep besluit om terug te gaan naar die situatie, belandt hij in het 5de vak. Nu maakt dat uiteindelijk niets uit voor de eindopbrengst (maar misschien wist hij dat al)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #71 Gepost op: 16-02-2020, 13:37:08 »
Mooie schema’s. Wat mij vooral opvalt is dat er voor nathan geen juiste plek is.

Op geen van de 6 plekken wordt er voor hem meer dan 10 euro gezet.
Is toch vreemde gedachte dat je een Mastermind doet met 6 plekken, waarbij 1 plek niks betekent? 

Moeten we hieruit afleiden dat nathan een aparte rol Heeft en dus de mol is?

Ja dat lijkt er wel op. ::oink::
En het getal 6. Rugnummer van Nathan.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #72 Gepost op: 16-02-2020, 14:21:51 »
Ik had de theorie dat de volgorde hoe ze hadden moeten staan overeen zou komen met de groepsfoto van deze aflevering. Maar dat klopte ook niet.

Het is ook niet alfabetisch.

Dus ik zie nog geen logica in de volgorde.
Hoeft toch ook niet? Er is één juiste volgorde die gewoon op voorhand bepaald is. De kandidaten kiezen een groep, en de kleur van de penningmeester wordt de plek die wegvalt in de code. Of de kandidaten moeten een groep toegewezen hebben gekregen, maar daar zie ik het nut niet van in als de penningmeester toch al de aangewezen persoon is om het geld te innen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #73 Gepost op: 16-02-2020, 14:36:23 »
Het totaal te maken bedrag is dus 2510 > 5 x 500 en 1 x 10 waarbij dan de 10 uiteraard gaat cashen = 2500 te cashen.



Volgens mij maak je een denkfout: het is onmogelijk dat er vijf goed staan en een fout. Want als er een fout staat, dan zou dat betekenen dat die op de plek van iemand moest staan die al goed stond. Dat kan natuurlijk niet.

Dus je hebt: of zes goed en nul fout of vier goed en twee fout (of nog slechter natuurlijk, maar dat doet er niet toe).

Het totaal te maken bedrag is dus 3000, waarna er eentje moet gaan cashen en dan wordt het dus 3000 - 500 = 2500. En dat is dus het maximaal haalbare bedrag.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #74 Gepost op: 16-02-2020, 14:53:25 »
Ik ga ervan uit dat er vijf (handgebaar Rik) goed moeten staan en één (handgebaar...) sowieso 10€ waard blijft. In feite zou die dus ook op de goede plek moeten staan inderdaad, voor de volledigheid.
Ik snap beide startgedachten, (6x 500€ of 5x500+1x10), maar ik kan één van de twee niet met zekerheid uitsluiten, volgens mij hebben we daar niet genoeg info over gekregen en het is nog steeds mijn vraag of we dat uit de beelden wel krijgen zonder het schema'tje te zien dat in Moltalk voorbij kwam. (Van wie is dat schema?)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #75 Gepost op: 16-02-2020, 14:53:53 »
Het totaal te maken bedrag is dus 3000, waarna er eentje moet gaan cashen en dan wordt het dus 3000 - 500 = 2500. En dat is dus het maximaal haalbare bedrag.
Zo is het niet uitgelegd bij Moltalk. Daar stond dat Nathan (toch?) altijd maar 10 Euro waard was...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #76 Gepost op: 16-02-2020, 15:14:14 »
Ah, oke: de penningmeester is altijd 10 euro waard. Dan kunnen we Nathan als Mol wel schrappen, want ze zullen nooit zeggen dat de Mol altijd maar 10 euro waard is. Dan zou immers uit te rekenen zijn wie de Mol is.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #77 Gepost op: 16-02-2020, 15:17:43 »
Dan kunnen we Nathan als Mol wel schrappen, want ze zullen nooit zeggen dat de Mol altijd maar 10 euro waard is.
Met je conclusie dat Nathan waarschijnlijk de mol niet is ben ik het wel eens, maar met je redenering niet. Ik vind het logisch dat de penningmeester of de mol 0 of 10 euro waard is, ook als hij goed staat. Stel dat het inderdaad geldt voor de penningmeester, waarom zou dat de penningmeester/Nathan als mol uitsluiten?
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #78 Gepost op: 16-02-2020, 15:20:13 »
Ah, oke: de penningmeester is altijd 10 euro waard. Dan kunnen we Nathan als Mol wel schrappen, want ze zullen nooit zeggen dat de Mol altijd maar 10 euro waard is. Dan zou immers uit te rekenen zijn wie de Mol is.

Precies, dat is ook mijn bezwaar. Ik wil weten of we puur op basis van de beelden en van wat we horen in de uitzending erachter kunnen komen met welke volgorde de 2500€ eruit komt...
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 15:21:53 door Mollem »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
« Reactie #79 Gepost op: 16-02-2020, 15:23:35 »
Ja, ik ook. Heb zitten puzzelen met het schema van Vl4d om te kijken wat er gebeurt als Nathan op positie 4 zou staan en daar 500 waard zou zijn. Maar dat lukt niet. Dus is mijn conclusie dat de penningmeester 10 euro waard is.

De Mol is dus op de goede plek wel 500 euro waard en dus moeten we speuren naar iemand die heel erg zijn/haar best doet een bepaalde plek te vermijden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!