Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 82038 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #140 Gepost op: 15-02-2020, 22:25:07 »
Eén iemand bewaakt het fort ::zwaai::.
::bravo::
Omnia vincit amor

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #141 Gepost op: 15-02-2020, 22:25:16 »
Citaat
Als eerste of laatste gaan lijkt mij inderdaad ook de beste positie om te mollen.

Als eerste alleen als de goede envelop op de goede plaats moet worden gevonden. Dat lijkt niet zo te zijn. Geld is gekoppeld aan naam/envelop, niet aan plaats.

Ik snap dat iedereen lyrisch is, maar als dat niet zo is, is de uitleg weer gebrekkig.

Citaat
Je kunt o.a. een hoop zand verwijderen/verduisteren??

Gezien de hoeveelheid die bijvoorbeeld Mil meebracht, denk ik niet dat dat aan de orde was. Handiger was laat gaan... Verwissel enveloppen waarvan de groep zeker is. Neem zand mee en zie er kandidaats uit. De tijd die het oplevert, wordt toch alleen gebruikt om op min uit te komen na het eerste deel van de actie.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 22:28:20 door Tarballs »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #142 Gepost op: 15-02-2020, 22:26:31 »
Nee, Moltalk is vanuit het buitenland niet te bekijken, dus ga ik zo kijken via ZiggoGo

Ik heb net gewoon gekeken hoor, met een vpn.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #143 Gepost op: 15-02-2020, 22:27:17 »
Dus Nathan is niet naar de juiste plek gegaan / gestuurd!

Buddy had het wel over Rat toen hij daar stond. Dus ik denk dat het wel in dezelfde ruimte geweest moet zijn. Misschien dat er daar twee van die schuifdeuren tegenover elkaar waren.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #144 Gepost op: 15-02-2020, 22:28:59 »
Niet terug gezien. Ik had het idee dat hij een van de pilaren had moeten hebben.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #145 Gepost op: 15-02-2020, 22:29:55 »
Eén iemand bewaakt het fort ::zwaai::

Hah, goed zeg  ::ok:: Je had de eer in de vooruitblik te zitten maar ik geloof niet in vanavond...

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #146 Gepost op: 15-02-2020, 22:30:04 »
Envelop Rat is het min geld geweest.
Deze is verplaatst en op de deur geplakt...
Wanneer Buddy op dat pleintje loopt en de enveloppen voor leest, zie je geen envelop op de deur hangen.
Deze verplaatsing is gebeurd na Buddy.

Dus 1 van de 2 dames moet dat hebben gedaan.
En Leonie wordt wel heel erg verdacht gemaakt, ook door de portofoon communicatie..

Ik vertrouw Mil voor geen meter....

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #147 Gepost op: 15-02-2020, 22:31:35 »
Buddy had het wel over Rat toen hij daar stond. Dus ik denk dat het wel in dezelfde ruimte geweest moet zijn. Misschien dat er daar twee van die schuifdeuren tegenover elkaar waren.

Buddy had het over een opening/deur anders had hij pilaar gezegd. En Nathan stond ergens anders.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #148 Gepost op: 15-02-2020, 22:34:37 »
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als de kandidaten enveloppen verplaatsen dat ze daarmee ook de locaties van de enveloppen met (min) geld verplaatsen.
Als eerste is het mogelijk om enveloppen met de goede namen te verduisteren, waardoor er minder geld verdiend kan worden.

Het raar dat we de enveloppen die we Nathan zien pakken overeen komen met de plaatsen waar we de juiste namen zien. Dat duid er op dat enveloppen zijn verwisseld/verplaatst. We zien bij Buddy een andere deur dan waar de envelop die Nathan pakt hangt. Het feit dat Buddy deze enveloppen aanwees duid er op dit verplaatsen niet door Mil of Leonie gedaan kan zijn aangezien zij na Buddy gingen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #149 Gepost op: 15-02-2020, 22:34:52 »
[...]
Dus 1 van de 2 dames moet dat hebben gedaan.
En Leonie wordt wel heel erg verdacht gemaakt, ook door de portofoon communicatie..
Ik vertrouw Mil voor geen meter....

Ik moet nog terugkijken maar ik vond het raar dat voordat Nathan eropuit werd gestuurd er werd gevraagd wie 'Daisy' had gezien. Volgens mij waren dat Miljuschka en Leonie. Maar Miljuschka verwijst naar Leonie, die het niet meer weet.

Ik hoopte tegen beter weten in dat Leonie zou moeten vertrekken omdat ze zo opgaat in het nepmollen dat ze oog vergat voor het echte speurwerk (leek ook zo vanwege haar vele biechten deze keer)...

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #150 Gepost op: 15-02-2020, 22:39:21 »
Als Nathan de mol is hoeft hij de enveloppen niet eens te verwisselen, gewoon de goed envelop pakken in beeld en buiten beeld de envelop weg gooien en een foute envelop pakken.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #151 Gepost op: 15-02-2020, 22:47:10 »
Buddy had het wel over Rat toen hij daar stond. Dus ik denk dat het wel in dezelfde ruimte geweest moet zijn. Misschien dat er daar twee van die schuifdeuren tegenover elkaar waren.

Ja dat denk ik ook. Want die deuren leken allemaal op elkaar en er waren ook meerdere kraantjes.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #152 Gepost op: 15-02-2020, 22:48:03 »
Naast dat was Rat ook op het bord getekend op een deur. Dus die heeft daar wel gehangen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #153 Gepost op: 15-02-2020, 22:49:10 »
Envelop Rat is het min geld geweest.
Deze is verplaatst en op de deur geplakt...
Wanneer Buddy op dat pleintje loopt en de enveloppen voor leest, zie je geen envelop op de deur hangen.
Deze verplaatsing is gebeurd na Buddy.

Dus 1 van de 2 dames moet dat hebben gedaan.
En Leonie wordt wel heel erg verdacht gemaakt, ook door de portofoon communicatie..

Ik vertrouw Mil voor geen meter....

Dat lijkt in eerste instantie inderdaad maar als je screenshots vergelijkt blijkt het toch een andere deur. De ene heeft overal hout. De andere ook gedeeltelijk muur.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #154 Gepost op: 15-02-2020, 22:52:36 »
Als Nathan de mol is hoeft hij de enveloppen niet eens te verwisselen, gewoon de goed envelop pakken in beeld en buiten beeld de envelop weg gooien en een foute envelop pakken.

Ja dat kan ook nog makkelijk inderdaad. Deze aflevering helpt mij niet. Mijn top 3 mannelijke mollen zijn nog steeds alle 3 verdacht bezig bij opdrachten. Haha.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #155 Gepost op: 15-02-2020, 22:59:14 »
::rofl:: Ja, en HDD en MV kwamen werden ook niet heel soepel uitgesproken.

Terwijl hulpdakdekker effectief nog een bestaand Nederlands woord is ook!
Kijk, bodehos daarentegen.. ;) ;D ::hug::

Zag dat een paar mensen op Twitter de afwijkende uitspraak van m'n naam ook opgevallen was.
Ik ben nu totally beroemd ::hypocriet::


Goeie en terechte namen gekozen om het geld onder te verstoppen ::bravo:: ::ok::
En verder heel cool gedaan zo - welk programma doet dat nu :)

Supergrappig ook voor de 3 miljoen andere tv-kijkers die lange tijd geen idee zullen hebben gehad wat er nu op de enveloppen stond ::rofl:: ::rofl::

Ohja
ohja
ohja

Babbelen over de opdracht enzo.
Hihi.
 ::hyper:: ::hyper:: ::hyper::

Goede observatie dat het een ander doorgangetje is bij de tweede envelop ::ok::
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #156 Gepost op: 15-02-2020, 23:14:11 »
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat als de kandidaten enveloppen verplaatsen dat ze daarmee ook de locaties van de enveloppen met (min) geld verplaatsen.
Als eerste is het mogelijk om enveloppen met de goede namen te verduisteren, waardoor er minder geld verdiend kan worden.

Het raar dat we de enveloppen die we Nathan zien pakken overeen komen met de plaatsen waar we de juiste namen zien. Dat duid er op dat enveloppen zijn verwisseld/verplaatst. We zien bij Buddy een andere deur dan waar de envelop die Nathan pakt hangt. Het feit dat Buddy deze enveloppen aanwees duid er op dit verplaatsen niet door Mil of Leonie gedaan kan zijn aangezien zij na Buddy gingen.

Juist hierdoor ga ik twijfelen (zit op Rob). De voorlaatste zou in de sleutelposities hebben gezeten door nog even wat enveloppes te verwisselen.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #157 Gepost op: 15-02-2020, 23:22:32 »
Juist hierdoor ga ik twijfelen (zit op Rob). De voorlaatste zou in de sleutelposities hebben gezeten door nog even wat enveloppes te verwisselen.

Dat was Claes toch? Nathan zelf kan het ook nog prima gedaan hebben.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Mollemaarten

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Weg van teruggeweest!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #158 Gepost op: 15-02-2020, 23:26:20 »
Lieve mensen, ik ben nu deze aflevering aan het terugkijken en wat een féést voor deze oude molloot om zoveel bekende namen in de aflevering te zien!!! Ik ben al jaren niet meer echt actief hier, maar vond het geweldig om al jullie namen weer even langs te zien komen!  ::bravo:: ::bravo::
Geweldige opdracht ook trouwens!
Je kunt ze uitroken, wegjagen, soms vang je er zelfs een, maar je weet wat ze zeggen...

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #159 Gepost op: 15-02-2020, 23:31:53 »
Juist hierdoor ga ik twijfelen (zit op Rob). De voorlaatste zou in de sleutelposities hebben gezeten door nog even wat enveloppes te verwisselen.

Hoezo de voor laatste dan?
Dat is dan als het geld wordt opgehangen door de productie op de plek waar als laatste de envelop hangt?

Het vervelende is dat we niet precies weten hoe en wat:

Word het geld op gehangen op de startlocatie van de enveloppen dan kan een Rob bv al mollen door ze te verplaatsen. 

Wordt het geld op gehangen op de eind locatie van de  enveloppen dan is juist slim om als een na laatste te gaan.

Maakt het uberhaupt wel iets uit of dat de envelop nog goed hangt of niet en gaat het puur om de namen dan wil je perse als laatste en pak je de goede en wissel je die off screen gewoon om.

Het meest logische zou voor mij wel zijn dat de start locatie uitmaakt omdat dat de mol meer gelegenheid geeft om te mollen mocht hij niet als laatste kunnen gaan. Anders kan je eigenlijk alleen als laatste gaan of enveloppen wegmoffelen. (Maar dat lijkt niet gebeurd)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 23:33:48 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy