Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 81068 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #120 Gepost op: 15-02-2020, 22:12:30 »
De enveloppen kloppen iig met de shots die we voordat Nathan gaat te zien krijgen. Dus meest logische is dat Nathan ze omgewisseld heeft. Of de shots ervoor met de namen zijn pas gemaakt nadat Rob ze al omgedraaid heeft.
Wel opvallend dat Rob eigenlijk als laatste wilde maar de hele groep stemt op Nathan en vervolgens wil Rob dan als eerste. Beide zowat de enige goede mol posities in deze opdracht.

En idd als Buddy bij de deur staat hangt er geen envelop. Dus zou ook nog kunnen dat er toch later nog geknoeid is en dat de shots die we te zien krijgen voordat Nathan gaat eigenlijk ook niet de juiste plekken zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 22:15:05 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #121 Gepost op: 15-02-2020, 22:14:54 »
Bij moltalk was er wel de goede naam op te zien, heb je dat gezien?

Nee, Moltalk is vanuit het buitenland niet te bekijken, dus ga ik zo kijken via ZiggoGo
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #122 Gepost op: 15-02-2020, 22:15:39 »
 ::oink::  ::bravo::  ::confettie:: ::boogie:: ::cheerleader::  ::tandpastasmiley::

Dit was een GROOTS gebaar van Rick aan alle fans en betrokken kijkers, de grote groep MOLLOTEN, en de moderators van dit forum en cartoonist in het bijzonder, of je naam nou is genoemd of niet, 't was voor iedereen een fantastisch eerbetoontje.
Sprakeloos dat ik ben genoemd en had het iedereen ook gegund!!

 ::respect:: ::respect:: ::respect:: ::respect:: ::respect::

Ik denk dat de bijdragen van deze 7 pagina's in een apart Topic kunnen, maar voorlopig zitten alle moderators nog in het Vondelpark  :)
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 22:17:46 door Mollem »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #123 Gepost op: 15-02-2020, 22:16:29 »
Dit is raar

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #124 Gepost op: 15-02-2020, 22:16:37 »
Wat ontzettend leuk, haha! Dat is eens in de 20 jaar maar zo ongelooflijk bijzonder! Ook erg grappig hoe de kandidaten en Mol eerst met de namen omgaan, ("Bodegos") terwijl wij al beter weten. En zo vertrouwd!  Wat een mooie geste vd programmamakers. Wens de molloten hun envelop toe! Fantastisch! ::bravo::
Omnia vincit amor

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #125 Gepost op: 15-02-2020, 22:17:45 »
Dit is raar

Huh lol  ::rofl:: wat is hier gebeurd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #126 Gepost op: 15-02-2020, 22:17:54 »
Citaat
Wel opvallend dat Rob eigenlijk als laatste wilde maar de hele groep stemt op Nathan en vervolgens wil Rob dan als eerste. Beide zowat de enige goede mol posities in deze opdracht.

Waarom is als eerste een goede molpositie? Je kunt nog vaak gecorrigeerd worden, door eigenlijk iedereen. Alles wat je verkeerd doet, loopt in de gaten. Beter kun je als allerlaatste of vlak daarvoor om wat enveloppen te verhangen.

Als het zo is, dat Nathan inderdaad de goede enveloppen pakte, dan heeft iemand iets verhangen en was dat zeker niet Rob.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #127 Gepost op: 15-02-2020, 22:18:53 »
Dit is raar

check de onderkant van de muur. Zijn twee verschillende plekken, ene is steen andere donker hout

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #128 Gepost op: 15-02-2020, 22:19:16 »
als eerste kan je ongemerkt enveloppen omwisselen, want niemand weet toch nog waar ze hangen......
Wit is ook een kleur!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #129 Gepost op: 15-02-2020, 22:20:22 »
En de personen daarna zullen zeggen waar ze nu hangen.... Schiet niets op. Ik neem aan dat plusbedragen zijn gekoppeld aan enveloppen, niet aan de plaats waar ze hangen.

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #130 Gepost op: 15-02-2020, 22:20:34 »
check de onderkant van de muur. Zijn twee verschillende plekken, ene is steen andere donker hout

Scherp  ::vergroot:: ::vergroot:: ::vergroot::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #131 Gepost op: 15-02-2020, 22:20:48 »
check de onderkant van de muur. Zijn twee verschillende plekken, ene is steen andere donker hout

Ja je hebt gelijk denk

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #132 Gepost op: 15-02-2020, 22:21:02 »
check de onderkant van de muur. Zijn twee verschillende plekken, ene is steen andere donker hout
Dit en ook het raam aan de rechterkant is anders. Zijn niet dezelfde ruimtes.

Dacht ik in eerste instantie ook van huh, hoezo hangt daar ineens wel een enveloppe.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #133 Gepost op: 15-02-2020, 22:21:24 »
Dit is raar

Dit zijn inderdaad de screenshots die ik bedoelde, dus zijn verschillende plekken
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 22:23:05 door DigiMol »
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #134 Gepost op: 15-02-2020, 22:21:29 »
check de onderkant van de muur. Zijn twee verschillende plekken, ene is steen andere donker hout

Dus Nathan is niet naar de juiste plek gegaan / gestuurd!

Offline Overalsterretjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #135 Gepost op: 15-02-2020, 22:21:35 »
Als eerste of laatste gaan lijkt mij inderdaad ook de beste positie om te mollen. Persoonlijk verdenk ik Rob, hij ging als eerste en als hij de mol is weet hij om welke enveloppen het uiteindelijk zal gaan. Hij verwisseld er eentje en geeft via de porto meteen de nieuwe positie van de enveloppen door, alsof ze altijd al zo gehangen hebben. Buddy komt na hem en controleert wat Rob heeft gezegd en het klopt.
Maar als de enveloppen met geld worden opgehangen, komen die op de originele positie van de envelop met naam te hangen.
En zo kan Nathan de 'goede' envelop meenemen en zit er toch mingeld in. Ook slim om de envelop in het beginstuk te wisselen, daar is de kans het grootst dat de envelop uiteindelijk ook wordt meegenomen.
En zo blijft de mol actie voor de kandidaten onopgemerkt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #136 Gepost op: 15-02-2020, 22:21:39 »
Ik denk dat de bijdragen van deze 7 pagina's in een apart Topic kunnen, maar voorlopig zitten alle moderators nog in het Vondelpark  :)
Eén iemand bewaakt het fort ::zwaai::. Alle reacties over de opdracht mag je hier kwijt dus lijkt mij niet nodig om een apart topic ervoor te maken ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Nick_Theunis

  • Winnaar De Mol pool 2020 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The eagle has landed. Upsilon Gamma.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #137 Gepost op: 15-02-2020, 22:22:00 »
Waarom is als eerste een goede molpositie? Je kunt nog vaak gecorrigeerd worden, door eigenlijk iedereen. Alles wat je verkeerd doet, loopt in de gaten. Beter kun je als allerlaatste of vlak daarvoor om wat enveloppen te verhangen.
Je kunt o.a. een hoop zand verwijderen/verduisteren??
'Stroop of stroom..' 'Stroom of stroop?' 'Stroom.' 'Met een m?' 'Doe dan maar stroop.' 'Met een p?' 'Ja!' 'Ik denk dat je drop bedoelt' 'Ooh ja....'

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #138 Gepost op: 15-02-2020, 22:23:35 »
Waarom is als eerste een goede molpositie? Je kunt nog vaak gecorrigeerd worden, door eigenlijk iedereen. Alles wat je verkeerd doet, loopt in de gaten. Beter kun je als allerlaatste of vlak daarvoor om wat enveloppen te verhangen.

Als het zo is, dat Nathan inderdaad de goede enveloppen pakte, dan heeft iemand iets verhangen en was dat zeker niet Rob.

Als eerste kun je enveloppen verhangen. Dan hangen ze niet meer goed. Dan kan je de goede naam hebben maar die hangt dan verkeerd en levert dus geen geld meer op. Al zou ik dit een enorm flauwe molactie vinden omdat dit voor de kandidaten niet te vermijden / controleren valt. Een soort gegarandeerd falen van de opdracht. Net als de sleutel die Klaas had van de kist met geld op de berg.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #139 Gepost op: 15-02-2020, 22:24:37 »
Ik denk dat de bijdragen van deze 7 pagina's in een apart Topic kunnen, maar voorlopig zitten alle moderators nog in het Vondelpark  :)
Dit is al een apart topic voor opdracht 3, dus dat lijkt me niet nodig ;) (en van de huidige moderators en actieve leden zitten alleen Heinz en Daisy er :P)

Edit: zit ik nog Daisy toe te voegen, blijkt ze toch verhinderd te zijn geweest. Eh, alleen Heinz dus :P
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 23:57:26 door Starlight »
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"