Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 82272 keer)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #500 Gepost op: 18-02-2020, 17:19:33 »
Ik lees een paar keer al over het woord kenner maar een kenner is toch gewoon iemand die ergens verstand van heeft? Het is de opdracht met molloten dat zijn kenners, geen kunners. Nou ja, ze kunnen goed een forum vol kletsen  ::rofl::

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #501 Gepost op: 18-02-2020, 17:32:47 »
Nadat ze allemaal op het eerste gezicht nogal vreemde codenamen zagen, was het Leonie die dan maar met de verklaring kwam, dat dit avatars van de molloten waren.
Voor de programmamakers natuurlijk van belang dat dit even vermeld werd voor het grote thuispubliek.
Lijkt me toch de taak van de mol om dit even te verduidelijken.
"We zijn hier niet in Kiev, vriend..."
Hier ging een heleboel aan vooraf. Ik heb dit even opgetekend:

Mil: Je zou kunnen denken dat Nat007 Nathan is. Dat Moedermol, dat ik dat ben.
(even later)
Mil: Suuus zou Susan Visser kunnen zijn. Die is toch de Mol geweest?
Leonie: het kunnen mailadressen of social media namen zijn van mollen die hebben meegedaan.
Mil: (noemt nog wat namen en dan) Niels is een finalist geweest.
Leonie: Compuart is Art Rooijakkers toch?
Mil: maar daar heb je ook een MollenvangR-Art en Art Rooyakkers heeft nooit meegedaan als kandidaat toch?
Leonie (wel geluid geen beeld): zijn het alle molloten accounts?

Het is duidelijk dat Miluschka de discussie over de namen steeds weer aanzwengelt. Hoopt ze dat iemand gaat ontdekken dat het molloten zijn?

Dan de biechten:
Buddy: Het waren de accountnamen van jullie de molloten.
Leonie: Molloten zijn mensen die leven voor dit programma.
Mil: De mensen die Wie Is de Mol? eten, slapen, ademen! Jullie zitten gewoon in Wie Is de Mol 2020! Dat is toch wel een mooi cadeautje!

Voor het programma lijkt me het leukst als de Mol zich hier achteraf zelf tot de molloten richt. Op grond daarvan zou ik toch geneigd zijn om eerder aan Miljuschka te denken als Mol dan aan Leonie (die alleen de term molloten uitlegt). Maar we zullen zien of we die biecht van Miljuschka nog terug gaan zien. Die is in ieder geval een stuk interessanter voor de finale dan die van Leonie...

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #502 Gepost op: 18-02-2020, 17:33:55 »
Dat dacht ik eerst ook., zou een mooie molactie zijn, maar het lijkt er toch echt op dat de locatie en enveloppe van Rat klopt, inclusief het vogelpoepje onder het derde raampje.

De enveloppe van  Heinz  hangt anders en die op de zwarte deur (Naty) zien we na Rob niet meer in beeld. Ik verdenk Buddy ook nog steeds en het klopt dat hij na zijn ronde iedereen verzekerd alles van Rob gecontroleerd te hebben en dat ze daar niet meer naar toe hoeven, dat loopt allemaal dood. Volgens mij heeft hij het over de binnenplaatsjes waar ook de deur met enveloppe Heinz is.en heeft de sabotage daar plaatsgevonden. Ook een mooie molactie.want je moet het maar voor elkaar krijgen dat niemand daar gaat kijken. ;D

Zie ook mijn post  #493 hierboven.

Over Naty

Ik heb het terug gekeken en die gang krijgen we dus maar twee shots van te zien, niet 3.

Het eerste shot is in de opening van de aflevering, dit is duidelijk op een zonnig deel van de dag opgenomen en ook relatief vroeg op de dag gezien de schaduw.

De tweede keer is het shot tijden de run van Rob. Hier zijn de enveloppen zonder naam te zien.

De laatste keer is tijdens de Dun van Nathan. Bij nadere inspectie is te zien dat de laatste twee exact hetzelfde shot zijn, maar de regie heeft ze anders gecropt waardoor dit niet opvalt. Gezien de schaduw is dit ook wat later op de dag gefilmd.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #503 Gepost op: 18-02-2020, 19:12:04 »
Wat een toffe opdracht. Leuk om de namen van jullie terug te zien. Er is inderdaad niet precies te achterhalen wie er gemold heeft. Maar ik denk wel Rob, Nathan of Buddy.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #504 Gepost op: 19-02-2020, 04:47:41 »
Ik lees een paar keer al over het woord kenner maar een kenner is toch gewoon iemand die ergens verstand van heeft? Het is de opdracht met molloten dat zijn kenners, geen kunners. Nou ja, ze kunnen goed een forum vol kletsen  ::rofl::
;D
Maar ik moet zeggen dat ik me wel stoor aan de spatiefout in de opdrachttitel :-[
...óf niet!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #505 Gepost op: 19-02-2020, 08:48:19 »
Storend, nietwaar? Gelukkig is ook daar een meldpunt voor.  ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #506 Gepost op: 19-02-2020, 11:08:38 »
Voor iemand die niets van het spelletje wist (toch?) strooit Mil toch aardig met feitjes over de geschiedenis ervan. Niet allemaal juist, maar toch...

Los van de discussie of de enveloppen van de goede plaats zijn gehaald en of ooghoogte en bicepshoogte hetzelfde zijn... Wat houden ze er verschillende manieren van doen op na!

Rob rent rond en roept wat namen en dingen, zonder ze specifiek te omschrijven. Claes benoemt dat ook: "Waar is dat raam dan?" Amper tijd over.

Buddy lijkt vooral Rob te controleren.

Leonie gehaast en in paniek maar met bijna anderhalve minuut over weer naar buiten.

Mil in alle rust wat kokers oppakken, veel gedetailleerder omschrijven en met nog een minuut op de klok vragen of ze nog wat moet zoeken.

Claes doet een laatste ronde, maar zegt ook meteen dat hij moeite heeft een en ander te visualiseren.

Het enige wat Mil nog doet, is discussiëren over wat de namen betekenen. Ik heb het idee dat Claes daardoor amper de kans krijgt iets door te geven. De groep is (op initiatief van Mil) met totaal andere dingen bezig.

Nathan pakt twee waarvan dus eentje niet goed. Er wordt nog gesproken over Daisy (door Mil omschreven, die zou het moeten weten maar zegt niets), Rob vraagt of er nog eentje extra moet, Claes is tegen, Mil heeft geen mening en legt het bij Leonie neer.

Ik geloof dat de meerderheid ervan overtuigd is dat de goede enveloppen zijn gepakt en dat dus Rob al iets veranderd moet hebben. Dat zou best kunnen. Het feit dat Mil alle tijd neemt en eigenlijk ook de tijd van Claes 'kaapt' geeft te denken. Wat zij gedaan en gezegd heeft, lijkt (!) niet of nauwelijks gecontroleerd op die manier.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 12:48:12 door Tarballs »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #507 Gepost op: 19-02-2020, 13:55:48 »
Het enige wat Mil nog doet, is discussiëren over wat de namen betekenen. Ik heb het idee dat Claes daardoor amper de kans krijgt iets door te geven. De groep is (op initiatief van Mil) met totaal andere dingen bezig.
Dus twee vliegen in een klap. Aandacht afleiden van de belangrijke dingen en erop aansturen waar het deze opdracht eigenlijk om gaat: ons. We zitten niet in Kiev momentje.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #508 Gepost op: 19-02-2020, 14:22:38 »
Dus twee vliegen in een klap. Aandacht afleiden van de belangrijke dingen en erop aansturen waar het deze opdracht eigenlijk om gaat: ons. We zitten niet in Kiev momentje.
Dat deed Leonie net zo hard, zo niet harder. Die begon er ook over, volgens mij. Bouwde het vervolgens op, vroeg zich eerst nog af of het misschien over de social media accounts van oud-mollen ging...

Ik vind beide dames trouwens helemaal niet onverdacht in deze opdracht. Ze gingen als 3e en 4e. Heinz was al gedubbelcheckt, Rat had Buddy al gespot, en die verplaatste de focus op het laatste deel. Dus mocht Leonie of Mil toch een bezoekje hebben gebracht aan bv. ruimte Heinz, dan zou dat hoogstwaarschijnlijk na hen door niemand meer worden gecontroleerd. Er waren nog heel andere delen in kaart te brengen.

Een verdektere molpositie dan als 1e (Rob) of voorlaatste (Claes) of als loper (Nathan), omdat je veel minder te herleiden bent.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #509 Gepost op: 19-02-2020, 14:31:20 »
DANKJULLIEWEL lieve makers! ::bravo::

Wat een verrassing, toen ik gister nietsvermoedend zat te kijken en mijn eigen naam voorbij zag komen.
Vanaf 1999 heeft Wie is de Mol mijn hart en ik heb jarenlang dag en nacht geleefd met 'mijn' programma. Maar inmiddels ben ik al zo lang weg uit de community dat ik niet had gedacht dat ik in de aflevering voor zou komen.

Wat een eer, ik ben echt enorm dankbaar.
Ik denk dat dit betekent dat ik voor het eerst in jaren weer eens naar de fandag kom... als jullie het aandurven?  ;)

Ow ben jij ook al even weg?
Dan is er nog hoop voor mij dat ik misschien toch ergens gehangen heb met Xaniapops of popsi als een van de forum molloten van het eerste uur. Ik ben jaren op zowel Avro als hier enorm actief geweest.
Had Tureluurs ook wel verwacht te zien die is er stiekem ook al lang.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #510 Gepost op: 19-02-2020, 14:46:38 »
Rob dringt ook aan op het pakken van de enveloppe van Daisy.
Maar die was wel heel makkelijk te verwisselen.
Daisy en Starlight op een kruk en Nelleke op de tafel, binnen 2 meter van elkaar vandaan.

En de dames hebben vast instructies gehad om een discussie te beginnen over de namen van de molloten, het zijn beide presentatrices. Waar was anders die telefoon voor nodig?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 15:21:38 door foxhunter »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #511 Gepost op: 19-02-2020, 14:52:46 »
Probeer mijn redenatie te volgen. Er wordt op een gegeven moment terwijl Rick aan het woord is een shot getoond van de eerste locatie van de kaartjes. Als dat de locatie is waar het kaartje hing voordat de opdracht is begonnen dan kan iedereen lopen mollen wat hij wil, kaartes verhangen, kaartjes opeten, etc. Zolang wij echter zien dat de oorspronkelijk locatie goed is, en we zien dat Nathan daar de geld enveloppe vandaan haalt dan kan er maar één persoon mollen en dat is Nathan.

Ik had al eerder gepost dat ik vermoed dat ze het geld neer hangen waar de namen oorspronkelijk hangen. Anders moeten ze achteraf gaan zoeken waar de namen hangen (kost tijd) of sommige namen zijn al verdwenen. Dus geld op de locaties waar de namen in het begin worden is voor mij meest logisch.

De sfeerbeelden worden tussendoor meestal geschoten terwijl ze ook de kandidaten aan het filmen zijn vermoed ik. Dus die beelden kunnen ook zijn van nadat een envelop al verplaatst is.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #512 Gepost op: 19-02-2020, 14:54:49 »
Citaat
En de dames hebben vast instructies gehad om een discussie te beginnen over de namen, het zijn beide presentatrices. Waar was anders die telefoon voor nodig?

Ik had de indruk dat ze daarmee de timer steeds op 5 minuten zetten. Meer zoek ik er nog niet achter.

Citaat
Ik had al eerder gepost dat ik vermoed dat ze het geld neer hangen waar de namen oorspronkelijk hangen. Anders moeten ze achteraf gaan zoeken waar de namen hangen (kost tijd) of sommige namen zijn al verdwenen. Dus geld op de locaties waar de namen in het begin worden is voor mij meest logisch.

Mwah. Je hebt vijf plusenveloppen en de rest is min of leeg. Die laatste categorie kun je at random ophangen. Dat luistert niet zo nauw.

Online widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #513 Gepost op: 19-02-2020, 15:00:47 »
Het is als je niet wil opvallen als mol ook een prima plan om niet de sleutelpositie te willen hebben (want die is een red flag natuurlijk). Dan zorg je dat je zoveel mogelijk niet relevante informatie zo goed mogelijk vertelt en je neemt lekker veel zand mee - lijk je goed kandidaats, maar zonder de informatie over de belangrijke enveloppen verdien je toch geen geld. Hier wordt nu gezegd dat het ruilen van een envelop de molactie is, maar de betere molactie is het zorgen dat van 2 enveloppen überhaupt niemand weet waar deze liggen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #514 Gepost op: 19-02-2020, 15:08:32 »
Dus twee vliegen in een klap. Aandacht afleiden van de belangrijke dingen en erop aansturen waar het deze opdracht eigenlijk om gaat: ons. We zitten niet in Kiev momentje.

Zou het dan toch gewoon Mil zijn die de envelop van Nathan pakt van het trapje en er gewoon terwijl Nathan nog zoekende is naar meer geld in het dorpje en de rest niet oplet, stiekem min geld in de envelop stopt die Nathan al gebracht heeft.

Dat zou wel echt een vette molactie zijn. Zo gewoon waar 4 kandidaten naast staan. 😜
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 15:11:32 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #515 Gepost op: 19-02-2020, 15:49:42 »
Zou het dan toch gewoon Mil zijn die de envelop van Nathan pakt van het trapje en er gewoon terwijl Nathan nog zoekende is naar meer geld in het dorpje en de rest niet oplet, stiekem min geld in de envelop stopt die Nathan al gebracht heeft.

Dat zou wel echt een vette molactie zijn. Zo gewoon waar 4 kandidaten naast staan. 😜
En hoe kwam ze dan aan dat mingeld?
Voor de opdracht hadden ze en met name Mil de pot nog geteld, en erg opmerkzaam waren ze niet. Zeker niet toen Claes het geld ging ordenen. Maar in de pot zit geen mingeld. En in de enveloppe met plusgeld zat het juiste bedrag, namelijk 300 euro. (5 x 300 is 1500, het bedrag dat in het scherm stond dat met deze opdracht verdient kon worden).
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 17:06:35 door foxhunter »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #516 Gepost op: 19-02-2020, 16:31:40 »
Anders moeten ze achteraf gaan zoeken waar de namen hangen (kost tijd) of sommige namen zijn al verdwenen.

Er zijn ook cameramensen bij. En een envelop wisselen is een molactie die je wílt filmen, voor afl. 10. De cameraman/-vrouw kan dus gewoon de nieuwe locatie van de envelop doorgeven, zodat daar een geldenvelop kan komen te hangen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #517 Gepost op: 19-02-2020, 16:42:51 »
Een cynisch applausje van een ontdekte mol?
Of gefrustreerd omdat de groep geen risico neemt en niet op zoek gaat naar de enveloppe genaamd Daisy?

Als Mil een rondje aan het lopen is noemt ze Starlight. Je hoort eerst Claes, daarna Rob herhalen Starlight, en de reactie van Leonie. Lijkt wel of ze schrikt.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 16:56:42 door foxhunter »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #518 Gepost op: 19-02-2020, 17:54:26 »
Dan is er nog hoop voor mij dat ik misschien toch ergens gehangen heb met Xaniapops of popsi als een van de forum molloten van het eerste uur. Ik ben jaren op zowel Avro als hier enorm actief geweest.
Had Tureluurs ook wel verwacht te zien die is er stiekem ook al lang.

2002  ;)

Dus ja ik zat wel een beetje van vol verwachting klopt mijn hart. Evengoed genoten van dit prachtige gebaar  ::bravo::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #519 Gepost op: 19-02-2020, 19:48:11 »
Mijn verbeelding ziet een R

Of met de 4 krijtjes kan je de letters M of W maken