Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44618 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #280 Gepost op: 29-02-2020, 00:10:04 »
Klinkt wel logisch van de iedereen-door-want-slechte-test-door-slechte-opdrachten theorie. Ik denk dat dat het is.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #281 Gepost op: 29-02-2020, 03:18:45 »
Was gisteren al overtuigd dat de kandidaten kans op vrijstelling krijgen omdat de onmogelijke opdrachten een onmogelijke of erg eenzijdige test hebben opgeleverd. In het verlengde daarvan denk ik niet dat de regie verder invloed uit geoefend heeft middels de mol.

Dan denk ik dat Mil gewoon overtuigd was dat of Rob of Nathan eruit zouden gaan, de rode kaart aan Buddy geven het beste idee was om een idee te krijgen of ze goed zat, ze naar Buddy heeft gestaard en hij het korte knikje gaf dat het in orde was. Hij nam het Mil ogenschijnlijk absoluut niet kwalijk in elk geval, in tegenstelling tot de spanning tussen Rob en Nathan vanwege Nathan's keuze. Wij kunnen wel op ons gemakje bedenken dat het van Mil niet de beste strategie was en ze de kaart beter aan Rob of Nathan had kunnen geven. Maar als zij de mol niet is (en ik denk dat ze de mol niet is), zag ze zich ineens geconfronteerd met het kaarten spel, het feit dat ze een rode kaart trekt en moest ze in een split second daar een strategie voor bedenken.

Hierom blijft de zet van Nathan voor mij nog steeds zonderling overkomen. Als kandidaat zou hij in hetzelfde parket zitten als Mil maar dan met een groene kaart. Nu is hij sowieso een snelle beslisser. Maar zo snel beslissen om rancuneus via een scherm zijn bondgenoot mogelijk onder bus te gooien en bovendien groen te geven aan zijn verdachte Mil, daar kan ik met mijn hoofd niet bij. De eerste gedachte als kandidaat zou toch zijn om je bondgenoot een vrijstelling te geven? (Hij beslist supersnel, nog sneller dan Buddy die niemand te kiezen had :D).

Rob kan ik niets mols of onmols aflezen. het is voor een kandidaat een logische gedachte om niet te kiezen voor Buddy maar voor Leonie. Omdat hij in zijn wiek geschoten is door Nathan, omdat hij informatie van Leonie wil en dit een goede toenadering is en omdat hij vanzelfsprekend rekent dat als Leonie ene groene kaart trekt, ze die aan Rob zal geven. Alleen als mol is hetzelfde scenario makkelijk uit te denken en te verkopen.

Leonie kan ik nog minder mee. Ik verdenk haar al niet als mol. Maar als ze de mol is, dan hoefde ze niets anders te doen dan blij te zijn en lief de gunst aan Rob terug te betalen. Niets opvallends aan.

Buddy vind ik even kandidaats als Mil. Vooral door dat knikje en zijn bezorgdheid dat Nathan door (per ongelijk) zijn toedoen een rood scherm zal zien.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #282 Gepost op: 29-02-2020, 14:34:02 »
Volgens mij weet Leonie dat Claes vol op Buddy heeft ingezet en is ze, nadat Claes was afgevallen, haar verdachten gaan heroverwegen.
Leonie zegt in haar biecht bij test 6 ook dat Johan vol op Miljuschka is gegaan en dat haar theorie dan niet meer klopte. Met Miljuschka en Buddy als verdachten houdt ze dan geen Mol meer over. De vraag is altijd hoe betrouwbaar is die informatie die de kandidaten van elkaar krijgen en de informatie die wij in de biechten te zien krijgen.

Dat Leonie Buddy heeft laten vallen staat bij mij als een paal boven water, want dit verklaart ook het vreemde woord nu  in de zin "dat zijn in mijn geval nu Nathan, Rob of Mil". In de zin(nen) hiervoor, die er zijn uitgeknipt, heeft ze het er waarschijnlijk over gehad dat ze Buddy verdacht, maar nu  niet meer. De andere mogelijkheid inderdaad dat het fragment uit toekomstige aflevering komt, waar Buddy is afgevallen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #283 Gepost op: 29-02-2020, 14:44:43 »
Waarom hoort iedereen woorden in de biecht van leonie die zij helemaal nooit heeft gezegd.   Luister goed, schrijf het desnoods op en verzin er aub niks bij.  Tuurlijk mag iedereen er zijn eigen betekenis aan geven, maar als je een deelnemer wil citeren, neem dan aub  een letterlijk citaat en niet iets wat jezelf bijgekleurd hebt.

Dit zet ik nu toevallig onder een post van Martinj, maar is zeker niet bedoeld als persoonlijke reactie, maar meer als reactie op de zoveelste keer dat ik dergelijke zaken aantref.  En zeker niet alleen over de biecht van leonie.

Stick to the facts,  to assume is literally to make an  ass of u and me. 

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #284 Gepost op: 29-02-2020, 15:12:45 »
Waarom hoort iedereen woorden in de biecht van leonie die zij helemaal nooit heeft gezegd.   Luister goed, schrijf het desnoods op en verzin er aub niks bij.  Tuurlijk mag iedereen er zijn eigen betekenis aan geven, maar als je een deelnemer wil citeren, neem dan aub  een letterlijk citaat en niet iets wat jezelf bijgekleurd hebt.

Dit zet ik nu toevallig onder een post van Martinj, maar is zeker niet bedoeld als persoonlijke reactie, maar meer als reactie op de zoveelste keer dat ik dergelijke zaken aantref.  En zeker niet alleen over de biecht van leonie.

Stick to the facts,  to assume is literally to make an  ass of u and me.
Dan wel even graag naam en paard noemen, want ik noteer altijd heel erg zorgvuldig wat een kandidaat zegt, afgezien van de vette letters natuurlijk  ;)
Ik weet dat je mij niet persoonlijk bedoelde overigens. Als ik foute uitspraken lees dan reageer ik hier meestal onmiddellijk op, want ik ben het helemaal met je eens.
Ik vind sowieso dat er veel te veel voor waar wordt aangenomen. Als voorbeeld de zogenaamde 2 groene kaarten bij de test en executie. Waarom is er niemand (behalve ondertekende) die dit even simpel checkt? Zelfs de bekende youtubers tetteren dit soort fake hints de wereld in, zonder blijkbaar het te controleren. Zo, dat lucht even op.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 15:17:24 door MartinJ »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #285 Gepost op: 29-02-2020, 15:17:00 »
Er is 1 mol... er zijn 4 mensen..

Het is helder dat er niks geknipt is. Oeps they did it again  ::)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #286 Gepost op: 29-02-2020, 15:39:12 »
Waarom hoort iedereen woorden in de biecht van leonie die zij helemaal nooit heeft gezegd.   Luister goed, schrijf het desnoods op en verzin er aub niks bij.  Tuurlijk mag iedereen er zijn eigen betekenis aan geven, maar als je een deelnemer wil citeren, neem dan aub  een letterlijk citaat en niet iets wat jezelf bijgekleurd hebt.

Stick to the facts,  to assume is literally to make an  ass of u and me.
Mensen moeten inderdaad geen dingen verzinnen, maar letterlijk gebruiken waar je figuurlijk bedoelt, is ook zo'n dingetje. Tenzij je een beeld van een kont gaat maken van jou en mij, dan is het wel letterlijk.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #287 Gepost op: 29-02-2020, 15:55:09 »
Mensen moeten inderdaad geen dingen verzinnen, maar letterlijk gebruiken waar je figuurlijk bedoelt, is ook zo'n dingetje. Tenzij je een beeld van een kont gaat maken van jou en mij, dan is het wel letterlijk.

Die Engelse zin gebruiken ze heel vaak in bv  seminars, het Engelse woord voor aannemen is to assume , als je dat woord in 3 stukken uiteen haalt, krijg je letterlijk ass, u , me .  ( ik neem geen credits voor die uitspraak). Vaak komt in zon seminar dan erna de term smart ( specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch , tijdgebonden).

Tot zover mijn off-topic bijdrage als reactie.

Online Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #288 Gepost op: 29-02-2020, 16:57:28 »
Die Engelse zin gebruiken ze heel vaak in bv  seminars, het Engelse woord voor aannemen is to assume , als je dat woord in 3 stukken uiteen haalt, krijg je letterlijk ass, u , me .  ( ik neem geen credits voor die uitspraak). Vaak komt in zon seminar dan erna de term smart ( specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch , tijdgebonden).

Tot zover mijn off-topic bijdrage als reactie.

En Ass betekent in deze context volgens mij 'Ezel'.
Woosie down?

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #289 Gepost op: 29-02-2020, 16:58:39 »
Er is 1 mol... er zijn 4 mensen..

Het is helder dat er niks geknipt is. Oeps they did it again  ::)

Ik vind dat jij in verschillende topics enorm stellig bent en mensen die het wagen om haar woorden anders te interpreteren nogal aanvalt. Het blijft een zin die voor interpretatie vatbaar is, maak er niet meer van en laat mensen in hun waarde asjeblieft.

Weet jij veel, misschien bedoelde ze wel dat er 4 mensen zijn die de mol kunnen zijn: 1 mol, 4 mensen. Ze weet toch dat ze het zelf niet is, dus zijn er inderdaad 4 mensen over.
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #290 Gepost op: 29-02-2020, 16:59:38 »
En Ass betekent in deze context volgens mij 'Ezel'.
Ja, klopt. De zin zou eigenlijk moeten zijn: 'To assume is literally ass + u + me.' Dan klopt het. Maar dit is redelijk off-topic.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #291 Gepost op: 29-02-2020, 17:14:59 »
Ja, klopt. De zin zou eigenlijk moeten zijn: 'To assume is literally ass + u + me.' Dan klopt het. Maar dit is redelijk off-topic.

Het is inderdaad nogal off-topic. Maar zodra er over konten gesproken wordt zit ik er bovenop  ;D

Het is hoe dan ook ruimschoots tijd voor een nieuwe aflevering.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 17:17:02 door Michmol »
Woosie down?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #292 Gepost op: 29-02-2020, 17:22:57 »
 LEONIE: Ja, er is EEN Mol. Er zijn vier mensen. Ik ben zelf niet de Mol. Er is iemand anders wel de Mol. Dan blijven er nog drie kandidaten over. Dat zijn in mijn geval Nathan, Rob of Mil. Nathan valt ook al af.Rob en heel erg Mil.

Dit is de letterlijke tekst van Leonie. Er is al veel over gesproken en wat mij betreft op meer manieren te interpreteren.

Ja, er is EEN Mol. Er zijn vier mensen.  Totaal 5, een mol en vier kandidaten
Ik ben zelf niet de Mol.Er is iemand anders wel de Mol. Dan blijven er nog drie kandidaten over. Naast Leonie zelf en de mol blijven er nog 3 kandidaten over.

Dat zijn in mijn geval Nathan, Rob of Mil. Nathan valt ook al af.Rob en heel erg Mil. Ze heeft het hier over haar verdenkingen .Naast zichzelf en haar mol blijven er nog 3 over waarvan ze Nathan afstreept en vooral Mil lijkt te verdenken.

Aangezien ze Buddy al langer verdenkt kan het zijn dat ze zijn naam niet noemt maar dat in haar optiek ( in mijn geval) Buddy de mol is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #293 Gepost op: 29-02-2020, 17:40:45 »
Als aanvulling op bovenstaande de verdenkingen van Leonie:

Afl 1 Leonie: Tina, Anita, Johan en Buddy (testvraag: mol koos geluk (=Buddy/Anita/Claes/Johan/Nathan/Mil)

Afl. 2 Leonie: ?

Afl. 3 Leonie: verdenkt Buddy.

Afl. 4 Leonie: Verdachten: Buddy/Mil/Johan

Afl. 5 Leonie: Zit op Mil & Buddy. (testvraag: mol = Miljuschka)

Afl.6 Leonie: (Zegt in biecht: zat vanaf begin op Mil & Buddy, NIET Nathan, Rob & Claes) Verdenkt nog steeds Mil & Buddy. (testvraag: mol had kleur wit in opdr 2 (=Mil))

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #294 Gepost op: 29-02-2020, 19:47:45 »
LEONIE: Ja, er is EEN Mol. Er zijn vier mensen. Ik ben zelf niet de Mol. Er is iemand anders wel de Mol. Dan blijven er nog drie kandidaten over. Dat zijn in mijn geval Nathan, Rob of Mil. Nathan valt ook al af.Rob en heel erg Mil.

Als er vier mensen zijn kan de mol zich onder een van die vier bevinden. Leonie weet van zichzelf dat ze de mol niet is. Dus hou je van vier mensen drie over. Nathan, Rob en Mil zoals ze zelf aangeeft.

Kan maar op twee manieren tot iets leiden:
Buddy doet niet meer mee of
Buddy is haar molverdachte en noemt ze om die reden niet.

Ik vrees voor optie 1 vanavond. Zo nee blijkt het optie 2. Wordt vervolgd  ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #295 Gepost op: 29-02-2020, 20:21:45 »
Als er vier mensen zijn kan de mol zich onder een van die vier bevinden. Leonie weet van zichzelf dat ze de mol niet is. Dus hou je van vier mensen drie over. Nathan, Rob en Mil zoals ze zelf aangeeft.

Kan maar op twee manieren tot iets leiden:
Buddy doet niet meer mee of
Buddy is haar molverdachte en noemt ze om die reden niet.

Ik vrees voor optie 1 vanavond. Zo nee blijkt het optie 2. Wordt vervolgd  ::ok::
Als het optie 2 is dan snap ik het woordje "of" niet bij de kandidaten die over blijven. Ook snap ik dan het woordje "ook" niet waar ik het al eerder over had. Ik wil maar zeggen dat er iets niet lijkt te kloppen, afgezien van de zeer gekunstelde formulering om de belangrijkste verdachte niet te noemen.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #296 Gepost op: 29-02-2020, 20:25:02 »
Wat het ook is, we zullen het snel genoeg weten.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #297 Gepost op: 1-03-2020, 05:54:58 »
had aflevering 8 vijf mensen nodig?

- Fietsopdracht: zou ook met 1 persoon bij de kaart kunnen, maar dan is er veel minder chaos. Nu belt iedere fietser met twee verschillende kaartlezers, die nauwelijks van elkaar weten wat ze tegen welke fietser hebben gezegd.

- Draaitafel: lijkt me met vijf leuker dan met vier omdat als je gaat draaien met vier je een soort van koppeltjes krijgt (1-3 en 2-4)

- de brug: Hier waren in deze setting vijf kandidaten nodig. Met vier hadden ze er wellicht een doosje uitgehaald waardoor het veel makkelijker zou worden?
Wit is ook een kleur!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #298 Gepost op: 1-03-2020, 06:33:45 »
had aflevering 8 vijf mensen nodig?

- Fietsopdracht: zou ook met 1 persoon bij de kaart kunnen, maar dan is er veel minder chaos. Nu belt iedere fietser met twee verschillende kaartlezers, die nauwelijks van elkaar weten wat ze tegen welke fietser hebben gezegd.

- Draaitafel: lijkt me met vijf leuker dan met vier omdat als je gaat draaien met vier je een soort van koppeltjes krijgt (1-3 en 2-4)

- de brug: Hier waren in deze setting vijf kandidaten nodig. Met vier hadden ze er wellicht een doosje uitgehaald waardoor het veel makkelijker zou worden?

Voor mij bevestigde het mijn gedachte (en van anderen) dat de vrijstellingen erin zijn gedaan omdat de test door twee vervangende, niet te onthouden opdrachten niet erg eerlijk was. Denk dat Leonie mazzel heeft gehad dat Nathan niet voor Rob en dus Rob niet voor Nathan maar voor Leonie koos.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #299 Gepost op: 3-03-2020, 00:27:46 »
Ik heb even een tabel gemaakt met de toespraak van Rik over de Mol, met daarbij hoe dit zou passen bij de (nu) overgebleven kandidaten. Uiteraard is dit gezien door mijn ogen.
Voor de laatste rij ben ik uitgegaan van de verdenkingen t/m aflevering 6 aangezien Rik deze uitspraak deed voor de test in aflevering 7 (Buddy werd toen veel verdacht, Mil wat minder en R / N nagenoeg niet.
Mijn conclusie is dat Nathan hier het meest passend is en Rob duidelijk het minst.