Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44802 keer)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #220 Gepost op: 24-02-2020, 17:42:57 »
Michelle Obama Leonie

Echt n molhint dit  ::ok::

Ze staat bij mij op plek 2

Ai, deze is heel sterk. Ik heb Leonie totaal niet in het vizier... Ze loopt wel bijna overal de boel te saboteren, maar schatte dat in als too obvious.

Deze M O L is wel sterk!

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #221 Gepost op: 24-02-2020, 19:23:28 »
Dat Rik.de kaarten wat husselt en steeds  anders houdt lijkt me niet meer dan logisch. Zo kun je niets afleiden uit de keuze van je voorganger.

Er valt me wel iets anders op: Iedereen pakt zelf een kaart ( ook Leonie) behalve Buddy, hij wijst naar de kaarten, raakt ze iets aan maar Rik geeft hem een kaart.......... ;D

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #222 Gepost op: 24-02-2020, 20:45:19 »
Bruno Mars                    Buddy
Michelle Obama              Leonie
Robèrt van Beckhoven    Miljuschka
Max Verstappen             Nathan
Joe Rogan                      Rob

Dit lijkt toch wel aardig te kloppen dan. Antwoorden vertaalt naar de kandidaten is inderdaad alfabetisch. Zou dit bij alle vragen zo zijn? Ik mag hopen van niet.
Ik dacht ook dat de antwoorden altijd in alfabetische volgorde waren en heb dit even gecheckt bij een paar testen. Bij de antwoorden van de vraag over de rol van de Mol in de Verkeer(d) opdracht was dit al niet zo. Ook niet bij de opdracht Vak Werk (kleuren).
Volgorde van de kleuren: Geel, Blauw, Groen, Roze, Wit en Rood. Niet alfabetisch dus.
Volgorde kandidaten die deze kleur hadden: Claes, Rob, Leonie, Buddy, Miljuschka en Nathan. Ook al niet alfabetisch.

Maar er viel me wel iets anders op. Rood en groen zijn speciale kleuren in Wie is de Mol? De andere speciale "kleur" van deze 6 is wit. Zou dit betekenen dat Nathan(rood), Leonie(groen) en Miljuschka(wit) de 3 finalisten zijn? Is dat misschien ook de reden dat ze als 6e kleur wit (wat eigenlijk geen kleur is) genomen hebben?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #223 Gepost op: 24-02-2020, 20:48:13 »
Zou dit betekenen dat Nathan(rood), Leonie(groen) en Miljuschka(wit) de 3 finalisten zijn? Is dat misschien ook de reden dat ze als 6e kleur wit (wat eigenlijk geen kleur is) genomen hebben?
Finalisten zijn toch niet bekend ten tijde van de uitvoering van de vakwerk opdracht?  ???
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Jellemo(l)

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #224 Gepost op: 24-02-2020, 22:15:35 »
Gedachtespinsel:
Iedereen vraagt zich af hoe ze het gaan doen met 5 kandidaten ipv 4 in aflevering 8.
Mogelijk twee executies. Misschien een extra test in aflevering 9? (viel Chris niet ook halverwege aflevering 9 af?)

Of... - het volgende idee laat me niet los... - gaan ze helemaal los en wordt de laatste test live op tv ingevuld tijdens aflevering 10?

De deelnemers écht in spanning houden? Misschien aan 't twijfelen brengen tijdens het tv kijken? Belangrijke dingen vergeten; nieuwe dingen zien?

Waarschijnlijk onmogelijk? Maar het zou wel een extra executieloze executie verklaren?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #225 Gepost op: 24-02-2020, 22:25:07 »
Het was een exacte replica van de executie opdracht in s13. Ik ben helemaal voor recyclen van goede opdrachten (en executie twists zoals de vul je eigen toekomst in van 2011) maar ze passen die tactiek ook niet toe in de opdrachten (die naar mijn mening slecht zijn) dus waarom dan wel bij een executie?
Het was duidelijk last minute toegevoegd omdat er waarschijnlijk een afvaller was die voor het spelverloop niet handig was en nu kunnen ze dat nog een weekje uitstellen en dmv van een vrijstellings opdracht volgende week zelfs potentieel voorkomen..

Zit wat in. Het is wel zo dat die vrijstelling op een ongebruikelijk moment komt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #226 Gepost op: 24-02-2020, 22:34:02 »
3 scenario’s dan

1) Nathan is de mol en moet vanwege t draaiboek degene met het rode scherm doorloodsen
2) Nathan is de mol en moet Mil met het rode scherm doorloodsen omdat Mil en t mysterie omtrent haar te mooie tv oplevert (deze lijkt me en hoop ik echt niet)
3) Nathan is niet de mol en kiest Mil omdat Mil zijn hoofdverdachte is. Want dat is slim om te doen als kandidaat en t blijft een strateeg

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #227 Gepost op: 24-02-2020, 22:56:14 »
Nergens voor nodig. De mol hebben ze zo verschrikkelijk vaak apart.. tijdens biechten.. vaak tijdens opdrachten etc.

De info welke kaart de mol moet pakken is gewoon besproken met de mol. Daar hebben ze geen chinezen voor nodig
Dat schijnt nogal tegen te vallen als we we oudmol Klaas mogen geloven. Bij biechten idd kort, maar die worden aan het eind van de dag, na executie en opdrachten opgenomen. En bij een opdracht als de lasers natuurlijk ook. Maar toen wisten ze nog niet dat Mil de test als slechtste zou maken. En bij de biecht was de executie met de groene/rode kaart al geweest. Dus ze hebben dan toch Nathan door moeten seinen welke kaart hij moest pakken en dat hij Mil de kaart moest geven.

Dat Rik.de kaarten wat husselt en steeds  anders houdt lijkt me niet meer dan logisch. Zo kun je niets afleiden uit de keuze van je voorganger.

Er valt me wel iets anders op: Iedereen pakt zelf een kaart ( ook Leonie) behalve Buddy, hij wijst naar de kaarten, raakt ze iets aan maar Rik geeft hem een kaart.......... ;D
Waar het om gaat bij de video is dat Rik bij Nathan de kaarten met beide handen blijft vasthouden en bij de anderen allemaal met 1 hand.

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #228 Gepost op: 24-02-2020, 23:04:04 »
Gedachtespinsel:
Iedereen vraagt zich af hoe ze het gaan doen met 5 kandidaten ipv 4 in aflevering 8.
Mogelijk twee executies. Misschien een extra test in aflevering 9? (viel Chris niet ook halverwege aflevering 9 af?)

Of... - het volgende idee laat me niet los... - gaan ze helemaal los en wordt de laatste test live op tv ingevuld tijdens aflevering 10?

De deelnemers écht in spanning houden? Misschien aan 't twijfelen brengen tijdens het tv kijken? Belangrijke dingen vergeten; nieuwe dingen zien?

Waarschijnlijk onmogelijk? Maar het zou wel een extra executieloze executie verklaren?

Dat zou super vet zijn!  ;D

Offline Jellemo(l)

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #229 Gepost op: 24-02-2020, 23:07:52 »
3 scenario’s dan

1) Nathan is de mol en moet vanwege t draaiboek degene met het rode scherm doorloodsen
2) Nathan is de mol en moet Mil met het rode scherm doorloodsen omdat Mil en t mysterie omtrent haar te mooie tv oplevert (deze lijkt me en hoop ik echt niet)
3) Nathan is niet de mol en kiest Mil omdat Mil zijn hoofdverdachte is. Want dat is slim om te doen als kandidaat en t blijft een strateeg

4 - Nathan is de mol, maar er is hem niks ingefluisterd. En kiest Mil omdat bijvoorbeeld Rob te dicht bij komt en hij dus scheuren in het bondje wil.
5 - Nathan is niet de mol en kiest voor Mil om de reden die hij in de biecht aangeeft.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #230 Gepost op: 24-02-2020, 23:09:18 »
Haha ja  ::ok::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #231 Gepost op: 25-02-2020, 00:56:51 »
Dat schijnt nogal tegen te vallen als we we oudmol Klaas mogen geloven. Bij biechten idd kort, maar die worden aan het eind van de dag, na executie en opdrachten opgenomen. En bij een opdracht als de lasers natuurlijk ook. Maar toen wisten ze nog niet dat Mil de test als slechtste zou maken. En bij de biecht was de executie met de groene/rode kaart al geweest. Dus ze hebben dan toch Nathan door moeten seinen welke kaart hij moest pakken en dat hij Mil de kaart moest geven.
Waar het om gaat bij de video is dat Rik bij Nathan de kaarten met beide handen blijft vasthouden en bij de anderen allemaal met 1 hand.

Simpelst lijkt mij de mol als laatste de test laten doen en hem gewoon instructies geven?! Dan kan de computer allang berekend hebben wie het het slechtst deed.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #232 Gepost op: 25-02-2020, 00:58:55 »
Ja is niet ingewikkeld . Is ook geen lange boodschap: straks de linker pakken vanaf jou gezien.
En door.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #233 Gepost op: 25-02-2020, 05:03:47 »
Theorietje: We weten dat Rick graag een duidelijke winnaar wil die ook echt op de juiste mol zit. Niemand zit echter op Nathan. Is daarom deze executie er tussen gedaan? Reken maar dat Rob met andere ogen naar Nathan gaat kijken. Mil ook, die had immers 9 zien we in de extra beelden) verwacht dat hij eruit zou gaan en weet dat Nathan geen enkel voordeel had om Mil een groen scherm te geven. Buddy was ook erg verbaasd dat Nathan bleef. Het zal de verdenkingen toch opschudden neem ik aan.

Net de aflevering nog eens gekeken. Bij de executie als Mil de rode kaart aan iemand moet geven, zien we even Buddy in beeld. Hij lijkt een klein 'ja'-knikje te geven aan Mil. Gooit Mil Buddy hier wel onder de bus of laat Buddy zich onder de bus gooien zodat hij zijn scherm heeft gezien? Hij lijkt het direct na de executie Mil ook niet erg kwalijk te nemen, waar je bij Rob merkt dat het pijn gedaan heeft.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 05:46:25 door cinner »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #234 Gepost op: 25-02-2020, 08:42:43 »
Waar het om gaat bij de video is dat Rik bij Nathan de kaarten met beide handen blijft vasthouden en bij de anderen allemaal met 1 hand.

 ???
Ik geef aan dat ik in deze video en bij de executie een afwijking zie bij de manier waarop de kandidaten de kaart in bezit krijgen. Dat is immers ook een afwijking  bij één kandidaat?

Offline Nenospaijmon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #235 Gepost op: 25-02-2020, 10:32:10 »
Het zegt waarschijnlijk niet veel maar mij is het volgende opgevallen:

Rik houdt de groene kaart vast waarbij  van boven naar beneden 'de mol' te lezen is en hij houdt de rode kaart ondersteboven vast.  'De mol' is hier namelijk van beneden naar boven te lezen.
Ik heb het bij alle kandidaten teruggekeken en hij doet dit bij iedereen. Zou dit een hint voor de mol zijn zodat hij/ zij weet welke kaart te pakken?
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 10:51:32 door Nenospaijmon »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #236 Gepost op: 25-02-2020, 10:46:43 »
Het zegt waarschijnlijk niet veel maar mij is het volgende opgevallen:

Rik houdt de groene kaart vast waarbij het mol logo van boven naar beneden te lezen is en hij houdt de rode kaart ondersteboven vast.  Het logo is hier namelijk van beneden naar boven te lezen.
Ik heb het bij alle kandidaten teruggekeken en hij doet dit bij iedereen. Zou dit een hint voor de mol zijn zodat hij/ zij weet welke kaart te pakken?

Goed gezien!

Staat de Mol van boven naar beneden dan is het groen
Staat het logo andersom, de L bovenaan dan is het rood.

L eonie?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #237 Gepost op: 25-02-2020, 10:56:41 »
Het zegt waarschijnlijk niet veel maar mij is het volgende opgevallen:

Rik houdt de groene kaart vast waarbij  van boven naar beneden 'de mol' te lezen is en hij houdt de rode kaart ondersteboven vast.  'De mol' is hier namelijk van beneden naar boven te lezen.
Ik heb het bij alle kandidaten teruggekeken en hij doet dit bij iedereen. Zou dit een hint voor de mol zijn zodat hij/ zij weet welke kaart te pakken?

 ::ok:: ::ok::

De voorste kaart is steeds groen behalve bij Nathan......
Hield Rik.nu.bij Leonie tegen dat zij de achterste kaart trok :o

Edit:
Nathan pakt de achterste kaart - groen
Mil pakt de achterste kaart- rood
Rob pakt de voorste kaart-groen
Leonie pakt de voorste kaart-groen
Buddy wijst de achterste kaart aan-rood
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 11:07:09 door Moedermol »

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #238 Gepost op: 25-02-2020, 12:10:28 »
Ik ga dit soort executies pas spannend vinden als er een keer níét iedereen doorgaat.

Ik haal mjjn inmiddels jaarlijkse berekening er maar weer bij. Had sinds de groepsvrijstelling in aflevering 4 niet meer verwacht hem nog uit de kast hoeven halen ::hypocriet::
De Mol bleek een vrijstelling te hebben gehad vorig jaar. Afhankelijk van of de Mol dit jaar wel of niet bij de scherm-niet-zien-groep hoort, is de kans dus 2,8% x 3/4 of 2,8% x 2/4 = 2,1% of zelfs maar 1,4% dat er de afgelopen 11 seizoenen nooit vooropgezet spel is geweest.

In deze aflevering is de statistische kans dat er iemand gaat afvallen van te voren 50%.

Elke deelnemer krijgt of een rode kaart of een groene kaart. De kans op een groene kaart is 50%. De helft van de deelnemers krijgt statistisch zijn scherm niet te zien. De kans dat hier de deelnemer met de slechtste testscore tussenzit is dus ook 50%.
Het aantal deelnemers maakt niet. Er is voordat de eerste kaart is getrokken altijd 50% kans dat de mogelijke afvaller door mag gaan zonder zijn (rode) scherm te zien. Rode kaart of of groene kaart, meer smaken zijn er niet.

Zou de productie met een 50% kans tevreden zijn?
Of wordt deze kans naar 100% getild door een behulpzame deelnemer als eerste een groene kaart aan de deelnemer met de laagste score te geven? Als dat zo is dan moet dat die behulpzame deelnemer de mol zijn. Want anders zou verraden worden aan een gewone deelnemer wie de mol in ieder geval niet is.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #239 Gepost op: 25-02-2020, 14:46:09 »
In t vooruitzicht zien we weer Nathan in afwijkende kleur. Rood  ::spook::

Tijdens die opdracht weten ze natuurlijk nog niet wie de afvaller is anders zou je t bijna denken  ::rofl::