Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen  (gelezen 22593 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Gepost op: 22-02-2020, 11:29:24 »
Bespreek hier alles over de 3e opdracht van aflevering 7.
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 11:28:33 door Loezel »

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2020, 21:04:36 »
15 foto's en Rik leest het maar een keer voor......... Ik denk dat de kandidaten er al minstens de helft niet van onthouden  ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2020, 21:07:59 »
Die chinezen denken ook....  ::rofl::.

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2020, 21:08:49 »
Waar is Tina om de boodschappen te dragen van de Chinezen die op de foto moeten?!

"Shall I carry your boodschappen?"  ;D
Ben jij de mol?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2020, 21:09:40 »
een van de foto's moet met knuffels uit een grijpautomaat.............. Aanwijzing naar Mil of Nathan?
Wit is ook een kleur!

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #5 Gepost op: 22-02-2020, 21:10:34 »
of verkeerd onthouden verkeerde mensen bij verkeerde dingen
chipsverslaafde <3

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #6 Gepost op: 22-02-2020, 21:10:50 »
een van de foto's moet met knuffels uit een grijpautomaat.............. Aanwijzing naar Mil of Nathan?

Viel mij ook op! Kan geen toeval zijn, toch?!

Nathan, Mil en Rob hebben verder geen tijdsbesef? Hurry, rennen, gaan!
« Laatst bewerkt op: 22-02-2020, 22:13:45 door Heinz, Reden: berichten samengevoegd »
Ben jij de mol?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #7 Gepost op: 22-02-2020, 21:13:29 »
een van de foto's moet met knuffels uit een grijpautomaat.............. Aanwijzing naar Mil of Nathan?

Dan is er ook een link met WIDM in neon.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #8 Gepost op: 22-02-2020, 21:15:01 »
Eerlijk gezegd zou ik alles voor Buddy willen doen  ::rofl::.

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #9 Gepost op: 22-02-2020, 21:17:31 »
11 foto's ingeleverd.... waarvan 2 dubbel........
en maar 4 goede ::hypocriet::
Wit is ook een kleur!

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #10 Gepost op: 22-02-2020, 21:37:59 »
Flauw dat ze alles moesten onthouden. Zelfs als je opdrachten zou meekrijgen was het al moeilijk. Alle foto's was echt niet mogelijk.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #11 Gepost op: 22-02-2020, 21:49:27 »
Flauw dat ze alles moesten onthouden. Zelfs als je opdrachten zou meekrijgen was het al moeilijk. Alle foto's was echt niet mogelijk.
Ieder drie foto's onthouden. Moet te doen zijn. Moet je wel snel afspreken als Rik de omschrijvingen gaat geven.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #12 Gepost op: 22-02-2020, 21:53:27 »
Ieder drie foto's onthouden. Moet te doen zijn. Moet je wel snel afspreken als Rik de omschrijvingen gaat geven.
Ja of snel in je molboekje opschrijven. Viel mij op dat niemand dit deed.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #13 Gepost op: 22-02-2020, 22:15:45 »
Ja of snel in je molboekje opschrijven. Viel mij op dat niemand dit deed.

Die hebben ze volgens mij niet bij als er een opdracht plaatsvindt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #14 Gepost op: 22-02-2020, 22:21:36 »
Het aantal opdrachten dat niet te doen is, neemt met het jaar toe. Ik vind het persoonlijk teleurstellend. Rik begint op te sommen en dan zijn ze al te laat.

Tsja. Is 1 goede foto dan een probleem? Denk het niet. Je kunt er als argeloze kijker niets mee. Als molloot moet je hopen op een montagefout. Ik ben daar wel klaar mee. Ik ga niet alles vijf keer terugkijken terwijl een heel team alles wat waardevol is in een montage verstopt.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #15 Gepost op: 22-02-2020, 22:25:23 »
Ik heb het gevoel dat de mol hier vooral heeft gemold door te sturen richting foto's die moeilijk zijn/veel tijd kosten om te maken. Dat is echter maar een gevoel ik juist bij wie is de mol weet ik niet wat zo'n gevoel echt waard is.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #16 Gepost op: 22-02-2020, 22:34:07 »
Het aantal opdrachten dat niet te doen is, neemt met het jaar toe. Ik vind het persoonlijk teleurstellend. Rik begint op te sommen en dan zijn ze al te laat.

Tsja. Is 1 goede foto dan een probleem? Denk het niet. Je kunt er als argeloze kijker niets mee. Als molloot moet je hopen op een montagefout. Ik ben daar wel klaar mee. Ik ga niet alles vijf keer terugkijken terwijl een heel team alles wat waardevol is in een montage verstopt.

Dit. Erg frustrerend. En ik zou graag meer langere opdrachten zien. Waar de kandidaten bijvoorbeeld anderhalf uur de tijd voor hebben. Heb het idee dat dat ook met het jaar minder wordt. Jamie had een valide punt toen hij op de moeilijkheidsgraad van deze opdracht wees.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #17 Gepost op: 22-02-2020, 22:38:01 »
Het was kansloos vanaf het moment dat Rik de foto's noemde. Wij waren met drie en ook constant in discussie: waren het er twee, drie of vier? Je kunt als mol een goede foto maken en dan heb je 100 euro. Boeien. Je kunt er niet op afstrepen en niet op aanwijzen.

Je kunt het tien keer terugzien en dan zie je dingen die klopten en die niet klopten. En geen van die dingen is doorslaggevend, want er is amper iets verdiend. 80 per persoon gemiddeld? Tsja...

Offline KruitMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #18 Gepost op: 22-02-2020, 22:41:11 »
Het aantal opdrachten dat niet te doen is, neemt met het jaar toe. Ik vind het persoonlijk teleurstellend. Rik begint op te sommen en dan zijn ze al te laat.

Tsja. Is 1 goede foto dan een probleem? Denk het niet. Je kunt er als argeloze kijker niets mee. Als molloot moet je hopen op een montagefout. Ik ben daar wel klaar mee. Ik ga niet alles vijf keer terugkijken terwijl een heel team alles wat waardevol is in een montage verstopt.

Ben het hier helemaal mee eens.

Bij deze opdracht kan de mol best prima 1 a 2 foto's goed doen want na de uitleg van Rik zijn er toch wel een paar vergeten + bij de uitvoering wordt er toch wel een getalletje meer of minder gedaan.

Er zijn gewoon te veel opdrachten die te moeilijk zijn, waardoor de Mol dus niet echt aan het werk hoeft.
Daarnaast zijn er opdrachten die met één kleine actie te verstieren zijn, zoals de eerste opdracht deze aflevering...of de montage zorgt er wel voor dat er niets te concluderen valt (in versnelde vorm weergeven, hovercraft opdracht).

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
« Reactie #19 Gepost op: 22-02-2020, 22:45:02 »
Ik heb het gevoel dat de mol hier vooral heeft gemold door te sturen richting foto's die moeilijk zijn/veel tijd kosten om te maken. Dat is echter maar een gevoel ik juist bij wie is de mol weet ik niet wat zo'n gevoel echt waard is.

Je kunt hier vooral mollen door te kletsen. "Ja dus een foto met een gitaar met drie chinezen, ja ik ga even 4 chinezen zoeken, zoek jij ondertussen naar die viool"
dat soort gezeik